Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 4068 ggr
pson
0

Snackis-tråden

Detta är tråden där kan vi prata om lite allt möjligt vardagsprat och som inte nödvändigtvis behöver ha med forumets inriktning att göra. Här är det " go with the flow" som gäller….

View image detail

pson
0

Det är lite som ett experiment det här också, för det man börjar prata om kommer man ju snabbt bort i från och det kan handla om något heeelt annat. Glad  Kul att se hur det utvecklar sig!

Givetvis kan ni fortfarande starta egna OT och övrigt trådar om ni vill det…

Ewerhof
0

*rör om i kaffemuggen å hoppas förväntansfullt att nån ska börja prata om nåt*

pson
0

Jag kan börja med att berätta att våra fönster numera är nyputsade, och vilken skillnad det är i ljuset !!  Det blev aldrig av att vi gjorde det innan jul, för då var vi inte hemma, och efter jul så känns det lite…onödigt.  Men nu, när det kommer dagar lite då och då som solen tittar fram, så ser man hur skitiga de är, och man blir lite deppig av synen…hehe.. 

Förnsterna är ju husets ögon brukar man säga inom Feng Shui och har man skitiga fönster, hindrar man energiflödet… 

Nu har vi glasklara "husögon"   Skrattande

Gahella
0

Hej hur mår NI ? Jag känner mig helt slut av höjningen. Känner i lungorna som alltid är ett tecken på högre tryck. I morse kliade jag mig i nacken, och upptäckte att jag hade 2-3 små sår där ?

Ewerhof
0

Men, jag kan ju börja då ra. Tänkte på det här som talades om i anslagstavlans tråd att man blir som förbytt vid PMS. Vi kvinnor har ju ett naturligt serotoninfall den tiden och det är därför som vi mår päck. FEMAL finns på hälsokostafären och har hjälpt mig i lite över tre år nu. Värt ett försök.

Sedan håller jag med om att smilysar ska användas lite sparsamt, speciellt om de är animerade. Kanske reservera dem till snacktrådarna? Jag är själv en människa som talar mycket med kroppen och känner mig lite begränsad av att bara använda text ibland. Smileysar é kuul!  

*slurpar lite kaffe*

Ewerhof
0

#4 Jag själv och andra jag talat med har haft huvudvärk till och från, något jag i alla fall inte brukar ha.

Playja
0

På tal om ljus å så… *ler* Jag bor i stockholms området å i måndags såg jag mina mini påskliljor börjat slå ut med blad samt att snödropparna kommit upp!!!   Förvånad

Gahella
0

Ja min son har också haft en dunderhuvudvärk också.Och jag drömde förra natten att jag rengjorde en toalett(!), ja, det är mycket städning nu !

pson
0

#4 Hej Gahella…  Loppbett?   ;)  Huvudvärken kände jag av igår, och jag brukar inte heller ha problem med det. Nu har jag börjat dricka mer vatten, kanske det hjälper till att lätta.

Ang smajlisarna, så är det just för att det finns många med syn- och lässvårigheter av olika grader, som upplever blinkande föremål som irrterande, som vi de smajlisarna som vi har, i iFokus utbudet.

#7 Ja, det är helt upp o ner allting. Jag läste om några som redan skördat potatis!

Ewerhof
0

Jo, så känner jag mig otroligt rastlös och fullpumpad med energi. Helst skulle jag vilja göra nåt sånt där Ronja skrik och bara springa omkring som en tok! Skrattande

Nog för att vi lever i en galen värld med sååå galet kan jag inte bete mig odömt, och det orkar jag inte bemöta. Fast det skulle vara skönt!

Gahella
0

Ja, det är bara konstatera att det är så individuellt hur vi lever, känner, äter, musiklyssnande, även under frekvensökningars tidevarv. Jag som aldrig stickar, gör det nu en djurgårdsmössa till min son och lyssnar på väldigt mjuk och harmonisk musik, annat skulle göra ont i mig, känner mig jätteskör nu igen.

LOPPBETT, vet du vad! Nej tror nog det är mer spännande än så.

pson
0

#11  har du någon tanke om vad det kan vara?

Gahella
0

Jag vet ju inte, men det sägs att det är en akupunkturpunkt där som ska vara speciell(?). Men det är ju också vägen ut när vi gör astralresor på natten.

Men någon slags punkterig, öppning av något slag, tror jag att det är. Tar gärna emot förslag på vad det annars kan vara.

pson
0

#13 jag kommer att tänka på Matrix när du nämner det. han är ju inkopplad i nacken när han blir programmerad och gör sina " resor" . kanske har något samband… ?

Gahella
0

AHHH TACK….detta kändes mycket starkt i mig. Jag var helt fascinerad av den filmen när den kom upp. Då var inte jag riktigt inne själv på de parallella världarna. Men kände att det här är en viktig bit av sanningen de visade i filmen.

pson
0

Ja Matrixfilmern blev jag också helt såld på när de kom! De handlar ju bl.a. om illusioner och vår parallelldimensionella verklighet och filmen i sig själv är väldigt symbolisk och har många lager.  Glad

Gahella
0

Ja verkligen…tänker också på scenen med kokongerna, där människor hade befruktats, senare i boken El camino, Shirley McClains bok, beskriver det ungefär detsamma. Ibland blir det för mycket, särskilt då man känner att detta är på riktigt, men att smälta detta oerhört "otroliga" som berättas…ja, det är mycket stort att fatta.

Solar
0

på denne site hadde de en verklig bra atikel om kundalini och hur man takler den nå den vågner och beväger sig rundt i kroppen och hoved - samt optimeringen i chackraerne etterfölgende o.s.v.

damen som skrev artiklen hadde selv gåt igenom det hela och beskrev dette forlöb väldig bra -

synd den artikel inte finnas mera - den var inna på :

http://www.livingspiritfoundation.org/index.htm

PS. jag tror hun skrev en bok om det och derfor fjernede artiklen

kram

Solar

Gahella
0

Tack Solar för sidan, den är till mycket god hjälp för mig nu. Kramar

pson
0

#17 det är  svårsmält många gånger, men jag tror att den faschination man känner inför något, som i detta fallet Matrix filmerna, det är för att det ger ett genklang i sig själv, eftersom man rent själsmässigt vet, att " så här är det".

Jag har ett rött märke i nacken, sådant som man kan kalla " storkbett", och det har jag också hört kan vara en ingång för de utifrån som jag står i kontakt med. Kärt barn har många namn…   =)

Gahella
0

Ja jag tror vissa saker lämnar märken efter sig. Jag har ett ganska stort födelsemärke i korsryggen, och i en regression för många år sedan, såg jag att jag blev pålad. De gjorde ofta så med sådana som hade gåvorna, fick jag veta senare, så att inte vår själ skulle spöka för dem.

pson
0

När jag var i Prag för många år sedan, så gick vi på en utställning för medeltida tortyr redskap. Det är inte klokt vilka hemska grejer de tillverkade på den tiden! Jag kom att tänka på det nu när du nämde att bli pålad….    Huvva, säger jag bara…

Gahella
0

Ja, jordens historia är så blodig. Och särskilt gällde de som kom med kärleksbudskapet. De skrek i förtvivlan efter hjälp, som de fick av oss, men samtidigt väckte det så mycket rädslor i dem. Och jag jobbar mycket på sådana typer av trauma nu, när vi ska ut och visa oss igen, och det med ännu större kraft och förmågor. Det är så spännande nu tycker jag!

