Frågor inom ämnet söker svar

GUD

2019-12-08 13:20 #0 av: kamjal#

frågade en kontakt, finns det flera big bang. "det finns en teori" fick jag till svar. frågade några kontakter i somras. vad de hade för tro, eller religon, "intet" svarade de, de trodde det var intet före big bang.då berättade jag för dem om min teori, de blev chokerade, började vackla på tron om intet, nå min teori, enligt bibeln, skapade gud jorden människan och universium, det finns superinteligenta varelser i universium, det vet vi, tänk nu om universium, eller ett paralleluniversium, håller på att dö ut, några superinteligenser, skapar då en BB med sina kunskaper, för att få nya världar att leva på, de skulle kanske skapa ett nytt universium, i en annan dimmension än sin egen. då skulle de helt enkelt vara gud/gudar som bibeln säger..........en fundering/teori bara

Anmäl
2019-12-08 13:44 #1 av: Dioramabyggare

#0: jag tror också på att det genom årmiljarderna inträffat flera "big bang", och jag funderar ibland på varifrån "urmaterien"/"uratomen" kom...

Som ung var jag aktiv i en UFO-förening, men genom att jag aldrig såg några "UFO"-n så gick jag så småningom ur den föreningen.

Anmäl
2019-12-08 13:46 #2 av: starhawk

Bara en stilla fundering  "det finns superinteligenta varelser i universium, det vet vi," Hur vet vi det?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.