OT - förkylningar
Ända sedan i sommras har jag gått om kring och varit småsnuvig och aldrig riktigt blivit frisk. Likadant med sambon. Vi går här hemma och hostar och nyser i kapp. Det är SÅ tråkigt!
Vi lyckades bli friska när vi var nere i solen innan jul, men efter jul kom det tillbaka som ett brev på posten. Eller kanske mer som en julklapp från tomten. Förbaskat också!
Är det fler som dras med förkylningar och andra krämpor, som inte riktigt vill ge med sig? har ni några tips på hur man blir blir av med seglivade förkylningar?
Jaadå..Samma här!!! Det kommer och går i omgångar. Jag vet även många fler som drar på förkylningar sedan i somras….Fast jag försöker att hålla det någorlunda i skick med att riva lite färsk Ingefära, så lägger jag det i en kopp. Kokar vatten och häller på. Låt det sedan svalna av innan du dricker det. Fast du behöver inte tugga i dig slamsorna på botten om du inte vill…hi-hi…det är friviligt. och ha inte för mycket ingefära, då blir det lite starkt. Ingefära stärker immunförsvaret, så ta gärna en kopp varje dag!!
Annars så tuggar jag rå vitlök. Brukar skiva och lägga på macka…Det gör också susen.
Om man nu gillar vitlök förstås… Lycka till. 

Det var bra tips, ska testa det. Det är skönt att veta att det är fler som går igenom detta! Jag brukar aldrig vara sjuk, det är det som är så märkligt! kanske en gång per år, en vecka eller så…men aldrig på det här sättet! 

Ja tack - jeg känner gott ingefærs och hvidløgs effekt - 
propolis skulle oxå være bra - 

Ja, för det där med att vila bort en förkylning..det gäller tydligen inte denna, moderna varianten…. det är det tunga artelleriet som gäller… gammal hederlig vitlök och ingefära! =)
Blä jag blir aldrig småförkyld.. sist jag blev sjuk hade jag halsfluss och blodinfektion på samma gång… skitkul..:p

Oj, ja, kanske lika bra att ta allt på en gång, så man kan få vara fri från det sen? =)
# 6 Ja du kan ju testa 
# 3 vad är propolis för nå´t….? 
ett preparat som kommer från bina. Bidrottning nånting… finns på hälsokosten
OK!! Då vet jag..
Vid minsta trötthet så tar alla här i familjen Kanjang, funkar som oftast! Esperitox är väl ett dokumenterat bra fungerande medel (echinacea baserat) mot förkylning.
Envisa förkylningar efter denna bortvaro av sommmar är inte nått konstigt. 
Echinacea har jag testat, men tyvärr så mår jag inte så bra av det. magen pajar bl. a, så har jag läst nånstans att man inte ska ta Echinacea om man har en autoimmun sjukdom, vilket jag har..
så jag ska helst avstå detta preparat.. 

Echinacea har jag använt någongång iochförsig och det ahr funkat bra… det borde jag nog inhandla igen.. =) det luktar ju lite mindre än ingefära och vitlök 

Min superbrygd som jag lärt mig av en druidkompis…
Koka upp 2dl rödvin med 1 tsk muskotnöt, 1 tsk kanel, 1 tsk ingefära och några kryddnejlikor. Söta med honung och spetsa med whisky. Drick så varmt som möjligt, och gå sen och lägg dig.
Endera vaknar du frisk nästa dag eller också får du feber…
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Den låter ju jätte mumsig…
# 13 Tack för tipset! Ska skriva ner detta 

*skrattar*
Det för tankarna till det gamla uttrycket: "Det som inte dödar, härdar". ;)
En annan "kur" mot förkylning är:
Koka upp vatten och häll i en stor kopp.
Krama i saften från en hel citron och söta till drickbart med honung efter tycke och smak (dock minst 1 tsk).
Drick så varmt som möjligt och lägg dig och sov.

Cannabis håller mig alltid frisk från förkylningar, så fort jag slutar så kommer snuvan. Som nu när jag vart "ren" så blir jag förkyld från och till hela tiden. Men jag ber ingen göra nått olagligt… :P
Försöker kurera mig med annat men inget funkar, inte ens honungen, tycker det ger en sån bi smak till tet. hihi.
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

#13 Låter lite som en dunder-glögg! hahaha… Ska testas!
#17 Jag kommer att tänka på den den äldre generationen som drack brännvin och annat högalkoholigt, för det påstods döda bacillerna och de höll sig friska. Bi-smak till teet! Ja, den var fyndig! *fniss*
# 17 I England tror jag det var jag läste om en människa som tog Cannabis mot värken i kroppen hon led av, för det var det enda som hjälpte. 

Finns många sjukdommar som kan dämpas med hjälp av cannabis, några är: AIDS, cancer, epelepsi, starr, migrän, ms, m.m. Mer finns å läsa här ->
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
#6 nej, prova inte det om du inte är feber resistant.. då jag hade runt 41-43 graders feber…:p

En till huskur! Hjälper mot hosta…
Koka the på 1 tsk timjan och 2,5 dl vatten. Låt dra tio minuter. Krama i saften från en halv citron och söta med honung. Drick varmt!
Krya på er!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM