Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2572 ggr
Farwuq
2008-02-07 07:49

Pyramiden

Jag skrev i veckan på de bägge grannforumen här på iFokus om en UKU som jag haft, respons ungefär "+/- 0", så jag kopierar hit hela texten helt frankt för att se om ni på UJ har upplevt något liknade. Har ni någon märklig UKU i bagaget? Vet ni något om pyramider?

 - - - - - - -

Det är väldigt intressant att läsa inlagorna här på forumet om Akashi och pyramider. Förutom biblioteket/arkivet så har jag UKU'at till en pyramid. Själv fattar jag nästan noll av detta, kanske kan någon av er andra förklara detta, jag infogar en kopia av texten från min "Book of Shadows", endast en del personliga noteringar är strukna från originalet. En del förklaringar är infogade i texten.

**.****_
*2006-10-29*
Den svarta pyramiden_**

… Jag hade kvällsmeditation och försökte ladda upp mig med energi för att klara min vardag om min vacklande hälsa. Jag jordade mig som vanligt med att dra upp röd energi via fötterna och reste min pyramid (en mental visualiseringsövning) över huvudet med de fyra elementen, lät den kosmiska rena vita energin strömma ner till mig.

När jag kände att kanalerna var öppna och energierna strömmade igenom mig så försökte jag öppna en "ljus portal" som skulle rensa mig på allvar, jag misslyckades - kanske - och fick bara något som liknade en guld glödande korkskruv som slingrade sig in i mig.

Jag ville sluta processen och sova d.f.a. jag tyckte det var obekvämt att ligga på rygg. Då kom jag att tänka på den svarta pyramiden i Nubien. Jag försökte visualisera med samma metod som när jag olovandes besökte Dharana (här refererar jag till ett olovligt astralt besök med lustifika konsekvenser hemma hos en polare).

Plötsligt hängde jag i luften framför en svart spetsig pyramid (det var en nubisk pyramid som har en brantare fason än den klassiska från Egypten) med släta sidor. Jag blev lite besviken därför jag trodde den skulle ligga under sand och vara dold för det mänskliga ögat. När jag tänkte detta så såg jag att pyramiden var invälvd i en bank av dimma, jag fattade att detta var sanden som var osynlig för mina astrala ögon.

Nyfiken och allmänt dumdristig som jag är - speciellt som astral resenär - dök jag ner och in genom en öppning och in i den nubiska pyramiden, det fanns en del utrymmen där nere men jag siktade på en trappa som gick ner.

Jag tog mig ner för trappan och ut i en svagt upplyst korridor. När jag kommit fram en bit i den av okänt ljus upplysta korridoren tittade jag bakåt, där kom en ljusvarelse glidande ner för trappan där jag nyss varit. Varelsen var en lysande dimmig mänsklig gestalt som såg ut som man förställer sig ett spöke i gemene mans ögon - dock bar det inte något lakan över sig utan det såg ut som en människa av ljus.

Jag blev orolig för vad ljusvarelsen ville och vad den hade för ärende och knatade snabbt fram i korridoren, där fanns sex nischer i väggarna, tre på var sida. I dessa stod det svarta gestalter som jag tolkade som hathorkrigare - nubiska krigare från tiden före faraonernas Egypten troligen kring 10.000 f.kr, - dessa becksvarta gestalter vaknade gick ur sina nischer och rörde sig emot mig.

Det som hände sedan var märkligt, ljusvarelsen bakom mig hann ifatt mig och tog mig i "hampan" samtidigt som en annan ljusvarelse kom framifrån och hjälpte till att "ta hand om mig". Jag fördes hastigt framåt i korridoren till ett rum som föreföll upplyst av facklor - två på varje sida. Sedan for jag in i en nisch som låg rakt fram, med salt eller så på golvet. Jag sögs bums upp i mörker, for virvlande igenom… jag vet inte vad.

Sedan ploppade jag upp i trädgården bakom Dharanas hus. Fylld av respekt för Dharana och de (ande-) väktare som huserar i hans närhet så for jag som en oljad blixt hem igen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
pson
2008-02-07 15:08
#1

Pyramider är ju kraftcenter och fungerar som uppsamlingsstationer av den kosmiska energin. Den här ljsuvarelsen känner jag igen från mina egna resor, då till något som man kan likna vid badtempel. De flyter runt på ett mjukt sätt och lämnar inga som helst obehagskänslor om sig… tycker jag.

Du blev besviken och trodde den skulle ligga i sanden osynlig, men det tolkar jag bara som att du var inne på den frekvensen som den låg, alltså  att den var osynlig iallafall..kanske var det det som dimman representerade…

De vita räddade dig från det svarta som var påväg ut från väggen..och saltet på golvet kan tolkas som renande… 

Svarta pyramider har jag aldrig hört om / sett förr…

Hur var känslan när du vaknade från detta?

Farwuq
2008-02-07 15:51
#2

Jo, jag känner till att pyramider är kraftcentra och kanske även gateways till andra världar. Jag tror även att du har rätt med din teori med sanden.

De svarta tolkade jag som väktare av pyramiden och om de fått tag på mig så hade det kunnat sluta hur som. De vita av ljus – jag har träffat dem tidigare och senare med – räddade mig och kastade in mig i en nisch, varifrån jag kunde komma undan.

Svarta nubiska pyramider har jag inte läst om, det har jag bara hört talas om muntligen, just i egenskap av speciella kraftcentra.

Känslan? Ja, det var… "Jasså, nu har jag varit ute och snokat igen!"

Min personlighet är lite annorlunda när jag är ute på astrala utflykter, jag är lite mer riskbenägen och orädd. När jag är hemma och minns vad jag har gjort är känslan ungefär den som om man haft en lillebror som kommer hem och berätta att han smitit in i djurhägn med vida djur på zoo när han olovandes varit där på natten och kikat runt. Man blir med andra ord lite betänksam över vad man gör. Detta är bara en av många resor till…
ja, jag vet inte till vad egentligen. Jag har mött både det ena och det andra…

Har du t.ex. prövat och gå rakt igenom en vägg på dina resor?

Badtemplet har jag däremot inte sett ännu.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

pson
2008-02-07 16:10
#3

Om man tänker på färgen svart, så drar den till sig ljus…så svart behöver ju inte vara något negativt…det kanske är en pyramid med mycket värdefull information i, eftersom du känner att du varit och spionerat.

Det finns något som du vill åt, men som du inte rikigt är redo för, därför blev du hämtad tillbaka igen…

Du är ju bevakad hela tiden under dina resor, för annars hade de ljusa inte kommit till din undsättning…  Det finns kanske något i den pyramiden som du ska få ta del av, men att tiden inte riktigt är inne….?

Ja, faktiskt en gång har jag gått igenom en tegelvägg. Jag satt i en karusell på ett tivoli, och den här karusellen var så att man satt i en vagn, precis som i t.ex. Pariserhjulet, och man åkte i en spiral uppifrån och ner.

Jag såg hur någon framför mig svängde av, och åkte in i en tegelvägg och försvann, och jag tänkte : DET vill jag också göra.

Och precis som på en lekplats, när den vuxna drar gungan lite extra långt bak för att barnet ska få extra fart, så var det som om min karusell vagn drogs bakåt för att sedan släppas i hög fart mot den här tegelväggen.

Men det var en illusionsvägg och jag for rakt igenom den. Nästa "scen" så satt jag på golvet i något som liknar en vinkällare ( utan vin) med facklor på väggarna och där var dessa ljusväsen igen. Jag satt i en grupp med andra som jag och med en ljusvarelse framför oss, och när jag tittade mig omkring satt det minst två likadana grupper runt om i den här tegelsalen, och blev undervisade.

Kanske det var inne i en pyramid? Skulle kunna var det med tanke på hur det såg ut där inne.

pson
2008-02-07 17:44
#4

Kanske finns det andra här inne som har liknade erfarenheter? Glad

Farwuq
2008-02-07 17:48
#5

#3 Väldigt intressant att få ta del av dina erfarenheter.

Nä, jag definierar inte den svarta färgen med ondska på det klassiska sättet. Det finns säkert något som jag vill åt; själv tror jag att det är kunskap. Vi får se om jag bjuds ut igen på en liknande resa, vad det lider.

Att ta sig igenom en vägg, det kan man säga att jag använder som indikator på att jag är ”ute”.

Det har hänt att jag vaknat mitt i natten av att jag står i vardagsrummet, mycket förvirrande, men då brukar jag köra handen i väggen. Då går den rakt igenom, om jag anbringar ett tryck på ca tio kilo, det går också bra med att trycka in pannan i väggen, samma resultat.

Märkligt nog så är jag såpass småborgerlig - under mina utflykter - att när jag ska gå igenom en vägg så uppsöker jag en lämplig dörr och går igenom den istället, även stora fönsterrutor är lämpade för passage. Det lustiga är att man liksom ser rutan från sidan då man trycker igenom huvudet. Jag gick igenom ett treglasfönster en gång och jag kunde se tvärsnittet med mellanrum och allt.

Flört 

Det där med ”vinkällaren” känner jag delvis igen, jag har varit i en undervisningslokal men har bara fragmentariska minnen från den resan. Undras viket ämne man studerar där?

Fundersam

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

pson
2008-02-07 18:01
#6

Menar du att du är vaken när du står i vardgsrummet, eller att du tror att du är vaken, men fortfarande är i drömfrekvens, eftersom du kan få handen genom väggen?

Ganska roligt det där, att du trots förmåga till frekvensskifte, väljer en dörr eller fönster… Kanske är det rester av inprogrammeringarna från vår verklighet som gör att du liksom mixar de två?

Jag minns inte heller exakt allt vad som undervisades i vinkällaren ;) men jag minns att jag frågade hur jag skulle göra för att nå framgång. Då fick jag kort till svar: visa framfötterna. Det är det enda som fastnat av undervisningen ..hahaha…

Annons:
skogsgubben
2008-02-07 18:09
#7

Intressant upplevelse. Glad

Farwuq
2008-02-07 18:11
#8

#6 När jag står i vardagsrummet är jag en "astral varelse", dvs. jag är redan ute men det tar några sekunder innan jag fattar att jag inte längre är en fysisk människa.

I bland när jag står där så är jag inte ensam, utan det är främmande individer som jag inte är bekant med i det fysiska.

De ser för härliga ut.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

pson
2008-02-07 18:16
#9

#8 Jaha , då förstår jag.  =)  Hur ser de ut? Spännade att höra! Glad

Farwuq
2008-02-07 18:21
#10

Det har varit lite olika, men det är nästan uteslutande människor. Oftast är de klädda som vanligt anständig folk, men det har hänt att de inte haft något alls på sig.

Här kommer ett kort klipp från min "Book of Shadows" som rör just den händelsen.

… Jag står framför en naken flicka strax bredvid soffbordet, jag ser att hon har kort mörkt hår men jag minns inte hennes ansikte, partiet runt ögonen verkar censurerat. Märkligt nog associerar jag henne till en upplevelse för 20 år sedan då en mörkhårig flicka satt på sängkanten och tittade på mig, då hade den flickan sällskap av två män, som föreföll vara underordnade henne. Jag antog att det var samma flicka som kommit tillbaks till mig igen.

Jag tittar på den nakna flickan med blandad förvåning och intresse, hon är helt askgrå. Ca 175 lång och med en form som en skyltdocka, det fanns inte ett onödigt gram fett på henne.

Plötsligt erfar jag att vi har kommunicerat, hur länge minns jag inte, men det tankeblock jag fick senast av henne löd: ”Jag har fött två barn.”

Jag samlade mina tankar och skickade ett riktat block emot henne, det löd: ”Du ser bra ut för att fött två barn.”

Hon såg ut som klippt och skuren efter mall, hon verkade vara kanske 25 år gammal. …

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

pson
2008-02-07 18:27
#11

Oj, röd text! det har jag aldrig sett förut… 

Men varför var hon naken? Tror du att det kan vara någon från annan planet eller i parallelldimension till Jorden? Känner du någon samhörighet med henne?   =)

Farwuq
2008-02-07 18:41
#12

Röd text det blir det ibland om jag klistrar in från Word, jag skriver min "Book of Shadows" med rött. Testa själv och skriv en mening först direkt i forumets editor. Tag sedan ett rött klipp från Word och klista in det, det händer ibland som nu att det behåller sin färg.

Jag vet inte varför hon var naken, kanske var det en annan människa på utflykt och att hennes kropp låg och sov i sängen. Samtidigt verkade det som det var avsiktilgt, sen - det stå inte i det klippet jag bjöd på - hände jag på henne, hon kändes snarast gummiaktig inte fysisk. Som sagt jag vet väldigt lite om henne (om det nu är samma mörkhåriga flicka som jag mött vid flera tillfällen) jag har mött henne och talat med henne i en helt annan värld också.

Annar finns den en blond flicka också som har varit mig väl behjälplig med min hälsa. 

Här kommer ett klipp om den blondas verksamhet.

Från den 12:e maj 2005

… Till natten var halsen i ett uselt skick och jag kunde knappast svälja. Jag tänkte om man bara kunde få halsen klar, den plågar mig verkligen.

Strax är efter var jag i samma konstiga tillstånd igen, då kom den okända till mig.

På något sätt – inte genom ord – förklarade hon att tiden skulle gå långsamt och att jag inte skulle kunna somna.

Hon tog fram två plattor som såg ut att vara av bly, de var grå och med text på, hon höll dessa vid mitt huvud.

Jag sjönk ner i en halvdvala, tiden gick väldigt långsamt det kändes som en halv dag men det gick bara tre timmar sedan kvicknade jag till och var helt vaken.

Halsen var klar som korvspad, inga problem med att svälja.

Övriga sjukdomssymptom som feber, snorighet och sådant var kvar men halsen var lyckligtvis i originalskick…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

pson
2008-02-07 19:32
#13

En personlig healer….  =)   Jag har hört om fler som fått medicinsk hjälp på det eteriska planet…  Bl.a. om att ryggen har blivit fixad, efter att ha varit sliten. Och det ligger en artikel som heter Bioquantum healing…   som också beskriver hur det kan gå till…det är jätteintressant tycker jag…     =)

Annons:
Farwuq
2008-02-07 22:02
#14

Jo det är synnerligen märkligt och speciellt, hon - den blonda - där den enda som jag har namn på.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: