Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etiketterufostjärnskepp
Läst 4403 ggr
Ghosthunter
3

Aktiviteterna fortsätter

Sent igår kväll så hände det igen. Skillnaden var bara att det var helt mulet denna gången. Jag såg 3 helt runda ljusprickar som lyste till i en halv sekund, på 3 olika ställen på himlen. Storleken på dessa var ungefär som 4 stjärnor.

Pga att det var mulet, så kan inte dessa ljusklot vara högt upp. Jag märkte ingen aktivitet av flygplan, helikopter eller annat.

F.ö så har jag sett mycket märkliga saker på natthimlen sen jag flyttade hit till VärmlandGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
0

Skojigt Spöket att du lyckas se mer underligheter nu när du flyttat till "landet". Ja när det är mulet så är det anmärkningsvärt med ljusfenomen på himlen. Flygplanen hörs ju om de flyger lågt även högt ovan molnen.

Du får också ha en kameran nära intill vid dessa tillfällen. Själv har jag blivit så kvällstrött det senaste året, men nu mörknar det ju så tidigt och jag ska tänka på vad Cristine sa: Att fota ändå vad man än har för kamera när knepigheter utspelar sig.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[kajmal"]1
0

vr det mulet, så var det ännu ett tecken på tidsflödet!

pröva anropa telepatiskt!

[kajmal"]1
0

jag har ochså sett det vid mulet väder

har du märkt några tidstunnlar ghost?   det rasslar till inne i huset som när man slår ut en påse pärlor, när någon anländer genom en tidstunnel

[kajmal"]1
0

maj 4, 2013

har haft besök av andliga tidsresenärer.   de färdas med tidsflödet……..när de landar så hörs ett rasslande, ungefär som om man slår ut en påse pärlor på ett golv,    det har varit turbilenta besök, ska inte gå in närmare på dessa andliga upplevelser, nu är det ett tag sedan, det sista, för ca 2 år sedan. då låg jag och sov i min säng, när jag vaknade av att jag hörde det välbekanta rasslandet under min säng. så förflytades ljudet till fönsterbrädan, sedan på utsidan fönstret, på fönsterbleket . så tysnade det.

[kajmal"]1
0

när det rasslar är det tidstunnlar……när det är bara ljus på himelen är det tidsflödet

[VSK]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hatt den har tre kanter 😃

Ghosthunter
0

Nej, jag har inte märkt av något rassel. Däremot har jag andra ljud, men det är andar/spöken.

Värmland"

[kajmal"]1
0

nu har jag beställt en åtelkamera för att eventuellt se besök, ska ha den på övervåningen!

http://www.kjell.com/se/sok?query=%C3%A5telkamera

Ghosthunter
0

Den verkar ju bra. En sån skulle jag också behöva på mina sökjakter🙂

Värmland"

[kajmal"]1
0

hahaha  sa ut i luften,telepatiskt! nu har jag köpt en åtelkamera! till övervåningen

kamjal svarade från ovan   "oj"

white lady
2

Kolla detta fotot, taget på västkusten 

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[VSK]
0

😮

Ghosthunter
0

Ännu en blinkning kom ikväll. Denna gången så hörde jag samtidigt ett surrande ljud inom mig. Såg också en väldigt imponerande meteorit som gled över hela himlen.

Värmland"

Ghosthunter
0

Jag fick också till mig ordet ljusvarelse.

Värmland"

[Evisen]
0

Jag skulle vilja se bilder Ghosthunter😃. Jag vill se det jag missar, och det som du får uppleva.

Ghosthunter
0

Ja men jag har bara en dålig kompaktkamera.

Värmland"

Marr
0

Mysko foto där White lady…har du tagit det?

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
0

Bilden ser ut att vara tagen inifrån ett tåg, bil eller buss och det är en ljuskälla inuti fordonet som speglas i rutan. Men jag har ju  iofs inga bevis😃

Värmland"

white lady
1

#17 NNej Marr, förmodligen hade jag tappat cameran om jag såg annat än sol,måne och stjärnor, nej detta fick jag skickat från en vän som tog  det i veckan.

#18 Säkert som du säger Ghosthanter, men hon var ganska skärrad över ljuspunkten hon såg, var varken sol eller månen 🤔 ha ha bevisen lyser med sin frånvaro. Helt rätt

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[VSK]
0

Jag håller med dig i din hypotes där. Jag kollade inte så nog först första gången jag såg bilden. Ögonen drogs mot ljuset.

[kajmal"]1
1

#8  nu har kameran kommit!  ska sätta igång den i kväll på övervåningen……det är batterier för 6 månader……..men ett problem , katten sover på övervåningen,

mulac
0

Har du den kopplad till mobilen kajmal?

[kajmal"]1
0

nej, det är minnes kort som jag får stoppa i datorn………måste skaffa en lapptop

Ghosthunter
0

Vore kul om du kunde rapportera vad som händer och om du är nöjd med kameran sen🙂

Värmland"

[Evisen]
0

#16 Och ingen bra kamera i din mobil?

Det är i sådana där stunder då man ser något på himlen, som man önskar att man hade en stjärnkikare (iaf önskar jag det).

Ghosthunter
0

Evisen -  jo det har jag, den tar faktiskt bättre bilder än min gamla kamera. Men det räcker liksom inte till ändå…..ska du ta bra bilder på natthimlen så krävs en bra systemkamera. Annars blir det bara meningslösa prickar av allt!

Ja, en stjärnkikare vore toppen!!👍

Värmland"

[kajmal"]1
2

#24 så ser den ut när jag satte i gång den……det var inget inatt, men ljuset till höger om mej vet jag inte vad det är?  det finns inget på det bordet

[kajmal"]1
0

#27              det är nog adventstaken som står i fönstret bakom kameran………ska släcka den i fortsättningen

Ghosthunter
0

Det är ju bra bild, faktiskt. Det är ju bra att den reagerar och tar foton när nåt händer……då behöver man ju inte sitta och vaka.

Värmland"

[VSK]
0

GH, det där med övervakning kan du göra med vilken "webbkamera" som helst. Det är mjukvaran som bestämmer det. Bara se till att mjukvaran stöder rörelsedetektor. Ta med din bärbara till spökhuset och spela in.

Ghosthunter
0

Jo men denna är ju liten och smidig och jag tvekar på att det du menar har lika bra funktioner🤔

Kajmal……vet du hur stort nåt måste vara för att kameran tar en bild? Jag antar att inte insekter stör?

Värmland"

[VSK]
0

Det är mjukvaran som styr hårdvaran. Med rätt mjukvara så kan man göra det mesta 🙂

[kajmal"]1
0

vet ej

[kajmal"]1
3

#30  åtelkameran drivs med batterier, jag kan hänga den ute och var som helst!

tror jag ska ställa den i ladugården inatt!

Ghosthunter
0

det är ju perfekt att kunna flytta den vart som helst!

Värmland"

[kajmal"]1
0

kameran har registrerat nåt på flera bilder, men jag kan inte se nåt på bilderna,har inte varit upp på flera dar. katten har hållit till i yttre rummet.

däremot har det pratats i huset

[VSK]
0

Du får spela in med diktafon oxå 🙂

[kajmal"]1
0

ser en svag skugga i nedre högra hörnet.  men annars vet jag inte?

[VSK]
0

Är det av nån speciell anledning som du satte kameran åt just det där hållet?

Rikta den mot höger istället 🙂

[kajmal"]1
0

har stängt dörren mellan rummen, så blir det fler bilder är det från ett stängt rum

[VSK]
0

Öppna dörren då 😃

[kajmal"]1
0

har ställt in den på 30 sekunders videor med ljud………..får se hur det går? stänger dörren mellan rummen, så blir det bilder är det från ett stängt rum

Farwuq
0

👍

Lycka till.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ghosthunter
0

#36 Det har nog bara varit en rörelse som utlöst kameran?

Värmland"

[kajmal"]1
0

troligen

Farwuq
0

Hur känslig är kameran från skakningar?
En tyngre bil som passerar ute på vägen, kan det utlösa kameran?

Ghosthunter
0

Jag skulle gissa på att den inte är så känslig?

Värmland"

[kajmal"]1
0

den är stadig om nåt utlöser den, är något i rummet

Ghosthunter
0

Ja, själva kamerans rörelse utlöser väl inte nån bild…….det är väl bara föremål och annat som rör sig i rummet?

Värmland"

[kajmal"]1
0

kameran reagerar först när något rör sig

[VSK]
0

Exakt. Och om kameran rubbas ur läge så vet inte objektivet och mjukvaran det så då så börjar kameran spela in, då det objektivet visar rör på sig. Så det kan alltså räcka med att nånting kommer åt kameran för att inspelningen (bild eller film) skall starta.

Detta gör ju det hela än mer spännande. 😃

Farwuq
0

😃👻

[VSK]
0

👻

Ghosthunter
0

👻👍

Värmland"

[kajmal"]1
0

ställde in kamera på videor 24 okt. kollade för en stund sedan. det var en video från 25 okt, han radera innan jag upptäckte att det var dagen efteråt, men det syntes inget eller hördes nåt, bara en filmsnutt med kameran riktad mot dörren?

[kajmal"]1
0

det måste ha varit samma dag, tjejen från parallelvärlden, sa!   ""jag går in"  sedan efter en stund!  "jag har varit där"       trodde hon skojade, men det måste ha varit hon som satte igång videon      de har sagt tidigare att det är tre portar i mitt hus!

Ghosthunter
0

Märkligt! Ja, hon kanske kom ut ur en port, gick förbi kameran och sedan ut ur en annan port?

Värmland"

[kajmal"]1
0

de har varit här flera år, från parallelvärlden,  jag har skrivit en hel del på min blogg om dem,              vi har pratat mycket genom åren, men jag har aldrig sett nåt!   inte ens skuggor…………….hon sa för nån vecka sedan när vi då pratade,   "jag hämtar dej"    vet inte hur eller när det blir

Ghosthunter
0

blir intressant och se om du blir hämtad…….ta med datorn😃

Värmland"

Farwuq
0

😃

Helt rätt, skriv och berätta Kajmal.
Vi är väldigt nyfikna på vad som komma skall.

[VSK]
0

Ja, här har man poppat lite popcorn och inväntar lite spännande bilder 🤦‍♂️

[kajmal"]1
0

nu vet jag det är blenda från andromeda, hon är ofta här och pratar, men jag kan inte se henne, därför gav hon ett bevis för mej själv,,,,,,grejen är att jag kliaar min kropp när hon talar, då svarar hon "jag har det" då spelar avståndet ingen roll eller. hon var med sitt skepp för några veckor sedan, (jag kliade min kropp för skeppet, hon svarade "jag har det"

[VSK]
0

Hade du funderat på att spela in med diktafon?

[kajmal"]1
0

det är telepatiska samtal, så jag tror inte det går med en diktafon……..vi delar medvetandet

[VSK]
0

Då blir det värre med en diktafon.