Pluto in i Stenbocken
finns det någon esoterisk astrolog här (antagligen inte)
Nyss landat från ett cybermöte. Där det sades att Pluto går in i Stenbocken 18/1 Pluto står för 1 str eld att ruska upp, bryta ner. stenbockcen står för fasthet, tankemösnter mm. Dvs så kommer Pluto att ruska upp i fastahållna gamla tankemönster medvetandet. Pluto gör revolution och Pluto stannar där i stenboccken i 16 år! FÖRÄNDRING, Krakelera och öppna för nytt!
Ungefär samtidigt går Neptunus in i (?) Neptunus står för vatten, Kristus, Neptunus kanaliserar Solens hjärta. dvs när allt fast på jorden och i oss nu börjar krakelera så ska man öppna sig för Neptunus dvs Solens Hjärta o Sol-kristus
Uranus går i i väduren 2010 och stannar där i 90 år! då stimuleras en ny världsordning. samfundet blir genomstrålat av 7 str o 1 str Andliggörande av det fysiska planet Alkemi!

Mycket intressant det mötet! Jag satt fastnaglad… Skulle gärna ha tag i en esoterisk astrolog… Är det nån som känner till någon?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Uranus går in i väduren… Neptunus går in i Fiskarna…
Ja, gisses. Vad är det för fel på en "vanlig" astrolog då?

Oh , jag tycker det är så intressant, men jag fattar bara hälften..hahaha…
Om jag känner någon esoterisk astrolog? Hmm… Vänta ska jag kolla mina visitkort ;) *nej, det gör jag inte, tyvärr… Är de kanske väldigt ovanliga?*
#3 Inget fel på vanlig astrologi…. ;)

Vad är det för cyber-möte ni går på, Ave -Solis och Lionadh?
Vi är medlemmar av Tempelgruppen i DGC danmark. Asger berättade där att han varit på kurs med Michael Robbins och ett gäng andra, de flesta esoteriska astrologer, däribland en svensk Niclas Nihlen. Det var där detta hade tagits upp.
LIONADH… inte var det väl fiskarna
han sa ju vädderen fler gånger om uranus…. väduren är väl det första tecknet och står väl för nyskapande typ, 1 str osv…. jaja jag är ju inte astrolog av varken ena eller andra slaget…. 7 str uranus….
Esoterisk astrologi tar väl utgångspunkt i just esoteriska astrologi av A.A Bailey… 

#6 Det är möjligt att jag hörde fel… Men fiskarna är tecknet innan väduren ju? Och ett vattentecken om jag minns rätt. Vi kanske borde mejla och fråga?
#3 En "vanlig" astrolog har jag redan träffat, ett par eller så.. Esoterisk astrologi är lite annorlunda för den utgår från Själens utveckling (enlight A A Bailey). En sån har jag aldrig träffat…
Nu ska vi se om vi kan få det på plats.
Pluto alltså in i Stenbocken. Bryta ner gamla fastlåsta tankemönster, fasta former. Pluto en 1 stråle planet.
ungefär samtigt och lika länge är Neptunus i Fiskarna. Neptunus kanaliserar solens hjärta, bringar Kristi återkomst i hjärtana. The new life Det är detta vi ska öppna oss för! När Pluto bryter ner gammalt…
2010 -2094 grå Uranus (7 str) in i väduren (1 str). Betyder THE NEW ORDER, den nya Matrixen.

Neptunus går in i fiskarnas tecken.
Jag har rättat de inlägg jag gjort som innehållit faktafel…

#8 Jag tycker det låter väldigt spännande! Det gamla bryts ner så det nya kan få plats.. =) Ser optimistiskt på det hela

Pluto i Stenbocken… Smärtsamt i förhållanden till auktoriteter och dogmer. Pluto kan vara obarmhärtig, Stenbocken dominant/kontrollerande/strukturerande/praktisk. Pluto drar gärna fram det som ligger i garderoberna.
Neptunus i Fiskarna ger många alternativ. Tyvärr en del luftslott.
"2010 -2094 grå Uranus (7 str) in i väduren (1 str). Betyder THE NEW ORDER, den nya Matrixen."
Det låter väldigt kaotiskt i mina öron. Anarki är väl det första jag kommer att tänka på. I fysisk form då.
Mycket oväntade och okonventionella tankar som inte direkt smyger sig på oss. Impulsivt och provokativt.
Ska bli intressant att se hur det visar sig…

#11 Jag håller med dig. Det här är intressant!
Mitt tips! Ladda hem en gratis provkopia på programmet World of Wisdom. Det finns på svenska och är relativt lätt att använda.

#12 Tack för tipset men jag ställer eget. :)

Ja det finns jo Holger Stavnsbjerg som är esoterisk astrolog

kanske han svarer på mail via sin hemsida

#15 Har du en länk till hans hemsida?

#17 Tack!