Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Anslagstavlan Astrologi Dimensioner Drömmar & Framtidsvisioner Egna upplevelser E.T. / Utomjordiska raser Framtiden -2012 och efter Frågor inom ämnet söker svar Galaktiska Civilisationer/raser Humor & annat kul Indigo- och Kristallbarn Kanaliserade budskap Konst Video Musik Korncirklar Kosmiska energier/frekvenser Ljus & Upplysning Länk arkivet Musik Off Topic - Utanför ämnet Om sajten Paranormalt Planeter, Galaxer & Solsystem portaler Presentation av medlemmar Sci-Fi Snackis-tråden Nya rön The Ascension / Uppstigningen Tävling U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp Utomjordiskt Vetenskap Viktigt Övrigt Ny kategori
Anslagstavlan

Harmoni-Expo i Solnahallen 26-27/10

2018-10-11 11:27 #0 av: Eliiza

******* ******* ******* ******* ******* ******* FIGU - Sg Sverige kommer att finnas på HARMONI-expo i Solnahallen 27-28/10 2018 ******* ******* ******* ******* ******* ******* Lördag och söndag den 27-28/10 2018 deltar FIGU Studiengruppe Sverige på HARMONI-Expo i Solnahallen i Stockholm. (FIGU - Fria Intresseföreningen för Gräns- och andevetenskaper och Ufologiska studier) Besökare och intresserade hälsas välkomna att öppet träffa och lära känna medlemmar och andra intresserade samt diskutera och ställa frågor vid mässbordet under denna helg. :-) Sajten http://se.figu.org/index.html uppdateras fortgående, så, håll gärna utkik där och i aktivitetslistan för de senaste uppdateringarna... Alla har ju olika intressen, så förslag om vilka ämnesområden ni gärna skulle vilja läsa mer om på våra infoblad eller på sajten emottages tacksamt. Likaså finns tacksamhet för hjälp med översättningar från tyska till svenska om intresse och språkkunskaper finns. :-) OBS! Man behöver inte vara kunnig i det tyska språket för att komma till och delta vid träffarna, hjälpa till vid infobord och mässor eller ansluta sig till gruppen utan bara vara en vanligt nyfiken, ärligt sökande människa. :-) Det skall bli riktigt roligt och givande att träffa er intresserade som kommer på besök. :-) Väl mött! :-) Vänliga hälsningar, Eliiza

Anmäl
2018-10-11 14:45 #1 av: Hukanson

Det kanske behövs en förklaring vad Harmoni-Expo är för något?

27 - 28 oktober 2018

Solnahallen (Stockholm)

Harmoni Expo

Accessoarer - Hantverk - Inredning - HÄLSA - Vård - Litteratur - Livsstil

"Harmoni Expo är mässan för dig som är intresserad av personlig utveckling, holistisk hälsa och andlighet. Mässan erbjuder ett smörgåsbord med olika alternativ för ett friskare liv och inspirerar till att ta ansvar för din egen hälsa. Du kan testa en kinesisk hälsoprodukt, prova på aurafotografering, akupunktur, handläsning, numerologi, astrologi och olika former av healing och massage. Spå dig, köpa avslappningsmusik och ledda meditationer, smycken, indianhantverk, litteratur för självutveckling, örter, hemmagjorda krämer och naturprodukter av många olika slag. Eller, så kan du bara gå omkring och insupa atmosfären, hämta broschyrer, prata med likasinnade, sätta dig vid scenen eller ta en fika eller måltid i någon av våra restauranger.
Mässan har idag över hundra föredrag att välja på, varav de många är gratis. Här finns något för alla. "

Hur kommer det sig att FIGU är med där?  De är ju inte bara UFO-intresserade utan genom Billy Meiers (som fortfarande lever) har de en kommunikation med Pleijaderna som förmedlar mycket kunskap och visdom till den förening som har uppstått och vill expandera.  FIGU säger  "Vi är inte någon sekt, kult, religion eller troende. Tvärt om är vi sökare av sanning och sätter ingen annan makt över oss annat än det logiska följderna av orsak och verkan"

Naturligen blir det en viss personfixering så länge Billy "the beam" lever men sanningssökande är ju en kvalitet i alla människor och om man vet att Pleijaderna lever, existerar och finns till så är det väl inget fel i att forska närmare så länge ingen människa blir attackerad eller hindrad på något sätt.

FIGU har en stor och avancerad undervisning som kräver tro på en revolutionär förändring i vårt tänkande. Men kanske att det också borde finnas en öppenhet för at ta emot undervisning om vår egen planets skapelse och andlighet. Människorna på Gaia är inga djur som äntligen möter sina skapare Pleijaderna - vi är människor med vår egen himmels gudar och buddhor. Det är heller ingen religion utan en sanning man borde söka litet mer.

FIGU är förhoppningsvis en källa för sann information om stellarskepp och dess aktiviteter. Det vore användbart inför Kontakten och Uppenbarandet. 

Oneness can not be divided.

Anmäl
2018-10-11 22:05 #2 av: Eliiza

Hej! :-)
Tack för att du, Hukanson, fyllde på med all denna värdefulla info. :-)
Jag satt på jobbet och lade ut det jag skrev på min rast, och hann inte skriva mer innan det började att "pyra och svida" i nacken av att jobbet gjorde sig påmint, och jag var tvungen att återgå.

FIGU är med på Harmoni-Expo för att FIGU är en ett tvärvetenskapligt informationscentrum, och däri ingår tydligt andlighet, kropp och själ, och hela spektrat gällande människans uppenbarelse, meningen med livet, hennes härkomst, vikten av välmående och utveckling mot ett liv i fred, frihet, kärlek och harmoni etc. :-)

Billy är noga med att poängtera att man eg inte skall tro någonting; inte ens rakt av tro på det han förmedlar; utan det skall ses som en vägledning till att noga på egen hand själv begrunda, utforska och omsätta det i sin egen värld och i sitt eget tänkande (och det gäller även att man skall lära av andras misstag, efterforskningar och kunskaper) för att sedan komma fram till värdefulla insikter, sanningar och slutsatser genom eget utvecklande arbete. Ju mer medvetna vi blir gällande att vårt egentliga jag känner vad som är sant och riktigt; och således känner till att alla sanna data sparas och därmed bygger upp en alltmer växande bank av sanningar, som människan sedan bär med sig genom liven; ju lättare har hon då att få denna bank att fortsätta att växa allteftersom genom att hon då ännu lättare känner igen än fler och djupare sanningar och livs-sanningar, vilka då läggs till i och än mer bygger på och utökar denna sannings-bank.
Så, det Billy Meier och plejarerna bl.a. erbjuder oss är en skatt, en enormt värdefull vägledning och hjälp till självhjälp.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2018-10-13 11:00 #3 av: kamjal#

har skrivit till figu och anmält mitt intresse

Anmäl
2018-10-13 12:14 #4 av: Eliiza

Hej!
Jag såg att jag råkat klanta mig och skrivit fel datum i mitt ursprungliga inlägg. :-( (Min grå sörja var väl på semester eller nå't. :-/ :-( ) Hur kan man ändra det, eller går det inte att justera? Mässan är ju på helgen, lördag till söndag, och datumen är ju då naturligtvis 27-28/10.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2018-10-13 21:53 #5 av: Hukanson

Om du varit sajtvärd hade det inte varit något problem Eliiza. 

Oneness can not be divided.

Anmäl
2018-10-14 21:42 #6 av: Eliiza

Hmm...oops...tja, om man ger sig i kast med att ställa en fråga så måste man ju tåla svaret... ;-) Känns som att jag fick en liten pekpinne där, med glimten i ögat... ;-)

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.