Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 4289 ggr
pson
0

Snackistråden 2

Detta är tråden där kan vi prata om lite allt möjligt vardagsprat och som inte nödvändigtvis behöver ha med forumets inriktning att göra. Här är det " go with the flow" som gäller….

View image detail

pson
0

Ny tråd, som inte är så lång-sökt…  Flört

satori
0

Åh, denna måste jag inviga! Räcka ut tungan

Jag har hittat ett dataspel jag vill ha!!!!!!!!! Satt och googlade efter dataspel med andlig inriktning och fann det här, så sugen!!

http://www.welledge.se/page/13/29/38 

Om nån har andra förslag på dataspel som man kan utvecklas eller lära sig nåt (vettigt) av så välkomnas det mest tacksamt!

satori
0

Har ett spel som heter Atlantis som jag spelade för många år sedan som jag tyckte väldigt mycket om, både grafiskt och musikaliskt. Man teleporterade sig runt till kända andliga ställen och skulle lösa saker.

pson
0

#2 det var häftigt! Sådant har jag aldrig hört om förr…  säkert dyrt som allt är dyrt.

Jag har tyvärr ingen som helst koll på datorspel över huvudet taget… jag är WoW-skadad sedan ett ex-förhållande för ett antal år sedan ( notera EX-förhållande, för det är det som Wow kan ha för påverkan på en relation)

satori
0

Ja WOW är en drog! Har en vän som lever i ett sånt förhållande just nu. Han låser in sig i ett rum direkt han kommer hem, hälsar knappt varken på henne eller barnen sen sitter han där till 4 på nätterna.

Men det finns en annan bra variant av WOW. Den heter World Of Wisdom. Så när alla började prata om wow så trodde jag i min dumma enfald att det var det här de pratade om *s*.

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=527&grp=0&art=12715 

Det är det bästa astrologiprogram som finns. Kan laddas ner gratis på svenska här:

http://www.world-of-wisdom.com/02_software/download.htm 

pson
0

#5 ja, snacka om verklighetsflykt. Jag fick t.o.m. tvinga honom att följa med till affären en gång , för att vi överhuvudtaget skulle göra ngt tillsammans. Han jämrade sig och sa; måste jag? Det regnade när vi var på väg dit, och då sa han: Det regnar aldrig i WoW….  han satte klockan så han kunde spela innan han gick till jobbet och när han kom hem parkerade han sig och spela nätterna igenom på helgerna…   Galet!!!

nera
0

Säga vad man vill ,men tyvärr så är man ju lite lätt beroende av er på Uj här också…fast jag missköter inte mitt liv för det i a f ..hi-hi Flört

Bra att du startade op en ny snackis tråd, för den gamla var ju lite sg att ta sig in i förstås…Glad

satori
0

#7 Ja jag tänkte oxå på det *s*. Fast dels kostar det ju inga pengar sen är det under kontroll, men helt klart beroendeframkallande!

pson
0

satori…  jag läste detta och kom att tänka på det du berättade om smak och doft känsklighet…  Vad tror du om detta?

Typiska kundalinisymtom:

*

Brännande värme eller iskalla strömmar som rör sig uppåt genom ryggraden. Eventuellt förnimmelsen av luftbubblor eller en orm som rör sig upp genom kroppen.

*

Elektriska pirrningar i underliv, ryggrad eller huvud.

*

Spänningar eller stelhet i nacken, samt huvudsmärtor.

*

Känsla av övertryck i huvudet.

*

Vibrationer, oro eller kramper i benen eller andra ställen i kroppen.

*

Snabb puls och ökad ämnesomsättning.

*

Störningar i andnings- och/eller hjärtfunktionen

*

Överkänslighet mot ljud, ljus och lukter samt andra människors närvaro.

*

Orgasmupplevelser på olika ställen i kroppen, eller totala kosmiska orgasmer.

*

Mystiska religiösa upplevelser, uppenbarelser och/eller kosmiska glimtar.

*

Parapsykiska förmågor.

*

Ljusfenomen i eller utanför kroppen.

*

Problem med att finna balans mellan dels starka sexuella impulser, och dels en önskan om att leva i upphöjd renhet.

*

Ihållande ångest eller ångestanfall för att man inte vet vad som händer.

*

Sömnlöshet, manisk uppstämdhet eller djup depression. Energiförlust.

*

Försvagad koncentrationsförmåga och minne.

*

Total isolering för att de inre upplevelserna inte kan kommuniceras ut.

satori
0

#9 Tack för förslaget, men det va inte många punkter som stämmer. Har vart påväg att få kundaliniresning innan så det känner jag igen och det är inte det nu. Tack ändå! Skrattande

pson
0

Ok…  =)

satori
0

Eller det stämmer ju till viss del, men det känns inte som det är det bara, inte just nu.

pson
0

Man kan ju ha vissa av symptomen utan att det tvunget är kundalini…  =)

Solar
0

Bare en liten kommentar til kundalini -

Ja det naturlige sät at få opnet for kundalini er jo det langsomme sät - bit for bit skruer dom andlige op for styrken av kundalini-energien - så kommer där pauser for at integrere og optimere sine vibrationer och frekvens - så opnes der igen for kundalinitilströmningens styrke till man er färdig med det och har det fuldt integreret -

chackraerne skal oxå i hela denne periode optimeres och det märks -

det kan take en del år denne proces -

krammer

Solar

shintaida
0

nr 9 pson

jag vet inte vad kundalini är för något, men gäller det symptom så har jag många av dom….berätta mer om vad det är för något, är du snäll.

med stjärnljus - shintaida

pson
0

shintaida; här är en mycket bra sida om kundalini.

http://kundalini.se/svbrosch-1024.html

shintaida
0

om jag fattade det rätt, så försöker jag forcera fram saker och ting. inte bra alls.

när jag är RIKIGT arg, ledsen eller deprimerad, kan jag ställa till med hörselfenomen här hemma. som att t ex böcker rasar mm…

får nog ta mig i kragen, verkar det som.

med stjärnljus - shintaida

satori
0

#17 Oj hörselfenomen i samband med starka känslor! Berätta mera, har aldrig hört talas om det innan.

shintaida
0

#18 satori

Jag berättar om de TRE starkaste jag upplevt:

Jag hade precis blivit ensamstående med två barn. Hade en lägenhet i två plan. Jag var väldigt orolig om hur jag skulle klara det hela. Så kom en natt som jag var mer orolig än vanligt. Försökte läsa. Då hörde jag hur alla kryddburkarna ovanför spisen trillade ner, där nere. Jag blev rädd och smög mig ner för och beredde mig på att allt skulle vara i en enda röra. Men inget hade hänt.

Den andra gången hade jag också precis blivit ensam och det var bara min dotter som bodde hemma. Vi satt och tittade på TV och jag var orolig för ekonomin. Då hör vi hur böcker rasar ner från en bokhylla inne på mitt kontor. Vi visste inte vem som skulle gå först, men det blev jag. Väntade mig en himla röra av böcker - men inget hade hänt.

