Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1902 ggr
missmagicscabinet
6/2/18, 6:44 PM

Vad såg jag på himlen?

Igår såg jag något väldigt märkligt. När jag titta ut dök det bakom husen i fjärran upp något genomskinligt men som glittrade i solen. Det flög flera stycken med en väldigt fart uppåt för att sen stanna en stund på hög höjd och sen försvinna ur min sikt. Visar klippen i en vlogg under…. Några teorier? Tänkte ballonger men tycker inte de riktigt borde ha stått still sådär om det var det. De borde ju bara blåsa runt… 

Några teorier?

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
Travis D
6/2/18, 7:01 PM
#1

kanske drönare? Har faktiskt ingen aning 🤔

missmagicscabinet
6/2/18, 7:33 PM
#2

#1 ja, det är en möjlighet. Har inte så bra uppfattning om hur de kan se ut på håll. 🤔

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Travis D
6/2/18, 7:34 PM
#3

#2 skulle nog säga Drönare eller Ufo, hahah 😂

Huygens
6/2/18, 8:29 PM
#4

#0 Rörde sej föremålen enhetligt eller rörde dom sej individuellt? Varierades hastighet och rörelseriktning mellan objekten?

[Hukanson]
6/2/18, 9:17 PM
#5

Det var ganska många av de små metalliska tefaten som man kunde tro var sotflagor från en eld men då skulle de inte blänka till sådär.

missmagicscabinet
6/2/18, 11:20 PM
#6

#3 då kör vi på ufo då 😉

#4 jag skulle säga att de på det stora hela följdes åt enhetligt. När de först dök up åkte de i en klunga. Ju högre upp de kom desto mer gjorde de liksom "sin egen grej" med lite olika svep åt olika håll men på det stora hela hängde de ihop även då. Hoppas det där inte blev för otydligt. 

#5 nej jag kan ju också intyga att de var väldigt starka och nog för stora för att vara flagor. De och kom från bakom husen  vilket gav mig känslan av att se dem på ganska långt avstånd ändå…

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
Huygens
6/3/18, 10:18 AM
#7

Svårt att veta vad det är. Får lite känslan att det kan varit fenomen relaterat till Hessdalsljusen, men ändå inte.

missmagicscabinet
6/3/18, 12:30 PM
#8

#7 intressant ska kolla upp mer om det :)

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Pyttelite
6/10/18, 2:44 AM
#9

Med allra största sannolikhet är det högtflygande fåglar som träffas av solljuset. Du kan se motsvarande fenomen i vatten men då är det fiskstim som träffas av solen och som reflekteras tillbaka så att det glittrar eller glimmar.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


missmagicscabinet
6/10/18, 1:24 PM
#10

#9 kan fåglar se så transparenta ut? Hade ingen aning. Intressant :)

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Pyttelite
6/10/18, 1:36 PM
#11

De kan flyga väldigt högt upp och dessutom "oregelbundet" och följer termiken på höjden. 

I vissa lägen reflekterar dom solen om vinkeln är den rätta och då ser det ut som det glittrar på himlen.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


missmagicscabinet
6/11/18, 12:54 PM
#12

#11 mycket intressant och troligt att det var det jag såg då :)

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Upp till toppen
Annons: