Väldigt 'back to nature' fast med den moderna tekniken på vissa platser. Typ som medeltid med internetcaféer för vardagsfolket.
Alla stora komplex skrotas; varuhus, sjukhus allt där de arbetande inte gemensamt kan överblicka vad som egentligen sker.
På något vis levnadsvänligare ihop med naturen men all teknologi tillgänglig för samarbete på håll, på sjukstugor och andra sätt som INTE tar oss tillbaka till medeltidens vanmakt och okunskap.
Jag tycker som du Ewerhof. Så tycker jag att SKÖNHET och KREATIVITET i konst, musik, design ska få uttrycka sig överallt i nya färger, toner,mer nytt tänk i allt. Många nya "rum", där vi kan mötas i olika intressen, miljöer som inspirerar, där alla element och väderstreck möts. Stressen är borta, vi är i ett leende och tillitsfullt närvaro till varandra ,och det vi nu för stunden skapar.
ÅHHHH va jag längtar dit !

Ja, det är lite så jag ser det, att det verkliga livet kan få utrymme om man liksom blir 'tvingad' att leva i samklang med naturen. Att naturen själv med sina årsväxlingar, gronings cykler, spontanitet och kraft får synas.
Tänk att ha det som en naturlighet, igen, att människor ser varandra. Att sånt man skapar med sina egna händer har ett värde och som är ett behov i världen. Att profiten har en underordnad roll i skapandet.
Ja ett SJÄLFULLT och KÄRLEKSFULLT Liv…

All girighet hade varit utrotad!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#5 Den behövs för utveckling.. Makt girighet, Äre girig osv.. emn tror du mest syftade på pengar:P

#6 Nja-ej. Är inte så säker på det. Däremot är avundsjukan en positiv egenskap att använda sig av att ta sig framåt i sin utveckling. Men hur skulle den positiva sidan av girighet se ut?
Alla motsater har tjänat vår utveckling !
När vi går upp i ett högre medvetande och kärlekstillstånd, ser vi konsekvenserna av våra handlingar. Och när vi känner kärlek till oss själva, vill vi ge vad andra saknar och behöver. Vi vet att vi inte blir lyckliga av att bara ge till sig själv, lyckan blir 1000-falt när vi får dela den med andra.