Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 6387 ggr
pson
11/30/07, 1:36 PM

Presentation av medlemmar

Jag tänkte det kunde bra med en rubrik där vi kan presentera oss lite för varandra, vår syn på det utomjordiska, det jordiska och framtiden.

Annons:
pson
11/30/07, 1:51 PM
#1

Mitt första UKU ( utomkroppslig upplevelse) som jag kommer ihåg, är när jag var liten bebis, jag såg mamma stå vid spisen och jag låg i pappas knä och fick välling. Jag såg det hela snett uppifrån taket och sedan så sjönk jag in min kropp igen.

Sedan när jag var runt 5 år, satt jag uppe om nätterna ( vilket jag gör fortfarande) och tittade på stjärnorna. Jag älskar stjärnklara vinternätter!

Jag hade en " favoritstjärna" när jag var liten, som jag kallade Marmeladstjärnan. Den har ett starkt ljus och blinkar i rödorange, blågrön.

Min stora idol var ALF, den lilla utomjordingen som störtade ner hos familjen Tanner och som hela tiden ville äta upp deras katt. Hahaha….  Han var söt.

När Arkiv X började sändas, satt jag som klistrad framför tvn och vågade knappt andas. Jag var helt överlycklig över denna fantastiska serie ( som i slutet bara blev helt märklig)

Egentligen är det inte förrän kanske 5-6 år sedan , som mitt intresse och efterforskning började på allvar inom det här med det utomjordiska, och de "utifrånkomna".

Det började med en dröm jag hade för många år sedan, när jag fick komma till et fantastiskt marmorpalats, med vattenbassänger och stora lysande Ljusvarelser som liksom flöt omkring i luften, som jag kände att " NU har jag varit någon annanstans på besök, och det är inte bara en dröm".

Sedan dess har jag varit i kristallpalats, i undervisning och flygit över de mest fantastiska skogar och bergslandskap man bara överhuvudet kan föreställa sig. Det var till och med en period som jag nästan längtade efter att gå o lägga mig, för att få uppleva dessa fantastiska dimensionsresor.

Nu är jag här på detta forumet, och min önskan med att vi ska hjälpa varandra att minnas, och hjälpa varandra att bli trygga och hoppfulla ibland alla de många, ibland märkliga och skrämmande " framtidsprofetier" som snurrar runt oss.

Framtiden blir, så som vi skapar den!

Lionadh
11/30/07, 1:52 PM
#2

Hej alla!

Maud heter jag, gift, två katter och villa i Rävlanda utanför Göteborg. Jag är ett stjärnbarn som vandrar på jorden för att hjälpa till att bygga upp det nya som kommer. Läste Solaras böcker med en stark känsla av igenkännande.

Väl mött! Maud Lionadh

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
11/30/07, 2:35 PM
#3

Mariann som sagt , gift, 3 barn 16, 18 o 25 år gamla….

Jag var nog både döv o blind en låång tid.  men jag läste Shirley Mc Laine Ut på yttersta grenen vid 20 och tyckte den var självklar så ev har det ändå funnits där hela tiden men som en naturlig sak…

sedan såg ju livet och själen till att nu måste jag vidare, och ramlade snabbt in hos Asger Lorentsen i Danmark Den Gyldne Cirkel. Där jag är hemma.                                        Änglafarmen också kallad ibland….

Började VÄRLDSTJÄNAR Utbildningen där 96  2år. Graalstjänar utbildningen  4 år.  Gyldne Akademin 3 år ( Vit magi, Healing och civilisations strömmen), Esoterisk utbildning 3 år. diverse små kurser o healingskurser…

Så….

//Mariann

pson
11/30/07, 2:51 PM
#4

 #2 Hur märker du att ditt barn är ett stjärnbarn, Lionadh? Ja, Solars böcker tilltalar mig också väldigt mycket  =)

#3 Det var en gedigen utbildning du har Mariann! =)

Jag har bara läst på internet, och gått i Livets skola  ;)

[Mariann]
11/30/07, 2:54 PM
#5

Den skolan går jag med….. och det är sannerligen inte bara…. det är väl där man verkligen lär sig…

jag behövde gå ett gäng kurser också för att få allt på plats!!!

pson
11/30/07, 3:08 PM
#6

Nej, det är sant..Livets skola, är många gånger tuff , o med bakläxor, kvarsittningar och sura lärare..hahah…men man har långa roliga raster också ..  ;)

Annons:
[Mariann]
11/30/07, 3:59 PM
#7

Skrattande Den va bra!!

pson
11/30/07, 4:00 PM
#8

Hahah…ja, och inte att glömma alla dessa oförberedda prov som man måste klara för få godkänt  ;)

pson
11/30/07, 4:01 PM
#9

Hahah…ja, och inte att glömma alla dessa oförberedda prov som man måste klara för få godkänt  ;)

Pia64
11/30/07, 4:20 PM
#10

Pia heter jag, är sambo och har 4 barn,22,18,16 och 3 år. Har ingen utbildning inom detta  Har gått meditationskurs!Glad

Har sedan barnsben varit intresserad över detta stora vackra ovanför oss,vad som finns i det…bortom det,andra dimensioner…livet efter detta (och före).

