Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettupplevelser
Läst 1907 ggr
BranDuir
0

Jag är....

Druid i detta liv, så har jag varit även i andra, men just idag har jag vandrat denna stig i trettio år…i detta liv.

Det är en skön känsla att kunna säga att det har känts utomordentligt bra genom alla år och att avstickarna från denna kunskapens stig varje gång har lett tillbaka….

Många och långa diskussioner har det blivit med allehanda männsikor, allt från katolska präster och en svensk biskop till utflippade tonåringar med diverse fantasier inräntade….varje gång har jag fått med mig en lärdom…en gåva att förvalta.

Kontakterna med andra världar har varit många långa och djupa, vare sig det har varit väsen som finns omkring oss i universum eller nyligen bortgågna som inte hittat hem ännu..samma där en gåva att förvalta.

Men den största och rikaste gåvan jag fått och försöker leva upp till är ödmjukhet och respekt….för andra väsen, för andra människor och för dem som tänker olika.

jag tänker inte tråka ut er med några långa historier, blott delge er

Druidens bön…urgammal, nedskriven av en munk på 500 talet på gaeliska översatt av undertecknad 1996, och nu är den oxå er egendom, min gåva till er…och samtidigt mitt Credo…

Fram för oss Livets Ljus

Bakom oss Strävans skugga

Under oss Kunskapens stig 

Ovan oss Visdomens stjärna 

På vår högra sida Kärlekens Sköldar

och på vår vänstra Kraftens Runor

och inom oss den eviga kraften från

Sol Fader

från Jord Moder

från förfäder andar och Gudar

och från Kärleken och Broderskapet

mellan Allt Levande! 

Gadael hi Bod!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lionadh
0

Gadael hi bod!

Kram BranDuir och grattis till trettio år på druidens väg…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

Mycket mycket vacker!

Tusen tack för denna bön… den ska kopieras och sparas.

Mariann

pson
0

Grattis Bran Duir och tack för att du delar med dig! Bönen var väldigt vacker i all sin enkelhet…   Kyss

Gahella
0

Tack, den griper mig starkt på djupet. Har nog själv varit Druid i något liv. Du skriver Gadael, jag har fick namnet Gahella, för många år sedan i ett djupt möte med bl.a Moder Jord.Kram käre bror.

BranDuir
0

Tack för de varma orden alla!

pson
0

Måste bara fråga, vad betyder Gadael hi Bod?

[Mariann]
0

typ

Let it be

tror jag

BranDuir
0

#6 Må så ske…. eller så må det varda…*S*

[Mariann]
0

kan denna bön läggas i tråden om mantra- bön- invokation?

BranDuir
0

Ja varför inte …det går bra…med namnet druidens bön….visst

[Mariann]
0

#10 du får gärna lägga in den själv… kul med fler skrivare o inte bara jag…

BranDuir
0

det gör inget …klipp o klistra funkar inte på iFokus för mig av nån anledning…

pson
0

Jag har lagt in den…men vad märkligt Bran Duir att du inte kan det!?

nera
0

Fina ord BD!! ( Hoppas du inte misstycker min förkortning på ditt nick BranDuir?? ) Generad Kul att du delar med dig Glad

BranDuir
0

Tack Pson…nej det är nåt skumt…det funkar inte i Mozilla ….och inte heller när jag försöker ändra så att det ska gå…*S*

BranDuir
0

#14   hahaha..neeej det är heeelt OK!  *S*

satori
0

BranDuir: OT - Har du mozilla firefox så beror det på det. Du kan däremot markera texten och sen trycka ctrl+c för att kopiera, sen håller du ctrl+v för att klistra in. Det funkar bra!

BranDuir
0

hehe…redan testatoch det funkade inte heller…ska gå in i uppsättningen och mecka lite…*S*

Solar
0

Man kan oxå gå in og downloade Maxthon browser gratis den er som internet explorer 6

http://www.windowsmarketplace.com/details.aspx?view=info&itemid=1444405

kram

Solar