2019-06-18 13:29 #0 av: Huygens

Paul Bennewitz (wiki) var en UFO-forskare från 1970- till 1990-talet. Det finns så många historier om Paul Bennewitz på nätet att jag bara plockar ur minnet vad jag kommer ihåg. Den intresserade kan leta själv, även om yt tar ner UFO-videor lika snabbt som dom kommer upp.

Paul Bennewitz var tekniskt skicklig och lyckades flera gånger snappa upp signaler från farkoster som flög runt militärbaser. Farkosterna flög många gånger för snabbt för att kunna var vanliga flygplan.

Paul Bennewitz kontaktade USAs flyg och frågade vad det var för farkoster. Militären ville veta hur han kunnat göra sina observationer genom att lyssna på militärens radareko. När USAs militär insåg att Bennewitz var kapabel att upptäcka UFO som allmänheten inte var menad att veta något om, skickades flera desinformatörer mot Bennewitz.

Bennewitz hade en bekantskapskrets av UFO-intresserade vänner. I den kretsen stoppade CIA in "säkerhetsdesinformatörer". Dessa CIA-agenter stal dokument och anteckningar från Bennewitz, ägnade sej åt sk gangstalking, där möblerna flyttades runt i Bennewitz bostad utan att dörren brutits upp osv.

En av CIA-agenterna var Richard Doty, som lämnade över "hemliga" förfalskade UFO-dokument från USAs militär till Bennewitz. Meningen var att sedan avslöja att dokumenten var falska och få Bennewitz att sluta undersöka UFO, då han skulle ledas att tro att allt med UFO var bluff.

Problemet var att Bennewitz trodde att Pentagondokumenten var riktiga och för att göra en lång historia kort förgiftades Bennewitz med någon typ av mental drog och slutade sina dagar på sinnesjukhus år 2003.

Till saken hör att desinformatören och CIA-agenten Richard Doty nu har fått en central plats i Greers senaste film om UFO. Är det så klokt att stoppa in en känd desinformatör i det sammanhanget? (YT/Alien Quest, 2018-03-11, 13 min)

Överraskande i sammanhanget är att även Stanton Friedman har försvarat Doty. Friedman har även försvarat att CIA gör inbrott och stjäl dokument eller flyttar runt möbler för att skrämmas. Jag minns inte exakt var han säger den konstiga saken, men tror det är i följande intervju. (YT/skeptiko, 2017-11-28, 1 tim 10 min)

Med händelserna kring AATIP (wiki), TTSA (DeLonge), metamaterial och Pentagons (?) UFO-projektledare Luis Elizondo (wiki), ställs en viss fråga. Är Elizondo en ny Richard Doty och sångaren Tom DeLonge (wiki) en ny, men mindre begåvad, Paul Bennewitz?