Hoppfull
0

:) jag som är av den jordnära typen gissar på utrensning! Jag får röda små plippar i nacken (man har stora lymfkanaler i nacken) när det är mycket att rensa och rena. Nacken är en reningszon, dels för att de stora lymfkanalerna går ner och ut i reningssystemet via nacken ner vid nyckelbenen men även för att det är baksidan av halschakrat som ju även kallas reningschakrat. Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

#24 halsen renar mkt..a v de lägra chakrana iaf solarplexus om jag inte minns fel… så korrelerar dom…

Så det som sätter sig i Solar Plexus kan rensas genomhalsen… genom t.ex. att uttrycka sin vilja och sina känslor…

Måste rusa o jobba lite….

kanske kommer med mer…

Gahella
0

Tack för hjälpen, jag tror också att det är en utrensning, men det det brukar också medföra en slags öppning, att det hänger ihop.

Kom och tänka på vad du sa Solis om solarplexus. Den delen är ju kopplad till centralsolen, och i det chackrat finn våra förmågor, som vi gömt och glömt. Och jag har haft mycket på gång i just solarplexus, känt mig illamående och öm där. Samtidigt märker jag att min intuition blivit märkbart bättre.

Vad skönt det är att ha er till hjälp, så saker blir mer klargjordaGlad

Ewerhof
0

#24 Lät helt okej. Jag hade en hemsk klåda i nacken för ett par nätter sedan.

Idag skiner solen på oss och livet känns lite lättare. Glad De sista två veckorna har verkligen varit tunga.

nera
0

# 5 Femal har jag käkat, men tyvärr utan större resultat! Fundersam Åt dessa piller i några år förut . Sen slutade jag, och pms:et det blev då inte värre i a f..Jag försöker hålla pms:et i skick med att vara mycket ifred om det går dessa dagar , och meditera mycket Glad

Sedan jag sanerade munnen ifrån allt  amalgam, och så har jag gått hos en kanonbra Homeopat de senaste tre åren, så då har också pms:et blivit bättre. Har rensat ur mycket skit ur kroppen med saneringen bl. a. 

Avocado är föresten också bra att äta  i pms-tider för den som inte vet Skrattande

Solar
0

I mine forutsigelser for 2008 som er publiceret her er jag inna på at mange mange mennesker vil reagere känslormäsigt på gott och ondt i 2008 -

mycket vil komma ut från folk - alt er et led i renings processen

och mange vil gøra om deres definition av dom selv - altså titta extra mycket i spegeln och se sanningen om dom selv -

alla disse känslor kan och kommar att komma ut i hovet på andra mennesker -

det er Måne och Saturn energier som kører i alla avskygninger -

kram

Solar

pson
0

#29  I vilket sammanhang menar du med de inläggen?  =)

Solar
0

nå det var bare generelt angående folks måte at reagere på med alla mulige ting - och hva året byder på -

Ewerhof
0

#28 Så synd att de inte hjälpte dig, men bra att du hittat en annan lösning. Mig har det hjälpt och hjälper fortfarande. Jag får total nedstämdhet utan dem. Främst märktes en stegring av PMS:en då jag slutade med socker och alla snabba kolhydrater, som ju fungerar som 'tröst'. Men då jag förstod sambandet med serotoninerna och mitt välbefinnande tog jag Femal istället för mat-trösten.

pson
0

Ibland blir jag bara så trött på att läsa. Man sitter vid datorn, vid tv:n, med böcker…överallt är det text! Så tänkte jag; undrar när det första forumet med rörliga inlägg kommer!? Som att man postar youtube klipp på sig själv där man pratar och gestikulerar och grimaserar och skrattar och allt man nu vill, ( och svarar på andras inlägg såklart)

Hade inte det varit en bra grej?

Ewerhof
0

#33 Nä, jag är aldeles för spontan så då skulle det bli en massa 'bliiip* hela tiden. Generad Det är bättre om jag kan hinna med å sensurera lite. Skrattande

pson
0

hahaha….  ja, det är ju klart….  det kan bli ett problem med alltför frispråkiga medlemmar Fundersam   Flört   Men då tror jag man hade kunnat installera ett slags Bliip-filter, där man programmerar in ord som inte är tillåtna, och så kör man inlägget genom en scanner innan det postas….  Så då kan man vara spontan och Bliip-ig om man vill, för det kommer inte fram ändå…    Skrattande

Ewerhof
0

Å så måste man hitta synonymer till bliparna! Hövva!

Gahella
0

Det där är något för mig, jag har jättesvårt att läsa ibland. Ofokuserad och blir fort trött i ögonen, och detsamma gäller ibland den metala förståelsen. Känner ni igen er ?

pson
0

Jag blir stressad av all text som finns på internet! Jag hitter hela tiden något jag vill läsa, men så är det på engelska, och så ska man sitta och koncentrera sig, och så har man 20 andra flikar som väntar på att bli lästa, så bokmärker man, och lägger till favoriter och allt vad man nu kan göra för att man absolut inte ska missa detta som är så intressant, och så hittar man en länk som man måste klicka på som leder till en annan länk och så efter en timmes länknde och läsande och bokmärkande….. så har man glömt vad det egentligan var man skulle googla efter.

Gahella
0

HJÄLP PUUUUH, jag skulle inte klara en bråkdel av det där. Jag känner mig alldeles surrig och snurrig, så jag kan bara göra en sak i taget just nu. Akta dig så att du inte får hjärnstress, sådant kan göra dig deppig, jag har själv utsatt mig för det, det känns som tappar bort sig själv.

Ewerhof
0

Jag känner igen det där. Fast ibland bestämmer jag mig för att bara ha en läsardag. Inte söka efter något nytt. Jag har en mapp i favoriter som heter 'läsa senare' och där betar jag av lite då och då. Oftast till frukosten.

pson
0

Hehe…ok, jag överdrev lite nu, men i princip så tycker jag att jag bara läser en bråkdel av det som jag skulle vilja plöja igenom.

Ja, hjärnstress…det är inte att leka med. Men jag tror inte jag ligger i farozonen. Fundersam 

Det är bra att kunna göra en sak i taget, för då är man verkligen fokuserad i nuet…   Det är nästan en större konst, än att kunna hålla många bollar i luften… 

Jag saknar ett USB uttag till hjärnan, så man kunde logga in "på riktigt"

"Vill du spara detta på hårddisken? Om Ja, tryck på Download" Hehehe…

Gahella
0

Ja, jag tror det är viktigt att vara i ett fokus nu och samtidigt vara i hjärtchackrat, då att man har kontakt med sig själv.

