Ofta långt och krångligt
Förlåt mig, nu så mycket - MEN jag måste bara få skriva av mig lite!
Jag tycker att många inlägg är krångliga att förstå, samtidigt som de är långa. Ibland är de till och med på krånglig engelska. Inte allt blir ju översatt.
Jag orkar inte läsa alla dessa långa, krångliga och ibland - engelska - inlägg.
Jag bara suckar och bläddrar vidare… därmed kanske jag missar något bra budskap….
Förstår ni mig, tro???
Med ödmjukt Stjärnljus // Shintaida
I do:.:P
Jag förstår, har det tillviss del så me.
men jag ser det också så, att om man upplever det viktigt att förstå så tror jag man kan läsa hyfsad engelska och med hjälp av en ordbok.
Det är inte så lätt för några få att sitta o översätta, det är ett oerhört mäktigt jobb. Fast jag översätter ju från Danska till svenska, men det är lika "jobbigt". Man hinner inte så mkt.
Så valet blir ibland att antingen lägga ut texten på engeleska eller inte alls.
Vi har valt att ändå lägga ut den.
Det finns en annan variant man kan ju läsa och det man inte förstår kanman ju fråga om, det tror jag ingen skulle ta illa upp omkring.
Kram Mariann
Jag ser nu att du kanske menar alla artiklar oavsett språk och det är ju förståss inte lätt. Man får väl resonera som så att de som talar till dig läser du, de som känns jobbiga får du släppa, trots att du tror du missar nått viktigt.
Upplevs det tillräckligt viktigt brukar man ju vilja läsa. Det är mina erfarenheter.
Mariann
# 0 Nej du har rätt. Det är inte alltid man hänger med i allt som skrivs inlägg eller i artiklar. Men jag brukar trösta mig med att är det nån viktigt som jag bör veta, så brukar det komma åter till mig fast i en annan form om jag säger så. Vissa saker man läser tar också tid att få in och förstå. Men som jag säger : Var sak har sin tid. 
Tror som du Nera. Jag tar det jag nu förstår och tar lite i taget det jag inte riktigt förstår. Och allt finns ju arkiverat, jag går in och tittar där ibland. Känn dig inte stressad, för som sagt det du ska föstå kommer till dig, det ser Gud till.

Om det är en engelsk text som jag ändå känner att jag 'borde' läsa så kopierar jag den till wordpad och lägger på skrivbordet. Där kan jag sedan förstora texten och läsa långsamt och markera ord jag inte förstår i annan färg. Så har jag sidan: http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.html
uppe vid sidan om så det går lätt och fort att få ett ord översatt.
#6 detta var ju ett super tips!! tackar!
Mariann

#0 Jag tror på att man tar till sig av det man behöver lära sig just nu! Det andra faller liksom på plats när det är dags. Vem läser alla böckerna i ett bibliotek? Men det kan ju vara roligt att bläddra i några?
Så tänker jag….
Kram Maud 
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Jag håller med shintaida. Många inlägg är överkurs för mig eftersom det här med utomjordiskt är ett nyväckt intresse. Det känns som jag har missat grundkursen i ämnet och bara kan bidra när vi befinner oss i jordatmosfären s a s 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jag håller också med #0 #9 Jag är nyfiken och intresserad, men känner att detta är så nytt för mig och att jag inte hänger med riktigt..
Men det är ingen som fattar allt. Vi fattar lite olika saker, och de vi inte förstår, kan man alltid fråga om/ Kram till er.