Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettupplevelser
Läst 1485 ggr
Playja
0

Ensam!

Jag vet inte? Jag känner mig alltid ensam! Jag e då tvilling (en bror) Då skulle man väl ha mer gemensamhet? men det har jag inte. Vi e varandras motsats å bråkar en del.. Min Mamma var min bästa kompis (dog 96)) Sen hon dog känner jag mig ofta halv.. Vi hade så kul å var så lika.. Oj vad jag saknar henne!

Vi hade samma linjer i händerna… samma form på födelsemärke.. vi ringde till varandra samtidigt  å massa saker mer som vi gjorde.. vi hörde ihop på något sätt. Nu drömmer jag om henne hela tiden.. att hon finns med oss levande.

Solar
0

Kære Playja

ja det er en mycket svär ting at miste sin mamma eller pappa - det gir et tomrum etter det -

jag mistede min pappa i 2004 han dog like för julen där och hela julen gik i fisk for hela familien - så det var en svär tid for alla -

man kan bede sin andlige guide om at möde sin andlige familie och kanske starte up en själegrup som ses til meditation - kaffe och den slags -

du kan jo pröva at bede om at livet inte skal väre så ensamt -

krammer

Solar

Gahella
0

Men åh goa vän, du har ju oss !

Vet faktiskt hur du känner dig. Min bror å jag går inte ihop, har fått inse det. Min mamma å jag delade allt. Jag va ensam med 3 barn å hon fanns där i våttåtorrt, å vi hade så kul ihop. För några år sedan blev hon svårt sjuk, det tärde på henne. Nu är hon på Sjukhem, å fått en depressions-demens av något slg. Och jag har saknat henne så mycket. Jag sörjer det hon var å de vi hade ihop…de e sorgligt.

Playja
0

Det jag funderar på är om man kan ha en själsfädrer i sin mamma? Min pappa brydde jag inte så mycket om. Min mamma var mitt allt. Vi var så lika! Tack för du svarar.. Det betyder mycket! Varför betyder inte min tvillingbror så mycket? Vilka dumma tankar man har..*s* Har du några tankar om det?

Tack för svar i förhand!

Gahella
0

Jag vet inte vem du vände dig till. Men själsgemenskap har man med alla. Men med vissa har man kanske haft väldigt speciella liv tillsammans med, å då känns dessa lite djupare. Och mamma är ju alltid mamma, för de flesta i alla fall.

Playja
0

Svara till Solar men det blev egetligen till alla. Saknat dig mitt skratt Gahella! Där e du ju igen med dina kloka tankar!

Gahella
0

Å jag har saknat Dig å alla ni andra här. Fel på serven i min dator. Det kändes jättekonstigt, dörren liksom stängdes hit till den här härliga gemenskapen. Men har också varit lite nedstämd, mycket som händer nu både i vårt inre å det yttre. Många tankar är det även hos mig.

Playja
0

jag har oxå tagit ett litet uppehåll för när jag tänker till måste jag göra så. Den här sidan har fått mig att tänka till ordentligt.. Önskar att Guldeken eller vad hon kalla sig som skrev om tid skrev mer för det var jätte intrressant. Oj vad jag vidgat mina vyer här.

TACK ALLA!

Solar
0

Jo jag vet at vi har själefamilier och er i själegrupper - vore fysiske familier behöver inte väre vore själefamilie -

där kan i de fysiske familier väre en eller flera personer som er med i end själefamilie eller gruppe - och ja så er man tursam -

jag er vokset up i en familie helt ensam utan en som var från min själefamilie - det här värt ensamt i mange år -

men det går bedre nu - jag känner flera nu av min själegruppe och det er jag glad for - det gir en skön indra ro at väre tilsammens med dom -

krammer

Solar

Solar
0

Gahella dejligt - skönt at dig igen herinne på sidan - hoppas du har det bra nu -

ja det er en svär tid for mange mennesker med alt den indra och ytre forandring - det märks -

jag er heller inte så aktiv som jag plejer at väre -

krammer

Solar

Gahella
0

Guldeken måste varit för min tid, det är ingen jag minns. Men livet går ju i vågor, in å ut. Och här blir ju mycket input som måste hamna rätt i huvudet å i den egna förståelsen. Så det är bara bra att göra annat ibland. Och så blir det ju så mycket möten med olika människor med sina tankar å känslor om sakeråting och det påverkar ju också jättemycket…

Nu ska jag gååsova, önskar er en Go natt, så hörs vi imorgon. Kramar

satori
0

"En mamma är alltid en mamma". Nä, inte alltid….jag har aldrig haft nån djupare kontakt med min mamma, hon är rätt svår. Min pappa dock vi hade så mycket gemensamt på alla sätt. Han dog i höstas och det är väl inte förrän nu jag känner hur sorgen börjar komma ikapp. Kände hans närvaro hela tiden efter han dött, flera månader, så för mig var han inte alls "död". Jag fick en "present" av honom från andra sidan och efter det är han borta. Jag känner inte att han är omkring mig längre och det är det som gjort att sorgen nu kommit över mig. Jag saknar han så vansinnigt mycket!!! Klart man kan ha själsfränder i sina föräldrar och i sina barn med. Kram

Playja
0

I denna tråd får ni skriva vad ni vill Kör på  bara. Tack Solar än en gång för dina kloka tankar. Tacka ALLA för ert input! Det är guld värdt för mig!

Playja
0

Finns det någon som har kontakt med  Guldeken?

Ha ah.. tiden e relativ! Så intressant seriöst menat

Playja
0

Jag har ofta deja vu upplevlsrs!

pson
0

Hej alla. Ville bara titta in och säga tack för en fin tråd.

Playja: Du och din mamma kanske har starkare band till varandra, för ni har haft tätare inkarneringar under fler liv, än du och din bror? Bara för att man är i samma familjekonstellation här på Jorden, så betyder det inte att själarna alltid hör ihop.

Gahella: SkÖÖnt du är tillbaka igen! Så frustrerande det var att kommuncera med dig utanför UJ, och inte kunna ha dig här inne!! Stanna nu här!   ;-)

Nej, Guldeken har jag inte sett till på ett tag. Hon sa att hon mest brukade vara inne på norsk skogkatt, om jag inte minns helt fel. Det var ett litet gästspel hon gjorde här inne..   =)   Ett trevligt sådant. Vi får hoppas hon känner för att komma tillbaka…

shintaida
0

Playja!

Det Du beskriver om Din mamma, hade jag samma med min Mormor! Min Mor betyder inte så mycket för mig som Mormor gjorde. Det är nu - tror jag - snart 15 år sen Mormor gick bort. Och än i dag drömmer jag om henne. Hon kommer till mig ibland i drömmarna för att berätta eller visa saker. Det lättar LITE på sorgen.

Jag vet hur övergiven och ensam Du känner Dig!

Det tåras i ögonen på mig, när jag känner det Du känner!

Hon har inte lämnat Dig! Hon finns vid Din sida, vännen!

Jättetröstkramar

Med Stjärnljus // Shintaida

nera
0

Playja vännen du vet att du har mina fullaste empatier, * kramar om jättehårt * för jag var själv väldigt tajt med min pappa när jag var liten. Tyvärr så gick båda mina föräldrar bort med tätt mellanrum då jag var 12 år, och pappa och jag hörde verkligen ihop själsligt. Och jag kan sakna honom något fruktansvärt så det gör ont i mig fast det var 31 år sedan han gick bort.

Min mamma däremot stod mig inte alls nära i detta livet, vi hörde inte alls ihop själsligen. Och pson har rätt häroppe som hon säger att man behöver inte höra ihop själsligen för att man är i samma familj. Det kan vara att man har en del olöst karma sig emellan som måste försöka lösas…om det går… 

U SK till er alla fina vänner

P.S: Välkommen tilbaka Gahella!! Glad  Visst är det trist när datorn krånglar så man inte kan vara härinne…

Gahella
0

Gomorron allihopa å tack snälla för ert varma välkomnande, det känns sågott. Ja eller hur Nera, jättetrist !

nera
0

Playja, visst finns din mamma vid din sida! Helt klart. Tur att du har drömmarna att träffa henne i Glad

Jag vet ju också att pappa är med mig ändå. Han kommer till mig ibland och lättar opp stämningen för mig  när jag är ledsen Glad Även i mina drömmar = )

Solar
0

Min Far som dog i 2004 kom tilbaks til mig och ville ha at jag forlåted honum in i hjertet - jag hadde forlåted honum mentalt och det bandt honum i den andlige verden så han inte kunna komma videre -

så jag måtte flere år senere (da jag var parat) forlåte honum från mit hjerte ved at gå til en auraterapeut jag känner - jag gjorde det och han blev fri och jag blev fri -

tack for det for det bandt energi båda hos mig och honum -

krammer

Solar

Gahella
0

Det har jag också gjort med min pappa, Solar. Han var så dubbel, ett så varmtågott, å andra sidan så stötte han bort mig.

De här skapade jättemycket sår mellan oss. Men när han dog, kom han ofta å bad om förlåtelse i början. Så vi körde en förlåtelseprocess han å jag från varsin sida. Det är så fantastiskt att det GÅR…å tror att förståelsen blir ännu större i oss båda, än om vi gjort det innan han dog.

Han kommer dåådå nu, och när han gör det så blir det så starkt kärleksmöte mellan oss, det finns ingenting som står i vägen längre! Jag bara sitter där å tar emot hans kärlek, å bara gråter av den kärleken vi ger varandra.

Solar
0

Bra Gahella at du fik klaret det med din far -

jag har oxå fred nu - jag har ingen kontakt med min far nu han jobber med annat i den andlige verden - och jag går min väg här

så alt er bra -

kram

Solar

nera
0

# 20 Där hade du en bra poäng Solar! precis så har jag försökt att förklara för min syster att man måste även förlåta från hjärtat och inte bara mentalt..Hon säger att hon förlåtit honom men jag märker att hon menar det inte fullt ut om jag säger så…Tack än en gång för att du bekräftar och hjälper till att sätta ord på tankar som jag burit omkring på länge..

Kram på dig Skrattande

Gahella
0

Ja vad det är skönt att få frid/ fred med någon som man älskat så mycket. Är lite borta idag, såg just att jag glömde skriva varmtågott HJÄRTA, för det hade han verkligen.

nera
0

Kan berätta att min mor och jag har också " gjort opp" och " klarat ut" en hel del nu när hon är i andevärlden, och det har hjälpt mig att gå vidare i livet. Så visst går det. Jag fattar precis vad du menar Gahella. Glad Kram på dig med

Gahella
0

Ja visst är DET STORT…å kram till dig gulliga NeraGlad

Playja
0

Tack ALLA för öppenhjärtlig respons! Samt att ni delat med er av era upplevelser!  Ni e ju för gulliga!

*rörd*

pson
0

Ja, jag måste säga att denna tråden har gett mig några viktiga insikter om min egen familj….  Tack.   =)

nera
0

I Love You Playja vännen, VÄLKOMMEN TILLBAKA!!  * kramar om* Det har varit tomt utan dig härinne också..Men man måste ju vara ifred helt ibland för att ladda om liksom.

U S K:are till både dig och alla andra!!

Gahella
0

Running In Field 

HEJ ALLIHOPA I UJ-FAMILJEN! KRAMAR TILL ER!

Playja
0

#29..Du e ju för go!   Tack..  (Lite OT.. men har fått ny "gitarr" så nu rockas det igen så huset skakar…ha..ha..men lovar att titta in då å då)

#30.. Kram på dig med glädjespridaren Gahella!

Gahella
0

Å tack till dig din kärleksspridare…vicken söööt! Ja rocka på nu, det brukar jag också göra, för att komma loss, fast genom mina skivor…