Den tredje gången, var när jag var tillsammans med en kille som jag kände inte ALLS stämde in i mina "livsplaner". Vi låg i sängen och läste. Hade balkongdörren öppen och sovrumsdörren på glänt, så jag skulle kunna höra barnen. Plötsligt far balkongdörren igen! Sägas bör att den gick att spärra i ett visst läge för att den INTE skulle kunna blåsa igen. Och någon sekund därefter smällde sovrumsdörren igen.

Jag gick till ett medium och hon sa att det var JAG SJÄLV som gjorde dom ljudfenomenen när jag var väldigt orolig, arg eller ledsen.

Många - mindre ljudfenomen - har jag gjort genom åren. Men de här är de starkaste.

Med Stjärnljus // Shintaida

nera
0

Vad intressant Shintaida! Jag är inte så bekant med såna här typ av fenomen, så det är jätteintressant att få höra om det! Kram = )

Solar
0

Ja man kan gjøra mycket med sit solar-plexus chackra - gjøra ljud och få tex. videoen til at gå i stykker - skifte kanaler på TV -

man kan läre sig inte at bli arg och sätte igång disse voldsamma kräfter - men transformere sin ångest for livet om til at fölge energien i livet och derved kan man bruke alt den solar-plexus energi til nogot positivt i sit liv -

det er jo en rening av känslor-kroppen (det astrale) som man jobber mycket med för kundalini energien kan komma fram i fuld uttryk - där kan gå lång tid med den proces -

krammer

Solar

nera
0

Tack för att du föklarar så bra Solar! Glad

satori
0

#19 Tack för du delar med dig! Ja det var ju stora grejer! Nästan lite poltergeistaktigt ju. Hörde din kille eller nån annan också det här?

shintaida
0

#23 satori

Andra händelsen hörde min dotter också.

Den tredje SÅG och HÖRDE både min dåvarande och jag hur dörrarna flög igen. (Då förstod jag att jag var i "fel" förhållande, gjorde slut dagen därpå).

När det bara var "smågrejor" bad min dotter mig att sluta upp med att "hålla på" och lugna ner mig.

Men sen jag hade en mindre hjärnblödning har det inte hänt så ofta som förr. Kanske för att jag har lugnat ner mig. Fick hjärnblödningen pga av att jag var JÄTTEarg den gången. Nu törs jag inte bli arg längre.

Playja
0

Vilka härliga pesoner ni är här på Uj! Ni verkligen bjuder på er själva *respekt*

Solar
0

jøsses som man siger på danska - at du blir så arg at du får en blödning i hjernen - uj da -

jag ber til Shintaida at du aldrig mera skal bli så arg - vi vil inte miste dig - du har mycket at gøra med dit andlige arbeta - så du må gerne bli här -

krammer

Solar

shintaida
0

#24 Solar

Jag stannar allt kvar! Känner att jag har så mycket kvar att göra/hjälpa till med - andligt, tänker jag på och på att finnas till och hjälpa mina medmänniskor. Vara ett stöd.

OCH så vill jag INTE lämna ER här på UJ!! *smilar stort*

JO, jag vill också berätta att innan hjärnblödningen, så kunde jag både ha sönder och laga elapparater bara genom att vara i närheten. DET tycker jag är konstigt!

Så det hände mer med och omkring mig förr. Det var KUL, helt enkelt….

pson
0

Wow shintaida…   Vilket kraftpaket du är!   ;-)    Ja, som solar säger, ta vara på dig!!   Såklart ska du inte lämna oss här!  Det hade blivit tomt utan dig!    =)

Playja
0

Fick en fundering!!!

Ilska,,frustration..besvikelse är en märklig energi!.. när jag väl blir arg. Händer inte så ofta men när det händer så sprids den. Inte så att det ramlar ned saker å så som Shintaida berättar (ljudmässigt) men den verkligen sprids som en lavin. T o m min kisse blir låg. Men å andra sidan så är det väl så när man mår bra oxå. Det smittar ju oxå av sig. Eller? Alltså e energi "smittsam"?  *funderar*  Va en tanke jag fick. Här hemma bytkanal å tv:n stängs av osv.. så jag tänker inte på det mer. Hemma hos händer mycket "lustigt"… som man säger. Ursäkta att orden hänger ihop men det går inte att rätta för då måste jag skriva om allt som tar en evig tid för mig.. *kramiz*

shintaida
0

#29 Playja

Jag tror att energier "smittar" av sig på omgivningen. Det märker jag på min omgivning. Är jag glad, så är dom glada, men är jag sur eller arg, blir omgivningen osäker och nedstämd, UTAN att jag visat att jag ÄR sur eller arg.

Fick höra för några år sen (när jag bodde själv), att folk kände av mitt humör när dom kom innanför min dörr. Det liksom vibrerade i luften. Har ofta fått höra att jag är "smittsam" i hur mitt humör är.

Önskar att jag alltid vore glad. Tänk vad många jag kunde få "smitta" då!! *fniss*

shintaida
0

Jo, jag måste få säga - att jag känner en sån OTROLIG styrka inom mig nu, när jag äntligen har fått berätta om mina upplevelser för människor som tror mig!

Det känns som om jag håller på att växa - ja, nästan spricka!

Tack kära ni, för att ni tror mig!

Har alltid blivit bemött med skepticism, när jag berättat hur jag är "funtad i pallet", så att säga.

Stora kramelurer och U S K:ar till er alla!

Jag är så glad!!!

(smittar jag nu, tro? *fniss*)

Playja
0

Tack Shintaida.. (tack å lov att du undertecknar med ditt nick e skitsvårt för mig att få in i min skalle*s*så jag kopierar haha) Men tycker det e så vackert! Jag tror du e en glad person för du sprider så mycket glädje. Tänker på allt du spred på ön! Dina berättelser osv

Me like you!

pson
0

Det är så kränkande att få ett "ah, du bara inbillar dig" eller " du är inte riktigt frisk" slängt i ansiktet när man har samlat mod för att berätta om sina upplevelser! Det är det värsta jag vet, och jag har upplevt både det, och motsatsen, och som du berättar  shintaida, vilken enorm styrka man får av att bli bekräftad!

Vad tjänar vi på att trycka ner varandra i skorna? Vad tjänar vi på att misstro varandra? Ingenting!  Visst kan man vara skeptisk, men ingen ska personligen behöva lida för det!

Kram till dig, för din nyvunna styrka shintaida!!

Solar
0

jag tror Shintaida at du kommer at hjälpe mange mennesker på et annat sät end du gjør nu nå tiden er til det -

den kraft du har kommer at bli brukt mycket mer tror jag -

kram

Solar

nera
0

Ja, du vet Shintaida att jag vill inte heller mista verken dig eller nån annan värdefull människa här inne på forumet.Glad

Kan berätta att innan jag plockade fram min medialitet på riktigt, så hade jag med jättelätt för att bli arg! Jättekonstigt nu när jag tänker tillbaka på det och. Känner igen mig i det jag hör er andra berätta här om era historier..Jag kunnde bli arg för bagateller så jag höll på att spricka kommer jag ihåg..Nu kan jag skratta åt mig själv , men det var inte så värst kul när man var i det då…

Kram på er fina medmänniskor Glad

nera
0

P.S: Klart vi tror på DIG Shintaida !!!

