U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp

UFO-krasch, Piestewa, USA

2019-06-18 11:25 #0 av: Huygens

Vi har dom sk Phoenix Lights (wiki) som inträffade runt 1997-03-13. (tråd) Befolkningen i staden Phoenix, Arizon, berättade om UFO-iakttagelser både före och efter händelsen. På uppdrag av Pentagon löjliggjorde myndigheter och media såklart alla iakttagelser från allmänheten.

Området runt Phoenix har i åratal varit källa till UFO-iakttagelser.

Nu visar det sej att ett UFO kraschat i oktober, år 1947 i nuvarande Piestewa Peak (wiki), Phoenix, Arizona, USA. Vid tidpunkten för kraschen hette Piestewa istället Squaw Peak Mountain, men bytte senare (år 2008?) namn.

Militären var snabbt på plats vid Piestewa/Squaw och tog hand om alla rester efter UFOt inklusive varelserna. Det är oklart om varelser överlevt kraschen. (YT/FOX News 10, 2016-10-26, 5 min)

En variant är att ett UFO samma dag kraschade i Cape Creek eller möjligen Paradise Valley. Det kan också ha varit samma UFO som studsade omkring. Några månader innan Piestewakraschen hade UFO-kraschen i New Mexico inträffat.

Initialt täcktes kraschplatsen vid Piestewa bara över med grus och sten av soldater. År 1973 byggdes så Dreamy Draw Dam (wikibild), en jorddamm för att hindra översvämningar i området. Dammen byggdes över platsen där UFO-kraschen sägs ha inträffat.

Anmäl
2019-06-18 12:19 #1 av: Hukanson

Glöm inte att Pentagon har beslutat att erkänna existensen av oidentifierade farkoster och uppmanar alla seriösa intresserade att delta i diskussionen om vad det är vi har att göra med.  Sannolikheten för att det är jordiska farkoster är nog obefintlig med tanke på dess beteende och därför vore det befogat att kalla piloterna för stellarer och farkosterna för stellarskepp. Det skulle nog också medföra att ett visst mått av respekt kommer in i tänkandet runt det hela. 

Tiden för hemlighetsmakeri är över och den offentliga diskussionen är legitim och demokratisk. Vi lever i svåra tider. Nästa presidentval i USA kan komma att handla inte bara om kvinnornas absoluta jämställdhet utan också om stellarer och cryptoekonomi  och det är en revolution i mänsklighetens historia. 

Oneness can not be divided.

Anmäl
2019-06-18 12:44 #2 av: Huygens

Problemet är att Pentagon både ger och tar, men mestadels lägger locket på och förnekar. Vi får aldrig riktig klarhet.

Jag saknar en bra källa men ett par UFO-kanaler på yt säger t ex att Pentagon dragit tillbaka påståendet att Luis Elizondo jobbade för militären med UFO-metamaterial. Elizondo - AATIP, etc.

Pentagon säger dessutom att AATIP (wiki) lagts ner år 2012 och Pentagon undersöker inte UFO/UAP längre. (YT/New York Post, 2019-05-22, 4 min)

Med så mycket tvekluvenhet, vaga formuleringar, förnekelser, hattande fram och tillbaka, betraktar jag Pentagon som opålitligt.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.