E.T. / Utomjordiska raser

Hattmän

2019-07-25 17:09 #0 av: Huygens

Hattmän, eng Hat Men, är ett slags varelser som uppenbarar sej i någon form av mörk mänsklig skepnad och har ofta hög svart hatt, modell äldre tiders stormhatt och är ofta iklädda lång svart rock.

Hattmännen påminner om varelser i stil med sk Men in Black (MiB) eller Women in Black (WiB), men det finns flera skillnader. Hattmännen uppenbarar sej ofta som mörka siluetter och kommer sällan fram öga mot öga som MiB ofta gör.

MiB kan ha svart rock som Hattmännen, men MiBs hattar är ofta av den modernare (läs: 1920-tal) varianten fedora (wiki). MiB brukar ofta ha vanlig svart kostym, vilket Hattmännen sällan har. Jag har inte hittat någon som lyckats prata med en Hattman, men det finns åtskilliga personer som har berättat om samtal med MiB/WiB.

När det finns Hattmän i närheten utomhus, uppstår ofta en tjock vitt dimma i luften, närmast som vit rök, med nedsatt sikt av 1 - 3 m. Det är även vanligt att närvaro av Hattmän ger förändrad verklighet, fåglar och insekter (syrsor, flugor, mygg) tystnar, ljuset i omgivningen blir annorlunda, ibland gulaktigt och verkligheten känns onaturlig eller åtminstone kraftigt förändrad mot det vanliga.

Vi kan jämföra Hattmännens verklighetsförändring med vissa sammanstötningar med grå varelser, t ex Dr Jonathan Reeds upplevelse (tråd).

Mycket vanligt förekommande är att Hattmännen i likhet med MiB är ett slags psykiska vampyrer. Hattmännen framkallar omotiverad fasa och verkar livnära sej på den skräckslagne personens rädslor.

Det är kanske tveksamt eller åtminstone ovanligt att Hattmännen alltid tar fysisk form, men det finns rapporter om bortföranden likt dom David Paulides undersökt i Missing 411 (tråd). Hattmännen bör troligen ses som ett slags interdimensionella varelser som är tillfälliga besökare i vår värld.

Paradoxalt nog finns enstaka vittnesuppgifter att en lätt beröring från en Hattman framkallar förlamning och minnesförlust, t ex ett finger som vidrör offrets panna. ibland kan enbart Hattmannens blick framkalla samma förlamande känsla och minnesförlust.

I vissa fall kan det vara svårt att skilja på Hattmän och UFO-varelser, då vissa grå ibland härmar Hattmännens beteenden och utseenden. Det finns även Hattkvinnor, med alla drag av Hattmän, fast med den skillnaden att Hattkvinnorna antar skepnad av en kvinna och ibland inte bär stormhatt.

Analys av Heidi Hollis. (YT/Coast to Coast, 2019-2019-07-23, 38 min)

Enstaka personer har sammanliknat möten med Hattmän och Hattkvinnor om natten, med vaken sömnförlamning man kan få i samband med nattmara.

Anmäl
2019-07-25 19:56 #1 av: kamjal#

min systerhttps://ufonat.wordpress.com/2013/03/22/min-systers-ufo-upplevelse/ mötte en hattman

Anmäl
2019-07-25 21:27 #2 av: Huygens

#1 Intressant. Var det sommartid när din syster såg hattmannen?

Anmäl
2019-07-25 22:15 #3 av: kamjal#

ja

Anmäl
2020-01-09 15:47 #4 av: IsabellsHamsterhem

Hur är det inomhus om en "hatman" uppenbarar sig? Tror nämligen jag också sett han flertalet gånger.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Anmäl
2020-01-13 00:14 #5 av: Huygens

Ja, dom kan uppenbara sej inomhus. Sök på forskning av Rosemary Ellen Guiley och Shadow People.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.