Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 855 ggr
shintaida
0

OT: Minnen

Om Du och jag upplever samma sak - har vi exakt samma minnen av den saken då? Har vi samma synvinkel då?

Jag undrar, därför att jag håller på att skriva en bok om MINA minnen, sen jag var barn och framåt i tiden. Mor fick reda på det - har berättat för henne för många år sen att jag skulle skriva en bok om det ämnet. Hon verkade bli rädd. Jag har skrivit lite på min hemsida om MINA minnen.

Nu vill hon inte prata med mig. Det är mycket ledsamt. Men jag kan INTE ändra MINA minnen, eller hur?

Jag tror att hon vill blockera minnena, för dom gör ont i henne - att hon önskar att dom inte hänt. Så önskar givetvis jag med!

Vad säger ni om det hela?

Jag menar, om det kommer ut på min hemsida eller/och i bokform, så ändras ju inte mitt MINNE för det. Jag behöver få ut skiten ur min kropp, samtidigt som jag vill förmedla till andra att dom inte är ensamma.

Ville bara skriva av mig, för jag känner mig övergiven och familjelös nu.

(Fullmånen?????)

Med Stjärnljus // Shintaida

pson
0

Om Du och jag upplever samma sak - har vi exakt samma minnen av den saken då? Har vi samma synvinkel då?

Nej, jag tror istället man kan minnas samma händelse, men upplevelserna skiljer sig åt mellan individerna. Man kan inte jämföra hur t.ex. ett barn uppfattar en situation, med hur en vuxen gör det.

Att hon inte vill prata med dig, ser jag som att hon blir rädd eftersom hon inte alls är beredd på som du, att ta itu med det hon så länge förtryckt. 

Jag förstår du är ledsen, men du kan inte sluta rensa upp i din egen trädgård, bara för att grannen odlar ogräs. Förstår du hur jag menar?

Det är bra att du skriver om dina minnen och upplevelser! Det är Feng Shui för själen, vilket för övrigt är titeln på en bok, som jag varmt rekommenderar.

Stoor kram till dig Shintaida!

shintaida
0

#1 -pson-

Ja, jag menade upplevelser. Hittade nog inte rätta ordet i tid. Tack för hjälpen med det. *puss i pannan*

Vill Du förklara mer om vad Feng Shui är för något? Min första uppfattning är att det är en form av rening av själen, kan det vara rätt uppfattning?

TACK för kramen!! Den behöver jag så väl, så jag tar fram den varje gång tårarna kommer!

pson
0

Feng shui är en österländsk lära, som slog igenom för ett antal år sedan, då mest inom inredningsgenren.

Det handlar om energier. Att skapa balans. och bl.a.om att rensa ut det gamla, så att det nya kan få plats. Skapa ett fritt flöde och undvika blockeringar och stagnationer.

Allt är energier. Vi också. Så genom att rensa bort våra gamla energier som sitter i kroppen som minnen, upplevelser, traumatiska händelser, känslomässiga blockeringar,o.s.v., så hjälper vi kroppen att hela sig själv och vi kan komma vidare i livet.

Att gråta är en enkel form av healing. Att skratta är också healing. Därför är känslor så viktiga. Undertryckta känslor kan skapa blockeringar i kroppen, som kan ta sig i uttryck som alltifrån värk, till frusenhet, till mer eller mindre allvarliga sjukdomar.

Så här ser boken ut som jag menade. Det är en fin liten bok som jag har haft stor glädje av.

Kram!

shintaida
0

Tack för tipset!

Den ska jag införskaffa. Tittade på adlibris. Inte dyr när man kan få må bättre. *ler genom tårar*.

Tack för hjälpen!

Kramar i natten och med Stjärnljus // Shintaida

pson
0

Det var så lite så!

Kram och sov gott!   =)

shintaida
0

Har beställt nu! Ser fram emot att få den.

God natt o kram och med Stjärnornas Ljus // Shintaida

nera
0

# 1 pson skrev så klokt här tyckte jag :

"men du kan inte sluta rensa upp i din egen trädgård, bara för att grannen odlar ogräs. Förstår du hur jag menar? " 

Det skriver jag med under på!! Kram på dig Shintaida!! Glad

Hoppfull
0

Ojojoj vad jag känner igen mig Shintaida! Min mamma har stängt av och förträngt så mycket från min barndom och jag har insett att vi kan inte mötas kring den. Hon förnekar allt det jag upplevt och hävdar att så var det inte alls… hon har "glömt" i stort sett allt det som varit jobbigt.

Försökt att avvakta i kontakten med din mamma om hon inte orkar ta i dina upplevelser. Kanske accepterar hon en dag hur det var för dig, kanske inte… men dina känslor och upplevelser är dina och dem kan ingen ta ifrån dig!!

*stå på dig, kramar!!*

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

shintaida
0

Tack, kära vänner! *kramar om*

Det har varit en hård natt. Men blev mer på det klara att jag inte gjort fel när jag läser era inlägg!

Ödmjukt tack och kramar till Er, Speciellt Pson som fanns "vid min sida" i natt.

Gahella
0

Det var Så underbart att läsa er dialog, ni skulle bara se hur vackra ni var i ert möte med varandra.

Och jag skriver också under på allt ni sagt, och kan även tillägga att när jag rensar och helar mig, så påverkar jag alla de som finns i min omgivning. Tänk på den 100 de apan-effekten, det gör jag när jag ibland misströstar. Många kramar till er…

[BigMama]
0

Vilken natt vännen! Stå på dig och gå du din väg och gör det som är rätt för dig. Hoppas din mamma orkar läsa din bok  och rensa lite ogräs hon med..

Sov så gott i natt!

Kram // BM