Får vi utomjordisk assistance?
De senaste 50 åren har vår tekniska utveckling gått otroligt snabbt framåt, och det rullar på iallt snabbare takt hela tiden.
När man köper datorer, mobiltelefoner, platt-tv, Ipod´s osv, hinner man knappt betala produkten, förrän det är "omodernt" och den nya modellen är redan på marknaden. Det är i princip omöjligt, om inte rent praktiskt så ekonomiskt att hålla sig 100% ajour med tekniken idag.
Det är många som menar att vi får utomjordisk hjälp, via inspiration och tankeöverföring av universums andra intelligenser, för att snabba upp Jordens utveckling, så att vi ska ha en chans att håll ajämna steg med övriga planeter.
Vad tror du om detta?
Självklart! Utomjordisk i form av Det stora vita broderskapet som distribuerar de 7 strålarna genom mästarna ängla o lärjungar mfl.
Det finns många samlade runt jorden som "födselhjälpare"….

Självklart! T ex i form av spontan kontakt med The Universal Mind, en aspekt av den gudomliga kraften. Ideer kommer till jorden i form av nya ideer och nya vibrationer.
Jag kommer själv att delta i en Green Think Tank omkring grön ekonomi under våren.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

#2 Berätta mer om green Think Tank! Låter intessant!

Hepp..Maud..vad är Green Think Tank? *nyfiken*
Man kan ju undra vad det ska gå fort till???
Ska försöka utveckla min undran här. Varför måste allt gå fortare, när vi människor i själva verket behöver ta det lungare i tempot för att må bra…Konstig undran kanske, men jag undrar i a f jag…
ler stort för mig själv… 

Det handlar nog om att hitta en balans… den tekniska utvecklingen kan gå fort, genom att de idéer som föds tar stora kliv, medan människan ska lära sig att prioritera rätt och vara mer ekonomisk med sin energi…. Är människan i balans så kommer det kreativa flödet bli större tror jag…
# 6 Du är klok som vanligt i dina svar pson.
Känns så rätt i det du säger. Tack 

En annan aspekt av den tekniska utvecklingen är ju att vi har fått mängder av teknologi väldigt fort, men vi har inte lärt oss att använda den på rätt sätt ännu…och så länge den bara används för att skapa mer pengar åt ett fåtal så skapar det ju obalans i världen.
Girigheten är ju det största gissel som mänskligheten måste bli fri från….my 2 c worth ….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
# 8 Så rätt, så rätt 
#8 och den försvinner mer o mer efterhand mänskligheten som helhet "tar" 1 invigningen… 
Det är där VI kommer in, det är VI som ÄR mänsklighetens hjärtchakra, och när VI som representerar mänsklighetens hjärtchakra har gått igenom denna medvetande utvidgning (1 inv) så 
VI= ljusarbetarna och världstjänarna

#4 Jag återkommer mer om den här iden med en Green Think Tank. Tanken är att vi ska skapa ideer för en grön ekonomi. Ännu har vi inte satt datum för träffen.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Ja klart menneskeheden får mycket hjälp utifrån space iform av teknologi ect. -
mange stjärnmennesker er jo inkarneret her i menneskekroppe och får en masse inspiration ned -
så jo det er derfor alt er gåt så fort efter WW 2 -
kram
Solar