Gahella
0

Jag känner att om jag läser för mycket info, blir jag förvirrad. Måste ha mer tid nu att integrera energierna som är, info som kommer inifrån och samtidigt det som kommer utifrån. Det måste "samsas" liksom.

pson
0

jag förstår hur du menar…  Glad

Gahella
0

Hallå -pson-, tack för din hälsning på Ashtar. Var det länge sedan du trädde ut eftersom du skaffat nytt konto.

pson
0

Det var så lite så! Nej , jag ändrade häromdagen…  tyckte det var bättre att ha samma nick där som här   Glad

[Mariann]
0

Eftersom jag tillhör de frispråkiga här så skulle det inte kunna vara direktsändning iaf… om det är censur som gäller och är viktigt, och inte talfriheten. Flört

Glad Mariann

nera
0

Jag instämmer också med i att man hittar såå mycket intressant på internet man vill läsa, men det tar ju sån enorm TID!! Man får gallra hela tiden. jag brukar trösta mig med, att är det meningen att jag SKA läsa det, så kommer det att komma åter i min väg vid ett senare tillfälle..

Igårkväll kännde jag mig " duktig", för då satte jag verkligen undan datorn och fördjupade mig i översättningen större delen av kvällen, och hela morgonen tills nyss. Men nu bara MÅSTE jag in och kika vad för nytt som var här.  Skrattande Man lär ju variera sig lite i sysslorna, annars blir man ju lätt slutkörd i skallen..Fot i munnnen Men vad jag skulle säga var att det är så himla lätt att tro att man ska " bara" gå in på datorn en "liten stund" ….jo pyttsan! En timme vid datorn är ju ingenting..help!! Sitter nu och äter vi datorn t o m samtidigt som jag skriver, och DET hör till ovanligheten måste jag säga..Har jag blivit " dator-skadad" eller…Räcka ut tungan

[Mariann]
0

Nix! man gör två flugor på smällen CoolSkrattande Flört

nera
0

# 49 Aha.., är det såå det kallas…HemlisGladFlört Ja ja, det går ju rätt bra i a f!

[Mariann]
0

Du vet vi kvinnor… och simultankapaciteten.. den kan man ju också hävda här…. Flört *LOL*

Gahella
0

Ja det här fenomenet förståd INTE jag innan jag skaffade dator för c:a 1 år sedan, Men det gör jag nu !!!

nera
0

Tänkte bara komma med lite " nattsudd" här… Jag brukar  i vanliga fall ligga och sussa vid den här tiden på kvällen  - kvällstrött som jag är..Men men, ingen regel utan undantag he-he..Flört

Tänkte bara dela med mig av 2 historier som jag fick mig skickat häromdan av en god vän. Så här går de :

När två medium träffas kan dialogen bli; "Hej raring, det var längesen, jag ser att du mår bra, och hur mår jag då.?  *fniss*

En man kom till ett medium för första gången och var särskilt nyfiken på om man kunde idrotta på andra sidan. Han var själv idrottsfantast.

Mediet sa att hon skulle fråga sin guide och bad mannen återkomma senare.

När hon kom tillbaks sa hon: "-Jo, jag har fått veta en del, både bra och dåligt tycker du kanske"

"-Ta den goda nyheten först" sa mannen.

-"Jodå dom idrottar på andra sidan och spelar definitivt fotboll"

"-Fantastiskt" sa mannen, "vad lycklig jag blir". "Men vad är den dåliga nyheten då"?

- Du är uppsatt som målvakt på söndag"

Den sista är lite rå kankse, men jag bjuder på den ändå! Kram och godnatt på er Oskyldig

nera
0

Nu blev det sådär med understruken text igen, men det var för at jag ångrade mig med en smileys igen…typiskt!Hemlis

Ewerhof
0

#53 Ha-ha! Den sista var bra. :)

Lionadh
0

#53 Dom gillade jag! Flört

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

*LOL*

Nu ska jag kika peanut på youtube för å förlänga livet lite… Cool

GladMariann

shintaida
0

#53 Nera!

Dom var bra, dom! *skrattar gott*

Kram Och med Stjärnljus // Shintaida

nera
0

Tänkte bidra med en till rolig en jag hittade..Glad

http://www.skrattnet.se/media/bild.php?sub=144&id=1450

Ewerhof
0

#59 Det finns 2 utomjordiska historier på den sidan. :)

KalleN
0

ha  då  kan jag ju visa er min sköna härliga låt

Dreams det är den bästa jag gjort

det är även en bild på mej  och jag har små orber runt mej 'ler glatt*

http://www.youtube.com/watch?v=GBoRZCcySs0

Gahella
0

Har du gjort den här sköna låten Kalle? Vilken härlig puls och rytmen…och så de roliga ljuden på slutet…du är en stjärna Kalle/ kram från mig

pson
0

Jag gillar den och speciellt det härliga ljudet på slutet ! Kul att se dig på stor bild också! Hur gör du musiken?

KalleN
0

ja den är helt klart bästa ,

jag  har  frutyloops och music maker det är jätte kul alla kan då  *ler* ja lite deleva inspererat *skrattar*

nera
0

Snyggt jobbat Kalle!! Glad

Playja
0

Gillar oxå din sköna låt KalleNGlad

Försökte skriva kommentar på "tuben" men det gick inge vidare Ledsen  Men jag har gett mig tusan på att det SKA gå!!!  så det blir väl 3 st i rad istället… som förra gången du la ut en länk till en låt på "tuben" *s*

Gillade även den indian inspirerade låten. Har du gjort den med? *ler undrande*

KalleN
0

ja jag svarade på en av  komentarena *ler*   såg du orberna runt mej åxå jag la in en bild på mej själv

ja det är jag som sjunger  och spelar flöjt på den andra med  det var när jag var i norgen och en kompis  står och trummar på trumma

åååå vad jag länktar till sommaren  jagmåste defenetivt göra om det

Playja
0

Jag ilar tebax till "tuben" för orberna missa jag. Måste kollas upp *s*

Passar på att lyssna på din "indian låt" en gång till Flört

Playja
0

Japp Kalle.. nu såg jag orbisarna! flera st var det!   Glad

Kan inte låta bli att storskratta… DET blev trefald i kommentarena.. igen!!!  *ha..ha..ha* Begriper inte hur jag gör? för när jag skickar så syns dom inte direkt.

pson
0

#69 du får försöka inte vara så ivrig!   Hehe…  Flört

Playja
0

*stor skrattar*  Jo…. men jag va så inte ivrig… Men iof så gör det ju inget.. det blir bara flera kommentarer till Kalle på "tuben" *skämtar*

pson
0

Hörreni! det är ju Fettisdag! Jag bjuder! Hoppas ni inte ätit alltför många redan, så ni orkar klämma ner en till!!

Gahella
0

Ja, jag har blivit så liten i maten, så jag får bara plats med 1 minisemla, men får gotta mig åt bilden. MUMS

nera
0

# 72…..MEEEENN vad gott det DÄR ser ut då!!  Förvånad Nu jäklar börjar snålvattnet att rinna…Gu´va gött med semla!! Fettisdagen har jag tyvärr glömmt bort, så tack för påminnelsen!Flört

Jatack, jag tar gärna enSkrattande

Playja
0

Det hade jag inte en tanke på att det är fettisdag.