U S K!! SkrattandeGlad

nera
0
pson
0

…du anser att Yodas babblande är vist och viktigt för alla i hela universum.

…du rör din hand målmedvetet då automatiska dörrar öppnas för dig.

…du har svarat din chef med "Yes, my lord".

Gör inte alla det? FundersamRäcka ut tungan

nera
0

Ja det undrar jag med..hi-hi..Fot i munnnen

pson
0

Jsut det där med automatiska dörrar tänkte jag på innan idag faktiskt…varför har man inte det inomhus mer än vad som finns idag? Om man ser på interiören i ett hus, så är dörrar egentligen fruktansvärt old-fashion, med tanke på att det är 2008, tycker jag. Det borde vara mer ljudlöst, glidande dörrar  som såklart har rörelsesensorer. =)

pson
0

Hej alla fina! Jo, jag tänkte bara titta in och säga att jag har ett litet projekt just nu som tar lite tid, om ni tycker att jag inte är så närvarande. Men jag är här så mycket jag har tid, och är det något ni undrar över, så är det bar att PMa.

Stor kram!

Gahella
0

Tack för svaret-pson-, har faktiskt undrat var du tog vägen, och hur du mådde!? Lycka till och vi finns här också i livets flöde som ta oss än hit och än dit…Kram.

nera
0

Hej hopp  från mig med. Jag är inte heller härinne så mycket p g a översättningarna. Men man måste ju in här mellan varven och kolla läget  Glad

pson
0

#42  =)   Jag mår alldeles utmärkt, tackar som frågarGlad…förutom lite magknorr för jag drack en alldeles för stark kaffe på stan idag…  haha…  Ja, det som för tillfället är anledningen till att jag inte är här lika mycket, är för att jag inte är hemma utan har flytt till landet för att måla lite…    Så datorn har just nu prio 2, till förmån för konsten… Det är ett lejon som växer fram på min duk och det är fantastisk skönt att vara back -on track med penslar o färg igen…

Det var ju faktiskt sedan min sköldpadda kom fram i ljuset här på forumet, som jag fick lust till det igen…

Och  jag lovar att berätta om jag får några utomjordiska/utomsynliga upplevelser att dela med mig av här inne…   Glad

isa76
0

(Hoppar och skuttar av glädje!) Va bra pson!!! Jag tror att vi människor sätter enorma goda krafter i rörelse när vi öppnar upp oss för skapande..Glad Kramar och solsken..!

pson
0

Jag håller med dig isa76!   Genom att uttrycka sig kreativt på ett eller annat sätt, så får man ut det som man bär inom sig, och det man kanske inte kan sätta ord på, får man istället ut på papper, eller som musik t.ex.   Det är ett jätte bra sätt att arbeta med sin utveckling, och jag tänkte på det nu när jag läste Månadens energier, att det står mycket om just kreativiteten…Vi behöver uttrycka oss för att må bra, och få det här positiva flowet i livet!

Gahella
0

Och jag säger Halleluljia till det, -pson- och isa76!!

nera
0

Me too Flört

Solar
0

ja kreativitet er jo alt hva man finna på at göra som kommer inifrån -

det kan väre at plante blommer - slå gräs - skrive et digt - hjälpe andra via sit hjerte -

ja där er mange sätt at göra det på - bara det er et flöta som kommer ut ifrån dig och dit hjerte -

absolut ingen tvangsprogrammer och inte göra ting som man innerst inna har motstand på -

men okay vi skal också leva och tvätte kläder och dammsuge o.s.v. fixe mat o.s.v. hi hi

krammer

solar

Ewerhof
0

#49 Kan vi ana 'någon' som känner sig övergiven med disk och tvätt till förmån för konsten här? ;)

Solar
0

Hi hi ja man kan diska vis man tycker om det > gir gläde > gir hjerteflow - där er det positivt -

ha ha så det handlar om at göra bra saker som tänder den intuitive kreativitet -

ordet kreativitet er faktisk alt hva mennesket gör av tanker och handling -

nogon tror felagtigt at kreativitet kun handler om kunst -

kram

solar

pson
0

#51   Schhh….     Oskyldig Flört

nera
0

Jag gillar att diska! Då tar jag på mig hörlurar och poppar bra musik under tiden, då går det som en dans..då får man riktigt flow i det hela..hi-hi..Man tänker rätt bra när man diskar har jag märkt..kan det va för att man har händerna i vatten kanske..Fot i munnnen

pson
0

Jo, det kan vara ganska avslappnande att diska….ibland…  hehe….  Flört

Gahella
0

Haha, men VI finns här Solar! Ja som sagt, diska är avslappnande iblandFundersamGlad

nera
0

Erkänner..inte precis alltid nej..Fundersam

Solar
0

Hi hi hi   Glad

masser av skoj - det kan vi li - jaaaa

krammer

solar

Solar
0

Bara hjertet er med er alting bra -

et bra ordsprog -  Glad

Gahella
0

Balloon Heart Ja, så sant bara hjärtat är med, och jag tycker det finns mycket hjärta på den här sajten.

nera
0

Ja hjärtat ska man väl helst lyssna på Glad Håller med dig Gahella att det finns gott om Hjärta här inne på sajten Kyss

pson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu mina vänner ska jag dra täcket över huvudet och gå på nattpasset.

Jag hoppas allt är bra med er, eftersom det har varit lite tyst här inne på sistone.  Min pappa brukar säga: hälsan tiger still…  och jag antar att vi alla följer vårt energiflow och då blir det så här ibland….   Man får ta det för vad det är helt enkelt, och allt har sin tid…

Den är nästan färdig nu, min krigare så jag bifogar en bild honom… bara för att jag är så jäkla stolt över den, och mig själv! Ja, så är det… 

(Jante är den enda som inte är välkommen här inne… ) hahah…

Kram på er alla!!

nera
0

Ja du pson, din krigare ska du verkligen vara stolt över Glad Han är urtjusig och utstrålar en sån härlig energi. man blir alldles varm bara av att titta på honom, för han känns maskulin i energin…..Stort jättegrattis till ditt jättefina alster. Du har verkligen all rätt att känna dig stolt = ) Hoppas vi får se flera av dina alster  i framtiden..Skrattande Kram!

Ja, det blir ju såhär med skriverierna på forumet. Det har ju gått i vågor hela tiden. Ibland skriver vi mycket, och ibland är det tvärlugnt. Men man kan kanske se det som ett sätt att man drar sig tillbaka och laddar batterierna med lite annan krreativitet, så att man får lite nya skrividéer. Även profesionella författare får ju även de " skrivkramp" emellanåt, så det drabbar oss nog alla lite då och då. Men ni vet att jag finns här med, och jag tänker på er allihopa varje dag, ni alla fina medmänniskor härinne = ) . Jag kikar in lite då och då mellan varven, och för tillfället så har jag med lite skrivkramp… Vi kanske har åkt på en "kollektiv skrivkramp" allihopa….he-he…Hoppas vi gör som Ärkeängeln Michael säger i Energierna för Mars nu, att vi är kreativa nu var och en så sitt vis, så att vi inte deppar ihop över att det inte blir som vi kanske har tänkt oss.. Man kan ju som sagt redan vara kreativ på så många olika vis. = )

Hoppsan vad mycket jag fick skrivet nu då..h-hi..Jag blev visst lite skrivnödig märkte jag ändå..Känns som det bara är jag som är vaken härinne nu i denna stund, så sitter jag här och talar med mig själv..men men, ni vaknar väl så småningom och kommer in här och läser…Nu ska jag gå och vara kreativ och plantera om mina blommor !

Ha det gott och en fortsatt trevlig helg allihopa. Kramar till er alla  från nera Skrattande

Gahella
0

Gomorron Nera och alla ni andra. Ja, jag tänker som du, livet är ju ett flöde. och det är skönt att då få åka med. Att vi tagit en pause här, är i ju ett flow också, tycker jag. Ebb å flod, hitådit, och uppåner osv.

Själv håller på att möta vissa omedvetna skuggsidor av mig själv på andra sajter här, och jag tackar för den möjligheten av få befria mig från ännu en omedveten boja i mitt liv!

Men ni är min lite speciella familj, ni finns även i min åtanke hela tiden. Och är det något jag vill dela med mig av, eller tänker på som kan intressera er, så kommer jag fortsätta att komma med det hit till er.

Stor varm kram till alla er underbara människor, som finns just här! Och låt solen lysa i ert ansikte…Glad

pson
0

Det känns tryggt tycker jag att veta att vi delar synsättet, även i detta…  Jag har en förmåga att stressa upp mig ibland, helt i onödan så det vill jag bli ännu bättre på att hantera… 

Jag måste berätta en sak som hände igår…  Jag stod och borsta tänderna, och så dök ordet "bohem" upp i mitt huvud.  "Bohem"..tänkte jag..och smaka på ordet…  Det kändes så bra i mig när jag sa det, och jag visste ungefär vad ordet innebär, men jag slog ändå upp det:

Bohem (från franskan) (eg. person från Böhmen eller zigenare) är en person, som lever ett oregelbundet och sorglöst liv.

Ursprungligen kommer ordet bohem från 1800-talet. Det var de konstnärer som började bryta sig loss från dåtidens strikta och religiösa mönster, som gick under namnet bohemer. De satte konsten och uttrycksformen före allt annat.

"En bohem är en person som ser hyran som en oförutsedd utgift"

Bohem står också för sorglöshet, ta dagen som den kommer, dit vinden bär, ansvarslöshet och önskar ha det så. Bohem har inget med utseendet att göra, det är ett beteendemönster.

Och när jag läste detta, så var det som om något hittade sin plats inne i mig…   Det kändes som en bekräftelse på mig själv, som jag liksom har saknat i många, många år. Det är en svår känsla att förklara, men ordet bohem, fick min själ att bli lugn igen…

Playja
0

#61.. Ja du -pson- DEN kan du verkligen vara stolt över (å dig själv) *ler*.. Din "krigare" e fantastiskt fin! Skrattande

Ja jag e oxå lite "avslagen" å när mina funderingar bär iväg i 190 måste jag "jorda" mig med lite annat.. typ kolla på film å sånt. Men jag har koll å tittar in här mellan varven å så läser jag i gamla trådar som jag ibland bara skummat igenom. Det finns ju jäkla mycket bra att läsa å så spinner jag gärna vidare i det jag läst om. För tillfället kollar jag en hel del på olika teorier om 11/9 WTC som jag fastnat för. Sen har jag börjat läsa på Oändlig kärlek… Ickes bok.

By the way.. Jag såg Världanas krig igår (nyversionen) som jag totalt har missat. Jädrans vilken välgjord film.. Förvånad å lite ruggig.

Önskar oxå  en helt fantastisk dag å kramar om alla som  tusan!

pson
0

#62 tack för de fina orden…  Ja, det är inte den sista tavlan jag gör, så det kommer fyllar på i mitt album efter hand… 

Åh. då blir dina blommor glada, när de får lite ny livskraft att ta ifrån  =)   det är så härligt att plantera och få lite skit under naglarna..haha..   

#63 Det är fördelen med iFokus tycker jag..att man dras dit man har behov för, och det ger en alltid något nytt, vilken sajt man än går in på…  =)   Det är en riktigt guldgruva… 

#65 Tack, tack!  Ja, som det stod i Månadens energier som nera översatte, så stod det ju just om denna Krigare av Ljuset, den inre krigaren med dessa Gudomliga kvalitéer av kurage, styrka, uthållighet och självmedvetenhet…  Det ska han påminna mig om…   =)

Dessa teorier om WTC tycker jag känns skrämmande sanna på något vis. Jag har inte läst så mycket om det, men tillräckligt mycket ändå, så att säga. Världanas krig…  har jag nog inte heller sett..Men bra tips!  =)

Kram på er där ute, och njut av Solen!

Gahella
0

Haha, La Bohemia, japp här e en till. Här är en som får/fått jobba med sin prestationsångest!!Flört Nä nu ska vi va som barn på nytt, följa den inre känslan och hämta kraft och glädje. Så när det är dags har vi power nog att kliva in i krigarrollen, för det kräver sin kvinna/man till det! KRAMAR igen!Glad

nera
0

Jamen då är då jag med på väg åt bohemhållet..Jag har lyckats sänka min prestationsångest något enormt så jag skulle förtjäna en medalj faktiskt..hi-hi..Räcka ut tungan

Gahella
0

BRA PRESTERAT Nera…hahahaaah haaa!!

pson
0

View image detail

Varsågod nera, en välförtjänt medalj för att ha presterat  väl inom den mycket svåra grenen " Prestationskrav-sänkning"! Stort grattis, vännen!  FlörtRäcka ut tungan

nera
0

St. Patty's Day Kick Åhh tackar mina vänner!! Ja, jag känner mig faktiskt välförtjänt av den, så jag tar emot den med glädje,,hi-hi..

Gahella
0

Hihi, Nera…Glad

pson
0

Haha..söt smiley..Glad

Solar
0

GladFlörtSkrattande

krammmm

Solar
0

Et vackert bilde -

pson
0

Jag har kollat på en del youtube i mina dar..  ;)    Och när jag sedan läser kommentarerna under, så blir jag chockad ibland hur groteskt folk kan uttrycka sig om andra människor!  den ena hemska kommenteraren efter den andra och jag undrar; hur genomruttet får det bli?

Finns det ingen som helst kontroll på Youtube för vad som får skrivas?

nera
0

# 75 Härlig bild Solar Glad

# 76 Ja, visst är det för sorgligt att inte folk har mer vett än så…. Fundersam

Playja
0

#76… Det är bara blunda för  toket å ta till sig av allt som e  bra på "tuben"……som vi får till oss oxå.   Eller?  Jag har då märkt en tendens att folk  börjat visa  dödolyckor å sånt som berör mig så jäkla illa. Hur tusan kul e det att se  på  Gråter Undrar som dig           -pson-   Vilken kontroll e de på Y T?

pson
0

Ja Playja..kanske är det ännu värre med vad som visas ibland! Bilolyckor, självmord, övergrepp m.m….   Hur sjukt som helst!  Usch….Skrikandes

Playja
0

Ska jag var riktigt ärlig… så har jag faktiskt gråtit  av skit jag sett på tuben  . HELT galet!!!!!

Min gubbe fick en tubis på en avrättning på sin mobil!, Det är så sjuk så det finns inte. Gråter Hur kan man välja att sända sånt vidare övergår mitt förstånd!!!!

nera
0

Men vad i hela friden säger du Playja…Hur kan man va så sadistisk och lägga ut dess likt..FörvånadGråter Är det ingen som protesterar till dem som står för tuben?? Själv har jag inte sett nåt sånt vidrigt. Håller mig mest till roliga sketcher och muskvideos, förutom de intressanta inlägg som görs här då som är sevärda. Fy , man har ju nästan lust att skrota och bojkotta dem på tuben när de gör på detta vis..buuu……Ledsen

Playja
0

Ja.. nera.. jag grät rakt ut.. Det e det värsta jag sett- Sen om det va irl eller inte det spelar igen roll utan bara visa dess like gjorde mig sjuk!

Solar
0

Ja kanske din gubbe skal ha hemmeligt nummer på mobilen -

personligt näkter jag at se och kommentere alt hva som er ondt och negativt -

boykot alt det shit -

krammer

solar

Playja
0

#83…Tyvärr så är det så att vissa personer tycker det e coolt med den skiten--- å kör sånt  som "en kul grej"   Helt galet!!!

Ja jag "boykot" den skit…. helt klart!!!!!   Tacka vet jag Guitar Hero!!! Det är glädje  de *s*   Jag  e knäpp!!!!Puss alla!

pson
0

Ja..det finns mycket man kan gråta över som finns på internet..men samtidigt så får man inte glömma att det är en del av verkligheten….  Jag vet inte om ni sett filmen Earthlings. den finns såklart också på YT, men den är så J*la hemsk så det finns inte ord för det….   Djurvänner ska hålla sig borta från den, eftersom den är värre att se på än vilken Hollywood producerad skräckfilm som helst och sätter sina spår…   Vill man däremot få sig en liten reminder på hur " intelligenta och högt utvecklade" människorasen är, så är den däremot utmärkt….

satori
0

Fick en inbjudan till kosmisk träff i sommar från AC, nån här som skall dit? Eller nån som varit där innan som vill berätta?

pson
0

Jag ska inte dit, och var inte på förra heller…   =)

nera
0

Servern verkar krångla just nu på ifocus så jag provar imorrn..Försökte lägga in en bild..

Gahella
0

Jag har också haft besvär med att komma in här idag. Ja jag ska med till Ramsbergsgården, ska bli jättekul tror jag. Varför ska inte du med -pson-?

pson
0

#89 Jag kommer vara bortrest på annat håll just då.  =)  Men det kommer helt säkert bli trevligt. Var du med förra året?

nera
0

Ursäkta min nyfikenhet Gahella, men vad ska du på på Ramsbergsgården? Det ligger förresten inte alltför långt ifrån mina hemtrakter..

Gahella
0

Det var tråkigt -pson-, skulle vara så kul att träffa dig och Solar. Nej, jag var inte där förra året, har nyss blivit medlem.

Nera, det är Ashtarmedlemmarna som ska vara på Ramsbergsgården. Det skulle vara jättekul om du kunde komma!Glad

pson
0

#92 Ja, är det inte typiskt att allting ska hända samtidigt? Ketchupeffekten…  =(

pson
0

Har ni haft en bra påskhelg annars? Jag är tillbaka i Köpenhamn, efter att haft konstpaus, i ordets dubbla bemärkelse, ifrån stan. Borta bra men hemma bäst som dem säger.  =)  Ett nytt staffli är inköpt och symaskinen har kommit hem också. Jag känner för att vara kreativ i vårsolen!  =)

nera
0

# 94 Du menar väl  vårsnön…he-he…Fot i munnnen Här har det snöat och varit iskallt ute. Fast snön har försvunnit på dagarna.

Jag har pysslat om min störtförkylda karl i helgen. Annars har helgen varit lugn. Har varit ute och gått mellan raderna jag håller på att översätta just nu = )

Gahella
0

Jag har haft en trevlig påsk, men mycket TRÖTT av alla uppstigningsenergier. Tar det väldigt lugnt, min kropp bestämmer helt vad jag ska göra och inte göra just nu!

Gahella
0

Har du varit i Malmö och hälsat på familjen -pson-? Hur går det med lejonet eller har du börjat på något nytt?

pson
0

#95 Nej du! Här har solen gassat hela dagen från klarblå himmel och jag har tagit ut min cykel på vårpremiär idag! Det var iofs ruskigt kallt, och ögonen rann av den kalla luften och solen som stack, men det var övervägande härligt!  =)

#96 Skönt du har haft det bra Gahella, och du gör helt rätt i att ta det lugnt! Jag har varit hos mamma över påsk, och lejonet….han saknar fortfarande morrhår, stackarn.

Det är en konstig energi i mammas och hennes mans hus, som gör att ingenting blir färdigställt och avslutat. Det finns hur många saker i det huset som är påbörjade, men som står oavslutade. Alltifrån ett antal tavlor som mamma gjort, till badrummet på ovanvåningen som behöver fixas, trappan saknar någon del, och källaren har halvfogat golv och står med en massa skit som behövs rensas bort. Hela huset genomsyras av oavslutade projekt, och just när jag skulle till att avsluta lejontavlan….så var det precis som om luften gick ur mig, och jag tappade all lust att måla.

Det sitter nog i väggarna, för när jag tänkte lite på det, så kom jag på att förre ägaren var likadan! Huset var mer eller mindre ett renoveringsobjekt när de köpte det, men det uppstår hela tiden motstånd, när något ska göras. Det är ingenting som flyter på obehindrat! Det är en märklig energi i huset, som jag har tagit in under den här tiden jag varit där, och jag har märkt en inre stress och beteende förändringar på mig själv, under tiden. Till och med mina gamla stresseksem har kommit tillbaka.

Nu är jag hemma igen, och jag märker redan hur jag lugnat ner mig och hur skönt det är att vara i sin egen energi.

Jag har köpt lite fler dukar, ett staffli och har några projekt i huvet, men inget som kommit fram ännu. =)

Solar
0

butterfly

Gahella
0

PUH -pson-vet precis vad du menar. Men du har säkert rensat lite där med dina energier…

Vad mysigt det låter när du beskriver att du köpt både staffli och dukar,jag blir inspirerad!

pson
0

#100 Ja, du har nog rätt Gahella…  Men det är alltid lika överraskande hur mycket påverkad jag blir. Men, det är ju bra att kunna hjälpa till på det viset också  =)  

Men du, vad hindrar dig från att komma igång?  Heja Gahella!

nera
0

Ja att ofrivilligt känna av andras energier kan vara en pärs många gånger..Fot i munnnen

BranDuir
0

#102 Vilket är det största skälet till att jag undviker t.ex kassaköer på stormarknader…fy fanken vilka jobbiga energier det är..stress, irritation, oro, ilska……hela spektrat…yukk

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

nera
0

# 103 Grattis och välkommen in  igänget! En annan försöker alltid handla antingen vid öppning eller strax innan stängningsdax! Allt för att slippa så mycket energier..puah..

pson
0

Önskar alla en trevlig helg och till er som har det jobbigt just nu skickar jag massor av styrkekramar!

nera
0

Samma här!! KRAAM på er alla och ha en fin helg  Glad

BranDuir
0

Jättekram till alla…..!

satori
0

Tack detsamma, jag tar gärna emot och skickar sedan vidare!

Gahella
0

Varma, varma kramar till er !

satori
0

Har ju berättat lite om min dotter innan här för längesedan. Att hon är väldigt speciell, inte bara för att jag är hennes mor som jag tycker så men att ett medium redan när hon låg i magen sa att hon var ett väldigt starkt kristallbarn. Måste bara berätta vad hon gjorde nyss. Bara för att jag ville "testa" henne så gav jag henne min bortgångne pappas ingenjörsring och vigselring. Känn på de här, sa jag till henne. Vems e det? frågade jag. Först sa hon såklart mammas, men när jag ändrade frågan till vart de kommer ifrån, då sa hon utan tvekan morfar. Jag blev så rörd att jag blev alldeles tårögd. Jag har aldrig innan haft framme ringarna och hon visste inte att jag ärvt dem av pappa.

Vet inte om hon läste av föremålen eller mina tankar men läsa tankar kan hon. Häromdagen satt jag och skrev på MSN till en kompis och undrade om snön låg kvar ute så man kunde åka pulka. Precis som jag skriver det hör jag dottern i bakgrunden, snön smälter bort kan inte åka pulka. Och för några veckor sedan när munnen pladdrar som skam på henne ber jag henne att vara tyst för jag skulle berätta nåt. "Tyst lite, mamma skall säga en rolig sak". "Vill inte bada" säger hon och jag blev alldeles paff, jag skulle berätta att jag tänkt vi skulle gå på badhuset senare under dagen. 

En annan sak jag funderat över är vart hon har fått följande ifrån. Vi brukar be kvällsbön på vårt eget lilla vis. Vi tackar för dagen och allt som varit gott, att vi har varann och önskar att nästa dag också blir en bra dag och lite så. I alla fall så när vi började med det här visade jag henne att man skall knäppa händerna och hålla dem på magen (precis som när man ber). Men efter ett par ggr började hon "rätta" mig och säga att jag gör fel, sen visar hon att man skall ha helöppen handflata, händerna ihop och sen över huvudet med dem. Hon vägrar ha händerna på nåt annat sätt än så här när vi tackar för dagen.

Jag känner igen bilden av denna ställning, visst är det väl indiskt eller nåt? Ofta är hon lite brådmogen sådär och vill rätta mig trots att hon bara e 2½ år, men jag känner ju att hon är en vis och gammal själ som jag gärna tar lärdom av.

Gahella
0

Jag blir alldeles rörd av din berättelse, Satori. Jag känner igen det från mina barn också, då vi ofta är på samma frekvens, är så tacksam för det för det skapar en väldig närhet mellan oss.

Och det du förmedlade när ni ber, är så vackert, det är en biblisk änglabild i mina ögon….

satori
0

Ja, egentligen är det så larvigt av mig, jag "vet" ju redan att hon inte är härifrån, men det är alltid kul med bekräftelse då och då, speciellt som vi haft det ganska körigt det sista och jag har varit lite väl jordbunden det sista, sådär jordnära så man plötsligt nästan  börjar tvivla på det andliga, trots allt man sett, hört, känt och upplevt och med det blir jag arg på mig själv som tappar tron och hoppet och då kommer en massa låga energier och känslor och tar boning i min kropp och så tappar man kontrollen över sig själv. Bara går runt runt och känner sig sååååå kroppslig, med allt vad det hör till, trötthet, ilska, irritation, egoism ofokusering och andra mörka tankar som nästan våldför sig på en mot ens vilja, och eftersom det inte är den jag egentligen är så behövs det såna här små saker av "övernaturligt" för att man skall hitta sin väg tillbaka till sitt sanna jag igen.

Vet inte om det är mycket energier i omlopp nu, om det har med uppstigningen att göra men jag har haft några andra oförklarliga och kroppsliga händelser den senaste veckan som tagit all kraft ur mig. Nu känns det lite bättre, men trodde jag skulle kolapsa häromdagen alltså. Kommer tillbaka senare och berättar vad som hänt så kanske ni kan hjälpa mig förstå vad som händer nu.

Trevlig lördag på er alla!!!! Kram

Gahella
0

Ja du får gärna berätta. Vad som är bra att veta är att som stjärnmänniska är vi som hissar. Vi åker upp å får kontakt med höga andliga energier, vi känner glädje och klarhet och allt flyter för oss. Sedan är det dags att åka ner till de lägsta både inom oss själva och globalt för att sprida detta ljus där det som bäst behövs. Inför påsken är det alltid jättejobbigt, då det är mycket som ska transformeras och mer förstås, och nu har det varit en gigantisk medvetandehöjning som vi alla fått känna av ordentligt !!! Trevlig lördag på dig också med kramar!

pson
0

Satori, har du läst den nya översättningen från Mäster Kuthumi? Där kanske du kan få svar på några av det du upplevt senaste veckan?

det att din dotter visar att man ska ha händerna knäppt över huvudet är ju intressant! Jag tänker på vissa yogarörelser, där man ska ha händerna knäppta på det sättet, och ovanför huvudet. Kan det vara att skapa en förlängning, liksom en antenn, för energierna?

Solar
0

Ja där är mycket gang i energierne just nu och i hela April månad - läs Kuthumis Utmaning

kram

Solar

pson
0

Och glöm inte ställa FRAM klockan en timme!  =)

nera
0

Jag ställde om kockan redan innan jag gick och la mig igår. Då kännns det liksom bättre när man blir av med en timme. Man märker inte av att den försvinner på samma vis… På hösten är det roligare att ställa tillbaka klockan när man vaknat, för då får man ju en timme extra den dagen.. Glad

pson
0

Jag funderade på igår, varför vi ställer fram och tilbaka klockorna egentligen? Någon som vet?

nera
0

DEt är väl för att någon har fått för sig att vi ska ta reda på ljuset mer…Fot i munnnen

pson
0

Ja, om det nu är så…så visar det ju ganska tydligt hur klockstyrda vi är….  istället för att låta naturens egna rytmer styra oss.

Som det ju sägs med 2012 och mayakalendern..' End of time' …kommer vi sluta vara så styrda efter klockan då, och gå tillbaka till de naturliga rytmerna?

Solar
0

Sommertid blev jo infört under oliekrisen i sin tid for at spara på energien - ved at rykke tiden så der blev mera dagljus -

men klart det er sundere at leve efter naturens gang  -

vi får se hur det går efter 2012 vor man säger at tiden kun blir 12 timer reel tid i dögnet p.g.a. frekvensstigningen och vibrationsstigningen -

kram

Solar

nera
0

Tänkte visa en bild jag fick på min promenad nu på kvällskvisten. Tyvärr så dog batterierna, så det hann bara bli en bild. men den är lite "spöklik" nästan..

pson
0

Ja, lite kusligt ljus. Men vad är det för två mörka prickar?

nera
0

# 123 Det är nog bara 2 st fläckar på linsen som inte går bort tror jag. Ibland syns de, och ibland inte. Beror på hur mörk eller ljus bilden är tror jag. Ska snacka med gubben om detta, för han har torkat linsen så jag antar att det sitter fast på nåt vis.

