Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettupplevelser
Läst 1577 ggr
pson
0

Mångalen?

Är det något ni märker av, fullmåne och svartmåne?

View image detail

Lionadh
0

Jaa, och det är därför jag också fick mitt namn Lionadh, som ju betyder "waxing moon" på gäliska. (Tilltagande måne.) Jag böljar med i hennes rytmer och söker mig till hennes trefaldiga mystik.

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

pson
0

Jag har aldrig funderat över om jag är påverkad av månen. Det är jag kanske? Hur vet man det ?

Lionadh
0

… genom att göra iakttagelser…. Genom att meditera på månens energi och olika faser.

Kallar mig Moonbeam på ett annat chatrum och där svarar jag alltid "I am a Beam of Light and I follow the Luna in meditation."

Path of Light handlar om esoterisk meditation i samklang med månens resa genom zodiaken. http://www.pathoflight.com

Gick den kursen hela 1996 och besökte San Francisco för ett seminarium under pingsten 1996. LaUna Huffines är en kunnig esoteriker som har sysslat med detta i 45 år. Hon besöker Danmark i oktober 2008 upptäckte jag just…. Skrattande

Solar
0

nej - kanske det er litt svårere at falde i søvn nå der er fuldmåne -

enola
0

#3 Jag läste samma sak i "Visioner från plejaderna" där månen berättade att man skulle meditera under hans olika faser så kunde man komma i kontakt med han. Månen skulle också ha minnen av våra tidigare liv och kunde hjälpa oss att komma i kontakt med dem genom att meditera på fullmånar och på dess starkaste faser, vårdagjämningar och liknande.

Brukar annars ha ruskigt svårt att sova på fullmånar, ska ta det som ett tecken att jag ska meditera istället. :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Lionadh
0

#5 Fullmånen kommer med nya energier, det är faktiskt då solen är "ur vägen" för vår kontakt med Shamballa och mästarna där. Det är då lättare att få intryck av inspirationer och ideer. Kan tänka mig att du kan få fina ideer till målningar (vackra!) under dessa meditationer. Så att meditera under fullmåneperioden (vilket innefattar tre dagar före och tre dagar efter fullmåne) är en mycket god ide. Heja!

nera
0

Jag får enorm styrka och positiva energier vid både fullmåne och svartmåne, plus at tsömnen blir rubbad.  Glad

Ijin
0

Jag gillar ju månen mer än solen, så jag märker^^