Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettfrågor
Läst 1163 ggr
Ghostbreather
0

Undrar bara

Har ni inte den där känslan av att ni aldrig blivit acceperade för att ni är helt naturliga. En del påverkas mer tydligare här fast de är en gammal själ.Men det kommer mycket negativt till er för att bromsa er?

Gahella
0

Hej, dig har jag inte sett förr! Jag tror jag förstår vad du menar. Men inte för att bromsas, mer för att alla bitar ska hamna på plats, och för att transformera "mörkret till ljus".

Solar
0

Ja och man skal tänke på att man drager till sig mörke energier vis man uppsøker det -

så det handler vel om at gå ljusets väg i tanke och handling och deale med sin egen mörke klat inan i och ljuse på den -

krammer

solar

pson
0

Hej Ghostbreather och välkommen!

Jag skulle nog vilja påstå att jag alltid har känt mig accepterad av andra. Det har inte varit några större problem, mer än att jag har fått höra att jag är mer eller mindre knäpp …men det är inget som jag räknar in som att inte bli accepterad.

Jag förstår inte riktigt vad du menar att det kommer negativt för att bromsa? Alla upplever ju negativt och motgångar, så jag skulle inte vilja påstå att jag har varit mer drabbad än någon annan. Kanske jag missförstår frågan?  =)

Ewerhof
0

Om jag förstår dig rätt så menar du att (knepigt det här att försöka föklara) om man t.ex. bara går en neutral väg så händer inte mycket? Men om man tar steget åt sidan och ifrågasätter, pekar på en annan väg eller dylikt, så vänder sig plötsligt folk mot en och frågar: Varför? Och frågandet kan bli så intensivt, aggresivt att det upplevs som ett hinder eller hot?

Man kan känna sig motarbetad rent av fastän man vill väl. 

Om det är så du menar så kan jag säga att det upplever jag. Just när jag talar om att jag kommit på hur bra jag mår t.ex. av något jag kommit på så ifrågasätts jag, eller det som gör mig bättre/friskare som om det vore ett angrepp mot den jag berättat för. Min avsikt, i min glädje, är oftast att få höra: Åh, vad kul för dig! Hoppas du kan fortsätta må så bra. Men istället blir det en enorm avundsjuka, till och med missundsamhet, och misstro till svar. Typ; Och hur längr tror du det varar då? Sagt med sarkastisk ton.

Så förenklat kan jag säga att ja, ljus och sanning i sig drar till sig mörkret. Det är som om man retar mörkret genom att noncalera det eller undvika det. Som om det drar igång en extra växel för att vinna över en till sin sida i spelet.

Gahella
0

Ja det där exemplet kan jag verkligen känna igen mig i, Ewerhof!! Har 1000 exempel, men ett kan jag dra nu. Upptäckte till min andra förlossning att det går att föda mer smärtfritt, om man tränar rätt muskler och förstår mer mentalt, de psykiska faserna man går igenom då. Jag fick en helt annan förlossning än den första, som var hemsk, visste inte att det kunde va så jobbigt, att det kunde göra så ont!

Jag ville frälsa hela världens alla gravida, MEN vilkareaktionerdet blev,det var allt på en skala…å jag stod helt j-a frågande…men jag vill ju bara hjälpa er, ingenting annat, försökte jag få dem att förstå. MEN…ja ni vet…

Ewerhof
0

#5 :) Ja, det ska fan vara snäll när man får ovett tillbaka. Men man är väl lite dum trots all eftersom man fortsätter ändå. ;)

Fast oftast när jag stannar upp och tänker att jag ska sluta 'dyvla på' andra mina goda erfarenheter så dyker det upp någon som jublar istället! DET tycker jag är sååå skönt. Så då brukar jag raspla ihop min sårade självkänsla och ta nya tag. Och det är ju i de stunderna man behöver ett sånt här 'flipprigt' forum! Där vi udda kan få syn på varandra. För visst är det så att den här kunskapen bäst förmedlas i det fördolda, men som ljusspridare kan man behöva tanka lite hos likasinnade. Vi är ju trots allt boendes i fysiska människokroppar. *suckar och sträcker på sig* Fast skam den som ger sig! Upp med hakan och flytta åter ljuset mot fokus. Här kommer en ljusarbetare som inte tänker ducka mer än nödvändigt! *lite euforisk där en stund* Generad

Gahella
0

Nä, vi ska inte behöva ducka längre för det vi vet å kan. Tror att fler kommer att följa våra ex. när de ser hur bra vi mår, å att det funkar för oss. Särskilt nu i dessa mer oroliga tider som är, å kommer att bli.

satori
0

Jag har olika läggningar inom olika områden som inte hör till normen, men jag kan inte påstå att jag aldrig blivit accepterad. Jag är den jag är, det står jag för och har aldrig smusslat med nåt eller gjort mig till, jag står bara för vem jag är sen e det bra med det och har aldrig varit med om att folk aldrig accepterat mig. Det e väl snarare tvärtom då, att det är jag som haft svårt att acceptera att alla inte är som mig Flört