Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Anslagstavlan Astrologi Dimensioner Drömmar & Framtidsvisioner Egna upplevelser E.T. / Utomjordiska raser Framtiden -2012 och efter Frågor inom ämnet söker svar Galaktiska Civilisationer/raser Humor & annat kul Indigo- och Kristallbarn Kanaliserade budskap Konst Video Musik Korncirklar Kosmiska energier/frekvenser Ljus & Upplysning Länk arkivet Musik Off Topic - Utanför ämnet Om sajten Paranormalt Planeter, Galaxer & Solsystem portaler Presentation av medlemmar Sci-Fi Snackis-tråden Nya rön The Ascension / Uppstigningen Tävling U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp Utomjordiskt Vetenskap Viktigt Övrigt Ny kategori
Utomjordiskt

Solobservatorier jorden runt stängs ner!!!

2018-09-16 11:48 #0 av: Amon

Solobservatorier jorden runt stängs ner - och personalen evakueras!!! SolFörskräckt

VAD är det vi inte får se????

Solar Observatories Across the Planet Being Shutdown. What Are They Hiding? (360+)

https://perc360.com/solar-observatories-across-the-planet-being-shutdown-what-are-they-hiding-360/

By Justin Danneman, September 14, 2018

On Sept. 6, 2018, the National Solar Observatory in New Mexico

was evacuated

along with a nearby United States Postal Service office for unexplained ‘security reasons.’

Otero County Sheriff Benny House said the Otero County Sheriff’s Office was asked to standby.

“The FBI is refusing to tell us what’s going on,” House said. “We’ve got people up there (at Sunspot) that requested us to standby while they evacuate it. Nobody would really elaborate on any of the circumstances as to why. The FBI was up there. What their purpose was nobody will say.”

House indicated that the FBI is keeping the police in the dark.

“But for the FBI to get involved that quick and be so secretive about it, there was a lot of stuff going on up there,” House said. “There was a Blackhawk helicopter, a bunch of people around antennas and work crews on towers but nobody would tell us anything.”

Around the same time the New Mexico Observatory was seized, Zero Hedge notes that 6 other observatories/webcams across the planet also went offline.

Secureteam also discovered a number of webcams going offline around the same time the New Mexico Observatory was seized.

Update 9/15/2018: Some of these webcams/observatories listed above have been offline long before the New Mexico Observatory was seized, or were only offline temporarily. Numerous other webcams/observatories have been reported being offline since this was published. As to when and if they are at all related to the New Mexico Observatory has yet to be determined, but I will update accordingly. If anyone has new information, please comment below.

NASA Records 2 Lunar Transits. Admits It’s Impossible

On Sept. 9, 2018, NASA’s Solar Dynamics Observatory (SDO) saw two lunar transits as the Moon passed in front of the Sun.

“A transit happens when a celestial body passes between a larger body and an observer. This first lunar transit lasted one hour, from 4:30 pm to 5:30 p.m. EDT and obscured 92 percent of the Sun at the peak of its journey. The second transit happened several hours later at 9:52 p.m. and lasted a total of 49 minutes, ending at 10:41 p.m. EDT. This transit only obscured 34 percent of the Sun at its peak.”

The Moon does not, of course, actually change direction, but it appears to do so from SDO’s perspective based on the fact that the spacecraft’s orbit essentially catches up and passes the Moon during the first transit.

Notice that the 2 objects are different sizes:

Could This Be What They Are Hiding?

Gina Maria Colvin Hill, an amateur astronomer captured these images of what appears to be a planetary sized metallic object along with dozens of smaller objects:

Atmosphere Desktop Wallpaper Sunlight

No automatic alt text available.

Image may contain: night

On Sept. 11, Gina captured this infrared video of the sun:

Numerous UFO activity reported around the sun also on Sept. 11, 2018:

Update 9/16/2018: These videos were linked to me, both from NASA:

These are not the only images/videos taken. Unidentified objects have been recorded elsewhere, including Saturn’s rings:

Related Article: What Are They Tracking In Space?

2018-09-16 11:50 #1 av: Amon

Här kommer några videor - som hör till artikeln - men som inte fastnade i inlägget..

2018-09-16 11:51 #2 av: Amon

Nr: 2:

2018-09-16 11:54 #3 av: Amon

Nr: 3:

2018-09-16 11:59 #4 av: Amon

Nr: 4:  De här två senaste videoerna är lite äldre - den förra från 2016 - och denna från 2012.

