Framtiden -2012 och efter

Transhumanism

2019-06-17 12:42 #0 av: Huygens

Det finns många tolkningar på vad Transhumanism innebär. Somliga säger att företeelsen organiseras av icke-mänskliga varelser eller rymdvarelser som byter ut människor mot hybrider. En i taget, utan att vi märker det.

En annan möjlighet som ter sej minst lika möjlig är att vi ska acceptera att inte bara mikrochipas, utan vi ska acceptera att delar av våra kroppar byts ut. Syfte är okänt, men tänk er Illuminati som med en knapptryckning kan stänga av elförsörjningen till mekaniska armar och ben via fjärrkontroll.

Redan nu marknadsförs begreppet i Silicon Valley, att vi ska bli "övermänniskor" med mikrochip och nya superkroppsdelar. Det troliga är att vi blir förslavade.

Insektalinerna är troligen en rymdgrupp (interdimensionella?) som arbetar på sin kant, främst med hybrider och hoobrider, men även med implantat på bortförda människor. Reptilians driver linjen med mikrochip, verkar trumfa för mekanisering och byta biologiska delar, transhumaniseringen.

Å det kommer bli så bra, är Bilderberggruppens rop. Agenda 2030.

Analys rörande Bionic Showgirl. (YT/Laxmi5, 2019-06-09, 9 min)

Prototyp av Viktoria Modesta, notera Illuminatisymbolismen. (YT/Channel 4, 2014-12-04, 6 min)

Det rör sej om minst två högteknologiska grupper som kämpar om kontrollen av mänskligheten och samtidigt försöker dessa varelser dölja sin existens för oss.

Anmäl
2019-06-17 13:05 #1 av: kamjal#

min guid kamjal är en cyborg från en parallelvärld

Anmäl
2019-06-17 13:47 #2 av: Huygens

#1 Var det ett frivilligt beslut av din guide att bli en cyborg? Om inte, på vilken grund fattades beslutet?

Anmäl
2019-06-17 23:05 #3 av: Hukanson

Historien visar att mänskligheten gör tekniska framsteg när den är tvingad att anstränga sig att övervinna faror och det har krigen visat att det är en ljus sida till motsats mot det onda mörka. Men det var i vårt förflutna. Nu ska världsfred råda så det är inte konstigt att mörkret kommer uppifrån numera. Vi får acceptera att en del samarbetar och en del lär sig av hotbilden. Så om vi får nya problem för nya insikter och lösningar så kan det tillfälligt vara något vi får acceptera.

Vi är en del av galaxen och det finns intelligent liv i galaxen - civiliserade raser av olika slag.  De avancerade raser som lärt sig rymdfart ägnar sig åt handel med varandra precis som vi kommer att göra i en framtid. 

Vägen till att mänskligheten blir en rymdfartsnation som andra civilisationer är lång och mödosam och vi har bara börjat förstå att vägen finns och att vi har tagit de första stegen.

Innan vi har fred bland jordens nationer kommer vi inte att bli accepterade av galaxens civilisationer. 

Jag tycker att vår sajt Utomjordiskt ska ta fasta på detta och aktivt jobba för fred och utveckling och inte hojta om konspirationer och konflikter jämt.  

Visst finns det "dåliga" raser också i galaxen som vill blanda sig i vad vi gör och använda oss för sina syften. Det måste vi naturligtvis uppmärksamma och skydda oss emot.  Men vi måste göra klart för oss vad problemen består av och inte anklaga och beskylla mänsklighetens beskyddarorganisationer.  

Oneness can not be divided.

Anmäl
2019-06-18 00:24 #4 av: kamjal#

#2 vet inte historien bakom. det var mina kontakter  nordic aliens från andromeda, som talade om att hon var en cyborg

Anmäl
2019-07-18 00:46 #5 av: Huygens

Sophia, en skrattande och pratande robot. SVT

Anmäl
2019-07-18 05:38 #6 av: Hukanson

Vår köttsliga kropp kan användas på två sätt. Det bästa sättet är att göra den till ett instrument för Ljuset. Om nu Stellarer/utomjordingar anser att det vore bra att vi för in teknologi i våra kroppar för att göra dem mer användbara - är det då inte för Ljuset? De är väl ändå mer avancerade och dimensionella än vad vi är? 

Det är ändå ett val vi gör att underkasta oss en styrning från externa civilisationer och det är inte bra. Vi måste själva välja hur vi "förädlar" våra kroppar in i Ljuset.

Anmäl
2019-07-18 12:01 #7 av: Huygens

Hukanson, tro du att stellarerna gör det av goda avsikter eller ser dom oss som människan ser t ex boskap? Dvs det kan finnas en mindre god agenda, som döljs.

Och tycker du att varelserna har rätt att göra vad dom gör med oss utan att informera oss, vad det handlar om och ge oss ett val?

Anmäl
2019-07-18 15:49 #8 av: Hukanson

Rapporterna visar att det finns hänsynslösa stellarer och det finns samarbetsvilliga stellarer och det finns de som bara övervakar och gör stora arrangemang i överensstämmelse med vår Skapares planer.

Anmäl
2019-07-18 16:08 #9 av: Huygens

Liksom Buddha ställer jag mej tvivlande till att det finns en skapare. Steve Boucher som bortfördes av varelser när han var runt 20 år, frågade varelserna vad som var den sanna religionen på jorden och fick svaret av varelsen att det finns ingen sann religion på jorden: "There is no true religion on Earth."

(YT/Near vid 39:46, 2017-11-20, 51 min)

Hela redogörelsen av Boucher är ganska lång och det finns även ett separat segment där Boucher svarar på ytterliggare frågor. Jag upplever honom vara sanningsenlig med sina upplevelser. Det överraskande är dock att han tror att varelserna är "änglar", troligen pga hans kristna tro.

Om dessa varelser smälter samman med människor genom biologisk manipulering, vem är det då som bestämmer?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.