Ljuspelare
Jag kom på att jag måste berätta om detta! Även om det är ett tag sedan..
Det här hände natten till den 31 Dec 2002. Jag och min dåvarande pojkvän hade gått och lagt oss och jag höll just på att somna då jag plötsligt blev klarvaken. Efter att ha legat och vridit mej ett tag i sängen gick jag upp. Jag minns att jag kännde mig full av energi, ungefär som vid fullmåne.
Hursomhelst så gick jag ut i vardagsrummet där jag tittade ut genom fönstret, jag kunde inte tro mina ögn.. jag såg en enorm pelare av ljus torna upp sig mot himlen! Efter att ha gnuggat mina ögon ett par gånger rusade jag för att väcka min pojkvän, men han sov som en stock. Sedan minns jag inte riktigt hur det kom sig att jag även tittade ut från sovrumsfönstret och köksfönstret, men det gjorde jag iallafall och det fanns ljuspelare där oxå! (fönstren vette mot olika sidor av huset).
Jag hade en stark känsla av att detta var något utomjordiskt, men mitt sunda förnuft försökte sig istället på förklaringar som helikopterstrålkastare, enorma spoylights osv.. Efter en stund rusade jag ut på balkongen för att se bättre. Väl därute såg jag att det föreföll som om hela vårt samhälle var omgiven av dessa pelare. De verkade befinna sig någon kilometer bort och de var enorma, säkert flera metrar i diameter. Inuti ljuspelarna verkade ljuset röra sig i spiralform och det riktigt glittrade!
Jag var helt hänförd! Jag stod där på balkongen och hackade tänder och tittade på pelare efter pelare.. När jag till slut gick in var de fortfarande kvar. Jag somnade som en sten. dagen efter visste jag att detta verkligen hade hänt, men mitt rationella sinne försökte naturligtvis att förklara det hela.. Jag kom fram till att det måste vara enorma spotlights som riktats från marken och upp mot himlen och att meningen var att dessa lampor skulle tändas vid tolvslaget på nyårsafton.
Ni kan tro att mina gäster tyckte att jag var dryg när jag tvingade dem att stå på balkongen i kylan säkert till kl var halv ett ! Det kom inga ljuspelare och jag har inte hört om ngn mer som såg dem.. Jag blev så ledsen när de inte dök upp igen. Om jag verkligen hade trott på att det bara var spotlights så hade jag någ inte blivit så ledsen.
Är det ngn som har varit med om något liknande eller har ngn tanke om vad detta kan ha varit???

Åh, sånt där avskyr jag! Eller jag menar att jag tycker det är häftigt att höra om det men att det inte går att verifiera. Grrr!
Det är så pinsamt att vara den som säger: Jo, jag looovar det ääär sant! Och alla ler lite snällt.
Verkligen häftigt för dig att ha sett dem! :) Undrar vad det var och om andra sett dem… Ska bli spännande att höra.

Jag har aldrig sett något sådant, men skulle gärna vilja :-)
Det låter ju som det skulle kunna vara strålar från ett stort moderskepp.
#1 Ja det är verkligen frustrerande. jag har hållt så tyst om det här att jag nästan glömt det!
#2 Coolt i så fall! Fast det är konstigt att ingen annan såg det här, jag lusläste verkligen tidningen dagarna efter men nada..

Ja visse saker måste man ha for sig selv - ingen andra vil tro på det -
sån kan livet väre tyvärr
krammer
solar
#4 Jaa, det kan väl det. Men det spelar egentligen ingen roll.. När jag blundar och ser dessa pelare med det glittrande ljuset så känner jag ren lycksalighet! Så jag ser det som en gåva.. kramiz

Kan det ha varit så, att fast du var vaken, så var du inne i ett förändrat medvetandetillstånd, som gjorde att du kunde se dessa energipelare? Det kan ju vara så att de finns där hela tiden, men att man bara ser dem när man är i matchande frekvens…
Skumt pson! Jag kom hem från ett par kompisar för en stund sedan och innan jag gick in ställde jag mig och såg på stjärnorna ett slag. Då slog det mig plötsligt att det av ngn anledning kanske bara var jag som såg de där pelarna.. Kanske var det någon mening med att jag inte lyckades väcka pojkvännen? Du kan nog ha smällt skallen rätt på spiken!

#6 - 7
He he - ja sån kan det också väre -

Kommer du ihåg om energin gick uppåt eller neråt?
Jag stod länge (ca 30-40 min.) på balkongen och jag försökte verkligen att se i vilken riktning ljuset rörde sig. Det rörde sig i spiralform så det såg ut som att det rörde sig både uppåt och nedåt. Det var verkligen svårt att avgöra. Men mitt första intryck var att deet rörde sig nedåt. Men??? Jag vet verkligen inte..
Hej isa, den här kallas för spiralenergin, en mycket transformerande energi. Den tar upp mörker och det oförlösta upp till ljuset, sedan "vänder" energin å tar ner kosmisk, kristusernergi.
Jag har jobbat med den här energin fysiskt i/genom min kropp i många år, för jag jobbar som "energiarbetare" dagligen. Det kallar den för en urenergi.
Tack för infon Gahella! Ja, då var det kanske denna energi jag såg och kanske finns den här hela tiden fast jag bara kunde se den denna natt pga förändrat medvetandetillstånd ellen nå´t!?
Ja säkert, jag ser den aldrig men känner den. Och när jag ska ta upp något djupt, så sitter jag å snurrar i kroppen precis som en spiral!