Visst har Shirley Mclaine´s Ut på yttersta grenen visats som film!? Det bara slog mig nu att jag sett en film med henne om detta för länge sen…

Som sagt det ska bli jättespännande att följa detta forum och lärorikt.   Kram och ljus   Pia

Lionadh
11/30/07, 4:55 PM
#11

#4 Jag hade som barn en stark känsla av att vara "annorlunda", inte "passa in", vara "fel". Läste när jag blev äldre böcker om Outsiders, och det klingade lite i mig… Men när jag läste Solaras uppräkningslista av egenskaper som stjärnmänniskor delar, så bara skrattade jag! Jag ser på saker från en helt annan synvinkel och har alltid gjort det. Lite Alien thinking… Så e de me de…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Pia64
11/30/07, 5:10 PM
#12

Har inte läst Solaras böcker…Kan ni säga någon titel så jag kan kolla på Guldkorn om hon har dom….Tack på förhand

pson
11/30/07, 5:33 PM
#13

Den jag har fått tillåtelse att översätta och använda här på Utomjordiskt, heter Stjärnmänniskor - Solens barn. Det är den enda jag jag känner till, och det står inte omnämnt i den boken om några andra titlar. =)

Annons:
Pia64
11/30/07, 5:49 PM
#14

Kollade på nätet och kom in på vattumannen.se och där hittade jag flera böcker av Solara( om det nu är samma).Bl a.  Du är kallad . Det fanns hur mycket som helst ….om healing, livsfilosofi mm mm..

pson
11/30/07, 6:10 PM
#15

#14  Ah…vi pratar inte om samma person… Jag menar Solera och den andra heter Solara

pson
11/30/07, 6:13 PM
#16

#11 Jag läste fel på ditt inlägg i #2, för jag trodde du menade att du hade ett solbarn…  NU förstår jag bättre…   Jag ska inte slarva med läsningen  ;)

korseett
12/10/07, 7:56 PM
#17

Jag heter Karin och är intresserad av det mesta inom den här genren. mer om mig finns att läsa på min pres. Har väl alltid varit lite udda men det har inte gett mig några men.. Har nu i somras lärt mig en del healing efter att flera olika har påpekat de gåvor som jag tydligen besitter. Är således nyvaken men har tillsammans med mina vänner varit inne och nosat lite på det  mediala och det här med utomjordiskt under flera år före.

nera
12/10/07, 9:18 PM
#18

Jag har både haft andevärlden och universum som trogna kamrater sedan jag var liten. Har alltid kännt en konstig dragning till "det okända" om jag säger så, Hade en nära döden upplevelse då jag var liten, men fattade inte vad detta var förräns jag blev vuxen..Men en upplevelse var det allt..

 En av mina favoritsysselsättningar är att stå ute på kvällen en stjärnklar afton, och bara titta opp mot universum och alla stjärnorna som lyser!! Då känns det som att jag drömmer mig bort, så naturligt. Det känns som att jag hamnar i en skön meditation som jag flyter bort i..Är en så skööön känsla. Synd bara att man får så himla ont i nacken efterråt bara…Men hur som helst så har jag träffat på individer från andra dimensioner i mina meditationer….De såg helt " vardagliga ut! Var bara känslan som var lite annorlunda, men väldigt positiv förstås!!!

SusanneStromstedt
1/3/08, 9:26 AM
#19

Hej!Jag heter Susanne och är intresserad av det "oförklarliga" .

Är Medarbetare på skrivlust iFokus och mobbing iFokus,samt skriver poesi.Är med i flera antologier och 2 nya är på gång.