Anmäl
2018-09-16 12:07 #5 av: Amon

En annan video från i går:

2018-09-16 12:19 #6 av: vallhund

Har du tillstånd att publicera artikeln o bilderna/filmerna?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2018-09-17 10:44 #7 av: Hukanson

Detta inlägg har tydligen väckt ett intensivt motstånd från vissa medlemmar som har anmält inlägget som att det bryter mot reglerna, vilket gett Amos skrivförbud. Dessa protester är absurda. Det är helt sant att de amerikanska myndigheterna försöker mörklägga att det är en stellarisk aktivitet full synbar från Jorden i vårt Solsystem. Massor med rapporter har publicerats och väckt stort intresse.

Kanske de vill väl - förhindra ångest och fruktan. Men de inkräktar på vår frihet! Om vi kan se med egna ögon att någonting händer som vi inte vet vad det är - ska vi då inte få använda internet till att diskutera det?

Att lägga in länkar till sajter på internet - sen när behövs det "tillstånd" till det?

Det kanske är smärtsamt för en del att teori blir verklighet. Men vad är teorier om de inte relaterar till verkligheten?

Men det är värre än så. När FBI stänger ner astronomiska observatorier för att hindra dem att samla fakta och bevis är det ett tecken på att något osunt dominerar i administrationen.

Det händer mycket runt Vita Huset nu. Vi bör faktiskt vara beredda på det värsta.

Jag är stolt över att Amon har så snabbt reagerat och gett oss denna tråden med dess weblänkar och youtube videos som tydligt ger oss den "disclosure" vi så länge har efterlyst och väntat på. Utomjordiskt visar att vi är en sajt som lever i den aktuella verkligheten och bevakar vad som händer!

Oneness can not be divided.

Anmäl
2018-09-17 11:49 #8 av: Amon

Tusen tack Hukanson - för att Du hjälpte mej att få tillbaks mina skrivrättigheter! Tummen uppHjärta

Tycker det är viktigt att alla får reda på vad som händer både på och utanför jorden!Tummen upp

Anmäl
2018-09-17 11:55 #9 av: vallhund

#7 Frågan kvarstår, har TS rättigheterna till bilder/videos?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2018-09-17 11:58 #10 av: Amon

Här kommer den officiella förklaringen till nedstängningen.

Det gäller den första hälften av videon -

den andra halvan handlar om personens egna funderingar kring vad som hände. Funderar

Anmäl
2018-09-17 12:00 #11 av: Amon

Här är ett kanaliserat meddelande om vad som egentligen händer med solen:

Anmäl
2018-09-22 11:56 #12 av: kamjal#

har fått information från nordic aliens från andromeda. skeppen vid solen . är 200   st.  halvkm stora skepp med  stora greys

Anmäl
2018-09-22 12:03 #13 av: _Fisken

Vad tror du då Amon?

Har sett clippet.

Anmäl
2018-09-22 12:05 #14 av: Hukanson

Tack för den informationen Kamjal, mycket intressanta fakta. Vi har kunnat se att det finns ett skepp som är mycket större än de andra. Kanske det är av samma ursprung. 

Oneness can not be divided.

Anmäl
2018-09-23 21:58 #15 av: _Fisken

Jag googlade om solen och förändringar och sånt nyckelord och det kom upp en hel del intressanta artiklar och clip.

Anmäl
2018-10-08 12:29 #16 av: kamjal#

#12  nordic har varit borta några dar, vet inte när de kommer. men kan säga att nordic varnar för kanske en invasion. de ska visst ha landat några på mars

Anmäl
2018-10-08 12:33 #17 av: kamjal#

video

Anmäl
2018-10-08 12:43 #18 av: kamjal#

kan säga att tall greys har ansikten, ungefär som statyerna på påskön

Anmäl
2018-10-08 14:37 #19 av: kamjal#

https://natgeo.se/teknik/arkitektur/gatan-med-statyerna-som-gick

Anmäl
2018-10-08 14:47 #20 av: kamjal#

#19  kortöronen kan vara små greys det var krig mellan stora och små greys, därför mars förstördes. små greys är slavar till de stora greys, det finns revoliterande grupper av små greys, där några få stora anslutit sej till

Anmäl
2018-10-14 12:10 #21 av: Amon

Här är lite kanaliserad information om varför solbservatorierna stängdes ner - via Blossom Goodchild. SolGlad

Anmäl
2018-10-14 16:14 #22 av: _Fisken

#21. Alltså, jag har så svåååårt att svälja detta du länkade till. Samtidigt vet jag att det finns så mycket mer än det lilla vi människor vet/ser/upplever så inget är egentligen omöjligt.

Anmäl
2018-10-14 20:06 #23 av: Amon

#22 Ja - det är ju inte säkert att det stämmer allt som står här.. Funderar

..i alla fall inte det som står om att vår sol är Centralsolen - det tror jag är en helt annan.

Däremot att vår sol är länkad till Centralsolen - det kan  jag tro på. Tummen upp

Och här på Uj - minns jag att Christine på sin tid som sajtvärd - lade in bilder på enorma runda objekt som såg ut som jättestora planeter, alldeles intill solen. Och vad mera märkligt var - att det såg ut som om de hade en "navelsträng" kopplad till solen. Förskräckt

Alltså dessa bilder har jag funderat på mycket vad de egentligen visar - men den här informationen från Blossom Goodchild skulle ju faktiskt kunna bekräfta dessa bilder! Förskräckt

Och jag har letat här i dag efter dessa bilder utan att finna dem - de skall finnas i arkivet någonstans - men var?? Funderar

Anmäl
2018-10-14 21:18 #24 av: _Fisken

#23.  Det där med "centralsolen" etc. låter lite spejsat för mig ha ha. Men jag tänker  mer spejsat: 
 När jag lägger ihop en del stories både från Youtube och här samt berättelser i andra sammanhang så har jag en vågad idé om att vi och vårt universum en egen verklighet. Dvs, vi förutsätter att det finns ett hav och då finns det där. Det finns en sol med ett universum, då finns det där.  Planeter finns runt jorden - i vår verklighet. Så "alltet" anpassar sig efter den livsform som behöver en egen verklighet.  Det finns parallella verkligheter och som utnyttjar samma volym av byggstenar. 

Sist jag läste nåt som bekräftade det var en sjökapten på ett krigsfartyg som såg ett UFO slå ner i vattnet. Vad jag minns såg han inget plask. Det får mig att tänka "Anta att detta UFO inte hade ett hav där utan istället ett universum i SITT verklighet?".   
Jag drar mig till minnes även dessa storytellers från Island som sade att minifolket bor i stenarna och tanten (en isländska) pekade på ett stenröse där hon sett dem gå in i stenarna.

Jag vet, galet tänkt men kittlar fantasin lite. 

Anmäl
2018-10-14 22:14 #25 av: Amon

Sökte på you tube - och fann strax den här videon från 2012 - om ett jättelikt objekt, typ som en stor planet - med navelsträng som tankar från solen! SolFörskräckt

Anmäl
2018-10-15 06:49 #26 av: _Fisken

Jadu. Hörde på en video som blev länkad från, tror jag denna tråd. Videon visar en karl som är sån där kanaliserare och där han berättade att "våra vänner" absorberar energi från solen för att det inte ska bli för  hett här på jorden. "Trot' om du vill. "

Anmäl
2018-10-15 08:54 #27 av: kamjal#

alla är inte våra vänner!!!

Anmäl
2018-10-15 10:13 #28 av: Amon

Om de absorberar energi - så är det troligen för att de själva behöver det. Glad

De här enorma objekten har nog inte med vår jord att göra - utan kommer någon annanstans ifrån. Och jag tror att det är samma video som Christin lade in här för några år sedan.

Tycker den är väldigt faschinerande - och jag har undrat vad den egentligen visar. Funderar Men det som står i #21 kan ju vara en förklaring. Glad

Anmäl
2018-11-12 18:34 #29 av: kamjal#

nu är det krig däruppe

Anmäl
2018-11-12 19:41 #30 av: kamjal#

innan nordic tystnade, varnade de för de stora tallgrey skeppen vid solen, de ville jag skulle varna folk

Anmäl
2018-11-12 19:47 #31 av: kamjal#

video

Anmäl
2018-12-08 22:21 #32 av: kamjal#

de är fortfarande kvar säger nordic aliens från andromeda

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.