Nya rön

Metamaterial

2018-08-16 23:45 #0 av: Huygens

Metamaterial (wiki) definieras som material, som ej kan skapas naturligt i naturen genom enkla fysikaliska och kemiska processer. Det kan röra sej om nanomadrasser, udda isotopsammansättningar, tvinnade optiska mikorfibrer mm.

Även material med extremt udda elektromagnetiska eller elektriska egenskaper kan räknas som metamaterial.

Nu visar det sej att gamle forskaren (wiki) Jacques Vallée (fysiker, matematiker, datatekniker, astronom) i ett par årtionden samlat på metamaterial som ej kunnat skapas av naturen, ej kunnat skapas av människor eller som åtminstone borde kosta miljarder kr att tillverka. Vallée säger sej ha kommit över dessa metamaterial främst från kraschplatser av UFO eller från platser där UFO-aktivitet synts.

Det är lite oklart hur mycket metamaterial Vallée fått tag på, men mitt intryck är att det rör sej om minst ett 50-tal bitar metamaterial som han ej tror skapats av människor. Och även om vi idag kan tillverka vissa av dessa metamaterial, är dom så udda att det saknas företag kapabla att utföra tillverkningen utan tillskott av miljarder kr.

Vissa metamaterial har så rena (ensidiga) isotopsammansättningar att Vallée ifrågasatt om vi alls klarar att tillverka motsvarande material. Vallée började prata om sin samling av metamaterial förra året, 2017, bl a på Ökenkonferensen i Mojave, USA.

Jag har bara hittat två längre videoklipp som nämner Vallées samling metamaterial och jag funderar på om Tom DeLong m fl (inlägg) börjat prata om "sina" metamaterial pga att CIA känt till att Vallée skulle ofentliggöra förekomsten av metamaterial från UFO. Kontrollerad oppositition som motvikt till Vallée?

Vallée funderar även på om dom många bitar metamaterial som lämnats av UFO och dom många UFO-förekomsterna, är ett sätt för en andlig eller interdimensionell (?) kraft att sakta medvetandegöra att verkligheten är mycket märkligare än vad vi tror.

(YT/Skeptiko, 2017-09-14, 1 tim 7 min) intervju med Vallée.
(YT/Coast to Coast AM, 2017-12-21, 40 min) referat om Vallée.

Anmäl
2018-08-17 07:33 #1 av: Hukanson

Absolut är verkligheten mer komplicerad än vad vi tror. Men jag tror att vi måste skilja på våra egna metamaterial och stellariska (utomjordiska) material och kalla dessa överdimensionella material eftersom deras ursprung torde komma från högre dimensioners materiella verklighet.

Jag tycker det är fantastiskt hur mycket vetenskapsforskare och tekniker lyckas materialisera nuförtiden. Även om det mesta är på prototyp stadiet och ännu inte masstillverkats så kan man lätt förstå att om 20 år ser (vissa delar) av vår värld mycket annorlunda ut. Bilar som flyger, ogenomträngliga material, växthus i höghus, dricksvatten direkt från havet etc etc mycket kommer att vara möjligt som våra förfäder kanske inte ens kunde drömma om.

Oneness can not be divided.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.