Om det är nåt ni undrar över är dt bara att fråga…/Susanne

enola
1/3/08, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag har alltid varit en ensamvarg, men nu bor jag med min flickvän sen ett år tillbaka och det känns verkligen bra. Jag går på konstskola vilket känns underbart, det är precis som lekis, inga mattelektioner, ingen fysik eller kemi, behöver bara meditera och måla! Jag började vakna upp efter en knepig upplevelse hemma hos en kompis. Vi hade rökt cannabis och satt och filosiferade över livet och universum, jag låg på hans säng försjunken i meditation när jag hörde en röst i huvudet som rösten frågade mig om jag ville känna vad kärlek egentligen var, sammtidigt började det växa en glödade kännsla i magtrakten. Den var så stark och varm och fylde hela mitt väsen med kärlek att jag inte kunde förbi se det. Samma kännsla kom i en dröm också, en tant tog mig på magen och denna glödande kärleksenergi väckte mig ur drömmen med ett ryck satte jag mig upp, men lade mig igen och somnade på en gång igen.

Annars är en jag en lugn själ, lite för lugn kanske. Jag vet inte om jag har en lång historia bakom mig på denna planet, känner mig inte riktigt hemma här. Känner en dragning till Plejaderna, kanske var det mitt hem förra livet? Usch, man känner sig så utlämnad när man berättar om sig själv, gillar det verkligen inte men jag vet att ni är vänliga själar och jag hoppas ni respekterar mig för den jag är! Må väl och kärlek till er alla! //enola

ps. Bifogade min nyaste tavla, det jag målar berättar mer om mig själv än vad jag kan beskriva med ord. :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Annons:
pson
1/3/08, 3:06 PM
#21

Tack för din ärliga presentation enola!

Bra sätt att presentera sig själv via konsten.! En bild säger mer än tusen ord heter det ju, och när man målar så förmedlar man sitt innersta.

Välkommen hit!

pson
1/3/08, 3:09 PM
#22

Pis , Korseett och Susanne, välkomna hit! MobbingiFokus och Skrivlust iFokus är två bra sidor och fyller en viktig plats i communityn!

=)

pson
1/8/08, 8:51 PM
#23

Puttar upp tråden  =)

satori
1/10/08, 11:23 AM
#24

Hejsan är också ny här! 33 år och ensamstående mamma till en mycket gammal själ och vän. 2½ år har hon hunnit att bli på det här planet. Vi bor ett stenkast ifrån ett av världens största UFO-arkiv faktiskt:-) som hör och häpna ligger i Norrköping. Har aldrig varit där då jag ganska nyligen fick veta detta, men skulle gärna gå dit och kika (om man får) någon dag.

Vi är stjärnbarn och jag är Indigo och min dotter kristallbarn.

Är så glad att jag fann den här sajten då det betyder mycket att kunna dela erfarenheter, tankar och funderingar med likasinnade utan att bli stämplad som psykstörd. Fast det var nån på ett annat forum som sa att den verkliga definitionen av psykiskt störd= är en term som omfattar en person som inte tror på samhällsinformationen som den är presenterad. Så då är jag väl rätt så väldigt mycket störd i så fall och inte nog med det, jag är stolt över det också! *asgarv*.

Fast egentligen bryr jag mig inte så mycket om vad andra tycker/tänker/tror om mig då jag känner MIG bättre än nån annan och har aldrig haft behovet att simma med strömmen bara för att vara som alla andra.

Lionadh
1/10/08, 12:20 PM
#25

Välkommen hit satori! Hoppas att du ska trivas och hitta mycekt god och andvändbar info.

Kram Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

nera
1/10/08, 2:52 PM
#26

Välkommen hit satori Skrattande Här har du en till som är " psykstörd" i så fall.. Fot i munnnen  jag är inte heller som alla andra.Flört Men jag trivs jättebra härinne

[Mariann]
1/10/08, 3:00 PM
#27

Mkt välkommen ska du vara satori! Skrattande

jag hörde någon som sa att vi alla är mer eller mindre "sinnesjuka"….

Annons:
nera
1/10/08, 3:14 PM
#28
[Mariann]
1/10/08, 3:20 PM
#29

#28 det enda jag syftade på med den sista mening var, att Asger sa en gång i ett föredrag, att våra sinnen är så djupt inne i/under dessa illusionens slöjor, som vi alla har så svårt å genomskåda. Att man kunde kalla oss alla för sinnesjuka… och det håller jag med om.. mer eller mindre sinnesjuka är vi allihop.

den dagen vi når de högre mentala planen o det buddhiska planet då är vi inte så sinnessjuka längre… då ser vi bakom slöjorna….

[Mariann]
1/10/08, 3:22 PM
#30

#28 varför raderade du din kommentar, om att jag förstår väl ironiska skämt? Nu ser ju mitt svar ut som taget i luften! Förvånad

pson
1/10/08, 3:26 PM
#31

Välkommen hit satori! Din presentation är härlig läsning och jag är glad och tacksam över att du hittat hit och kan dela med dig av dina kosmiska erfarenheter.

nera
1/10/08, 4:33 PM
#32

# 30 Anledningen till att jag raderade jag mitt inlägg p g a att jag såg själv hur tokigt det lät! Jag ser inte allas dina svar som tagna ur luften, utan jag tyckte bara att min formulering här lät tokig, så jag tog bort det innan jag trodde du skulle hinna se det, men det hann du tyvär. Nåväl. Det var inget ont menat. Jag försökte bara rätta till mitt misstag. Inget annat ! Flört  Nog med  förklaringar för idag. Fred…viftar med vit flagga  förfullt..vift vift.. SkrattandeFot i munnnen

pson
1/10/08, 5:01 PM
#33

Det saknar en vit flagga och ett rött hjärta bland smilysarna … =)

[Mariann]
1/10/08, 5:57 PM
#34

Inget krig här som jag kan se iaf.. Cool

Skrattande

Annons:
nera
1/10/08, 6:09 PM
#35

# 33 vart hittar man sånt då?….Fot i munnnen  hade jag nåt hjärta och flagga så skulle jag ha satt med det. Därför skrev jag det med ord istället, så ni får visuallisera det istället. FlörtSkrattande

# 34, näää, inget " krig" här heller….Sånt orkar man ju inte med. FlörtSkrattande

[Mariann]
1/10/08, 6:20 PM
#36

jag är jätte bra på å visualisera… Cool

pson
1/10/08, 6:27 PM
#37

#34 Nej här inne krigar vi inte, men rent allmänt, skulle det kunan vara bra med en "vit flagg" bland smajlisarna….   Och ett rött hjärta  ;)

Lionadh
1/10/08, 6:34 PM
#38

Håller fullkommligt med ovanstående diskussion - speciellt ett rött hjärta!GeneradOskyldigRäcka ut tunganSkrattande

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Playja
1/10/08, 6:39 PM
#39

 Kommer ilande här med en flagga.. dock utan hjärta!  *skämtar lite* 

Hitta denna peace smile oxå som jag tycker e gullig.

nera
1/10/08, 7:31 PM
#40

OK! RÖTT HJÄRTA Flört

satori
1/11/08, 12:35 PM
#41

Tack allihop!

#40 Nera, vad betyder det? Vet inte men hörde nån som sa att det betydde äpple på portugisiska eller nåt. Generad Huh, då vågar man ju aldrig köpa äpple där: Una Nera per favor *skratt* Fölåt, men jag har sjuk humor också Flört

Annons:
nera
1/11/08, 9:30 PM
#42

# 41..HA HA!! Kör på bara med sjuk humor, det är det bästa jag vet  Flört Skullle inte överleva utan sjuk och ironisk humor, så skoja på du bara! Det tål jag Skrattande

Namnet Nera har jag lånat  från en Disneyfilm som heter "Dinosurier", och däri finns det en Dinosurietjej som heter Nera, och hon är  modig och empatisk och vågar gå emot " strömmen" för de svagas skull. Hon är en  modig tjej, med hjärtat på rätta stället. Jag känner igen mig väldigt i denna härliga figur. . Därför lånade jag namnet Glad

Hoppfull
1/23/08, 10:23 AM
#43

Jag har inte presenterat mig här trots att jag slängde mig in i skrivandet på en gång Generad Jag är en förtioårig (snart 41 suck…) trebarnsmamma som är alldeles grön i dessa sammanhang. Jag fick tipset av Ave-Solis att titta in här efter några långdragna diskussioner bl.a. kring affirmationer och huruvida dess effekter är uteslutande beroende på den egna viljan och förmågan att tänka rätt. En intressant men lite knepig diskussion i "alternativsvängen" Förvånad. Min erfarenhet är att där råder lagen om att allting styrs av våra tankar och allt negativt som händer oss, som sjukdomar, olyckor och andra tragedier, beror uteslutande på oss själva och våra negativa tankesätt. Att vi är ute efter en quickfix eller att vi inte är seriösa nog när vi arbetar med våra tankar. Det här kan jag inte riktigt acceptera och därur har det uppstått diskussioner kring om man kan prövas utan att man tänker negativt…

Som ni säkert förstår så har jag det så, jag har arbetat oerhört hårt med mig själv och mina tankar i nästan tjugo år och jag har säkert lagt ut 50-60.000:- på behandlingar för att försöka få bukt med min fysik, men jag åläggs bara fler och fler svårigheter oavsett mina tankar och intentioner. Alltså behöver jag finna en djupare mening med mina svårigheter och vad de syftar till, och kanske lära mig leva med en ständigt pågående försämring i min fysik.

Ja, det är ungefär varför och hur jag hittat hit :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Lionadh
1/23/08, 4:24 PM
#44

#43 Välkommen Hoppfull! Hoppas att du ska trivas…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Hoppfull
1/23/08, 5:09 PM
#45

Tack Lionadh :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

nera
1/23/08, 6:05 PM
#46

Välkommen hit Hoppfull Skrattande

Hoppfull
1/23/08, 6:38 PM
#47

Tack! :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

pson
2/10/08, 2:11 AM
#48

Är du ny medlem och vill presentara dig med några ord?

Feel free to do so!  =)

Annons:
camillal777
2/10/08, 2:37 AM
#49

Hej! Glad

Jag heter Camilla, är 36 årig tvåbarnsmor o sambo.Har tio islandshästar som mest håller markerna öppna, hmm ja borde sälja…snart….Vi har sex katter och ett 30 tal guldfiskar.

 Mitt liv har varit en intensiv och lärorik skola i hjärtats väg.Ego och personliga önskningar betyder inte mycket för mig längre. Mitt självförtroende dog efter nio års mobbing, mina två systrar orkade inte vara kvar på denna planeten och jag gick in i väggen år 2000.

Lita kort bara, men jag är så tacksam över allt jag lärt på vägen, en livserfarenhet och förståelse jag aldrig skulle vilja vara utan, men självklart vill en del i mig ha tillbaka mina kära systrar.

Jag ser livet som en intressant skola som bara ger mer och mer kärlek till mig, öppnar mitt hjärta mer och mer. Min styrka sitter inte längre på utsidan eller i vad jag gör, den sitter i hjärtat.

Varm kram 

CamillaGlad

nera
2/10/08, 10:21 AM
#50

Välkommen Camilla Glad

BranDuir
2/10/08, 10:56 AM
#51

Kom just på att jag inte presenterat mig ju….Peter, 47, druid i själ och hjärta, Bosatt på landet mellan Älmhult och Ljungby tilsammans med min son  Max på 17…Hund , katter , akvarium….

Andligt intresserad/övertygad, öppen för nya intryck, social, håller föredrag om örtmedicin och druidism, undervisar i Naturmedicin på Naturmedicinska Akademien…

har haft några ET upplevelser genom åren men försöker hela tiden se det stora i det lilla och framför allt det lilla i det stora!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

nera
2/10/08, 11:26 AM
#52

Jag har nog inte heller presenterat mig ordentligt, så det kanske börjar bli dags…Men jag vill vara lite halvanonym ändå, men lite ska jag väl kunna berätta.

Jag är 44 år och bor i en liten stad ute på landet i södra Dalarna, lever tillsammans med min " soulmate" sedan 15 år tillbaka. Vi har en härlig son på 10 år. Vet att min gubbe och jag har även levt en massa andra liv ihop också. Andevärlden och även andra världar, ligger mig varmt om hjärtat och jag är nyfiken på det mesta i livet. Sen får man ju naturligtvsi sålla efter eget intresse.

Jag är Medarbetare hos pson här på UJ, men jag håller mig mest i bakgrunden och hjälper till med översättningar. Jag är jätteglad över att ha hittat hit till UJ. På denna sajt så känner man att man utvecklas i a f

Kram på er alla!! nera

satori
2/10/08, 2:02 PM
#53

Välkomnar er nya till en underbar sajt!!!

isa76
2/15/08, 11:28 PM
#54

Hej hej! Jag ska försöka att presentera mig utan att börja ställa en massa frågor Skrattande. Jag är 32 år och gift sedan två år med en skaplig medresenär! Mitt liv har varit ganska så krokigt, sol och regn om vartannat. Jag har varit intresserad av det övernaturliga området så länge jag kan minnas. Redan i söndagsskolan kämpade jag med att försöka få ihop min inre sanning med rappakaljan som jag matades med.. Jag har haft en del egna upplevelser av astralresor, healing, mm. Men det är först på senare tid som jag fått upp ögonen för detta med utomjordiskt liv kontra andlig utveckling.

Jag ser mycket fram emot att utbyta info,och tankar med likasinnade!

nera
2/16/08, 1:12 PM
#55

Välkommen hit isa76Glad Då tror jag du har hittat till " rätt" ställe = )

Annons:
pson
5/7/08, 2:58 PM
#56

Det har tillkommit några medlemma sedan sist denan tråden var uppe, och några av er har ingen personlig text på sin sida. Skriv gärna några ord här och presentera er, så att vi vet vad ni är för några filurer  ;)

Gahella
5/7/08, 7:04 PM
#57

Oj, då ska väl även jag sent omsider presentera mig, särskilt nu när jag blivit Medarbetare härFlört

I halva mitt liv har jag känt mig helt vilse i pannkakan. Jag förståd ingenting, förståd inte språket då det kändes som om folk inte sa vad de menade eller egentligen tyckte. Förståd inte när man skulle tävla i saker, var duktig i idrott, blev fysiskt illamående. För mig handlade det om laganda och ha kul, strunt samma vem som vann. Alla regler, etiketter, hur, varför man skulle göra saker gjorde mig ofta helt förundrad. Hade ett möte med en stor Ängel som barn, Månen har alltid haft en särskild plats hos mig. Drömt några ufodrömmar.

Mitt liv blev ett stort sökande bland annat genom droger, och blev djupt deprimerad under många år. Men började meditera och hittade böcker som öppnade upp och var likt förklarande ljus, och min längtan och törst visste inga gränser. Slukade allt som kom i min väg som handlade om andra världar med allt det innebar.

Nu är jag 51år har 3 vuxna barn och ser tillbaka på en gammal värld som nu har stigit i ljus, kärlek och medvetenhet och försöker själv följa med på den resan i sällskap med bl.a er här på sajten. Har nu stark kontakt med Ljusänglarna, Sananda och Maria.

Kram till alla ufosar och änglar härinne!Glad

pson
5/8/08, 1:37 AM
#58

Haha…så bra att du äntligen presenterade dig Gahella!   *fniss* Tack för din presentation och välkommen hit!   ;)

Gahella
5/8/08, 1:58 AM
#59

Haha..Tack! Ja du vet hur jag är! När jag är här så är jag, och så kommer stunder av total frånvaro både här och därFot i munnnen

Gahella
9/12/08, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Puttar upp den här för de som är nya och vill presentera sig liteGlad

Playja
9/13/08, 12:27 AM
#61

Oj vilken fin bild! G!

Skall väl presentera mig oxå då.

Kärring.. 53 år ung, Jag tror på det utomjordiska utan att engagera mig så mycket. Jag bara låter det flyta på med olika saker att tro på.

Jag bara tror på vissa saker och även det utomjordiska.

Gahella
9/13/08, 12:58 AM
#62

Hahahaa….Playja… Det var kort och koncist! Men nån kärring är du inte…sådeså! Ja den är fin, tänkte bilden skulle inspirera liteGlad

Annons:
Ewerhof
9/13/08, 2:00 AM
#63

Den här har jag missat… :) Fast å andra sidan har jag en ganska tydlig presentation på min sida. Men man kan väl göra en till…med annat innehåll.

Karin 47 år, sambo med en man, som jag troligen levt många gånger tillsammans med, och tre nu vuxna barn, 27, 23 och 18 (även dom är bekanta sedan tidigare). Har kännt och hört 'oförklarliga' saker under hela mitt liv, inte något spektakulärt men lagom för att inte slå bort det som obefintligt. Både i omgivningen (uppvuxen på en udda plats med mycket mörker kvar i väggarna) och inifrån då 'någon' försökt att få mig på rätt köl igen vissa perioder i livet. Fattas bara lite visuella upplevelser så är jag rätt nöjd. :) Drömmar är stundtals verkliga för mig. Jobbigt att vakna trött och vilja sova efter vissa äventyr.

Har idag en stark livsåskådning som baserar sig på en hemmasnickrad variant av 'den röda tråd' jag kunde finna i de större religionerna och allsköns information om utomjordiskt och övernaturligt. Det tillfaller och frånfaller även delar vartefter som åren går och synsätt och behov förändras. Det enda riktigt bestående delen är nog att jag inte ruckar på min inre övertygelse om att ljus alltid vinner över mörker. Alltid. Och så att en av de största synderna vi kan begå är att fortsätta göra något vi vet är fel. Ja, inte direkt man-äter-inte-glassen-före-middagen nivå men jag tror ni fattar. ;) 

Tycket att detta forum fyller en lucka som annars finns i livet. Det är inte helt enkelt att tala fritt om såna här funderingar med folk som fortfarande är 'rädda' att bli klassade som tokiga om man talar om annat än ytligheter. Men att tala om vädrets gradantal på olika termometrar en viss morgon en hel lunchrast är helt friskt?!?

Nåja, som farmor sa: "Var och en blir salig på sin tro."

indigoman
9/13/08, 7:46 PM
#64

Jag är en irriterande, provokativ och funderande indigogubbe på runt de 50. Tycker om att "röra om i grytan" ibland, eftersom jag tycker att den "etablerade andligheten" med alla dess svindyra kurser och allt som man bara måååste göra, ofta är så oerhört självgod i sin framtoning.

Men i den utveckling som nu pågår så kommer andlighet/medialitet att bli vara mans egendom, snarare än de gamla hierarkiska sätten med religioner, gurus eller kursledare……

Jag tror på kaosteorin och kvantfysikens fantastiska dynamik!

Åsså tror jag på en massa annat förstås, men jag tror inte på någon som säger sig jobba för ljuset/ av kärlek osv. och sedan plockar av fattiga utbrända människor deras sista tusenlappar samtidigt.

DET är inte andlighet för mig! Oskyldig

Nu retar jag säkert en hel hoper härinne….Tungan ute Cool Och det gör mig inget! *hehe*

Ewerhof
9/13/08, 8:06 PM
#65

#64 Och inte gör det mig nåt heller. :)

Grytor ska man röra om i annars blir det gärna självgoda etableringar av saker som borde utvecklas vidare.

indigoman
9/13/08, 8:55 PM
#66

#65 - Tack! Du förstod tydligen min "andemening" Glad Precis så tänker jag!

Gahella
9/13/08, 9:21 PM
#67

Grytor ska det röras om i, annars fastnar detGlad

Du är jättevälkommen indigoman!

Playja
9/13/08, 10:23 PM
#68

Vet i tusan vad skrev jag igår? ha ha ha ha! Var nog lite fuller! Vi

hade bytträff och då rockar det! Hur fast är man  på iFokus då man måste  kolla läget å skriva i det läget? *knäpp kärring*

Ewerhof
9/14/08, 5:45 PM
#69

#68 Ja, det kan man fråga sig. Fast alla är bra trevliga här inne! Svårt att motstå trevligt sällskap. Och så blir det liksom lite hjärngympa för oss andra när vi sitter där med diverse omaka inlägg som 'inte stämmer med bilden'. :D

Annons:
Trisha
9/20/08, 2:56 PM
#70

Nybliven medlem idag. Har varit inne här många gånger och njuter av många av trådarna.

Har själv en djup övertygelse om kontakten med andra dimensioner och verkligheter, ifrågasätter den inte efter för stora och starka upplevelser. Vissa delar har jag dock lärt mig prata lite tyst om, men tyckte det kunde vára skönt kunna ventilera på en sådan här sajt där redan rubriken talar om varför man är medlem. Skönt. Då är det redan avklararat när man börjar "prata" härinne.

Annars är jag Medarbetare på Övernaturligt i fokus, även det en ganska tydlig rubrik.

Vad gäller det utomjordiska så har väl Plejaderna, Asthargänget, Sananda och ihopkopplingen mellan vissa kulturer, t ex Egypten, och andra planetsystem fascinerat mig mest. Detta efter en väldigt stark kontakt som kom för 20 år sedan efter stort motstånd från mig, men sjukdom och att springa in i väggen totalt fick mig på spåren. Ger mig fortfarande extremt mycket med den självklara kontakten.

Tycker UJ är superintressant, och många bra tips på filmer och olika sajter tillsammans med era funderingar och inlägg gör att jag gärna är här inne o läser.

Att bli medlem för mig, innebär inom mig att stå upp mer för det jag vet inom mig och sluta fega för att andra anser att jag får negativt rykte om jag säger högt att jag tycker det är självklart att vi har en ihopkoppling med många andra intelligenser i vårt universum.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Gahella
9/20/08, 5:18 PM
#71

Varmt välkommen Trisha, vilket fint omdömme du gav oss! Du har mycket att tillföra här, efter att ha läst din presentation. Och som du vet, alla visionärer har alltid hamnat i "tokfacket". Men ju fler vi är som vågar stå för vår egen sanning, desto fler kommer våga det i denna tiden som är, och kommer…

enola
9/20/08, 8:06 PM
#72

Välkommen! Vi är alla innerst inne tokiga tror jag, vi förtränger det bara! Jag älskar din bild också! Det är så vi ska leva, som troll i skogen Skrattande !

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

satori
9/20/08, 9:04 PM
#73

Välkommen säger jag med! Det är de som kallar sig "normala" som är de riktiga tokstollarna! Tungan ute Vem VILL ens vara normal? Fy 17 va trist, fatta vilket innehållslöst liv. *haha*

Trisha
9/20/08, 9:07 PM
#74

Tack! Ja, vem vet - vi kanske är dom som framstår som normala efter 14 okt!!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Playja
9/21/08, 8:57 PM
#75

Jättevälkommen  Trisha till Uj! ea8af959.gif Waving Smiley image by me-ithink

Trisha
9/21/08, 10:15 PM
#76

Thanks Playja! Blir väl helt datoriserad bara….. hittar så mycket intressanta länkar. Men nu ska det faktiskt bli tvn ett tag, ska kolla på Eckart Tolle "A New World", lär ska vara kanon. Allt som lyser upp själen infrån attraheras jag av nu.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Annons:
Eliiza
10/21/18, 10:31 PM
#77

Hej på er!

Tråden är ju väldigt gammal, och orörd sedan länge, men det är ju hit man hänvisas för att presentera sig. Jag kom på att jag varit medlem sedan 2013.01 men glömt att skriva om mig själv, så här kommer, sent omsider, lite om mig:

Allt sedan jag var barn har jag tittat upp mot den vackra stjärnhimlen och förundrats, funderat och grubblat över universum och sk. UFO-fenomen och utomjordiskt liv. En gång när jag var barn; jag gick nog i lågstadiet; så såg jag något annorlunda på himlen hemma hos min mormor och morfar. Det var absolut inte något flygplan, och detta har bidragit än mer till min övertygelse om att vi inte är ensamma i Universum; ett Universum, som vi inte ens kan överblicka ännu, och jag har, som sagt, alltid fascinerats av stjärnhimlen, vilket jag säkert inte är ensam om.

Jag är dock inte en av dem som har kastat sig över allt som finns att läsa och se angående detta, och svalt det med hull och hår. Många historier låter helt enkelt för otroliga och ologiska för att vara sanna. Jag vet dessutom att det finns väldigt många människor här i världen som, för egen vinnings skull, gör precis vad som helst för att skrämmas, synas, bedra, vilseleda och leva på andras bekostnad och godtrogenhet utan att skämmas det minsta eller att ha ett endaste uns av eftertanke; men jag har ändå haft en förhoppning om att allteftersom finna svar på mina frågor gällande Universum, livet och mycket däromkring etc. etc.

När jag var barn fanns det inte en chans att finna någon att tala med, och som kunde ge mig vettiga svar eftersom jag skickades till kyrkliga aktiviteter. Under dessa sex år samt under konfirmationstiden (som i det närmaste var obligatorisk även 1982) så kände jag hela tiden att samtidigt som det fanns en sanning någonstans i allt detta så var det ändå något allvarligt och signifikant som inte stämde. Jag kände tydligt att det fanns något större, något skapande som gav liv, men kände samtidigt ett starkt motstånd inom mig när kyrkans personligheter talade om religionen och det förhållande de ansåg att vi människor skulle ha till Gud, Jesus och Bibelns texter, och att detta dessutom då rörde sig om underkastelse och blind tro. Jag hade mina aningar och ville finna den verkliga sanningen bakom allt detta, men jag fann då, och under många år, ingen som kunde ge mig vägledande, tillfredsställande och logiska svar. Dessutom var min blyghet och osäkerhet en tydlig begränsning. Men, när andra tjejer i min ålder läste Vecko-Revyn, Frida eller Okej, så vågade jag mig ändå på att gå emot strömmen och läsa Illustrerad Vetenskap. :-)

Först många år senare, 1997, när jag hade blivit vuxen, bildat familj, gått igenom skilsmässa, stått ensam en tid med två små barn, och därefter så smått börjat få ordning på mitt liv igen, skaffat dator och tagit mig ut på internet, så började mitt sökande att ge respons. Och, alltsedan dess så lär jag något nytt i detta varje dag…hmm…ja, nästan iaf… ;-)

Jag har många intressen, men andligt, Universum, jordens och mänsklighetens historia och hälsa bl.a. ligger mig varmt om hjärtat. Det jag nu konsumerar är från internet och i bokform; på svenska, tyska och engelska; samt från vetenskapstidningar mm.

Jag är en person med något introverta drag, som kan vara spjuveraktig med glimten i ögat när jag känner mig i tryggt sällskap; och jag värderar familj, nära vänner, personlig frihet och den privata sfären högt. Bor lugnt ute på landet i Västra Götaland, med ett par hundra meter till närmaste granne, tillsammans med sambo (sedan drygt 20 år) och två barn i övre tonåren. Några katter finns också, plus en och annan spindel och dammråtta. ;-)

Vänliga hälsningar,

Eliiza

kamjal#
10/28/18, 10:20 AM
#78

hej har varit medlem sedan 2009 med olika namn, det första namnet var semjal

upplevde en spökraket 1967, har alltid varit intresserad av rymden,  var tidigare skeptisk, till,  andar, spöken, men har varit med om så mycket sedan år 2000, så nu vet jag att de finns. håller på med min 4 bok om det okända, är 62 år och bor ute i skogen i ett hus tillsammans med min katt. i dorotea kommun

Upp till toppen
Annons: