Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 1153 ggr
pson
0

The Golden Compass

Var och såg den idag. Är det någon mer som sett den, och vill diskutera era tolkningar?

pson
0

Öppningen tyckte jag var bra , när speakern sa att det finns massor av galaxer och parallella universum med vårt. Då blev jag glad  =)

Sedan gillade jag även symboliken med att deimonen var själen, och själen var ett djur. Hur länge har inte den diskussionen pågått huruvida djur har själ eller inte? Nu vände de på det istället och lät djuren symbolisera själen. Fint.

Och den kompassen…den tolkar jag som intuitionen…  man ställer in…känner av..och får svar…

nera
0

Ska se den. Tänker hyra den på DVD. Så jag får återkomma om kommentar . Men det jag är väldigt nyfiken på den i o m reklamen man sett Glad

pson
0

Åh, den är värd att se!   Kom in här i tråden såfort du sett den och analysera loss!  hahaha…

nera
0

Men tanke på testet vi gjorde inne på ett annat forum - inne på filmens hemsida, så fick jag också den uppfattningen. Att denna kompass var just ett  " redskap" för intuitionen…

pson
0

ja, det var tack vare det testet på Personlig utveckling, som mitt intresse väcktes för filmen. Jag har sett trailers snurra förbi, men inte brytt mig om den, Förrän igår!  Så vi letade upp första bästa bio som fortfarande sänder den, den har ju några veckor på nacken så det var ren tur.   =)

nera
0

Vet du förresten om denna film kommit ut på DVD redan eller? Får göra ett ryck och kolla opp det. Har inte hyrt film på ett tag nu, så det börjar bli dags. Räcka ut tungan Ett tag här i höstas var vi väldigt flitiga at thyra film, men nu har vi legat av oss…Hemlis

pson
0

Nej du…det har jag ingen koll på…..jag är dålig på att vara up-to-date när det gäller sådant….jag är en eftersläntare i filmvärlden… hahah…

nera
0

Jamen då är vi 2…Fot i munnnen

nera
0

Ska hyra den  imorgon dag om den finns tillgänglig Skrattande är nu bara sååååååååååååååååå nyfiken Glad

pson
0

#5 jag rättar mig själv…det var inte "ren tur" att vi hittade en biograf som sände den…det var meningen.  ;)

Ijin
0

skriv att det är spoiler då jag inte har sätt den!!!!!!

pson
0

#12 Vad menar du med att de skulle vara spoilers?

Ijin
0

skriver om innehållet osv i filmen:P

pson
0

Men brukar inte en trailer göra det? FundersamGlad

korseett
0

jag har inte sett filmen men väl läst de tre böckerna. Tyckte att de var bra. gillar också det där med flera dimensioner och att djuren är ens själ

Ijin
0

#15 Mjo.. men jag har inte kollat på en trailer.. :p

Solar
0

der er link til traileren längere uppe i spalten -

Trailer = uddrag (en liten film av filmen) af filmen

pson
0

#16 jag kan tänka mig att böckerna är riktigt bra. Filmen, nu när har smält den lite, kan jag tycka har lite för många lösa ändar för att kännas helt bra. Det är ju svårt att få med allt i en film, som man kan förmedla i böcker….

Solar
0

det er jag enig i -

Ijin
0

#19 boken är ju ruskigt bra

Lionadh
0

Jag såg filmen på annandag jul och tycker att den är fin. Att isbjörn blir ett mytiskt djur i dessa tider av global uppvärmning tycker jag är intressant!! Vad missar vi inte i gen-banken på alla djurarter som försvinner!

Ser fram emot nästa del av filmen… För det kommer väl en fortsättning?

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

pson
0

#22 Ja, för med tanke på hur den slutade, och allt annat som jag upplevde som luckor i handlingen, så hade det varit välkommet med en fortsättning. =)

[Mariann]
0

Ikväll ska familjen se ARN… ska bli lite kul. Sorry om det blir ot men det är ju film iaf Flört

Ijin
0

Finns fler böcker så det borde ju komma en uppförljare…

Arn.. DEN ÄR BRA!:D

[Mariann]
0

Den var jätte bra filmen. mkt vacker filmad också…. jag gillar ju träd o mossa….

rekommenderas

pson
0

Jag tror antingen att jag behöver glasögon, eller att de som skötte filmen behövde, för filmen var suddig och väldigt oskarp där vi gick! Ganska irriterande, för just som du säger Solis, så var där många vackra scener, där superskärpa krävs för att få hela upplevelsen.

[Mariann]
0

jag är la van å se suddigt nu förtiden Flört men visst lite "medeltidsdimma" var det kanske … men vackert i mina ögon…

pson
0

Hehe…medeltidsdimma…    Jag föredrar nutidsskärpa!   ;)

Ewerhof
0

Har läst trilogin om Guldkompassen och tyckte mycket om den.

satori
0

Tycker inte om att de uttalar djuren "dee-mons" det låter ju som de pratar om demoner det borde heta dajmons eller nåt med tanke på stavningen (daemon) oxå.

Ijin
0

#30 visst känns det som om det kommer komma fler böcker?

nera
0

Jag ska gå och se denna film nästa helg då den kommer hit, så jag får återkomma med en kommentar då hur jag tyckte den var Glad

Ewerhof
0

#32 Nej, inte fler böcker, det tror jag inte. En trilogi består av tre delar. Däremot fler filmer, såklart.