Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettupplevelser
Läst 4014 ggr
enola
0

Rysningar

Jag har utveklat mina egna små mediations tekniker, denna som beskriver nu ger mig rysningar i hela kroppen och det känns som jag exploderar av energi. Föreställ dig och dina chakran, när du andas in så suger du in kosmisk energi från galaxens centrum genom kronchakrat ner genom din kropp och ner i gaias centrum, när du andas ut så kommer energin från gaias centrum och går upp genom dig och ut till galaxens centrum. Det känns lite som man lyfter och sjunker med andningen. Men dessa rysningar jag får är lite underliga så jag undrar om någon har en förklaring till det? Är det energi som måste manifestera sig i materian på nått sätt? Nu kan jag tillochmed rysa på beställning, vilket kan vara rätt skönt ibland. :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Gahella
0

Hej Enola, har inte framkallat något sådant själv, det kommer ändå till mig. När jag transformeras känner jag mig varm, skör och får rysningar, har rysningar nu och har haft det ett par timmar. Känns lite som feberrysningar kan man säga. Var detta till någon hjälp?

enola
0

Nä inte riktigt. :|

Gahella
0

Ha ha, nä det är bra att du är ärlig. Skillnaden är att du aktiverar med tanke och handling de kosmiska energierna. I mitt fall är de med mig jämt, de kommer när jag ska transfomera något i mig själv ,samtidigt som jag gör det jobbet för Jorden. Så har det varit för mig i många år.

satori
0

#1 Va? Här har jag haft 39 i feber i flera dar. "Feberrysningar"? Har jag aldrig upplevt, attans har jag missat nåt skönt och mysigt medans jag ändå varit sjuk!? Skrattande

Ja det är skönt med rysningar, som när nån pillar i ens hår, eller kliar en på ryggen, vore ljuvligt att lära sig självframkalla den sortens rysningar.

Gahella
0

Hallå Satori, är du uppe och hoppar?  Ja, såna rysningar är ju mummigt eller hur, men brukar inte du få feberrysningar när du har feber, hur huden är överkänslig och så?

satori
0

Japp nu e jag på benen igen om än lite hostigt. Nä, bara nedrans ont i huden som blåmärken överallt men om man tycker det e skönt då e man kanske mer sadomasochistiskt lagd än mig *haha*.

Gahella
0

Men jag menade när man blir killad på ryggen och i håret, Satori! Ha ha haa

enola
0

Finns det olika rysningar alltså? Är rysningarna jag får när jag kissar nått speciellt också? :D

pson
0

#8 Hahaha….  De är väldigt speciella!

Solar
0

De rysninger jag känner er från kundalini-energien eller overskud af energi från rodchackraet som kan fremprovokeres ved at man strammer omkring sin endetarm derved skicker man energien rundt i hela kroppen och det märkes som elektrisk energi och som rysninger -

och ja feberrysninger och coldrysninger kännner alla vist - hi hi

kram

Solar

satori
0

#10 Rysningar av att knipa med ringmuskeln? SkrattandeE du säker på att det inte är prostatan du talar om här *skratt*. Alltså jag har hört att när män kniper så trycker det på prostatan och ger då njutning i form av (sexuella) rysningar.

Gahella
0

Å såna rysare…mjau…kurrkurr

Solar
0

nej det er inte sån rysninger - hi hi

kineserne och Tao har disse øvninger i deres filosofi och almindeligvis taker det mange år at träne sig up til at kunna skicka energien rundt i kroppen som revitaliserer kroppen -

min pointe er at vis man har kundalini körende i kroppen så kan man mycket lettere göra som Tao kineserne anviser -

kram

Solar

satori
0

#13 OkFlört

Rysningar på hjässan/kronchakrat brukar jag få ibland, men det är inget jag medvetet försöker framkalla. Ofta kommer det samtidigt med en känsla av "utomsinnlig" närvaro. Fast en gång när jag låg i sängen så började jag få så på hjässan och sen var det som det spreds sig i hela kroppen, jag hörde ett tjutande ljud och hela kroppen började vibrera, nästan skaka och det kändes som jag var på väg ut så att säga, men jag blev rädd och lyckades avbryta. Har även upplevt liknande när jag fått sömnparalyser, men jag antar att det är förstadier till UKU´s.

Ijin
0

#0 Låter som det jag använder när jag slåss… alltså när jag håller på att få spö, den laddar om kroppen=)

satori
0

#15 Får du vara härinne för din mamma? Flört "Vuxna" människor slåss inte! Aja bajja!!!

Ijin
0

#16 Jag är fullt vuxen.. 18 tack så mycket… Och jo, dom slåss, sen finns det dom som bludar för våldet, vilket ungefär 99% av dom vuxna gör…<.<

Gahella
0

Ijin, du är en viktig deltagare här, för du visar på andra sidor, och det är bra. Jag tycker du är en härlig personlighet, och jag tror du är ,och kommer bli en mycket viktig människa för andra. Jag undrar nu efter vad du skrev, är det du som åker på spö? Kram

Ijin
0

#18 Jo.. kraften i kroppen har nästan inga gränsen, man kan trycka den enormt långt, om jag hamnar i ett slagsmål, och håller på att få spö, så tar man till och hämtar extra kraft innifrån, och på så sätt tål man mer, all smärta försvinner för tillfället=)

Och nej, jag lär knappast bli någon viktig…:p världen består av för många idioter…:p

Gahella
0

Då får såna som du och jag ändra på det då….

Ijin
0

du och jag mot världens alla idioter… hmm… Nä.. det är för ojämt.. Dom är för få.. det är ju bara 6 miljader…<.<

Gahella
0

Hahaaaaa, ja du ser vi har redan vunnit!

Ijin
0

Jaa, precis:D

Gahella
0

Och du vännen, låt dom inte få ge dig mer spö nu. Många kramar från mig

Ijin
0

#24 haha.. jag tar spö, men jag sa aldrig att jag inte gav tillbaka.. jag är en av dom få människor man inte vill möta och slåss mot, då jag tål otroligt mycket och kan släppa ut ett hat du aldrig sett like till:P

Gahella
0

Jag tror dig, det känns ända hit ! Min yngste son som också är 18 år, ni 2 påminner om varandra. Men kom ihåg att välja dina strider och glöm inte heller att humor/intelligens är ett av de mäktigaste "vapen" som finns. Så var rädd om dig nu…

Ijin
0

#26 haha.. jag är så trött på att vara rädd om mig, och min skyddsängel lär skydda mig..:p men riskera livhanken är det enda man har att leva för nuförtiden:P Resten är så tråkigt.. och att slåss får en att känna sig så levande!

nera
0

Ha Ha  ha..jag skrattde gott åt era rysnings-exempel härovan i tråden…Glad

Ja, Det finns ju verkligen diverse olika rysningar man kan få i olika situationer - kan jag med skriva under på…Flört

satori
0

#17 Jag sa att "vuxna" inte slåss med citationstecken på vuxna då jag inte anser att man är riktigt vuxen och mogen om man måste ta till våld vid konflikter. Så enligt mig är man inte riktigt vuxen om man slåss med andra ord Räcka ut tungan Tycker du skall fly ist'ället nästa gång! Bättre fly än illa fäkta, heter det ju.

pson
0

Jag kan ibland uppleva rysningar  bara i ena halvan av kroppen…. hela vägen från hjässan ner till benet, så att jag blir helt piggig…  Det är ganska märklig känsla….

nera
0

# 30 Ja det känner jag med igen. Lika så kan jag rysa enormt bara oppe på huvudet…

Gahella
0

Jajustdet Ijin, nu kommer mammorna i här. Skratta får dig att känna dig levande. För när du slåss mot andra, slåss du endast mot dig själv.

satori
0

Men kan man säga att det e skillnad på rysningar och gåshud? Jag kan få gådhud väldigt lokalt ibland, typ ett område på en kvadratdecimeter på armen eller låret…

pson
0

Jag kan nog få rysningar utan att få gåshud….  Men inte så lokalt som du kan satori…   =)

Bybo
0

Nu förstår jag varför jag får ett slag rys när jag e bajnödig *skratt*

Playja
0

*asg* men Bybogummzan då *ha..ha* *pöss*

Bybo
0

#36 *fniss* p.s Har  inte lyssnat på länken jag fick av dig …än…PöSS

Playja
0

#37…Man ska inte ha bråttom!!!…. *s*   lyssna på den sen när du känner för det. *kramiz*

enola
0

Kom på att jag även brukar börja rysa/skaka kraftigt ibland när jag spelar och när det blir intesivt, kan knapt hålla i musen ordentligt, känns som adrenalin punpas ut i kroppen och det startar rysningarna.

Playja
0

#39 Det där skriver jag under på.. Så kan jag oxå känna när jag spelar.

pson
0

#39, 40?  vilket spel spelar ni då?  =)

enola
0

#41 Jag spelar mest dota nuförtiden, du vet: "jag sitter här i venten och spelar lite dota…" spelet. :)

Ijin
0

#32 jo, men jag måste ju besegra mig själv innan jag har rätt att besegra någon annan.. eller?

Gahella
0

Hahaaaaaa, här sitter jag å läser om spel och plöstligt får jag läsa ditt svar nu…KUL!

Men vännen, det handlar inte om att besegra dig själv. Det handlar om att du ska ÄLSKA å respektera dig själv. Att ta hand om dig, som du skulle ta hand om ett barn som behöver tröst å omsorg,typ…

satori
0

Nja, man kan ju undra vad det e för spel…haha….

Jag får rysningar av musik ibland, ja och det är lite större än bara ett lokalt område på låret *asg* Typ om jag hör en vacker sång som berör, då kan jag börja rysa.

Playja
0

Jag får rysningar av allt möjligt.. Jag har väligt lätt för att rysa.

Det är inga märkliga spel alls utan playstation. Favoriten (förutom Guitar Hero *blink*) är Tomb Raider..o s v.. äventys spel å sf-spel Men jag lever mig in i spelen å ryser av det..*s*

Solar
0

jo jag får oxå rysninger och gåshud av mange ting - musik - nå jag märker ander -

jag får specielle rysninger och gåshud på armene nå min intuition siger nogot til mig -

kram

Gahella
0

Ja va kroppen berättar mycket för oss…

Ijin
0

#44 Blivigt belönad med en demon i mig, som inte kan sammarbeta, så måste besegra den:P

Gahella
0

Magic Wand Dessa Ijin har vi alla mer eller mindre i oss. Och det enda sättet för att trollen ska försvinna är genom UppLysning, Kärlek och Tolerans. Det enda sättet att gå ut som segrare i den kampen!

Stor kram vännen min

satori
0

47# Är det det det är för mig då kanske det jag menar med mina lokala rysningar jag kan få på armar eller ben, kanske intuition helt enkelt?

nera
0

# 47 Instämmer med dig Solar! Precis så är det för mig med. Särskilt musik och när andevärlden gör sig påminnd…specielt också då jag får bekräftelse på min att min intuition  var riktig…Skrattande