Utomjordiskt iFokus

Utomjordiskt

Etikettupplevelser
Läst 1389 ggr
Cristine
1

Konstigt värre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Månen är vacker med en ring runtom och jag tar en bild då jag ser som ett steck Jag slår på förstoring och ser detta som rör sig. Studerar det närmare och kan inte förstå vad det är, Det blev en liten filmsnutt så jag ska försöka läggs in den om den inte är för kort.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
1

.

Cristine
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tyckte den rörde sig mot vänster men jag kanske ser fel

Amon
1

Ja - det var konstigt Cristine!🤔

Om det inte är en trädtopp eller liknande som sticker upp - så ser det nästan ut som "gubben i månen" går omkring där..😉

På tisdag morgon vid 07.43 (tror jag att det är) - då är det fullmåne + full månförmörkelse som färgar månen röd!🌛

Då får vi passa på och se den i väster innan den försvinner ner under horisonten - när samtidigt solen går upp i öster på andra sidan!👍

Cristine
0

Trädtopparna är långt nere!

[Wraith]
0

På bilden ser det ju ut som att det går elledningar just där, så en elstolpe! Men nu får jag säkert veta att det inte finns några elledningar där 😉 Filmen är för dålig.

Men utan bättre bild så kan man bara ge dåliga gissningar!

Marr
0

Det var en konstig "prick"! Ser ut som en gubbe och faktiskt ser det ut som det flyttar sig lite åt vänster. Synd den var så kort filmen.

Var ute med hunden kvart i 5 och då såg man månen som antagit en gulorange färg. Bredvid såg man Mars. Det är klart väder här nu.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
1

#5 Varför ska jag säga att det inte finns några elledningar där, filmen är dålig för att jag visst inte att kameran filmade, jag trodde den stod på foto!

Åt höger

Cristine
1

Åt vänster

Marr
1

Jag kan tycka att det kan vara bra med telefonledningar eller trädtoppar då man kan "fästa" föremålen då de befinner sig lägre ner. Bra att ha sina "riktmärken" eller punkter att jämföra emellan.

När de rör sig sakta och står still så kan man ju på så vis se hur de rör sig fram eller tillbaka upp eller ner.

När man har sina fasta spaningsställen så har man lärt sig hur terrängen ser ut med såväl telefonledningar och annat. Synd att man inte kan återge det som man ser på bild och film lika bra, som man ser det i verkligheten med färger pulsationer osv. Det är en stor skillnad!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
0

Det ser faktiskt ut som det går en gubbe där :) Och det syns väldigt tydligt att något är där vad det nu kan vara

Amon
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

På tal om fullmåne - och månförmörkelse - jag räknar ju fel som vanligt!😕

Tiden jag skrev i inlägget #3 - är tiden vid GMT= Greenwich Mean Time - och utgår från Greenwich i England.

Eftersom vi i Sverige ligger 1 timme före här - så får vi plussa på en timme där + en timme till för sommartid - som min stjärntidtabell inte tar hänsyn till. Och då kommer vi till tidpunkten 09.43 på fm.

Tyvärr har ju solen gått upp då ☀️- och månen har gått ner för länge sen..🌛

.. så tyvärr kan vi inte se den live här - det kan de bara på andra sidan jordklotet.😕

Men var inte lessna för det - för nu kan man faktiskt se den live på TV4 Play - kolla denna länken: 👍

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=2594982

Cristine
0

Jag hann aldrig se den😕

alicia80
0

Attans jag är ju på andra sidan klotet men här regnar det så det syntes nog inte ändå

Amon
0

Jag kunde inte heller se den - för det stod att det var ett program i datorn som blockerade det hela. 😕

Och då skulle det först avprogrammeras - och senare sättas in en äldre version av det - och sånt kan inte jag..😕

Men man kan väl alltid se månförmörkelsen på video i efterhand!🙂

I vilket fall har det varit och är fortfarande starka energier i omlopp som påverkar oss både i går och i dag!🥵

[Wraith]
0

#7 Det brukar ju vara så när man ser något som kan förklara så finns det inte där. Men nu fanns det ju så ta inte åt dig 😉

Men jag tror att det är elledningarna som "spökar" då kvaliteten är dålig och pixlar far hit och dit. Att det rör på sig systematiskt fram och tillbaka tyder på vind.