konstig sömnparalys
Jag var med om en konstig sak här om dagen som jag kände mig tvungen att dela med mig av. När jag vaknade här om morgonen bestämde jag mig för att ligga kvar i sängen ett tag till. När jag slappnade av blev min kropp paralyserad(har varit med om det många gånger förr) och det kändes nästan som att jag var påväg att lämna kroppen. Jag slappnade av lite till och ignorerade att jag var paralyserad, då hörde jag viskande röster ovanför mig och det kändes som att någon var nära mig. Jag såg också en alienvarelse(har ingen aning om vad jag ska kalla det) framför mig, fast när jag hade stängda ögon. Jag blev inte rädd konstigt nog utan vaknade till direkt och gick upp. Vad kan detta ha varit? På nätterna och kvällarna brukar jag se mönster, symboler, ljus och liknade både med stängda och öppna ögon.
Mönstren och symbolerna är hypnagoga bilder. Väldigt vanligt. Ibland i färg ibland monokromt.
Om du vill, nästa gång du får sömnförlamning kan du försöka göra en UKU. Försök att inte röra dej, utan bara tänka att du rör dej framåt. Rätt vad det är kan du glida ur kroppen. Tyvärr är risken stor att du sedan går över i drömsömn och kan få svårt att minnas vad du upplevt.
Ok, tack så mycket. Jag har hört om begreppet förr men det känns så verkligt så man tänker inte på att man halvsover :) Jag tror aldrig att jag skulle ha modet att lämna kroppen, men tar jag itur med mina rädslor så kanske. :) Det skulle vara en ganska häftig förmåga att kunna.