Lite latin
Jag vann en tavla förra året, där det står ett bra ordspråk på latin:
PER ASPERA, AD ASTRA
Vilket betyder: genom svårigheterna, mot stjärnorna.
Den tittar jag ofta på och tänker som så att jag är PÅ VÄG mot stjärnorna. Ska "bara" klara av svårigheterna här först, så att säga.
Med Stjärnljus // Shintaida
Vad fint, och grattis. Ja denna väg är törnbeströdd, men det finns rosor också, som tur är. Annars hade man väl klivit av för länge sen!
Tack så mycket! Jo visst finns det rosor också. Dom tittar fram, ju mer solen lyser. Det är på hösten som mina törnen är så in i vassen vassa!
Snart dags att ta ut MC:n och lufta den! DET är min stora ROS!
Känns som om man kommer till himlen när man kör…*suck av längtan*

Nu blev jag ju sugen på att köpa MC igen…..hmmmm….inte ba…*S**S**S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Va…kör ni bågar? Vilka märken å hur många kubik?
Själv har jag en scooter, skitkul. Den är ny, men ser ut som en remix från 60-talet kan man säga, med runda former, så den ser "kvinnlig" ut.
Jag har en Honda CB 500 Sport…har kört 10 METER med den innan vintern! Det var när vi köpte den och jag körde upp den på släpen.
Röd o grann är den. Ni kan se den i mitt fotoalbum här.
Min man har en Transalp 650.
Ja, det blev inte mycket latin *fniss* - men det GÖR INGET!
Tycker om att prata motorcyklar med. Det är mitt livselixir på sommaren.
Hahaa…ja men det var väl en trevlig början! Ska kolla lite mer sen

Hade?

jupp, sålde den när jag gifte mig 87, för hustrun gillade inte MC…*S*…nu har jag ju ingen hustru, och så nu är det kanske dags!
JA, kör BD! Scootern är en gammal dröm, är så gla för den! Den tar iväg mig på så trevliga turer.Har sett ställen här där jag bor, först nu med scooterturerna, som jag inte visste fanns.
Nämen BD, då får du skaffa dig en hustru som gillar att åka mc, för vad vore livet utan denna härliga sysselsättning
Jag och Shintaida ska ut och åka hoj till våren så det står härliga till!! Eller hur Shintaida 
Vi har en Honda Trans Alp 600 - 96:a

Eller ännu bättre…. skaffa hojen… och så kommer kvinnan sedan… Är man lycklig i sig själv så attraherar man kärleken… =)

#13 Trafikanter se upp! Här kommer två superwomen!! ;-)
Vicken bågeklubb man hamnat i! Kuuuuul! Jag älskar att åka allt och det får gärna gå FORT!
Nä, fort behöver det inte gå..jag övningskör med gubben bakpå ibland, och han tjötar på mig att ta mc kort. men ni vet ..de pengarna de pengarna…Får bli senare.. Men övningsköra kan man ju alltid göra..hi-hi..Annars så är det ju rätt bekvämt att sitta bakpå. : )
Så nu är det bäst ni passar er ute i trafiken när jag och Shintaida kommer brummandes,,brumm brumm.Ska du hänga med Gahella?? Kram? 
Ja hänger på…självklart…hahaa brum brum..nä..de ska va wrom wroooooom!!
Hur många ggr ska du med Gahella..*fnis-fniss..? Blev visst mer än en gång..hi-hi 
MEN….va kan detta betyda!? Hmm….är nån på analyshumör?
Du är välkommen att hänga med hur många gr du vill = ) Såg bara så kul ut med alla samma inlägg på rad, som att du hakat opp dig eller nåt..* skämtar med dig aprillo här* 

Jag tror vi upplever en form av forum -deja vú här! hahahah…
Ja skämta ni aprillo me mej….Tog väl i för mycket med gasen där, när jag drömde mig iväg på vägarna, hehe

Vilken GLAD tråd detta blev! *ler med hela ansiktet*.
Alla som vill kan hänga på, ju fler desto roligare!
Ja, tråden råkade komma ur kurs Shintaida, men å andra sidan så blev det intressant för det = )
Jo, det gjorde den….men det kom in på ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat i alla fall,
Men finns det fler ordspråk på latin, så emottages dessa tacksamt.
Men fortsätt för all del att prata om motorcyklar! Sätt gärna in bilder.
Men NERA! Virago - är inte DET latin?? *fniss*
Ska leta fram nåt under dan/ Kram = )

Ja..ha! Här trodde man det skulle handla om latin i denna tråd. Men aj vad fel man kan ha *asg* Latin i all ära men hojar e faktiskt roligare.

Moto Guzzi är ju så nära latin man komer…den e ju italiensk..**hahaha**
MC necesse est!

#31.. *s* Det är ju sant!.. Det har du rätt i! 
#0… Minns faktiskt när du vann tavlan å hur glad. *ler stort*
#31 BranDuir!
Det var synd att Du var tvungen att göra dig av med den fina cykeln! Den var ju ursnygg!
#32 Playja!
Nä, men vad kul att Du minns det!
Den har en hedersplats på spishällen, så jag ser den varje dag och varje timma jag sitter framför datorn!
Har datorn på soffbordet så jag kan titta på TV och hålla koll här samtidigt. *hehehe*

#33.. Jajamensan! visst minns jag det! *ler stort* Du "visa" även din fina tavla!
Ibland funkar mitt minne som det ska
*he he*

#35….Ja.. just precis!!! där har vi den omtalade tavlan *s* .. Den e så fin! 
Ja, DEn minns vi nog Shintaida när du vann..hi-hi.