Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 438 ggr
Huygens
2019-09-16 18:51

UFO - Farmington, NM, USA år 1950

UFO-forskaren David Marler anser att UFO-observationen vid och runt Farmington i New Mexico, USA, år 1950, är världens största ansamling av UFO. Det som hände i Farmington 1950-03-18 (wiki), samt dagarna före och efter, är långt större än Phoenix Lights eller Roswell.

Mer än 500 UFO syntes på himlen och över 5000 invånare i området såg UFOna. Vissa UFOn flög i spiraler, andra UFOn flög in i varandra och studsade bort från varandra. Vissa UFO såg ut att vilja krocka, men vände av i 90 graders vinkel i sista stunden, etc.

I synnerhet sågs ett stort rött UFO som såg ut att leda dom andra UFOna på deras färd.

Varför har vi inte hört talas mer om Farmington?

Militären flög in och beslagtog alla foton. Även om militären inte hotade befolkningen, ansåg nog dom flesta att dom borde hålla tyst.

Hela området i USAs södra mellanvästern samt stora delar av Mexiko hade under våren 1950 omfattande UFO-observationer. I Project Bluebook har observationen i Farmington utelämnats, sånär som på ett brev som bekräftar händelsen. Ett 20-tal större orter hade UFO-observationer samma tid.

Idag är den officiella förklaringen från militären att UFOna i Farmington var en väderballong som sprack och befolkningen såg små plastbitar driva i vinden.

Föreläsning av David Marler. (YT/Ozark, 2019-04-18, 1 tim 40 min)

Annons:
Huygens
2019-10-31 13:28
#1

David Marler kort om händelsen, UFO HUB, 2016-04-29, 21 min:

https://youtu.be/3OWxtxJi7Cw

Huygens
2019-11-01 18:41
#2

David Marler om triangulära UFO, en del så stora att man inte kan se hela UFOt på en gång, utan måste vrida huvudet från sida till sida för att se hela UFOt. (YT/MUFON, 2915-05-30, 1 tim 14 min)

Upp till toppen
Annons: