På tal om pelare
Jag kan ibland känna att det finns värmepelare i vissa lägenheter/hus. Ibland kan där vara flera stycken och bland bara en. Nu ska detta inte förväxlas med ventilation och varmluftsströmmar, det finns det också precis som motsatsen, kallras.
Pelaren är ungefär 80-90 cm bred och jag uppfattar den som rund och förnimmer ett rött sken där (det kan ju ha att göra med den röda färgen som är varm)
Dessa värmepelare uppfattar jag som mycket positiva. Jag känner ingen elektricitet eller något sådant, bara en skön värme och möjligtvis lite extra energi.
Någon som har stött på liknande eller som vet var detta är?

Det enda jag kommer att tänka på, är att jordenergi är röd, så det är kanske det du märker?
Ja jag har läst om det där! Jag minns inte vad boken hette men den handlade om slagruta och pendelmetoder. Vad jag kan minnas så är de pelarna som du beskriver byggnadens chakran. Precis som du säger kan ett hem ha en eller flera sådana här energi kanaler. Känns de varma och harmoniska så är det nog ett harmoniskt hem! Jag minns oxå att det stod att ett hem påverkas både av människorna som bor där och av energilinjer i jorden där byggnaden står. Enligt denna bok är även våra hem levande väsen som tar emot och ger ut energi.
Ledsen att jag inte minns källan men jag kan se om jag hittar den om du vill?

#2 - Det skulle vara intressant att veta lite mera om dessa teorier.Jag behöver alltså inga instrument för att uppleva dessa värmepelare, jag bara känner med kroppen.
#1 - Det är kanske jordenergierna jag känner av men jag är ju inte säker på färgen, bara förnimmer denna.

#3 Men din förnimmelser ska du lita på… =)
Sådana "pelare" finns också ute i naturen, min mentor visade mig en sådan en gång. När jag stod på den fläcken där den var så kittlade det i hela kroppen. Vi ett senare tillfälle när jag hade en uku så begav jag mig till platsen och si, där var den, då kunde jag även se en blå-vit pelare av ljus. min mentor kallade platsen för en portal.
(Denna plats har jag nämnt tidigare i samband med en annan uku, den då jag besökte en pyramid, när jag flydde från pyramiden kom jag upp ur denna portal.)
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hmm……intressant. Det är ju en spännande tanke att det skulle vara portaler. Undar om de finns i ett speciellt mönster eller om det är platsen som sådan som skapar dem. Det är kanske så att när de väl en gång finns där så spelar det ingen roll om det byggs över platsen utan de finns där ändå.
Det lär finnas ändå även om du bygger över den. Min mentor hävdar att han t.o.m. kan öppna en ny sådan.

Den portal/pelare som jag har erfarenhet av låg i en trädgård, utmärkt sedan länge med en gammal kvarnsten, tydligt är att folk redan för länge sedan kunde erfara den.
När jag såg den så likande den sådant där riktat sökarljus som de hade under kriget då de spanade efter bombplan.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland