Solen

Ni som är lite äldre än mig, har ni märkt av att solen blivit starkare? Eller är det bara en illusion av solens avvarande under vinterhalvåret som får solen att bara lysa ännu starkare nu under våren? På mornarna när jag cyklar till skolan och har solen framför mig så blir jag tårögd av solens strålar, inte av emotionella anledningar men nog är jag glad för vår sol. :) Är det kanske vårt ozonlager som är tunnare eller är det för att vi kommit in i fotonbältet?
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Jo faktiskt. Man blir mer bländad tycker jag, nästan så man behöver solglasögon. Vi pratade just om det, jag o en vän häromdan hur stark solen känns när den väl tittar fram. Som om man inte är van.
Jag tycker solen har varit extra stark de senaste åren…

Jo jag tycker också Solen er blevet stärkere - jag går nästen altid med shades/sunglases/solglasøgon/solbriller nå Solen kommer frem om våren och hela sommeren -
Jag tror också att mange flera och stärkere energier kommer til os genom Solen från Galactic Center -
kram
solar
Vad härligt att du sätter ord på mina tankar Solar, som jag inte vågat uttalat riktigt..Tack! 

I boken Jorden - Nycklar frånn plejaderna till det levande biblioteket av Barbara Marciniak står det en del om solens förändringar och inverkan på oss. Där står bla att solstrålarna förändras genom att de aktiveras av våra medvetanden (s 209). Samt att solenergin skapar en ny vibration som splittrade energier inte kan anpassa sig till (s 210).
Vad gäller ozonlagret så står det att hålen i ozonlagret varierat i storlek under tidens gång och att undandragandet av ozonlagret gör att vi förmår att ta emot solstålarna bättre (s 212). Och precis som du säger Solar så ska enligt budskapet i denna bok solens gammastrålar vara BRA för oss! Så släng solbrillorna och vänj ögonen vid LJUSET! 

Solen är som närmast jorden vid denna årstiden!

Lustigt!!! tänkte just på det här förra veckan när det var en riktigt solig dag. Tycker nog oxå att solen blivit starkare.. eller så kanske man blir lite x-tra känslig ju äldre man blir *funderar*
Det är kanske bara som så att vi är ovana vid solljus så här års.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Bra att jag inte är helt ensam om tycka detta. Har snackat om samma sak med mina polare och dom tycker också solen blivit starkare. Vi är ju trots allt påväg mot ljusets tidsålder! :P
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
#10 "Vi är ju trots allt påväg mot ljusets tidsålder!"
Låter helt rätt i min smak.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Men var försiktiga, solen är "farlig"nu, då det är mindre med ozonskydd. Fler än nånsin har fått hudcancer sista åren. Har en kompis som bott med indianerna i Amazonas regnskogar, T.OM dom måste använda olika former av solskydd och det har aldrig hänt förrut.

Solen ska man ha respekt för tycker jag, och njuta med måtta… Jag tror det kan vara en kombination av en starkare sol, och att vi blir känsligare, dels så här års, sedan rent..vad ska man kalla det… uppstigningsmässigt.
Solglasögon på för min del, för ögonen ska man vara rädda om… =)
Men visst är det skönt med solen för övrigt….jag drack en kopp kaffe ute på trappen idag, påbultad med fleece tröja och jacka och handskar… men det var lä och solen var så skön…
De pratar om vårkänslor på radion hörde jag, och en man frågade; hur kan man få vårkänslor om det inte varit någon vinter? Den är lite klurig… =)
Ja, vårkänslor kan man ju ha ändå, oavsett årstid! Vårkänslor är väl mest en benämning bara på att man känner sig glad och inspirerad av ljuset. Ljuset kan man ju ta del av oavsett om det är vår eller inte. Det finns ju alltid inom oss…
Ja, vi får inte glömma att vi är från Stjärnorna och är Solens barn!

Ja vi er alla en gnist av eld som i tidernes morgon blev projiceret ut (kopieret) av en StjerneSol - det er derifrån vi har elden som er kundalini-energien
anden som er gnisten er elden -
krammer
solar
Fin förklaring Solar!