Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikett: upplevelser
Läst 2018 ggr
pson
0

Sensitiv - inte bara en fördel

Att vara sensitiv för energier kan vara en gåva, då man har stark intuition, stark koppling till de övriga dimensionerna, telepatisk, clairvoyant och andra förmågor som kan vara till hjälp i livet.

Men det finns en baksida på medaljen. Är man senstiv för energier, kan man må illa av att ta tunnelbanan om man sitter bredvid en person som bär på mycket sorg, t.ex. , man kan dras med diverse allergier och utslag, pågrund av överkänslighet mot mat, sprit är rena giftet och ciggarettrök får huvudet att dunka och ögonen rinner.

Fester, att gå på stan, i shoppingcenter, gå på café…allt sådant som "alla" gör, kan dränera en på energi. 

Man måste noga välja vilka människor man vill umgås med, och "ytliga", pladdriga personer gör sig icke besvär.  

Jag har i hela trott jag var den "knäppa", eftersom jag inte hade samma intresse som mina jämnåriga när jag gick i skolan. Det tog många år, innan jag förstod, att man måste inte gå ut o festa varje helg, man måste inte älska shopping, etc etc…  Detta var bl.a en stor kris för mig under hela skoltiden, där det ibland är mer festande än pluggande.

Man vill ju vara "som alla andra".

Numera vet jag, att jag är långt ifrån knäpp, jag är helt normal…bara lite känsligare och lär mig leva med det.

nera
0

Välkommen in i gänget! Här har du en till Flört Jag blir totaldränerad på energi av att befinna mig i för stora folksamlingar. Jag är sån med precis som du beskriver här…Oskyldig

Playja
0

Vad jag känner igen mig själv i det du skriver -pson-! Förutom att jag har aldrig känt att man vill vara som alla andra. Det har jag aldrig brytt mig om. Där har jag alltid gått mina egna vägar.. även som liten.  Glad

pson
0

#1 Det är skönt att veta att man inte är ensam, när det periodvis känns som om man är ett ufo..hehe 

#2 Jag önskar jag var lite starkare i min "olikhet" som du har varit. Jag var också motströms när jag var liten, och när alla andra sprang omkring o lekte och skrek o stojade, satt jag och läste böcker eller tittade på naturprogram..haha..  speciellt program som handlade om haven…då satt jag som fastklistrad!

Solar
0

Ja vi skal nog se det som att alla kommer blive sensitive på ett tidspunkt och därvid förändras Jorden - folk vill derefter ha lugn och fred -

men klart at det som barn var svårt när man inte kunde vare med i de våldsomme ting -

svårt er det oxå  att inte finna fred i främmed sänge for at sova p.g.a. dålige energier - ja listan er lång vad man reagerer på -

jag tycker trots allt at det er bättre at vare sensitiv end det motsatte -

men jag känner igen vad som er skrevet i spalten -

kram

Solar

Ayena_old
0

Jag känner också igen mig! Oj!

Men jag upplever också att detta varierar från gång till gång, men det beror säkert på att de människor man träffar på avger olika energier.

I somras var jag på ett bröllop med 90 gäster. Jag mådde mycket bra hela kvällen trots att allting var väldigt utdraget med tal m m.

pson
0

Jag tror man får göra som andra som arbetar inom det andliga, att be om beskyddning ( stavning?) alltså att man har ett skyddande energifält omkring sig när man rör sig bland mycket människor för att de inte ska påverka en för mycket  =)

Lionadh
0

Låt änglarna lägga en cirkel av ljus runtomkring er, se ett ljusägg med kristallyta som reflekterar negativiteter.

Jag minns perioder i mitt liv då det varit rent smärtsamt bara att stå i en biokö!!!

Nu är det bättre beroende på att jag mediterar oftare och kanske också har bättre kontakt med mina guider.

Men känslighet är en tillgång också! Hellre känna lycka med ett korn av världssmärta, än att inte känna alls…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Gahella
0

Ha ha, ja jag kände mig också mest som ett ufo, men var nog mer en kaxig rebell långt upp i åren. Nu har jag mer hittat balans i mig, även om systembustern finns kvar inom migSkrattande

Nu för tiden, känner jag in var jag ska gå, inte ska gå, även när jag ska shoppa. Står utanför, får jag energi går jag in och då oftast hittar jag det jag sökt. Mycket enkelt och smärtfritt!

Detsamma när det gäller alkohol, ibland får jag dispens och får mig en liten glad "fylla". Men som oftast, har jag ingen längtan dit nu för tiden, känner mig glad och fri utanSkrattande

Och känsligheten till andra är ju en stor förmåga. Men idag har jag lärt mig att sätta gränser, så de inte dränerar mig längre. Ni vet säkert vad jag menar ….

[Mariann]
0

jag känner också mkt väl igen detta fenomen at bli dränerad att inte klara stora folksamlingar affärer fester oliknande, släkten.

men det är inte så längre och har inte varit så på ganska många år faktiskt…. vad det beror på kan jag ju bara spekulera i….

[Mariann]
0

ska jag spekulera så måste det bli form av att jag är mkt bättre på att acceptera andra som dom är, att famna andra, att famna jorden, och att framförallt se bakom allt o alla…

därmed inte sagt att jag är perfekt. Jag jobbar på det….

Gahella
0

Jag tror du har en poäng där Ave-Solis. Jag upplever också att ju mer jag älskar och respekterar mig själv, blir det så automatiskt till andra. Vet mer när, och på vad, vem jag ska lägga min energi på. Resten lägger jag i Guds händer och känner tillit det.

Det ÄR SÅ skönt att slippa ensam bära Jordens samvete på mina axlar. Har med tiden förstått, att jag har mycket "bärhjälp" både från er och de Andliga Hierakierna. Så stort tack för allt ni gör. Vi är väldigt viktiga, låt ingen få er att tro annat. Varm kram till er alla!

Lionadh
0

Tack Gahella! Varm kram tillbaks! Glad

Solar
0

Jag tror det hjälper nå folk ligesom får renad sig från alskens skidt dom har inan i - som eks.vis. traumer - blokeringer gamla mönstre - en strid personlighet ect. -

nå själen titter mera frem generelt hos folk så blir alting bedre - men intil da er det tuft at väre sensitiv -

kram

Solar

Ijin
0

jag har den egenskapen att jag kan döma någon på plats, behöver inte prata i 30 min eller så, tar 2-3 sekunder sen vet jag vem personen är… Och ja det är otvielaktigt jobbigt på tunnelbana och det börjar brinna i magen för att någon är sur eller om någon är ett rent pucko.. dok har jag lärt mig att flitra det, så det går ju hyfsat nu..

nera
0

Jag mediterar också mycket, jag stänger in mig varje dag/ flera gr om dagen ,  i en tjock kokong med ljus innan jag vistas bland folk. Ibland går det bättre, och ibland sämre. Jag respekterar folk fullt ut hur de än må vara eller betér sig.  Är man känslig och medial, ja, då får man leva med att känna av folks energi, vare sig man vill det eller inte. Så enkelt är det. Hur kan man då känna av sin bäste väns energier, som bor 50 mil bort, om hon har en dålig dag, UTAN   att vi talats vid? SEnare man ju fått bekräftelse på det i efterhand!! Förklara det då? Då är man ju inte ens i en folksamling?   Det kallas telepatisk förmåga. Skrattande

Lionadh
0

Empatisk förmåga är en fin egenskap… Att känna in och sen visa medkänsla… Det visar också på ett mer öppet hjärta… Clair-scentiense kommer att bli den nya medialiteten. Konsten att se med hjärtat! Flört

[Mariann]
0

#16 gillar jag…..

pson
0

#16  Clairscentiense…  aldrig hört..men det låter ju bra  =)

Gahella
0

Måste nog klargöra mig bättre. Jag kan sitta hemma och bli helt slut av energier som är på gång, kommer knappt ur soffan. Vad jag lärt mig det är att lyssna mer på mig själv. Kan mer hushålla med mina krafter nu. Och jag tror som Solaris, att har vi fortfarande vissa blockeringar, fortsätter de att dränera oss, och det känner vi nog alla av ,Skrikandesett tag till.Gråter

Lionadh
0

#18 Det betyder "klar-kännande", man ser med hjärtat, får intryck som man sen kan beskriva…

Försök själv! Känn in efter en stunds intoning t ex en blomma - hur mår den?

En annan bra övning är att känna in en kristall efter en stunds intoning. Hur känns den? Varm, öppen, klar, ren… Vad?

Gahella
0

Ja men precis Lionadh, det är precis så jag försöker göra nu för tiden, i allt.

Ijin
0

#16 det är inte bra på mig, då jag inte är stadig känslomässigt:P

Lionadh
0

#22 Vet du, du är ung fortfarande och tonåren är en period när man bildar sig sin personlighet, sitt redskap för att leva sitt liv. Varje sjuårsperiod har sin speciella läxa och just nu lär du dej hantera ditt andra chakra som har med relationer och sex att göra. Jag fyller 49 år i år, jämt delbart med sju ju, och är uppe i sjunde chakrat och lär mig dess läxa om kontakt med Själen och Gud.

Du behöver inte vara lugnt för att kunna känna med hjärtat. Pröva! Ta t ex en rosenkvarts och känn in den. En bra sten för dig skulle också kunna vara citrin som jobbar på solar plexus.

Fråga i PM om det är nåt du undrar över! Kram Maud

Lionadh
0

#21 Ett bra sätt att skydda sin känslighet och sitt hjärta är att be om det Kosmiska Ljusets beskydd genom Ärkeängeln Mikael.

Be också dina änglar och guider om hjälp, de finns runt dig hela tiden. Ytterligare ett bra sätt är att be Solängeln och Själen om hjälp och beskydd, mer om det återkommer jag till i en tråd om en bra bok senare idag.