Julaftonen 24 december 2014
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kosmisk musik!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
huva för en julafton, huva för en jul………..dagen kunde ha börjat bättre. klev upp klockan 4 kokade kaffe å tog en rök……..tog på mej stövlarna och gick ut för å sopa av bron. det gick väl rätt fort. men så skulle jag gå in…aj. låst ute mej. står i långkalsongerna och en tröja åstövlar -12 grader 30 snö på gårn. fick så smått panik…grubblade så kom jag på att ett av källarfönstren nog kanske skulle få gå upp. så jag tjavade till källarfönstret…höll på en bra stund, hll på frysa ihjäl om fingrarna. så fick jag upp det. lyckan var fullständig. pris ske gud. kravlade och höll på å bökade i snön. det uppstod ett problem. jag var för tjock. fastnade halvägs. nå lyckades knicksa mej upp och ut igen…………går tillbaka till bron, och funderar om jag skulle måsta gå 2,5 km ner till byn, för å värma mej å hämta hjälp.
men så tar jag och tjavar till lagårn, hämtar ett spett å en spade. tillbaka igen till bron,
försöker å bryta upp dörren. men ger snart upp. så kommer jag på. jag slår ut glasrutan på dörren. sagt å gjort, jag drämmer till ett par gånger och försöker rensa bort glasbitarna. styr fram en pall som står på bron å försöker klättra in. går inte, funderar. tjavar till lagårn igen hämtar en liten stege. tillbaka till bron. styr fram pallen igen, vid det är laget är mina fingrar isbitar. sticker in stegaren å försöker att få den å stå stadigt.nå får in ena benet å famlar efter fotfäste, men andra foten fastnar i glasöppningen. håller på en bra sund, men så är jag inne,frusen å blodig om händerna men inne i värmen.
så nu senare sitter jag här och dricker kaffe å pustar ut.
GO JUL
Underbar musik denna julaftonsmorgon,Tack Cristine!🌺
Men stackare Kajmal!😮 Vilket drama, vilken tur du lyckades ta dig in. Det där kan ju bli livsfarligt. Hoppas det var första och sista gången denna vinter det händer. Då får du laga rutan nu också. God Jul!❤️
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Men herreje Kajmal vilken dramatiskbörjan på julafton, vilken tur du tog dej in innan du förfrös och kom ihåg att hänga en nykel i lagår´n. Hoppas du mår bra nu då!❤️
Hoppas alla har någon att vara med denna julhelg. Som svenskar har vi byggt vårt samhälle på traditioner som är till för vårt eviga bästa, barmhärtig kärlek. Inget att avstå, vi är alla behövande mer eller mindre. Sanning kan aldrig ersätta detta. Kärlek och ljus till alla!
.
Oj, vad mycket snö på bilderna!
Här i södra Sverige har vi lite milt vinterregn. :)
God Jul och Gott Nytt UFO-år.
Kajmal, tur du kom in till slut. Kanske dags för en nubbe flytande Helly Hansen, så du piggnar till, Vet hur det är när man är så skall så man skakar.