Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Anslagstavlan Astrologi Dimensioner Drömmar & Framtidsvisioner Egna upplevelser E.T. / Utomjordiska raser Framtiden -2012 och efter Frågor inom ämnet söker svar Galaktiska Civilisationer/raser Humor & annat kul Indigo- och Kristallbarn Kanaliserade budskap Konst Video Musik Korncirklar Kosmiska energier/frekvenser Ljus & Upplysning Länk arkivet Musik Off Topic - Utanför ämnet Om sajten Paranormalt Planeter, Galaxer & Solsystem portaler Presentation av medlemmar Sci-Fi Snackis-tråden Nya rön The Ascension / Uppstigningen Tävling U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp Utomjordiskt Vetenskap Viktigt Övrigt Ny kategori
Off Topic - Utanför ämnet

jesus blodlinje

2018-10-23 12:35 #0 av: kamjal#

https://battleofearth.wordpress.com/2010/09/11/decendants-of-jesus-yashuas-scandinavian-nazarine-bloodline/comment-page-1/

Anmäl
2018-10-23 14:28 #1 av: Hukanson

Fantastiska teorier, men problemet är ju att det är mänskliga teorier. Inga källor eller vetenskapliga forskningsresultat. Vår civilisation har utvecklats så mycket att vi bör kunna ha stöd från objektiva källor innan vi breder ut fantastiska scenarior, hypoteser och teorier spännande över tusentals år av mänsklig historia. Vi tål att höra och veta sanningen men den måste förankras i vetenskap eller kanaliserad sanning.

När istiden (istiderna) bredde ut sitt istäcke över Skandinavien fanns en gigantisk kontinent av is som inte omöjligt kunde vara hemvist för något andligt. Kanske en andlig "trädgård" av något slag. Men det är ju också en mänsklig teori. 

Oneness can not be divided.

Anmäl
2018-10-29 14:19 #2 av: setfree

Oj då!!! för en gångs skull håller jag med Hukanson.

Jag betraktar #0 som helt absurt. Hur är det möjligt att folk kan tro på sådan smörja. Bara nonsens. Inga vetenskapliga referenser. bara en massa löjliga påståenden. Då är jag ändå försiktig i mitt uttalande.

Nej glöm detta och hitta något vettigt istället.

Anmäl
2018-11-02 17:00 #3 av: Eliiza

Hej!
Jesus/Jmmanuel reste, efter tillfrisknandet från korsfästelsen, till Indien. Där träffade han sedan en ung kvinna. (Alltså INTE Maria Magdalena.) De gifte sig och fick flera barn tillsammans, så, att Jesus/Jmmanuels blodlinje lever kvar än idag är ju ganska troligt, men jag har ingen aning hur dess spridning ser ut.

Men, om man går ytterligare ett steg bakåt, så är det ju då eg Jesus/Jmmanuels fars blodlinje som lever kvar. Han var en utomjording vid namn Gabrjel...

Och, när det gäller Hyperborea; Hyperborea låg faktiskt i Florida. Men Jorden har sedan dess tiltat; så, på den tiden som det begav sig, så hade Florida den position där Grönland nu ligger. Vad jag vet så bor inte längre det Hyperboreanska folket kvar längre på vår planet.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2018-11-05 07:12 #4 av: setfree

#3 Samma sak med detta.  Dessa teorier utan referenser och bevis är helt absurda.

Det är helt ofattbart att någon ens kan komma på tanken att tro på detta nonsens. 

Jag misstänker att det är ett resultat av kanaliserade budskap från någon rymdvarelse.  Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams är mer sannolik än detta. Nej jag kastar detta i sophinken med en gång som ett spam eller bedrägeriförsök. 

Anmäl
2018-11-12 12:40 #5 av: Eliiza

Hej!
Nej, detta handlar inte det minsta om tro eller kanaliseringar. Jag sysslar inte med sådant.

Att Jesus egentliga namn var Jmmanuel och att han var son till himnlasonen Gabrjel är känt och dokumenterat. Detta och mycket mer finns bl.a. nedskrivet i boken Talmud Jmmanuel; en bok som är skriven med underlag från en skrift nedtecknad på gammalarameiska, vilken återfanns i Jesu/Jmmanuels gravhåla i slutet på 1960-talet. Denna skrift skrevs ner i realtid utav en utav hans lärljungar.

Vidare; att vår planet Jorden blivit träffad av andra himlakroppar genom sina årtusenden, årmiljoner och årmiljarder är välkänt, då ärr efter dessa nedslag finns lite varstans. Jorden har vid ett antal av dessa träffar, utefter fysikens lagar, ändrat både bana, axellutning och rotation. Man har funnit fossil av både växter och djur i Antarktis is, vilket vittnar om detta.

Har inte läst "Liftarens Guide Till Galaxen", så den kan jag inte uttala mig om mer än att jag inte har några som helst planer på att läsa den.

Och, förkastar man något på detta forum för att det skulle kunna vara budskap eller information från utomjordingar så är man och rör i fel forum. Detta forum heter nämligen "Utomjordiskt iFokus", och här diskuteras det utomjordiska och det som har, och det som har haft, påverkan på vår jordiska historia och på våra jordiska liv, samt hur vår framtid kanske skulle kunna komma att se ut den dagen även vi finner våra vägar ut i Kosmos och Universum.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2018-11-12 13:03 #6 av: setfree

#5 Nåväl du har rätt i vissa saker här. Naturligtvis har du rätt att uttrycka dig.

Att Jesus egentliga namn var Jmmanuel och att han var son till himnlasonen Gabrjel är känt och dokumenterat. Detta och mycket mer finns bl.a. nedskrivet i boken Talmud Jmmanuel; en bok som är skriven med underlag från en skrift nedtecknad på gammalarameiska, vilken återfanns i Jesu/Jmmanuels gravhåla i slutet på 1960-talet. Denna skrift skrevs ner i realtid utav en utav hans lärljungar.

OK men bara för att det finns i en bok så är det inte verifierat. Vilken lärjunge?

Vilka tror på detta? Vem hittade boken och vet vi något om datering etc. Kan man verifiera något utifrån arkeologi? Vad betyder detta för de som tror på det?

Förekommer det något form av inre förvandling som kan liknas vid frälsning i era kretsar? 

Att jorden har blivit träffad av himlakroppar är rätt, det avfärdar vi inte.

Om jag skriver något här och bara hänvisar till en bok jag har läst så hänger det lite löst. Man behöver lite mer fakta om man ska påstå något. Man kan tro vad man vill om bibeln men den är verifierad av många andra källor samt arkeologi. Sedan finns mycket mer som styrker innehållet. Jag avfärdar inte dig som person men dina påståenden är väldigt märkliga och då behövs lite mer "bevis". 

Anmäl