Eller kanske är det 2 ufon….Hemlis

BranDuir
0

Lite kuriosa i tidssammanhang..

Jag KAN inte ha armbandsur….spelar ingen roll hur bra kvalitet eller hur dyr klockan är…den slutar helt sonika fungera efter ett par veckor…en seiko jag hade, började med att  först gå sex timmar för fort, sedan stannade den stod still i två dygn och fungerade sedan i ett dygn till saktade sig sedan en kvart i timmen dag ett fortade sig dag två tio min per timme för att till sist dö helt…

Så har det varit med alla mina klockor de senaste 15 åren….även om seikon's bortgånge föregicka av lite mer drastiska händelser…

festliga är att det gällaer quartzur så väl som mekaniska….*S*

så min frekvens o mina energier funkar inte ihop med klockor…*S*

nera
0

# 125 Ja du måste påverka det mesta i klockväg verkar det som. Fot i munnnen Hur går det med väggur då om du befinner dig för länge i samma rum?

BranDuir
0

vet faktiskt inte….har ett bordur i tvrummet som saktar sig……

nera
0

Men nu kom jag på nåt..är kanske därför jag med får springa och ställa om klockorna här hemma då..De brukar leva sitt eget lilla liv..oavsett om de är nya eller ej…Räcka ut tungan

BranDuir
0

sedär….du oxå…*S*….kan ju tillägga att jag stör fmsändningar också…*S*

nera
0

# 129…Jaha! Tackar BD,,, där fick jag den förklaringen varför alltid radion brusar så fort jag ska ha den på…Förvånad

nera
0

Såg just att denna tråd är läst lite över 1000 ggr…Konstigt att inte fler har kommenterat nåt här inne. Det är ju trots allt en enkel snackistråd…Fot i munnnen 

Nu har jag snackat färdigt här för idag, så nu önskar jag er alla en godnatt!! Kyss

pson
0

Jag har för mig att det räkneverket inte är 100% pålitligt.

Sov gott vännen! Vi hörs imorgon!

Gahella
0

Nattinatti Nera, fina drömmar önskar jag dig!

pson
0

#124  Tja…det är nog skit på linsen…  du tafsar väl inte på linsen nera?  ;)

Bran Duir och nera..då ska man alltså vara i er närhet om man har mycket att göra, för då räcker tiden till lite längre?  ;)

BranDuir
0

#134 jajamen…du är välkommen!

nera
0

# 134 Visst. BD och jag fixar till tiden..hi-hi.. = )

Nä jag försöker att inte tafsa på linsen, men det är ju lätt hänt. Jag tycker dessa fläckar är så mörka även om det nu skulle vara ett par fingeravtryck. Och de befinner sig alltid på samma ställe. Min karl och son använder ju också kameran, och så blir linsen putsad i tid och otid tycker jag, men likväl så är dessa fläckar där. Måste nog vara ett fabrikationsfel tror jag, som vi tyvärr upptäckte alldles för sent, Vi har ju haft kameran i några år nu…

Först så var det bara en mörk fläck till höger, men nu är det  två st..Nä, jag blir inte klok på denna kamera. ..

nera
0

Idag är det ju 1:a April, men tyvärr så har jag inget Aprilskämt på G…Få se om man går på nåt idag då…Fot i munnnen

pson
0

Jag gillar egentligen inte april skämt, för de är så förutsägbara…  jag tror jag skojar alla andra dagar än just 1 april…normalt sett, för idag föll det sig så bra att jag lyckades lura Solar utan att jag hade planerat det.

Solar tuggar tuggummi…jämt. Och när han äter så sätter han det på tallrikskanten under tiden ( när vi är hemma). Det tycker jag ser osmaklig ut, så när han inte såg det så slängde jag det, när vi stod o höll på med maten.

Jag tänkte inte mer på det, och när vi hade ätit upp så började han leta efter något och jag frågade vad han höll på med. 'Vart e mitt tuggummi?' sa han och en liten jäkel vakna i mig och jag tänkte  AHA!!  En möjlighet till ett litet skämt!!  Så jag spelade med, och fick honom att tro att han antagligen svalt det med den andra maten på tallriken. Vi letade under bordet, i sophinken ( det låg ju där men han såg inte det som tur var) under inneskorna…ja..överallt.

Vi fick helt enkelt konstatera att han råkat sluka det med middagen.

Men så märkte jag att han blev lite ororlig, och jag märkte att han oroade sig för eventuella magkrämpor och tarmstopp pågrund av det här tuggummit, så jag kände jag var tvungen att avslöja min lilla bluff, fast jag hade tänkt vänta ett tag….heheh…  Han blev lättad när jag berättade att jag hade slängt det….  *fniss*

Gahella
0

Hahaaaaaha haaha aahhhhaaaaaaaaaaaguuuuuudvaroligt!!!!!Absolut roligaste skämtet idag!

Krama Solar från mig!!

nera
0

HAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAA.. * asgarvar* Ja DEN var absolut bäst  i Aprilskämts väg Glad Men stackars Solar då…kan riktigt känna hans oror för tuggumit i magen..Men kul var det att läsa om Flört

pson
0

Ja han blev lite skakis, men…   så kan det gå om man envisas med att kleta fast tuggummi på tallrikskanten!  *fniss*

nera
0

# 141 Så gjorde jag med faktiskt när jag var yngre. Då tuggade jag med jämt tuggumi, och samma tuggumi kunde vara ett helt dygn..Så jag förstår faktiskt dig Solar på ett vis…Fot i munnnenFlört

pson
0

#142 Ett helt dygn!!   Oj, mina räcker väl runt en hel timme…  hahaha….

nera
0

# 143 Ja samma här! Idagsläge så kanske jag har det i knappt en halvtimme eller så. En timme är rekord vet ja!! Fast jag tuggar alltid sockerfritt förstås. men oj vad käkarna värker efterråt…Fundersam

pson
0

När smaken är väck så spottar jag ut det. Finns väl inget äckligare än att tugga på tuggummi som bara smakar gummi?  =)

nera
0

Nu ska jag sova. är så synd att man blir trött nu när det är lite rush på forumet..Men men, Man måste lyssna på kroppen. T o m min gubbe har redan lagt sig. Jag som jämt brkar gå först i säng..hi-hi…är ¨sådär när man ska sitta vid datorn och hänga. = ) Nåja, ha en bra natt ni "nattugglor", så tar jag morgonpasset imorgon bitti när ni sover.. Kram på er alla fina medmänniskor härinne och tack igen för att ni finns. Livet skulle va bra tomt utan er. Skrattande Ge er själva en stor kram ifrån mig!

pson
0

Åh sov gott din lilla tröttis… Kvällen är ung  *fniss*   Men det är ju bra du går på morgonpasset…  ;)    Kram!

pson
0

Får jag bjuda på lite havrekakor? Jag fick baklust ikväll efter en lyckad middag och tänkte jag skulle göra havrekakor stora som ufo!!  Eller iallfall som cafécookies…  Men eftersom vår ugn är av mini-mini modell, så är plåten inte större än 23x28 cm och rymmer således inte mer än två cookies åt gången…vilket tar en jkla tid, så jag hacka ner degen till mer normalt stora kakor. det blev faktiskt ganska goda   *tugg, tugg* Skrattande

pson
0

här är vår mini-mini ugn med de sista tre kakbollarna som ligger och svettas i värmen  =)

nera
0

Åhhhhhhhhhhhh men pson måste du frestas med sånt där gott just nu Skrikandes  ..Jag har ju redan borstat tändernas ju..Men det ser hiiimla gott ut! Kan tänka mig att det smakade bra = ) Ät en åt mig också..hi-hi FlörtSkrattande

Ja eran ugn var verkligen av mini-modell Förvånad

pson
0

haha..du får väl borsta dem en gång till bara…  men jag kan ändå äta en för dig  ;)  

Ja, vår ugn tillåter inga större middagsbjudningar..   Förhoppningsvis kan vi få en större spis och ugn i framtiden..  =)  man kan ju alltid önska sig

nera
0

# 151 Kom ihåg The Secret du vet… Lagen om attraktion.. önska -  och ställ in vibbarna, så ska det komma till dig Skrattande

pson
0

Då ska jag ställa in vibbarna på en induktionshäll och den grymmaste ugnen..hahaha…

nera
0

Får jag visa en bild ifrån min lilla tripp jag varit ute på idag. Ville dela med mig av en fin vårbild.

pson
0

Fin bild nera! Åh, jag kom att tänka på Ystad sandstrand när jag såg den…  Det är väl inte där du varit?  ;-)

Gahella
0

Jättefin Nera med de blågrå tonerna och den djupgröna skogen.

Ja -pson-de va en liten, liten söt ugn ni har, hihi.

nera
0

# 155 Näej inte direkt! Jag hann inte såå långt idag som till Ystad…  Dettta är en liten sjöstrand vid en liten by som heter Hinsnoret. Ligger ca 4-5 mil ifrån där jag bor.

nera
0

Kan visa en till. Känner ni hur man åker tillbaka flera hundra år i denna bild? Flört

pson
0

Hinsnoret…haha..   ja, jag o min torra humor..Oskyldig 

Alltså, nu har jag varit av med mina glasögon i evigheter känns det som, och jag har letat precis överallt…utom möjligtvis där de ligger då…hmm…så irriterande, och jag saaaaaaaknar dem!!  Ledsen

nera
0

# 159 Nä du har ingen torr humor alls pson..Du ska bara veta vad vi har skojat om detta namn…hi-hi..Flört

Har du kollat under soffan förresten efterglasögonen, eller under något på på golvet ?? De kanske t o m har ramlat ner i soffan eller nån liknande möbel? Eller också har du väl lagt dem på nåt bra ställe..Fot i munnnen

pson
0

Jag har inte kollat under soffan..ska göra det…    Dessa små rackare..haha…

nera
0

Fy sjutton alltså ! Fick just höra på nyheterna att en liten 10 årig flicka blev bortrövad bara 500 meter ifrån sitt hem igår här ute i en liten by ett par mil utanför stan. Flickans cykel låg slängd i diket, och inte ett spår har efter henne. .Flickans familj och flickan själv förstås finns i mina tankar . Usch och fy. Man har ju själv barn, så detta är et skräcksenario att höra om. Jag ryser och mår illa….usch..Gråter

pson
0

Ja, det står om henne på Aftonbladet.se också. Läste det för en liten stund sedan. Det är alltid lika hemskt när något sådant här händer! Ledsen

nera
0

Tänk, imorse var det full vinter här! Fullt i snö. Hade snöat hela natten. men nu håller det på att tia bort, så det är bra slaskigt…Är + 6 grader i a f….

Solar
0

Ja vi har våren nu här med 9-12 gr. varme och körer i sommerjakker på cykel - Glad

men Nera våren kommer jo också til Dalerne - jag var i Norge i Stavanger i 1995 i maj månad och där blev jag forvånad - snö i maj månad - uha ja det var kaldt där - dom har kort sommer där -

kram

solar

nera
0

# 165 Kan vi inte få  låna några grader av er..?? Fot i munnnen Här ska det komma mer snö tydligen och fortsätta vara kallt! Ja ja, April är alltid April! Men jag tröstar mig med Buddha månen denna månad..hi-hi..Flört

P.S jag minns att det snöade här den 25 Maj 1990 tror jag det var…

BranDuir
0

Två dagar efter midsommar 10 mil hemifrån i 2005……fan vad skönt att flytta hem till södern igen!

pson
0

Två dagar efter midsommar? Oj…det ser ruggigt kallt ut, och långt i från dans kring midsommar stången.  Såklart är det skönare här i södern ( Räcka ut tungan pilutta er alla dalmasar och andra nordbor Flört )

BranDuir
0

pilutta….***ASG***…

pson
0

På tal om ingenting, så har jag hittat mina glasögon!!   Och vart var de då? Jo, på vinden!!!!   Hur har de hamnat där, kan man tänka! Jo, för det finns en person som heter Linda, som är lite väl slarvig ibland, och packar inte upp sina resväskor ordentligt innan de åker upp till förvaring igen. Oskyldig   Svart väska + svart glasögonfodral = svårt att upptäcka. Men nu kan jag vara glasögonrm igen och mina ögon jublar…  äntligen får de koppla av lite. Räcka ut tungan

Gahella
0

ÄR SÅ glad för din skull! Om inte jag har mina läsglasögon på nästippen skulle jag leva i ett grått töcken, skulle ju vara helt ordblind. Förstår din lättnad…kram

pson
0

Tack! Jag har inte jättedålig syn, men som ett relativt okänt ordspråk säger: Man saknar inte glasögonen förrän de ligger på vinden!   *fniss*

Ayena_old
0

Här kommer en vacker sak.

Den är ganska stor så ni får klicka på bilden.

nera
0

Grattis att du hittade glasögonen pson!

Fin bild Ayena

pson
0

#173 Ja, det håller jag med om!! =)

#174  Tackar!

Igår föddes en ny tavla. Den här har lite utomjordisk anknytning…  =)

nera
0

# 175 Vacker pson! Vackert Glad Man svävar liksom ut i universum med din bild..

pson
0

#175 Tack… Ja, efter många lager färg, och många olika tankar bakom, så blev det tillslut denna, som inte föreställer något speciellt, men ändå har en viss spaceig känsla över sig  =)

nera
0

Visst har den det pson ! Spejsig känsla till tusen. Går inte att undgå GladFlört

[BigMama]
0

Pson: Grrrrr..! Jämans vilket kraftdjur du målat! (scrollar flera mil snackistråd….) Gillar din utomjordiska tavla å´! Jag vill också måla!

pson
0

Haha..ja, tråden är kanske scroll-ovänlig…  Kanske dags för en del 3   =)      Tack!   Men du, vad hindrar dig från att måla?  ;)   Kom igen nu!  =)

pson
0

Sagt o gjort! Numera finns det en del 3 att fortsätta snacka i!

Vi ses där!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer