Frågor inom ämnet söker svar

Kustlinjen drogs tillbaks, WA, USA

2019-06-17 14:01 #0 av: Huygens

Ett mycket ovanligt fenomen inträffade nyligen i Björkbukten (wiki), Whatcom, Washington (staten), USA. Kustlinjen drog sej tillbaka 3 km vid en kust som normalt sett inte råkar ut för tillbakadragen kustlinje.

Tydligen var det inte en annalkande tsunami som påverkade stranden. Orsaken är antagligen okänd. Iakttagelse med vissa bilder på chemtrails. (YT/MrMBB333, 2019-06-16, 13 min)

Detta kustfenomen har hänt i området tidigare, men med flera års (årtiondens?) mellanrum. Frågan är vad som gör att kusten drar sej tillbaka så mycket på en högst oregelbunden basis?

Anmäl
2019-06-17 14:16 #1 av: Pyttelite

5G kanske? 😊

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2019-06-17 14:23 #2 av: Huygens

Varför inte, eller en undervattensbas som gjorde något underligt.

Anmäl
2019-06-17 23:29 #3 av: Hukanson

Försök att göra rätt inlägg på rätt sajt. Denna tråd handlar om något jordiskt oförklarat och borde nog vara på Oförklarat sajten.

Det är bredden på vattenbristen som är drygt 2 km men tillbakadragandet är inte mer än ca 200 meter. Det är visserligen mycket ovanligt och det finns ingen förklaring tillgänglig.

Mexikanska Gulfen har tydligen okända varma vattenströmmar som kommer in till kusten. Ingen kan förklara det heller.

Videon visar också underliga ringar av ljus på himmelen som verkar utgå från solen och sträcker sig ner till jorden på bägge sidor. 

Massor av människor gör dagligen underliga observationer och det bekräftar informationerna att vi har kommit in i en tid av oförklarade fenomen som skulle ha att göra med planetens numera större energiinnehav. Men om vi kan förklara allt med just galactic alignement dvs energi från galaxens ekliptika kommer in i oss dagligen så är det ju inte oförklarat. Men vi kan inte ta det för givet än då det fortfarande är något nytt för os att förstå.

Molnen ser ut som en flotta av mindre "tefat" och det är inte omöjligt att utomjordiska farkoster gömmer sig i molnformationer. Låt oss prata öppet om det. 

Om vi har observationer kan vi rapportera dessa till https://www.mrmbb333.com/

Oneness can not be divided.

Anmäl
2019-06-17 23:41 #4 av: Pyttelite

Sorry, varken chemtrails eller UFO har varit i farten om man inte räknar en och annan drönar och Kite-surfare till den kategorin.

En naturlig skillnad mellan ebb och flod, kallas för tidvatten ...

Här är schemat för dygnet:

https://www.tide-forecast.com/locations/Birch-Bay/tides/latest

Anmäl
2019-06-18 10:46 #5 av: Huygens

Frågor inom ämnet söker svar, har funnits både under Cristines och Marrs tid och täckt många ytor. Det är inte bara ett forum begränsat till ämnen som måste handla om "små gröna män" och rymdraketer.

Samtidigt vet vi att sk Tic-Tac UFO som filmades av USAs flotta har rört sej längs kusten, dykt ner i vattnet för att sedan komma upp igen i rasande fart, göra tvära vändningar och accelerera abnormt. Iakttagelserna har givetvis förlöjligats av "experter". (YT/CTV News, 2019-05-31, 3 min)

Även kanadensiska piloter har rapporterat ökad UFO-aktivitet längs kusten sedan år 2015.

Anmäl
2019-06-18 12:07 #6 av: Hukanson

#4 reglerna på sajten tillåter inte att kommentarer görs i syfte att förlöjliga andra medlemmar vilket du så ofta ändå gör. Du läser inte igenom inlägg och kommentarer och du ser inte på de videos som illustrerar och ger information. Detta gör att du ofta helt missförstår det ämne som diskuteras.

Det är olyckligt att delegera till en video att ensamt leverera ett budskap. Men det är ingen orsak till att förlöjliga andra speciellt inte som det bryter mot uttalade regler.

#5 frågor inom ämnet är just Frågor Inom Ämnet och denna sajten heter Utomjordiskt och hur kopplas då det till förändringar i naturkrafter om små gröna män inte har med saken att göra? Galaxen är stor och det finns mycket outforskat, många frågor finns kvar att ställa.  Vi har sett många UFO's i den och vi börjar bli less på att inte veta mer om dem. Vi vill kunna identifiera farkosterna och veta vilka det är som tar sig in i vår atmosfär, tar sig friheten att flyga omkring som spioner och skrämma folk. Vi vill veta vad de gör med vår planet. Är de ansvariga för fenomen som är onaturliga för vår normala tillvaro - eller finns det en förklaring som de vill hjälpa oss att förstå?

Anmäl
2019-06-18 12:25 #7 av: Huygens

Jag kan tänka mej ett antal möjligheter till att kustlinjen drogs tillbaka. Dels kan någonting skapa ett kraftigt lågtryck ute till havs eller kanske högtryck vid kusten, som förskjutit allt vatten. Sådant har hänt förut, t ex i Östersjön. Orsaken till dom abnorma hög- och lågtrycken är oklar, vädermodifikationer etc.

Sen vet vi inte vad gravitation är.

Om gravitation kan påverkas, kan vatten dras från ett område och kusten blir lägre samt högre på ett annat område.

Vi har även möjligheten för underliga fenomen i jorden. Ett av dom bästa vittnesmålen kommer från admiral Byrd, som säker minst sagt underliga saker som att ingen människa sett kontinenten vid Sydpolen. Om det är en "inre jorden"-fenomen eller annat är svårt att svara på. Men jag kan tänka mej att intelligenta varelser på något sätt kunnat använda dessa fenomen och företeelser. Intervju med Byrd.

(YT/INODEUX, 2015-01-03, 12 min)

Kanske är det sådant vi ser effekten av vid kusten?

Anmäl
2019-06-18 16:28 #8 av: Pyttelite

#6 Nu är det faktiskt du som förlöjligar mig!

Jag har tagit reda på fakta men och presenterat det men om jag förstår sajtens inriktning så får man inte framföra fakta här med tanke på tidigare tillrättavisningar.

Länken som jag refererade till innehåller aktuell fakta om ebb och flod inklusive vattennivåer.

Kuststräckan som det refereras till är mycket grund så en nivåskillnad på tre meter ger avsevärd skillnad.

Jag tittar bara på länkar som inte innehåller reklam och jag vägrar mycket kända fakesajter så avstår jag och jag berättar också om att jag gjort så.

Väldigt många av de länkar som det refereras till har trådskaparna inte ens läst så om jag förstår det hela rätt är reglerna olika för olika medlemmar.

Anmäl
2019-06-18 17:27 #9 av: Huygens

#8 Det var väl bra att du kom med en länk. Frågan är bara hur långgrund kusten är vid Björkbukten? Personen som sände videoklippet menade att situationen var exceptionell med så låg kustlinje som aldrig observerats förut i delstaten.

Jag postade för mer än något år sedan länkar till andra videoklipp från Kanadas och USAs västkust, där det nära strandlivet, sjöstjärnor och tång var helt dött (jag hittar inte inlägget nu). Svart sörja. Orsak okänd, så jag tror i alla fall att något händer där längs kusten.

Tanken var att se om andra gjort djupare fynd eller hittat något som kunde förklara och som en minnesanteckning. Tydligen har även djurlivet i havet en bit ut dött på Nordamerikas västkust, på 30 m djup och t ex yrkesdykare som bygger saker på havspålar har lagt märke till detta.

Jag tror att man måste tänka öppet, på många möjligheter. Kan det vara t ex (artificiella?) elektriska fenomen som sänker kustlinjen? Kan det finnas dolda tekniska strukturer ute i havet?

Anmäl
2019-06-18 19:07 #10 av: Hukanson

#9 jag tror inte du förstår vikten av att anknyta diskussionen till sajten och det övergripande intresseområdet. Sverige har också kuster och det finns mycket att ta upp i ljuset så också alla andra kustländer.  Att hela tiden hålla sig till USA och därigenom stjäla status från de duktiga amerikaner som har begåvade websidor på nätet är tecken på lättja. Man kan inte diskutera genom att delegera till det man refererar till som diskussion.  

Vad är det du vill bidra med till Utomjordiskt genom att diskutera kustfenomen i Stilla Havet? Vill du påstå att stellarer bygger baser på havsbottnen och stör naturen med sina energier? Det är dags att ta bladet från munnen! Sjung ut!

Anmäl
2019-06-18 20:49 #11 av: Huygens

#10 Jag vet inte, det är nog ytterst få som vet, man kan ändå diskutera saken.

Hur definierar du stellarer?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.