Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikett: utomjordiskt
Läst 1883 ggr
Prizma_o_Kristall
0

Mina funderingar om universum

Jag har en sak jag funderat på väldigt länge nu…

Om inte jorden fanns, om inga planeter fanns, om inga stjärnor fanns, inga svarta hål eller molekyler. Inte något liv alls, inga färger. Ingenting…. Vad skulle då finnas? Skulle hela universum vara helt dött då eller skulle annat liv uppstå? Eller skulle allt bara vara ett svart slags intet, utan gränser?

Detta är något som jag länge funderat på, något som ofta finns i mina tankar. Finns det ens svar att finna på denna frågan? Kanske svårt då ingen upplevt detta intet.

Men lite enklare kanske… Om inte jorden fanns, skulle det kunna bli liv på andra planeter?

Jag har väldigt många frågor kring rymden och universum. Men jag tror inte alla borde ställas för då kommer tråden bli väldigt lång, så tar bara de viktigaste frågor jag har;)

Tanken på hur stort universum måste vara får jorden att kännas som ett… ett … ett dammkorn eller något.

Kom på en fråga till… Hur vet man att det inte finns fler universum än detta? Att det inte finns fler universum med massa liv på? Vårt universum är kanske bara ett av mååånga.

Tänk varje människa, varje djur. Varje växt och varje sten. Varje minne, varje tanke. Allt är en del av vårt universum. Och allt har sin plats här, en viktig pusselbit i universums stora …. Finner inget ord. Vad är egentligen universum?

Usch, känner att jag tänker alldeles för mkt… Men jag gillar att söka svar på allt:):)

Kramar/Carro

pson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om inte något funnits, hade det funnits något då?

Det är omöjligt att något inte finns, anser jag, för något finns hela tiden. Vad det sedan är, det är nog snarare det som är frågan, och det kan inte jag svara på.

Om inte jorden fanns, skulle det kunna bli liv på andra planeter?

Det kan det absolut, svarar jag då. Andra planeters liv, är inte beroende av Jorden. Snarare är det så, att Jorden är beroende av andra planeter för att liv ska finnas, eftersom vi har många gånger varit på väg att spränga planeten i bitar, men vi har klarat oss med "mindre" katastrofer med hela civilisationers undergång som följd. Nu har vi assistance av andra planeter för att det inte ska ske igen, och på det viset är Jorden beroende av andra planeter.

Hur vet man att det inte finns fler universum än detta? Att det inte finns fler universum med massa liv på? Vårt universum är kanske bara ett av mååånga.

Det låter i mina öron som om du är esoteriskt uppvaknande, och ställer just de rätta frågorna för att öka din medvetenhet om hur allt är skapat och hur allt hänger samman.

Om du tänker dig vårt universum, som den minsta babuschka dockan, du vet den där ryska trädockan, med en mindre , med en mindre, med en mindre docka osv…  Om du tänker dig att det ser ut så, med varje liten dock som är en egen person, ett eget väsen, ett eget universum…. 

Så har du min bild, min bild av hur det hela ser ut. Liv? Självklart finns det liv i andra universum och på andra planeter. Allt lever, in i minsta atom. Universum ÄR liv.

Kul att ta del av dina tankar , och det är just sådana tankar och funderingar jag efterlyser här inne. Du är välkommen med fler funderingar Carro, så ska vi här inne tillsammans nog kunna räta ut frågetecknen!   =)

*kram*

[Mariann]
0

säger det samma. Du söker det esoteriska…..

Linda du svarade gör bra! Precis så ser jag det också…. Flera universum =stora mega mega kosmiska väsen. Som säkert interagerar med varandra… precis som vi mäniskor gör. finns väl också ett uttryck typ:  så i det lilla så i det stora….

VI ÄR DAMMKORN

Självklart finns det liv utan jorden. På jorden utvecklas liv i mkt stor smärta/mörker. Det är inte många ställen i universum det går att få denna utbildning … Det är så man ske se det hela tycker jag.                                                                             Som Asger Lorentsen brukar säga, vi blir aldrig arbetslösa i universum efter en runda på jorden!! Skrattande Det byggs in guld i auran här!

Kramar Mariann

Prizma_o_Kristall
0

#1, #2 Tack så JÄTTEMKT för era svar! Skrattande 

Kramar//Carro

[Mariann]
0

vassego Carro?

Fråga på bara…. det får en att tänka till….. sätta ord på det man själv upplever sig förstå….

pson
0

J#2 Tack! Ja, för många gånger så går, iallafall jag, och filosoferar och funderar över allt det här, men det är när man börjar sätta ord på det och ska förklara det, som det växer och får en helt ny innbörd…Det är en häftig känsla…  =)