Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutomjordiskt
Läst 1183 ggr
pson
0

Opåverkade av planeterna?

I en undersökning i en vetenskaplig tidning så ställde de frågan: Tror du planeternas rörelse påverkar ditt liv?

387 st svarade och hela 74% av dem svarade Nej!

Jag blev förvånad över det höga talet, och undrar hur de inte kan tro att allt påverkar oss? Det är ett större mysterium för mig, än att planeterna skulle påverka oss…

skogsgubben
0

Det råder en skrämmande okunskap och förnekelse bland den stora massan av människor att allt hänger samman i en stor kosmisk väv. Vi påverkar allt och allt påverkar oss.

BranDuir
0

hör hör…..

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Farwuq
0

Allt hänger samman, allt påverkar.

Allt är i grund och botten ett och samma.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[SharpMissy]
0

Ja, och även om man inte direkt kan säga att planeterna STYR över vårt öde, så kan man helt klart observera ett synkront skeende mellan planeternas rörelser och det som händer på jorden.

Men till dem som tvekar kan man ju alltid dra storyn om månen. Månen styr över ebb och flod. 71% av jordens yta består av vatten och månen kan flytta på det. 60% av människan består av vatten och tror inte att den påverkas???

nera
0

Alt hänger ihop ja!! Glad

Ewerhof
0

Lite svärsmält kan det ju vara om man inte kommit i kontakt med ämnet är ju förklarligt men att folk inte ens känner att månen påverkar dom och omgivningen tycker jag är otroligt. Där handlar det ju bara om ren logik; måne påverkar vätskor….människan består av stor del vätska….Ta-da!

Solar
0

Ja men det er jo vanligt kendt at vor krop er et mini-solsystem innan i - vore indra som lever och nyre och hjerte o.s.v. responderer jo med planeternes energier -

men jag er inte forvånad over at et flertal av folk tycker som dom tycker -

ja selvklart vi blir påvirket av planeterne - tycker jag -

kram

Solar

BranDuir
0

Att folk inte kan anamma att vi alla är påverkade av alltet omkring oss i mycket hög grad, är ju faktiskt ett resultat av de senaste hundra årens "vetenskap" (i kombination med religionens härjningar….) där allt som icke kan bevisas inte existerar…

Kort sagt en övertro på dessa människor som i ett smalt område trumfar fram sina teorier och får dem till sanningar…detta i sig leder ju till en allmän fördumning av mänskligheten som sluter sig för helheten alltmer ju mer "sanningar" som de får sig pådyvlade….

"..och människan åt av kunskapens träd……"

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

nera
0

Jag säger igen det jag har sagt förut,, att det vi vanliga dödliga redan vet, blir tyvärr inte erkännt förräns en professor erkänner det…Fot i munnnen