Skule bara säga
att oj oj oj, vad jag blivit inspirerad till att börja måla igen. Det kan jag tacka Prästinnan för. I morgon ska jag iväg och köpa lite material och låna lite böcker på bibblan. Det bästa är att måla upp sig från gamla bilder. Man behöver inte måla av dem, men använda dem som inspiration.
Så roligt det ska bli. Och så ska jag köpa nytt skissblock för det blir nog en och annan kolteckning. Fast jag skulle ju vilja ha en riktig modell om jag ska krokiteckna. Nån som vill ställa upp? 
Denna bild är min gamla katt. Hon blev 17 år och dog 1998 til påsken. Efter detta så gjorde jag om bakgrunden på tavlan och så fick sonen den.

Vilken fin katt ayena! Klart du ska ta upp målningen igen!
Visst är det härligt att bli ivägsvept av inspirationen och som jag brukar säga: en idé föder tusen nya. Var inte rädd för att göra fel, för det kan vara början på någon helt fantastiskt!

ja den är jättefin -
Men va fin Ayena! Du kanske har lust att måla av min häst jag hade???
Ja du är jätteduktig ju Ayena! Vilka konstnärer vi har här!!

Tackar så mycket :-)))
Jag har aldrig målat av någon häst men någon gång ska väl vara den första. Har du ett bra foto så skulle detta inte vara något problem. Jag får träna lite först på anatomin bara.

Du får kolla i mitt fotoalbum om bilden på min häst duger.
Det var fint och verklighetstroget målat Ayena på din mamma och dig!

Så fin han är! Det är lite mörkt bakom honom men jag ska nog kunna få ut konturerna ändå. Och så gillar jag det där ljusa i halmen!
Ja vad kul! Det ser jag fram emot = )

#6 Jättefin tavla Ayena! Du är superduktig! =)

Tackar o bockar :-)
Ja nu försöker jag sätta igång igen. Det är inte bra att lägga ifrån sig penslarna, man blir så lätt ringrostig.
Vad roligt Ayena att du fått tillbaka inspirationen! Jättekul 

Ja det är en jättefin tavla du har malet Ayena - vilket talang
kram
solar

Åhhh ni blir jag lite generad 
Tack!

#0.. åhhhh vad den var lik min katt "Vällninghalsen" som försvann för oss! *saknar*
Jättefina tavlor Ayena!! verkligen!!*ler* Måste då säga att ni "Ujare" är konstnärligt lagda! *ler stort* Gillar som tusan!!!
Skulle va kul om…. att när man la in bilder på sina alster att lägga dom i "17. Konst och bilder" så man hittar dom igen när man känner för å gå på "galleri".
Eller?
Var bara en tanke för jag brukar leta som bara den efter bilderna som lagts ut på det ni gjort… För man vill ju se flera ggr. 

Ja, det var en bra idé, Playja. =)

Ja, det var en bra idé. Jag håller på med neras häst och jag tror faktiskt att den inte blir så dum, så förhoppningsvis kommer denna att hamna i galleriet.
Men då lägger vi in våra bilder där pson! Och även andra som har alster att visa upp!

Ja, alla medlemmars kreativitet ska upp i ljuset och visas här i " Våra egna alster" tråden !
#119" />
Då får jag kanske visa kort jag tagit, eftersom jag inte börjat min målarkarriär ännu?

Det tycker jag absolut du kan göra =)

#19… Att ta fina bilder är oxå konst!! *ler* 
Ja jag tror det mesta ÄR konst. Det är ju vårt individuella inre som vi vill uttrycka sig på olika sätt bara.