Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettutanför-ämnet
Läst 1250 ggr
pson
0

Tacksamhet

Det är lätt att ta saker för givet, och det är lätt att glömma bort hur bra man har det. Det är oftast inte förrän det är försent, eller att det har hänt något allvarligt, som vi börjar reflektera över det vi har att värdesätta.

Därför tänkte jag, att den här tacksamhets-tråden, skulle hjälpa oss alla att tänka på, och påminnas om när vi läser den, vad vi har att vara tacksamma över.

Vad är du tacksam över?

[SharpMissy]
0

Jag är tacksam över mina barn, över min man, över att vi får vara friska och ha hälsan. Jag är tacksam över att jag får bo i hus, att vi har mat varje dag. Att vi inte behöver vända på varje slant för att överleva. Jag är tacksam över att vi har teve, dvd, video, datorer, bil, tevespel, digitalkamera, digital videokamera, webbcams, telefoner, mobiltelefoner. Ja, sånt som de allra flesta i Sverige har, men som alla tar för givet.

pson
0

Jag är tacksam över att att få ta del av denna tiden, som är spännande och utvecklande på många sätt.

Jag är tacksam över att jag är älskad och att min familj finns vid min sida i vått och torrt.

Jag är tacksam över att vara den jag är, jag är tacksam över att jag har möjlighet att leva det livet som jag vill, och jag är tacksam över att jag alltid har det jag behöver.

nera
0

Jag är tacksam över allt som jag fått erfara och uppleva, ( trots motgångar och sorg) annars skulle jag inte vara den jag är idag. Jag är tacksam för att jag kan kliva ur sängen varje dag, kan äta mig mätt, och att jag har ett hem som jag trivs i. Är också jättetacksam över de människor som finns runt mig i dagsläge

Denna kommentar har tagits bort.
shintaida
0

Jag är ödmjukt tacksam för allt positivt och ibland även för negativa saker, vilka lär mig mer om livet och dess innehåll och ger mig erfarenhet som jag kan dela med mig av till andra.

Med Stjärnljus till Er alla // Shintaida

GitteL
0

Jag är tacksam för att ha en sådan kärleksfull familj nu som jag aldrig skulle kunna tänka mig att säga för 7 år sedan. Från att tagit mig upp ifrån en vilsen kvinna till en värdefull kvinna är STORT för mig efter denna inre och yttre resa.

Min son är den främsta läraren för mig och det är jag tacksam för. Genom alla möten har jag kunnat speglat mina sämre sidor och i detta kunnat se att det inte var andra som var fel utan det var mina egna tankar. Vi är vad vi tänker och vi ser det vi tror vi ser.

Tacksam att jag lärt mig lägga fokus på allt positivt och gott.

Det är härligt att älska och känna sig älskad för den jag är och inte det jag gör.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[Mariann]
0

Tacksam för livet med ALLT vad det innebär o innehåller.

nera
0

Just nu är jag jättetacksam över att ha funnit er härinne, och att vi kan diskutera det mesta på en hygglig nivå! För det är man inte van att få göra. Så det är tackar jag för. Skrattande Tack för att ni är dem ni är -  så fina medmänniskor, trots olika åsikter!! Flört KRAM!

[Mariann]
0

#8 håller med här Skrattande

Lionadh
0

Jag är tacksam för livet med dess berg och dalbanor. Jag är tacksam över min man och mina vänner och släktingar. Jag är tacksam över att ha ett arbete jag trivs med. Jag är tacksam över fysisk och psykisk hälsa. Jag är tacksam över att kunna lära mig nya saker varje dag!

Tack till er alla som finns på UJ!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Gahella
0

Jag håller med er alla här inne. Har upplevt så mycket sorg, ensamhet, fattigdom och så mycket kämpande i mitt liv. Och när jag tittat tillbaka har jag undrat ,hur jag orkat ?

Och svaret  för mig, är att Gud funnits där hela tiden vid min sida. Och särskilt när det var som jävligast.

För den här resan har visat mig vem jag är och vilka krafter och potential jag/ vi alla har MEN inte VET att vi har.

Och under tiden har min glädje och tacksamhet växt ,så att det känns som jag ska sprängas inifrån. För jag HAR så mycket att vara lycklig och tacksam för. Särskilt nu när vi kommit så här långt, att vi vet och känner Gud mer inom oss själva ,än på mycket länge !