Ute-energin
Nu börjar det bli varma dagar. Det finns många barn i detta område där jag bor. I huset mitt emot finns det ett stort dagis. Idag var dagisbarnen ute och lekte här på lekplatsen och på gräsmattorna. Det är så underbart när man känner av barna-energin, tycker jag. Även om det kan bli högljutt ibland så är det så härligt att höra dem. Det finns olika åldersgrupper och idag var det nog de största barnen, de som kanske ska börja skolan till hösten. Fröknarna hade tagit med sig filtar som de satt på. Det var så mysigt.
Visst är det speciellt med den rena barna-energin!
Här finns ju väldigt många invandrare, jag tror att de flesta världsdelarna finns här ute på Holma. Här finns många latinamerikaner, här finns folk från Afrika, naturligtvis många från mellanöstern och en del från fd Yugoslavien - plus några svenskar också faktiskt, både unga med barn och "mogna ungdomar" som jag alltså.
Något som är så trevligt med dessa människor är att de är ute så fort temperaturen tillåter. På sommaren när det är riktigt fint väder är det alltid folk här ute. Alltid någon som tar med sig maten ut och sitter på filtar och äter. Eller grillar i kolgrillen. Man känner att gården lever. Man känner den positiva ute-energin.

Kan bara hålla med dig Ayena *ler med hela fejset* Ungar e härliga samt att "ute energier" lyfter upp en.
När man tänker efter så finns det så himla mycket å glädjas åt.
*ler*
JA det gör det…mycket att glädja sig åt menar jag. Och barnen är ju så mycket i just glädjen, och den energin blir man så glad av då den sprider så mycket ljus omkring sig.
Ja visst finns det mycket att glädjas åt i tillvaron. Absolut. Håller med dig Ayena