Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 1777 ggr
shintaida
0

Är Du skrockfull?

Jag är skrockfull!

Här kommer några exempel:

* Jag går aldrig på A-brunnar - betyder otur

* Jag sätter aldrig nya skor på bordet - betyder att man inte blir lycklig i dom

* Jag lägger aldrig nycklar på bordet - betyder otur

* Jag sjunger aldrig när jag bakar - betyder att dom som äter bullarna/brödet blir ledsna

* Jag sjunger aldrig innan frukost - betyder grämelse innan dagens slut

* Jag går alltid på samma sidan om en stolpe som min vän/pojkvän - betyder annars att banden bryts

* Jag somnar alltid som vän med min älskade - annars betyder det att det är början till slutet

Ja, fler skrockfullheter har jag säkert, men dessa är de mest markanta. De flesta har min Mormor lärt mig.

Hur skrockfull är Du? Vad undviker Du?

Jag är bara nyfiken - kanske lär jag mig något! *ler*

Med Stjärnljus // Shintaida

camillal777
0

Oj, jag är inte skrockfull alls!

Har aldrig varit,men försöker väl visa skrockfulla vänner lite hänsyn….ja ibland ;)

Kramar

nera
0

Jag brukade vara det, men nu har jag lagt det på hyllan! Händer det nåt så händer det ändå, oavsett om jag gjort nåt som ska vara s. k "skrockfullt"  eller inte…Så näej, detta är för mig bara slöseri på energi numer…Men visst kan jag väl tänka på det ibland, även fast jag försöker att inte lägga någon större vikt vid det

Tankens kraft du vet..börjar man oroa sig - ja då är det ju bara en tidsfråga innan det händer nåt…Så det är lika bra att skippa dessa extra onödig oroliga förväntningar..

Kram!Flört

BranDuir
0

Jodå….visst är jag skrockfull…men med måtta….peppar, peppar….*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Gahella
0

Ja, jag håller nog med Nera där, men även BD kom ju med en liten poäng …hehe

Playja
0

Jag säger nog som Nera! Var mer skrockfull förr! Men "peppar..peppar ta i trä* hänger med ännu..*s*

Sen får man aldrig ljuga här hemma om att någon annan e sjuk.. typ som en vit lögn. Då blir det liv på kärringen! (mig allså)

satori
0

Jag e uppväxt med en skrockfull mamma som blev tokig om man gick under stegar, satte nycklar på bordet, skor på hyllor etc. Sen la jag själv till det där med A-brunnar i tonåren. Visst sitter en del väl kvar, men jag anser inte att det där är annat än ren och skära tvångstankar. Jag kan få svår ångest om jag råkar gå på en A-brunn, vilket betyder att jag är en trafikfara på t.ex cykelFlört

Jag jobbar på att klara göra såna här saker utan att få ångest. Det är inte bra att föra över sånt här på sina barn, så trots att jag ärvde det här av min mor, så skall jag aldrig föra det vidare till min dotter!!!! Jag tycker inte det 'är skrock, jag tycker det är ett tvångsmässigt beteende om det blir så illa att det framkallar ångest och det gör det för många.

Solar
0

Ja på danska heter det *Overtroisk*

ja vi er vel alla en liten smule/bit skrockfulla - hi hi man skal vel bara passa på at det inte taker overhand fordi der stjäler energi at väre i mönstre -

kram

Solar

pson
0

Skrock är ett ganska komiskt fenomen. Vem hittar på alla dessa skrock-saker, egentligen? Och kanske det värsta av allt; de sprider sig och går i arv!  Fundersam

Ja, det kan betyda otur om man lägger nycklarna på bordet, för då kan det bli en rispa. Skrikandes

Om man är alltför glad när man bakar bullar så kan man glömma jästen. Då blir gästerna inte glada. Ledsen

Ja, om man går under en stege/byggställning så kan man få något i huvudet av en byggnadsarbetare som råkar var klumpig precis när jag är där. Generad

Var inte glad på morgonen, nej nej..för då kan dagen bara bli sämre…   Vilket pessimisttänkande! Shintaida; sjung för bövelen på morgonen, så blir resten av dagen bara bättre!!  Skrattande

Kanske är det någon för länge sedan som råkade gå på en A-märkt brunn, som inte låg ordentligt på, och plumsade i? Men att ALLA brunnslocken skulle vara lösa, eller har en förbannelse över sig….. Fundersam

Och blir jag olycklig av att ha mina skor på bordet?

Jag säger då det! Peppar, peppar att man inte är skrockfull! Förvånad

satori
0

Ja just det man skall inte sjunga på morgonen för då gråter man på kvällen. Tyvärr är det nåt som slagit in alltför ofta så det undviker jag nog och är glad jag inte arbetar med sång Flört

Men å andra sidan finns det ju de som dör i sömnen så då skulle man ju inte våga lägga sig på kvällen, men det gör man ju ändå. Ofta är man så trött att man tar den risken *skratt*.

Ijin
0

Jag har typ haft otur hela mitt liv, speciellt i spel xD Tror på skickligheten, inte turen eller oturen..