Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettupplevelser
Läst 2907 ggr
pson
0

Synkronicitet i livet

Synkronicitet är ett annat ord för meningsfulla sammanträffanden. Och den senaste tiden har fått upp ögonen för detta i mitt eget liv. Och allt som händer oss är sammanvävt med andras liv på det mest otroliga sätt!

Jag tycker det här är så otroligt intressant och man får nästan samma yrselkänsla som när man börjar tänka på hur stort universum är. Det är ofattbart hur allt hänger ihop. Oavsett hur skild man än känner sig från omvärlden ibland, så är det för att det händer något bakom kulisserna som förbereds för en lite längre fram på vägen.

Nu ska jag berätta om min iFokus-synk:

Jag var hos min syster i septermber förra året på födelsedagskalas för barnen. Hennes svärfar var där, och det visade sig att han var LCHF-frälst sedan länge och brann verkligen för att berätta om det här. Jag blev nyfiken och frågade om han hade tips på mer information, och han gav mig bl.a. adressen till kolhydrater.ifokus När jag kom hem från Göteborgsresan så knappa jag in adressen och blev medlem på iFokus under nicket kermit.

Jag stannade på kolhydrater och det dröjde ett tag innan jag fattade att det fanns många fler ifokus-sajter! En helt ny forumvärld öppnade sig för mig!  Jag trillade in på Relationer och blev medlem nr 300 och blev uppvaktad med en fin cyber tårta av värden Sharp Missy. Senare fick jag förfrågan om att bli Medarbetare, vilket jag inte kunde motstå!

Jag skrev en del inlägg och artiklar och hade jättekul! Jag fick ytterligare en förfrågan av värden på nystartade Mode ifokus om jag ville bli Medarbetare där, eftersom hon läst mina artiklar på Relationer. Jag som är modeanalfabet, tyckte det var ganska komiskt, men jag tackade ja och tänkte det kunde vara kul att se vad det kunde bli av det hela.

Eftersom jag har mitt stora intresse för det andliga/övernaturliga/utomjordiska/etc. så var jag inne på Övernaturligt en del, och även om det var intressant, så tyckte jag det var inte riktigt det som klickade för mig.

Jag hittade en gammal tråd inne på värdsajten där det stod om Astronomi iFokus och jag gick såklart in och kollade! Åh, en rymdsajt! Jag började så smått fundera på hur det hade varit att ha en egen sajt, jag kände mig ju trots allt ganska varm i kläderna efter att ha varit Medarbetare ett tag. Astronomi är kanske inte exakt det jag mest intresserar mig för mest, men eftersom sajten inte var lanserad och saknade värd, så fick jag jätteinspiration att ta mig an sajten och skaka liv i den. Det handlade ju om rymden!

Jag berättade det för KamillaB, värd på Mode och hon berättade att det fanns fler som var intresserade av astronomisajten! Medde, som kände KamillaB hade tänkt samma tanke som jag och Kamilla parade ihop mig med Medde. Det började med att vi försökte snacka ihop oss om sajtens innehåll m.m.men jag kände ganska snart, att det var bättre att låta någon med ett rent astronomi-intresse ta värdskapet, än att jag skulle in och rota och göra om det.

Så jag släppte tanken på astronomisajten och ansökte istället om att starta upp en egen sajt. Sagt och gjort. Medde tog hand om astronomisajten och jag startade upp Utomjordiskt. Jag avslutade mitt kermit konto och blev "mig själv". Det var verkligen jättekul att bygga upp en egen sajt från grunden. Jag kände hur inspirationen och kreativiteten sprudlade! 

Och så föddes Utomjordiskt iFokus. Genom en mängd synkroniserade händelser från september fram till nu, och det fortsätter hela tiden. Och det är så kul att se hur inläggen här inne bidrar till medlemmarnas egen synk ute i vardagen.

Den här synk-väven är större än vad det går att föreställa sig, och går in på så många områden i ens liv. Det finns ingen slump. Det kallas synkronicitet. Glad

nera
0

Synket är väldigt VÄL uppkopplat nuförtiden  har jag märkt!! FlörtSkrattandeCool

Playja
0

Tack för din berättelse pson *ler* Tyckte du verka "bekant" Kerimts inlägg har jag läst lite här å där!  Så dig minns jag med Kermit bilden.*ler stort*  

Kommer från ön som inte heller var min grej riktigt.. men kanske av en annan orsak än din… så leta jag efter något annat å tänkte faktiskt sluta vara så mycket på ifokus… när jag såg det lanserats en ny sajt .. Uj.     Här fastnade jag!

Synket är verkligen igång i mig med… i det mesta… Det är mycket som hamnar på plats för mig just nu! Å det är så givande samt häftigt! Det rullar på i en rasande fart! *s*

Tack å lov för "synket"!! *s* Har sagt det förr men säger det igen Du e en toppen bra Sajtvärd -pson-!

nera
0

Ja det kan man ju lugnt instämma med det du säger Playja!! Både pson och Solar är guld värda  kan jag tala om. Både du Playja och pson är en stor "synk" som fallit på plats i mitt liv kan jag tala om. Flört  Å det var ju tack vare DIG Playja, som jag hamnade på UJ! Så där ser man , hur väl synket spelar in. Det har hänt så otroligt mycket för mig med på sistone, och allt är ju synkroniserat till tusen - nu när man står med facit i hand!

Kram på er alla Skrattande

BranDuir
0

håller bara med er allihop…..wow

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

pson
0

#2 Tack Playja! Kyss

Jag hittade en blogg nyss, som kan vara intressant att läsa.

Scrolla ner till inlägget: till alla skeptiker

Playja
0

#5…Läst!!! ..  å riktigt tänkvärt är det! Min undran är lite.. var det något speciellt du menar? Eller är det texten i sin helhet? *ler*

Den här delen i texten gilla jag x-tra mycket!

"Jag är pionjären i mitt eget liv, jag själv bestämmer mina gränser och ingen annan håller mig tillbaka. Ingen har rätt att ifrågasätta någon annans upplevelser av världen bara för att de själva inte förstår dem eller själva inte varit där, så länge det inte är skadligt för någon eller handlar om psykisk sjukdom som schizofreni och liknande naturligtvis"

(text från  psons länk)

Har ett ordspråk som handlar lite om det å jag lägger in den i tråden "ordspråk & citat"

pson
0

#6 Det var bara hela texten som jag tyckte var bra. Jag skulle googla synkronicitet, för att se om jag kunde hitta en bild som illustrera ordet, men så kom jag in på den bloggen istället och tyckte den var läsvärd  =)

Playja
0

#7.. Tack för svar….Ja då e jag med *ler* Den ÄR läsvärd!  Glad

shintaida
0

Kermit känner jag allt igen! Jag är ju medlem på Kolhydrater också!

Snacka om två skilda världar för mig! *fniss*

Det var Nera som tipsade mig om denna sidan.

Det var nästan som att läsa en saga, -Pson-, Din resa hit!

Med Stjärnljus // Shintaida

nera
0

Men hej Shintaida har du vaknat också..*fniss fniss* Skrattande

Ja, jag glömde skriva det sist att Kermit känner man ju igen från ÖN, och där skev Kermit VÄLDIGT intressanta grejer kommer jag ihåg.  Skrattande Tänk vad världen är bra liten va. Du har verkligen en intressant historia att berätta häroppe om hur du hittade hit Kermit/pson Flört

Solar
0

Ja til sidst finner man altid frem til rät plats - Flört

pson
0

Ja, och kermit ligger i mitt fotoalbum som ett minne av en kär gammal vän. Jag hade en släng av seperationsångest från den lilla gröna grodan när jag var tvungen att byta inför mitt värdskap här inne..Haha..

Playja
0

"11 -- Du har så rätt… men ibland kan det vara krokiga vägar innan man hittar rätt… men sen upptäcker man att allt hör ihop. Skrattande

nera
0

# 13 Visst är det så! Kan bli ena riktiga kringelikrokiga avstickare. DET har man ju fått erfara innan man hittade " rätt " så att säga..Flört

Playja
0

Skulle vara jätte intressant BD å veta vad du håller med om. Du är en sån intressant person som jag skulle vilja veta mer om å vad du tycker!

satori
0
nera
0

Ja jag måste bara få tillägga här att det är inte klokt vad synkroniseringen har gjort sig påmind här för mig, även i de allra minsta vardagssituationer den senaste tiden till och med..Glad

satori
0

Har ni läst Slump & Synkronicitet av Robert H. Hopcke? Det var efter att jag läst den här boken för många år sedan som jag fick upp ögonen för fenomenet. Håller just nu på att läsa Slumpen är ingen tillfällighet av Jan Cederquist. Med kunskap om synkronicitet kan man se meningen med även eller skall vi säga framförallt händelser som påverkar oss djupt och många ggr olyckliga eller traumatiska t.ex relationer, hälsa och ekonomiska förhållanden. Ofta när man befinner sig mitt i eländet ser man ingenting annat än olycka. Inte förrän efteråt när man får distans kan man se meningen/synkroniciteten i att det som hände, hur hemskt det än var, hade en mening för din fortsatta utveckling.

Ibland känner man sig sannerligen som en marionettdocka som liksom blir styrd in i händelser, förd till personer, litteratur och händelser på ett sätt som knappast kan kallas slumpen. Tror de flesta människor upplevt synk. antingen medvetet eller ej, och i vissa fall är ju chansen större än att vinna på lotto och det händer gång på gång, så varför vinner man inte på lotto? Kanske för att lotto tillhör just slumpen och ej synkronicitet, dessutom är lotto oftast knappast nån lösning på den "högre" meningen med livet.

satori
0

Det finns stora o det finns små synkroniciteter. Vad som är kul är när man börjar lägga märke till dessa meningsfulla sammanträffanden.

Ett litet exempel 

Jag har alltid viljat ha en sån där vacker lotusblomma som man har värmeljus i. Tänkte mycket på det för 2 veckor sedan när jag höll på att inreda och fixa mer mysigt och "feng-shuiskt" här hemma. Sen fick jag ett infall att jag skulle till konsum o handla mjölk och ser då just sådana där lotusblommor för värmeljus där. Om man köpte 3 produkter av ett visst märke så fick man en sån på köpet…haha…så det gjorde jag såklart. Bara en smågrej men av värde och stor betydelse för mig.

Har kommit till den punkt också där jag inte bara ser "synken" hos mig själv utan även hos andra. Ibland kan jag t.ex undra varför jag träffar vissa människor och trots att jag inte känner att vi har det minsta gemensamt (enligt mig)  så förstår jag efter ett tag att det ju faktiskt inte alltid handlar om mig även när det rör sig om synkronicitet. För det som är INTE är "synk" för mig kan ändå vara det för andra. Vad jag menar är att jag har lagt märke till hur "ödet" ibland för mig ihop med människor för att Jag har något att lära dem om sig själva. I vardagslivet slutar dessa relationer ofta när mitt uppdrag är slut och vi har inte nån fortsatt kontakt. Men inte förrän då ser jag varför jag fördes samman med dem. Det var inte för min skull utan för deras.

Det olustiga med detta är som ofta hänt att jag vet saker om dessa människor, innan de ens själva vet det. Så betyder det då att jag redan innan bekanskapen i mitt inre vet om min uppgift? Att vägleda dem till de själva?

satori
0

Jag gjorde som så en tyst och lugn kväll att jag tog och frågade synken baklänges ända tills jag fann det som utlöste/har försatt mig i den sits, plats jag befinner mig idag. Det är rätt kul och jag kom fram till att om jag inte hade mött en tjej vid namn Sofia när jag var 7 år så hade inte mitt liv alls sett ut som det gör idag. För det var först när jag blev vän med henne som jag kan se hur allt spann på därefter på ett icke kausalt sätt.

Testa själv och gå baklänges i ditt liv och se alla samband som fört dig dit du är idag tills det blir stopp, då vet du när och vart det började…..

När man kan se den här röda tråden borde man inte kunna annat än förlita sig på att universum har en plan för just dig oavsett vad som händer; gott som ont (ur vår syn, för det som känns ont, behöver inte alltid vara det ur den högre tankens system).

nera
0

Jodå satori, har precis kommit på här i veckan alla möjliga synkroniseringar så man bara tappade hakan mitt i alltihopa Glad

pson
0

Lottovinst är lika stor del av synken för människors liv tror jag, som allting annat. Det är egentligen därför det kvittar om du spelar för 18 kronor eller 180 eller 1800 kr för den delen. Ska du vinna, så vinner du.

Jag kommer ihåg när jag jobba som maskinoperatör och maskinen strulade. Då fick man felsöka baklänges så att säga, och utgå ifrån vart kvadden var och söka sig bakåt i händelsekedjan, tills man hittade det riktiga felet. Likadant är människan funtad. Huvudvärk kan bero på att du har 2 cm skillnad på längden på dina ben. Skillanden i längden anspänner ryggen, och när en muskelgrupp tröttats ut, tar nästa vid.Tillslut är man uppe vid nackmusklerna som spänns och smärtan går upp i huvudet.

När man kan se den här röda tråden borde man inte kunna annat än förlita sig på att universum har en plan för just dig oavsett vad som händer; gott som ont ;

Mycket bra!

Solar
0

citat satori :

När man kan se den här röda tråden borde man inte kunna annat än förlita sig på att universum har en plan för just dig oavsett vad som händer; gott som ont (ur vår syn, för det som känns ont, behöver inte alltid vara det ur den högre tankens system). 

Ja satori det er sant - det er oxå sån jag oplever det -

kram

Solar