Jag har någon hatkärlek till dessa semlor. Äter max 2 per år. Mini semla är helt perfekt i min smak eftersom jag gillar dom till kaffet. Men här kan man ju vräka i sig så .. Ja tack.. tar gärna en semla!  Tackar den som bjuder!  Glad

pson
0

Jag har inte ätit en enda, och jag tycker verkligen om dem! Jag var hemma hos mamma i helgen, men där bjöds det minsann inte på några semlor    * synd om mig Gråter*

( Men jag fick en massa andra kakor Skrattande)

Gahella
0

Ja va bra -pson-, är det bra med din mamma,och kan du prata space med henne?

Det kunde jag till viss del med min. Hon fattade ju inte mycket(inteförattvaranedlåtande) men någonstans gillade hon fantasin i det.

KalleN
0

här har det ätits och smaskats semlor *ler*

pson
0

#77 Jag kan snacka space med henne, men hon tycker det är lite för djup för henne. Hon lyssnar, men så suckar hon bara och säger; det verkar invecklat…  

#78 Lyllos dig!

BranDuir
0

inte en enda….:-(….semla alltså….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

pson
0

#80 Vilken tur att det bjuds på semlor här inne då!  ;)   Ta för dig!

pson
0

Nu ska jag logga ut för idag! Tack för alla varma ord och uppmuntran jag fått idag! De tar jag med mig, och jag kommer somna med ett leende på läpparna i kväll!

Gruppkram

Playja
0

Sov gott! *vinkar natti* Ska oxå ge mig!

Gahella
0

GONATT mina underbara vänner, jag somnar också med ett leende….sov gott.

Solar
0

Vi må be til Gud om at vi får *semlor* til kaffen nu - hi hi

nera
0

Godmorgon på er " nattugglor" Glad Kikar bara in en snabbis och kollar läget. Här är grått och trist idag ute, och all snö som kom håller på att tina bort..Fundersam Hoppas det får va snö till sportlovet om 3  veckor…för barnens skull i a f

Nåväl. Ha en bra dag allihopa!! Kram från neraSkrattande

# 85 Kul smiley Solar Glad

Gahella
0

Ja man kan be om allt, t.om semlor, hihi!

Ha en jättebra dag själva. Strunta i om det är grått ute, låt ert inre ljus lysa upp er och andras väg idag. Stor kram

Ijin
0

ARGH! MÅSTE FIXA SEMLOR!!! *Springer så fort han kan, rakt genom dörren mot konditoriet*

Gahella
0

Haha här kommer högrefrekvensmannen, han springer GENOM dörren mot kondiset. Heja! Du måste berätta någon dag, hur du gör, för det har jag velat göra länge!

Ijin
0

#89 inte så svårt..:p stå på andra sidan rummet, bli galen, spring allt vad du kan, för allt i hela världen, du ska IGENOM dörren, och så pang, så är man igenom… prova dok inte på betong.. det är segt som bara den i början…;)

nera
0

# 87 Ja,, även fast jag nämnde vädret, så struntar jag alldles i det…Flört . Jag har hållit på med översättningar så det står härliga till på f m , så jag har inte haft så mycket tid till att bry mig i vädret. Så jag har verkligen levt i ljuset idag..hi-hi…Kyss

Ni ska bara veta vilken fin läsning som väntar er sen, bara jag blir fädig!! Glad

pson
0

#89, 90   Ni är härliga ni två! Glad

Gahella
0

Haha IJIN jag ÄLSKAR DIG, och det får du stå ut med!

Du har fått mig att skratta hur många gånger som helst, bara jag ser din bild så skrattar jag. OK du HAR mod, det har du bevisat många gånger här t.ex. MEN FATTA vilken avväpnande humor du kan utveckla. Slut fred med dig själv, så startar vi en pajas eller gycklargrupp här. Guuud va vi kommer att skratta mycket tillsammans då…

Lionadh
0

Kikar in för att säga att - semlor e gott! Skrattande

Allt gott till er på UJ!

Kram Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Gahella
0

Och en stooor vaaarm kram till dig Maud!

nera
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HA HA HA..Jag bara måste få visa er en rolig sak jag upptäckte idag, fast jag har sett den hemma här i ganska många dar..Snacka om sen reaktion..Fundersam Men här kommer den i a f. Har ni hört talas om utomjordisk dushtvål?? OM inte så titta på bilden Glad Min son tvättar sig med den, och det måste va därför han blir så " spejsig" eftterråt…ha ha..hi-hi..Flört

Playja
0

hi..hi. Nera.. Den va bra!   FlörtSkrattande

BranDuir
0

www.sarpanet.com/moviles    tekniken går framåt….*S*

Playja
0

#98.. Tänkte först …nä nu j-klar har det gått för långt..*s*

Ijin
0

#93 haha, nej, aldeless för farligt!! världen kommer gå under av skratt=)

Ursh.. jobbigt att gå från WEII allt e roligt till WOO Im seriOUS..<.<

pson
0

#96 Helt klart är det därför din son är som han är..haha… ;)   alien-apple…haha… 

#98 Jag fattar inte den sidan riktigt. Är det en GPS till mobiler? Och så ska man slå in numret på den mobil som man vill få lokaliserad?

Playja
0

#101… Om du nu får upp samma som mig??   Nu vet jag inte vilket nummer du kollat å hoppas att det INTE är Solars så han får sig en obefogad "känga" *skämtar* Men BD:s sida är på skoj.. Skrattande

BranDuir
0

#101…det är ett stort skämt alltihop…*S*

pson
0

#103  Hahah..ok..då är jag med..    ;)   Jag skrev inte in något nummer , för jag tyckte det såg skumt ut det hela….

KalleN
0

sååååååååååå glaaaaad för att det är fredag  hurra hurra

pson
0

Ja, fredag är en bra dag! Alla är glada och det enda man ska se upp med är fredags - trafiken! Den är inte att leka med!!  Förvånad

Glad

Ijin
0

#106 folk kör som dårar:D Och idag kommer min tjej<3:D

pson
0

#107 Mysigt! Bor ni långt från varandra?

KalleN
0

ja jag kolade upp mitt nummer  jag vart ju jätte glad *skrattar* hm.. sedan märkte jag ju att det inte  stämde helt   *typiskt  åxå*

skrattar   glatt

vilken härlig annars

pson
0

#109 Tänker du på mobil GPSen?   =)

Gahella
0

Ha en riktig myshelg Ijin å alla ni andra förståsGlad

KalleN
0

japp *fnissar*

nera
0

Trevlig helg önskar jag med till er alla " utomjordingar"..hi-hi..Flört

Bybo
0

Jag önskar också alla …hm….ja, en sköln helg! ;-)

pson
0

Blipp blipp*  till dig också nera!    -fniss-

* En riktigt trevlig helg

nera
0

Hej Bybo, det var länge sen Glad

nera
0

# 115 Flört

Ewerhof
0

#113 :) Ja, vi är ju rymdvarelser för de andra. 'Utommarsianer' 'Utomplutonier' 'Utomvenusar'…

Playja
0

*asg* Jag började tro min dator packat ihop ordentligt!! å vad tusan tog Neras kramisgubbe vägen? Men det är ju två trådar med trevlig helg i. *ha..ha* 

Nu e det Gremlins på 4an film å jag har ha begär.. VILL HA en!!!!!Glad

pson
0

#114 Ja du får också ha en rikigt bra helg bybo!   =)

#119 hahah…gremlin-begär…  Den var ny!   Du får leta upp den skummaste alternativ butik du kan hitta i stan, och fråga om de har gremlins där   ;)

Ewerhof
0

Jag har haft en… Min dotter var liten å söööt ute på stan och ett odjur hemma så jag svär på att det inte alls var kul att ha en. ;)

Playja
0

#120…   Ja… *skrattar*..   Jag får väl göra ett försök.. men närmaste staden/byn är Nynäshamn.. tror inte det finns några där för det ligger för nära vatten!!!   Flört

pson
0

#121  Haha..  ;)  

#122  Om de hade haft några, så hade det kanske märkts isåfall…   * nynnar creepy gremlin-sången*   ;)

nera
0

Gremlins…DÅ har ni inte sett min son när han är ifarten..grr..grr..arrgh…Han blir alldles svart i fejcet när han blir riktigt arg…Då ser han ut som Anakin i Star Wars när han blir förbytt till det onda,,,Fundersam

Playja
0

#121.. *ha…ha..ha..ha* Den va bra!!!

Gahella
0

Ha haaa ja det där känner man igen..bortbytingarna, byter liksom skepnad…huxflux

satori
0

Tittade just på 19.30 nyheterna och vill bara gråta!

*Sverigedemokraterna satsar nu 20 miljoner kr på att komma in i regeringen till år 2010. I Skåne har de mest anhängare, men försöker nu "värva" sthlm och Västergötland.
Herregud finns det verkligen inget annat att lägga pengar på?? När skall folk fatta att det inte finns vi och dem, utan oss! Vi är alla människor, med lika värde! Vad krävs för att vi skall fatta det? Ett hot från rymden där onda Aliens kommer och hämtar stora delar av världsbefolkningen? Jag svär, då skulle nog t.o.m SD ge vika.

*Nu vill de tillåta att polis med våld skall kunna hämta skolkande ungdomar. 
Jovisst, våld löser vi med motvåld. "Med våldsamma medel får vi våldsam frihet"/Gandhi
_Kanske finns en anledning att ungdomar skolkar!
_

*Priset på griskött har ökat drastiskt i Kina så många har inte längre råd att köpa kött. 
Ät mer fisk och grönt då och låt de stackars söta grisarna vara! 

*Polarisen har smält med en fjärdedel på bara ett år.
25% på ett år!? E det klokt? Vi kommer drunkna snart! För att inte tala om de stackars varelser som lever där, isbjörnar t.ex. 

*Vädret - 13.1 grader varmt idag. 
_E det februari eller maj? Vinter vad e det för nåt?
_

Jag blir så ledsen, arg och förtvivlad!!! Allt detta elände i en och samma nyhetssändning!!! Allt det som vi kallar verkligheten bara rämnar nu. Varför gör vi inget? Skall vi bara sitta här på våra arslen och se på när moder jord går under, för nu går det undan vill jag lova! Hur länge har vi kvar? Jag är helt gråtfärdig!

Solar
0

Ja satori - jag forstår dig -

ja den verden - och vår nu ?? 13 gr.

jag tror vi bare må kämpe mera for en bedre verden -

kram

Solar

pson
0

Det är läskigt med sådan "plåster-politik"! Det finns ett problem, och för att lösa det så tar man en tillfällig lösning, så tror de att vi slipper problemet sedan, men det ligger fortfarande kvar där under plåstret, och blir ännu mer infekterat och varigt.

Ewerhof
0

Jag tror att det är oundvikligt att allt accelererar nu. Som att det blir alltid som mörkast innan det ljusnar. Jag brukar också gripas av förtvivlan när jag 'ser' samanhang som man bara swischar förbi i nyheter eller i matköns prat. Men så brukar jag minnas att det kan bero på att jag vet lite mer om ämnet än andra. Inte så att jag skulle vara bättre men det har ju faktiskt tillhört ett av mina största intressen sedan ungdomen, att försöka se sammanhang och orsaker. Och jag tror helt ärligt att betydligt många fler tror på denna alternativa framtiden, New Age, när de blir tagna lite vid sidan om. Som David Icke säger han kunde lika gärna suttit i ett hörn och varit folkskygg men valde en annan väg. Jag tror människor är väldigt rädda för att bli hånade men att andligheten faktiskt har gått framåt. Om inte annat så ser man ju att alla dessa filmer på temat blir så populära, där kan man 'gömma' sig bakom "det är ju bara en film" men likförbaskat är de flesta villiga att diskutera ämnet.

satori
0

Damanhur i Italien. Hit var jag påväg på studiebesök för ca 8 år sedan. Nu känner jag ännu starkare hur gärna jag vill åka! Åh, sådär skulle jag vilja bo och leva!

Se bara i vilken frid de lever!!! Kolla gärna in deras tempel också.

http://www.damanhur.info/en/ 

pson
0

Ja, templena var otroligt vackra! Kanske är det dags nu då, om du känner en stark dragning dit!   =)

satori
0

Ja eller i alla fall snart…jag känner inte att jag passar in/hör hemma/trivs i systemet såsom samhället förmår presentera det som det är här och nu. Damanhur är ju ett ekosamhälle med inriktning på andlighet och personlig utveckling. Tror helt klart att folk var lyckligare förr när de levde som bönder.

pson
0

#133 Det beror nog på vad man anser att lycka är, tror jag. Hade man frågat dem om de var lyckliga för 100 år sedan, så hade man nog fått sig en lusing och blivit satt i arbete istället..hehe…   ;)

satori
0

hahaha, ja just det…rena rama förolämpningen kanske.

pson
0

Jag kom att tänka lite på Marocco när jag såg de där färgade glasfönsterna ( dumt ord, men jag kommer inte på ngt annat)….jag skulle vilja åka till Marrakech( stavning?) Är det någon som varit där?

Bybo
0

Jag har varit i Marakesh ( vet inte heller stavningen:-) men det var lääänge sen. Det är den resa som etsat sig fast mest i mitt minne…

pson
0

#137 Positvt hoppas jag!   ;)  …  är det verkligen så som man får en bild av det, som i Tusen och en natt-liknande miljö?   Ibland kan de sälja en bild av ett ställe, sedan när man är på plats så visar det sig att allt runtomkring är skräp, mer eller mindre…   Fundersam

Gahella
0

Jag vill också till Marocco sen länge….älskar deras tyger å design…det orientaliska tusenåennatt. Har en hel del av de i mitt hem.

Bybo
0

#137 Ja, verkligen postivt om man gillar att känna att man kommer utomlands :-) Jo, jag tyckte att det nästan var taget ur sagan….Men bäst att det är en miljö så olik något man varit med i…

Sen kan man ju hamna i tursitfällor…Tex på väg dit i bussen fick vi stanna och titta på ett garveri..Fårskocken gick upp på ett hustak och tittade ner på en missär, tsackars människor som höll på att garvade skinn i syror…De blev helt sönderfrätta…Och direkt efter det så åkte vi till en oas och levde lyxliv i några timmar…Fy fan, och det var ingen av turisterna som reagerade…

Bäst var det på souken….med guider, tiggare, försäljare som slet i en…även om det var lite jobbigt just då, så var det en upplevelse….Sen fanns det sagoberättare, ormtjusare och akrobater som uppträdde på gammalt sätt…

Men jag var bara 17 år när jag var där och nu är jag 44 :-) så det kan ju ha blivit helt förstört…

pson
0

#139 Precis! Jag har sett olika fotoreportage där nere ifrån, bl.a. i inredningstidningar och omgivningarna och arkitekturen ser ut att vara väldigt vackert! Glad 

#140 Ja, det är nog en väldigt stor skillnad på vardag och turism där nere…som i de flesta sådana länder, tyvärr.  Men det skulle vara kul att uppleva det som du nämner med den arabiska mystiken…  Det tog ju inte många år för t.ex. Thailand att förvandlas till från ett paradis till turistgytter….Kanske likadant med Marrakesh?  Fundersam

shintaida
0

TJOOHOOO!!!!

Vill meddela att jag pratar med Nera i telefon nu och den stackaren har inget internet ikväll, därav hennes frånvaro….

Hon har mäktiga abstinensbesvär kan jag tala om..hehehe

Hon hälsar till alla och envar…

U S K till er från Nera genom/och Shintaida

pson
0

Åh, är det därför…  Tack shintaida för att du berättar!

Hälsa tillbaka om du pratar mer med henne! Kram!

Playja
0

Jaha… det där vet jag hur det känns för jag hade samma sak tidigare idag. Trodde min dator packat ihop för den har börjat "bråka" lite innan. Tänk!!! jag hade faktiskt det på känn att det var så. Inbillar mig att om man nu har telia? att dom uppgraderar eller något åt det hållet.  Tack för infon shintaida. Skrattande

Solar
0

Ja du må hälse Nera mange gånge Shintaida -

kram

shintaida
0

Ja, jag ska göra det i morgon om hennes eget internet inte fungerar. Vi har avverkat 1½ timma i telefon nu….Generad

Tiden går fort när man pratar med någon som man verkligen håller av, tycker inte ni det? Och Nera, vet ni, får jag sån fin kraft av när jag är neråt eller behöver energi. Behöver bara prata med henne. Finare vän får man leta efter!!

Nera kände sig handikappad utan internetet, så! Men det gör nog vi alla här…själv är jag beroende av er!! *fniss*

Jag/vi återkommer i morgon om huruvida hon har fått tillbaka nätet.

U S K och Med Stjärnljus // Shintaida

BranDuir
0

Hälsa henne så gott!  nätet har bråkat här med!

Playja
0

#146… Kan bara hålla med att Nera är en riktig GULDKLIMP!  Tack å lov att man haft henne å ventilera tankar å funderingar med.  Skrattande

Solar
0

helt enig -

pson
0

Jag har hittat USK-smileyn!! 

Playja
0

Ha..ha..ha!  Jamen den e ju som "klippt å skuren" för USK … Den ska sparas!  *s* Vilken härlig mimik… den kramas så den nästan petar sig i ögonen!

*USK*

Playja
0

-pson- Jag håller på att kolla igenom trådar! FlörtTrodde jag bokmärkt en tråd där det var en länk till en interjuv med en färgad man (minns inte namnet) Letat som bara den men jag hittar den inte. Minns att filmen var nästan 1 timme… om det säger dig något? Har du någon aning om vilken jag menar?

pson
0

Intervju med en färgad man?  vad handlade intervjun om? hahah…  ;)

pson
0

handlade det om läkaren som lärde sig se spöken efter meditation?

Playja
0

Glöm min fråga pson… jag hitta den!  Glad

Playja
0

#154… Ja precis den var det jag mena. Visste väl att du har koll! Glad Lustigt.. hade precis skickat iväg frågan så hitta jag den bland länkar… måste ha hoppat över den innan! *virr*

pson
0

Vilken var det? *nyfiken*

Solar
0

ih - dom slap lös - uha da da

Playja
0

*ler stort* ahhh!  FINA!  Det är bra Solar.. släpp dom lös ut i friheten!  Glad

nera
0

Hej hopp på er alla!! nu är jag tillbakaSkrattande 

Tack hörni för alla värmande ord här , jag blir alldles rörd Generad Kan bara säga detsamma till er ALLA!!!  Ni har blivit min familj som jag inte kan vara utan..jag kännde mig väldigt handikappad igår utan er härinne..Glad 

Kram på er alla, och tack igen för fina hälsningar! Sånt värmer Skrattande

nera
0

# 150 Gillade U S K smileysen skarpt..hi-hi..SkrattandeGlad

Playja
0

Där e hon ju!! *ler stort å kramar om Nera*

Jag hade som du igår med mitt internet mitt på dagen å var duktigt frustrerad! Glad att ha dig tebax!

*U S K*

nera
0

# 162 Ja, man blir lika frustrerad varje gång sånt här händer      * Kramar om tilbaka * Skrattande

BranDuir
0

Välkommen tebax vännen!

Gahella
0

Big Hug Jag har själv varit "liteborta", men vill ge Nera en stor, varm kram från mig också.

Solar
0

skönt du er tilbaks Nera -

kram

solar

nera
0

Tusen tack kära vänner!! Skrattande Skönt och vara tebax

satori
0

GLAD ALLA HJÄRTANS DAG på er!!!!!

Jo, har ni lust att komma och skriva nåt bra på denna sidan.

http://overnaturligt.ifokus.se/?ThreadId=f75ab95f-47bf-406f-ad78-f52ecbd60d58 

Jag vill inte övertyga, övertala eller tvinga folk till att tro på nåt alls, men jag känner att jag vill sprida upplysning och kunskap om vad som egentligen händer där ute. Fast jag känner i tråden att jag får rätt hårt motstånd, tänkte om kanske nån av er bättre kan uttrycka er i skrift och kanske kan komma med bättre argument än mig.

Jag är ingen frälsare som är ute efter att rädda världen (jo, det e jag ju *s*) men allt jag önskar är att fler får upp ögonen för det här. Och fast jag försöker låta bli så blir jag frustrerad när jag ser att det fortfarande finns de som tror att WTC var ett terrordåd av Al-Caida. Önskar bara så att mina och dina barn och barnbarn får en bra framtid och slipper mer lidande och för det måste fler vakna!

Kram på er måste kila vidare nu, kanske hörs mer ikväll.

nera
0

# 168 Alla HJärtans Dag är väl först imorgon väl!

Glöm inte då att fira kärleken ordentligt på ALLA områden -som Ärkeängeln Michael säger i sin Kanalisering om Februari! Glad

pson
0

#168 Jag tycker du har gjort ett bra jobb i den tråden satori. Som ett ordspråk säger: du kan leda hästen till vattnet, men inte tvinga den att dricka.

Det man kan göra i detta fallet är att länka, ge litteraturtips, be dem kolla youtube osv.

Precis som med allting annat, så krävs det att man kommit till en viss punkt av klarseende för att kunna se sambanden, och det krävs framförallt intresse för att vilja se det. Man kan aldrig tvinga på någon information och säga : Detta är rätt!!  Då får man bara motsatt effekt.

Det finns mängder av information om 9/11 på internet, och David Icke är en person som är fenomenal på att karlägga mönstret bakom så att man förstår. Om det man blir presenterd för inte är på samma våglängd som en själv, då är man helt enkelt inte redo för det, och då talar man för döva öron om man fortsätter "  predika", oavsett hur gott syftet är.

Jag håller med dig i detta! Jag ser också bluffen bakom det hela och när jag såg länken som eleri_twinkle la ut, fick jag ännu fler pusselbitar på plats.

9/11 är en komplott, större och mer komplex än de flesta vill inse! Det vi kan göra är att sprida länkar och information, och så ett frö hos så många som möjligt, sedan får var och en ta till sig det som de är mogna för och själva forska vidare, som jag ser det. Glad

Bybo
0

Ops…#116 Ja!! *ler* Krami

Gahella
0

Ja satori, bra jobbat. Var nyss där med lite backup. Kram

pson
0

Hjälp, jag tål inte vin längre…!  Jag brukar dricka rött ur vittvins glas för de är inte så stora, och jag drack lite till middagen idag..och blev helt knockad!!   Ett halvt glas rött i ett vitvins glas och jag däckar!  hahaha…aldig varit med om liknande…vaknade nu….

satori
0

OJ! Hehe, ja jag upptäckte det. Tokstolla som man är (och lurad) av TELE2 så trodde jag att det var Alla hjärtan idag. Men men, det är tanken som räknas och själv önskar jag att vi kunde ha Alla Hjärtans Dag varje dag, det e ju så tokigt att man måste boka in t.o.m det i almanackan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *krävs tyvärr många utropstecken*

Försöker inte värva några till att hålla med mig för att vinna nån argumentationstjafs, sånt har jag växt ifrån!  Tack Gahella för hjälpen! Jag vill bara sprida kunskapen vidare och nu har jag gjort det och det blev ett långt inlägg, känner inte att jag orkar mer nu. Som sagt så kan man inte tvinga folk, då e man inte bättre än en sektledare, man kan bara upplysa och sen gör folk vad de vill med det man kan ge. Man gör det ju för att hjälpa, inte stjälpa! *uppskattas*

#170 Åh, tack! KÄnns bra bara att veta att man inte är ensam om att tänka såhär. Och det är så svårt att förmedla i bara ett par rader till andra vad jag läst, sett, upplevt under alla år. Jag är visst en forskare, om än privat sådan och det jag bär är ju inte bara tankar utan även egna upplevelser men pga min integritet så vill jag ej gå ut med det. Jag känner så starkt att jag vill nå ut till folk, men vet inte alltid hur. Har alltid haft lätt att skriva, men på sista (uppstigningen?) är det som det låser sig, kanske oxå av rädsla av folks misstro, då jag ej tycker jag har de bästa argumenten, ja jag vet inte. Men det ni säger uppskattas till tårögdhet, inte för att ni håller med, utan för att jag inte är ensam!

Kan inte rå för det, men jag vill verkligen rädda oss! Rädda jorden och våra barnbarn, måhända har jag för bråttom i min strävan….om bara jag kunde vara mer lugn och sakkunnig. hehe

Fast å andra sidan så gick jag ju med på iFokus för att diskutera, lära mig och lära ut, inte för att alla skall hålla med och tycka och tänka likadant, för hur kul vore det på en skala? *skratt*

satori
0

#173 Asgarv - Låter som jag kommenterat ditt inlägg ju! Haha, ja jag sitter själv och tar några öl, bara folköl men ändå och jag som inte druckit en droppe på 3 månader, kände bara idag att jag behövde "hjälp" att stänga av lite. Har ju vart sjuka i 2 veckor o så var jag på både BVC och akuten med dottern igår då hon stoppat papper i näsan som vi ej fick ut utan läkarhjälp, plus katten som börjat skita i badkaret o massa småsaker som börjar tryta på tålamodet……*skratt i mitt elände*

Gahella
0

Bravo satori……var inne nyss…och de har verkligen fått något att fundera på. Det är som du säger, folk är aningslösa, de vill inte tro att människor kan ha onda syften. Låt dem få tänka lite, det är bra. Nä vi är inte bara här för att behaga, utan för att växa, lära sig å lära andra. Men visst är det jobbigt, mycke rädslor kommer upp, men man måste få säga sin sanning. Det är FÖR många som tiger, du behövs verkligen! Stor kram

pson
0

#170 Ja, det kan vara svårt ibland att argumentera för sin sak, eftersom det oftast varit en undersökning och nyfikenhet som pågått under en lång tid, och bitarna i mönstret har sakta fallit på plats och man vet inte riktigt vad man ska referera til som källa när de frågar: var har du läst det? kan du styrka det? kan du ge exemple på det? osv…    =)

satori
0

#176-177 Tack o precis! Under i princip hela mitt liv och tyvärr även under mina 2 senaste förhållanden har jag under den starkaste press brutit ihop och gråtit, skrikit, vädjat att "Ni fattar ju ingenting".

-Vad är det vi inte fattar? har de såklart svarat. 

Och det värsta är att jag inte kunde svara på det, eftersom jag inte ens själv kunde sätta ord på det. Jag har alltid känt att något är väldigt FEL och velat förmedla det. Men hur skall man kunna förmedla något som man inte kan förklara, som man inte ens har några referenser till?

Vad som känns bra nu är att jag nu själv vet vad jag menade då jag sa det där. Är fortfarande svårt att sätta ord på det, därför känns det skönt att andra (som D.I kan göra det). Och att ni finns här som har samma tankegångar….

Varma kramar på er alla!

pson
0

#175 Jag har också haft en jordnings-dag eftersom det varit ganska space-igt Flört i mitt liv på sistone, så jag har varit ute på lååång promenad idag ute i naturen och bara njutit av det….. det är vikigt at lyssna på vad man behöver för tillfället, annars blir man mer eller mindre knäpp..hahaha  ;)

Och du satori…det gör väl inget att fira alla hjärtans dag i två dagar!?    Alla dagar borde vara alla hjärtans dag!   =)

satori
0

#179 Hm, låter härligt & sunt! Men hur vet man att man inte är knäpp redan då? Det e egentligen småsaker men när de börjar bli för många så tryter de dessvärre på humöret. Och jag känner ju att jag ej mår bra av att vara arg o tjatig hela tiden. Då pedagogiken säger en sak, men humöret en annan.

Det är just det jag menar! Så sjukt att vi människor är så stressade att vi inte ens har tid att vara hjärtliga mot varandra utan att behöva sätta upp ett datum!

För alla hjärtans dag VARJE DAG säger jag!!!!!

Kram på er allihop!

pson
0

#180   Tja, knäpp är man väl i ett antal människors ögon redan, så det är bara att köra på som vanligt ….Flört  Allting är ju relativt… Hahah….  

Jag blir rastlös och lättirriterad om jag inte kommer utomhus och skakar av mig den värsta överskottsenergin… 

Skulle göra någon inställning  på datorn igår, och jag försökte förklarar vad jag skulle göra, men jag fick inte fram orden i huvudet och det var tvärstopp!!   Givetsvis så kunde jag inte göra mig förstådd, och då blev jag ännu mer irriterad över att han inte fatta vad jag menade.  Arrrgghhh….   Skrikandes  men jag fixade det själv tillslut Skrattande  hade jag inte varit ute tidigare på dagen, hade jag nog exploderat!

pson
0

Ja, fram för Alla hjärtans dag varje dag !  Skrattande

satori
0

#181 Ja just det! Vem bryr sig om man är knäpp? Knäpp i allmänhetens ögon börjar bli en sunt förnuft i mina numera *haha*. Där knäpp = någon som inte simmar medströms med laxarna påväg mot midagsbordetFlört

Naturen har en väldig förmåga att bistå oss i att jordas. Jag har sällan funnit lugn som hos moder jord när jag varit stressad eller ofukuserad. Luffade runt i Skåne i somras med min dotter o det var det bästa vi kunde gjort. Nu drömmer jag om att luffa mer europeiskt nästa gång *haha*. Fattas bara planering och till viss del pengar dårå.

Efter att ha lyckats haverera min dator ett antal ggr och därmed tvingats bli självlärd på området allt från sätta ihop en dator rent konkret till formatering, till antivirus, antispyware, hur man söker vad man vill finna, problemlösning etc. så e det bara att fråga mig om ni undrar nåt så skall jag försöka hjälpa till. (Fast det e ju klart, jag kan ju ha ett par virus i bakfickan som jag försöker lura på er, så det e ju på egen riskFlört *asg*) annars finns det ju säkert nån sida på iFokus som tar upp datorproblem om man nu inte vågar lita på mig *hihi*

pson
0

#183  Hahah…  får jag virus av dig, får du skrivförbud på UJ av mig… Deal? Flört

satori
0

Moahaha, beror på om jag inte hittar hittar nån bra ursäkt att skylla den påFlört

satori
0

*det var en dålig metafor bara*

pson
0

Räcka ut tunganSkrattandeFlört

satori
0

OT men: Åh nej!!! Min sista dinosaur har dött!!!!

Satte igång och försökte odla dessa den 19 januari..

http://www.akvaristika.org/forum/uploads/mikki/images/triops_12.jpg

Först dog den ena som jag tror var en hona, sen åt den ena hannen upp den andra och nu ikväll är den sista död. Gråter 

Skall testa igen snart, men spännande är det att se de växa upp så snabbt.

http://www.coolstuff.se/p615/Triops.html 

Kul kul att ha 200 miljoner gamla djur i alla fall o se dem artas! Ett tips för de uttråkade….som mig *asg*

pson
0

Meb vad fina de var!!  Hur länge har du haft dem?  Liknar räkor tycker jag…   =)

pson
0

Eller jag ska kanske säga hade du dem länge, och samtidigt beklaga sorgen…  Ledsen

satori
0

Så nu e jag tebax igen….har mer el. mindre känt mig helt utbränd nu i 2 dagar och efter att ha hunnit med både influensan och magsjuka på mindre än 2 veckor har jag nu fått en dunderförkylning. Jag fattar inte det här!!! Känner bara för att gråta, det ena hinner inte läka ut förrän nästa är igång.

#189 Du behöver inte beklaga sorgenSkrattande, hade inga djupare känslor för dem, de levde (den som levde längst) i 23 dagar tror jag, fast det e klart att det hade varit kul att få dem ännu större och äldre men jag skall försöka igen snart. De växer dubbla storleken på ett dygn i början så det är verkligen jättekul att se utvecklingen. De är tydligen ett slags kräftdjur så du hade delvis rätt. *s*

pson
0

Hallå satori and wellkom bäck!   ;-)

Stackare, det var inte den lilla sjukturen du är ute på!!   Men kanske lika bra att ta allt på en gång, så är det överstökat sen? 

Vilar du ordentligt? Det finns inga måsten, och speciellt inte när man är sjuk…..

Solar
0

Ja men Satori du må da take det lugnt med alt den sjukdom du har hat - och nu er du förkylet - ja kanske du renar ut -

god bedring

kram

Solar

satori
0

Tack skall ni ha! Ja, det börjar minst sagt tryta på humöret och tålamodet nu. Min dotter är ju i värsta trotsåldern också och testar gränser med allting, bara att få henne att somna tar ett par timmar och när hon väl sover är man själv dödstrött men ändå vill man ha lite egentid, man behöver ju det, eller man måste det, utan egen tid är man nog ingen vidare bra mamma och bra mamma är ju eftersträvsamtFlört

Ja jag vet inte, jag verkar ha uselt immunförsvar men sen drar ju barn hem en del skit från dagis o sånt, fast ofta är det jag som e dålig och inte hon. Vi är sällan dåliga samtidigt och det skall man väl va glad över, annars hade det  varit ännu jobbigare.

Hade i höstas sen försvann det och nu kom det igen i samband med mina sjukor. Både min lukt och smak är extremt känsliga. Känner lukter överallt, blir bombarderad, massor på samma gång och det luktar 100 ggr mer än det brukar. Kan knappt gå in i en mataffär utan att bli illamående; från höger kommer korvlukt, från vänster strömming, framifrån lök och 12 meter bakom mig svettlukt från nån gammal tant som trots allt duschade innan hon gick på affären *skratt*. Detsamma gäller smaken, kanske därför jag har så svårt att äta det smakar bara FÖR mycket. Det är som om kroppen nu säger att den inte vill ha eller tål nånting verkar det som. Vet att jag skrivit om det här i en annan tråd en annan gång, och jag har mina tankar om vad det är, men men det hör hemma i den tråden.

Solar
0

Jag känner igen mange av de ting du berätter Satori med luktene och också med ljuder -

ascension symptomer kanske ? eller kundalini ?

ja du vet nok bedst selv hva det er -

hoppas du mår bra och har det bra trots alt -

kram

Solar

pson
0

När vi är nere på 200 inlägg så låser jag denna och startar upp en färsk tråd att fortsätta snacka i. =)

pson
0

Jag räknar ner…     3

pson
0

….2

pson
0

…..1

pson
0

….0!!   Wow det gick fort ! Lås och bom på den här, eftersom iallafall jag upplever den lång och trög!   Räcka ut tungan

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer