New Age?
Jag måste fråga er: anser ni detta vi pratar om här inne är new age, eller ser ni på det på ett annat sätt?
Och vad är isåfall new age för er?

Jag gillar vet(en)skap, och vill kunna se en naturlig förklaring bakom. Naturligt är ju som sagt olika för olika människor, och det man inte förstår blir ofta också ihopklumpat till en flummig sörja, med en etikett på.
New age betyder ju nya tiden, och jag tycker vi är där. Ju mer jag lär mig om frekvenser, dimensioner och hur hjärnan fungerar, desto mer konkret och tydligt blir allt.
Det ligger såklart mycket värdering bakom New Age som koncept, och jag gillar inte ordet. Slitet, fördomsfullt och old age.

New Age er vel et udtryk for den "lettere" inte seriøse delen av det andlige samhelle -
tyvar ordet New Age har fåt en dålig klang i de spirituelle kredse
men klart New Age har sin rolle at få folk in från gatan och gøra dom interesserede i det andlige o.s.v.
Kram
Solar

eftersom detta är gammal kunskap till stor del är det ju näppe NewAge…kan till dels hålla med Broder Solar och tillägga att för mig så är New Age….amerikanskt, Dollar, fluffbunnies….med en liten anstrykning av besserwisser i….*S* …föredrar nog att kalla det Old Age…***skratt***
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Den var bra Bran Duir
Old age,,ha ha ha..
Ja, det är verkligen gamla tider som kommer fram i ny dager kan man säga , fast i nya tolkningar, med tyvärr allt för många " besserwissrar" i dagens läge, som bara vill att det ska vara deras läror skall vara " det enda sanna och riktiga" !
Allting är precis möjligt här i livet, man får vara öppen för allt och sålla därefter. Och det finns så oerhört många vägar att gå. Det finns ju som sagt inte bara en endaste väg eller person som sitter inne med hela " sanningen" om vare sig andlighet eller andra saker med.
Men för att svara på din fråga pson, så upplever inte jag det som " New Age" ang det vi snackar om härinne . För mig är också det ordet något flummigt som människor har missbrukat sönder…

New age står väl för att en ny era är på väg? :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Just ordet New Age har tjatats sönder, tycker jag, och representerar den 'flummiga' delen av alternativt tänkande. Ordet har inte längre sin rätta betydelse = nya tiden (eller dylik övers) den får oinvigda att slå bakut och stänger sinnena.
# 6 Instämmer

New Age =andlighet light
Jag tycker att diskussionerna här är på blandad nivå, och det är väl helt ok!! :)
Ja vi håller ju på att integrera himlen på Jorden, då måste det nog vara en lite Salig blandning.
För mig är det viktigt med aktuell info, om vad som är på gång, verktygen hur vi bäst ska integrera energierna och nya insikter i oss. Viktigt är också att få dela upplevelser både i glädje som i sorg. Att vi praktiserar kärlek, ljus och respekt för varandra. Allt måste gå handihand,
då bygger vi upp en enorm kärleksoljuspyramid här, som blir som vågor ut till resten av världen.

Jag måste erkänna att när jag fick nys om utomjordiskt.ifokus så tänker jag: "Jaha ett till flumforum för urflippade new age människor". Det är kul när man kommer på sig själv med sina fördomar. Tycker faktiskt en hel del är intressant att läsa.

#10 Det är jag väldigt glad att höra skogsgubben! Välkommen hit! =)

#11 Tycker du skriver mycket intressanta och bra saker här.

#12 Tack!