Annons:
Etikettsajten
Läst 1389 ggr
[Hukanson]
2018-05-31 10:21

Tyck till om Utomjordiskt!

Som moderator på Utomjordiskt funderar man ofta på vad det utomjordiska betyder för tillvaron. Stjärnorna lyser varje natt på vår himmel och har gett oss en visdom som vi kallar astrologi och det roar oss att kolla i tidningar för att se om det stämmer in på vår erfarenhet. Det är en aspekt av vad sajten Utomjordiskt skulle kunna vara för de som besöker sajten. En mer astronomisk aspekt skulle intressera sig för alla himlakroppar i främst solsystemet och vetenskapligt dela information. En mer filosofisk aspekt är att fundera hur universum tillkom, hur den ser ut och vart allt är på väg. Vad finns det i universum där ute i det utomjordiska? Många kan berätta om andra skapelser av levande varelser både människoliknande och icke människoliknande som har utvecklat teknologi att färdas i rymden och till och med komma till vår planet för att studera oss och/eller hjälpa/skydda oss.  

När det gäller vår relation med andra skapelser/civilisationer i universum så finns det mycket att diskutera. Om det är så att det finns många civilisationer som är mycket mycket äldre än vi är så har de kanske "hjälpt" oss många gånger i vår utveckling och det gör ju att det utomjordiska är en del av det jordiska. Att diskutera detta är också utomjordiskt. 

Vad vill du som läser detta att sajten utomjordiskt ska diskutera mer om? Det vore mycket bra om du ville med några korta ord kommentera vad du vill se mer av på sajten. Det skulle ge inspiration till oss alla och kanske utveckla det hela litet.

Annons:
micki78
2018-05-31 11:04
#1

Parallella världar kanske, interdimensionellt kanske. Men även tips på bra videos. Vart har Marr tagit vägen?  har du tagit över efter henne?

Huygens
2018-05-31 11:46
#2

Ja, vart är Marr? Jag skriver mest lite hela tiden om jag hittar något intressant. Jag har inga krav på artiklar. Jag tror inte att vi vet vad verkligheten är.

[Hukanson]
2018-05-31 21:42
#3

Sajtvärden är abducterad för tillfället och genomgår experiment. Vi modererar och har oss under tiden. Bra förslag om interdimensionalitet och parallella världar.  Vi hoppas Marr kan berätta om detta när hon återförts. Det är skönt att Huygens tonar ner sina krav här på UJ för annars hade vi legat illa till. Nä jag har inte tagit över sajten, den är ledig för någon som har stor längtan att driva den vidare med stort intresse iFokus.

Eliiza
2018-10-17 03:17
#4

Hej! Kanske att ta upp ämnet "meditation" tydligare? Tycker förslagsvis att det borde ha en egen kategori. Flera olika meditationer är sas. av utomjordisk härkomst eller utarbetade tillsammans med utomjordingar. En utav meditationerna, som utförs av tusentals människor här på Jorden, görs faktiskt på det Gammal-lyranska språket, och då även samtidigt med utomjordiska deltagare, dvs. tillsammans med människor från andra planeter. Kan en kategori om Plejarerna vara intressant? Hur de lever och bor, reser, och hur deras värld ser ut, deras språk osv? "Universum" som kategori? Vad är eg Universum, vårt Universum, och hur och varför blev det till? Vilket iofs. kan utvecklas i oändlighet…tills människan inte längre behöver leva materiella liv för att lära nytt… "Överbefolkningen" på vår planet, som kategori? För inte så länge sedan så gick en planet, inte så långt ifrån oss, under pga. dess överbefolkning. Och processen gick oroväckande snabbt. Även vi har blivit varnade och manade att tänka oss för när det gäller att inte överbelasta den stjärna som föder oss. Med vänlig hälsning, Eliiza

[Hukanson]
2018-10-17 05:28
#5

Användbara förslag Eliiza, utom kategorin "överbefolkning".  Vi diskuterar om det vi uppfattar som utomjordiskt och antalet människor på vår Jord hamnar inte i den kategorin. Det är en fråga för forskare, ekonomer och politiker att hantera i konsumtionen och politiken. Att anlägga ett stellariskt perspektiv och komma med utomjordiska jordiska rekommendationer gör sajten till en dogmatisk religion. 

Dimensioner, världar, civilisationer är ju spännande. Jag tror att vi börjar bli mogna att intressera oss för att på allvar ta del av forskningen runt stellariska raser och försöka förstå hur de är - vilken karaktär de har och hur de lever. Man kan ju bara imaginera hur deras städer och fabriker ser ut och föreställa sig hur handel och frakter går till.  Många undrar om stellarer alls andas och äter? 

Vad är skillnaden mellan dimensioner? Hur kan man färdas emellan? Hur fungerar stellarskeppen? Är de gjorda av metall - vilken sorts metall? Går det att replikera föda i maskiner? Vilka science-fiction filmer är bäst ?

Ärkeängeln Mikael meddelar att vår planet fortsätter att få väldigt mycket energi och jag tror det vore bra om vi använde den energin till att tillsammans intressera oss för det utomjordiska.

"A large shift is under way and a new group of spiritual guides will in a natural way pop up here and there as they have become more ready to complete their work on Earth. And by the fall of next year a new powerful energy will be in place as a guide on Earth."  

https://lovehaswon.org/archangel-michael-san-large-paradigm-shift-is-under-way/

kamjal#
2018-10-17 09:54
#6

forskare har räknat ut, det om vår planet sköts rätt, kan den föda  20 miljarder människor

Annons:
Eliiza
2018-10-17 11:58
#7

#6 Hej! Vi är över gränsen som vi är. Men, vi bör göra det vi kan för att alla existerande människor kan få leva så gott och harmoniskt som möjligt. Alla existerande har rätt att leva. :-) Det planet jag nämnde, som nyligen gick under, tillhörde den Plejariska federationen. De hade av sina kosmiska vänner blivit rekommenderade att tänka på vad de utsatte sig själva och sin planet för om de lät sitt befolkningsantal fortsätta att skena. Deras värld var ganska lik vår, vad jag vet, men hur stor skillnaden var i bundet CO2 och andra gaser, som leder till obalans och som påverkar klimatet och atmosfär negativt om mängderna tilltar, känner jag inte till. De lyssnade inte, utan fortsatte att belasta sin planet. Maten räckte inte, så de reste till andra världar för att skaffa föda, bl.a. till vår Jord. När deras planets atmosfär kollapsade så var de över 34 miljarder invånare på planeten.; låångt över vad planeten klarade av att bära. Plötsligt stod de mitt uppe i en oåterkallelig atmosfärisk kollaps. Plejarerna han rädda blott ett 116 miljoner. Vad våra rymdresande kosmiska kusiner, genom forskning och erfarenhet, kommit fram till är att en planet klarar av att bära 12 människor per odlingsbar kvadratkilometer; och då sker ingen belastning på planeten utan den kan då hålla sig i en ytterst välmående och harmonisk jämvikt. Det ligger inget religiöst i att sköta om sig själv, mänskligheten, floran och faunan och hela sin planet. :-) Det religiösa och felaktiga ligger i det påbud, om att vi skall föröka oss, och som tyvärr finns i flera religioner. Men nu så är vi OT, och båda inläggen gällande befolkningen kanske borde flyttas… :-/ Med vänlig hälsning, Eliiza

Eliiza
2018-10-17 19:36
#8

#5 Ja, det finns ohyggligt mycket intressant gällande Universum och kosmos. :-) Ett Universum består tydligen av 7 olika bälten, och vi lever i Materiebältet, dvs där allt grovmateriellt finns. Och, i vårt Universum finns även parallella universum; ett parallelluniversa=en annan tids-rumsgestaltning=en annan dimension. Vilket då också avslöjar det faktum att man kan resa i tid och rum om man har de tekniska möjligheter som krävs. Jag skulle bl.a. vilja resa i tiden för att insupa jordens och mänsklighetens historia här. :-) Med vänlig hälsning, Eliiza

_Fisken
2018-10-18 21:03
#9

Den variation som förekommer i dessa trådar duger gott för mig.

[Hukanson]
2018-10-18 21:46
#10

Tyvärr är det nog så att de talar till oss som om vi vore barn som behöver nya drömmar för att kunna dels styra vårt samhälle och dels kunna få inspiration till utveckling. Vi får inte vara så naiva att vi tror att de är våra jämlikar. 

Det finns bara världar i olika dimensioner med sina unika (natur)lagar vad vi än namnger dem.

_Fisken
2018-10-18 22:24
#11

#8.
Det där med "resande" har jag funderat på. Måste man ta med sig den fysiska kroppen? Går det med olika "tekniker" resa med anden?

kamjal#
2018-10-19 05:29
#12

#8

Eliiza
2018-10-19 13:39
#13

#11 Hej! Vanligtvis så reser människor med sina kroppar fysiskt, och med hjälp av något transportmedel. Att resa genom tid och rum, speciellt om man skall överbrygga enorma avstånd på en bråkdels sekund, kräver, enligt våra jordiska mått mätt, mycket avancerade tekniska sådana. Man kan även fysiskt resa mellan olika universum. Vårt Universum har ett tvillinguniversum, som alltså blivit till samtidigt med vårt. Att resa mellan dessa universum kräver enorma mängder energi. Anden är en del av den kompletta människan, och det är den (anden) som medger till att vi kan leva våra mänskliga materiella liv. Utan ande skulle vi inte kunna leva ens en bråkdels sekund. Anden (andeformen) bär vi alltid med oss; den har sitt centralsäte i hjärnan, men manifesteras även i varenda levande cell i vår kropp. Människan har inte bara ande, medvetande och själ, utan även andra ingående komponenter för att vara komplett. De omtalade utanför-kroppen-resorna t.ex., de gör man med den materiella kroppens- och det materiella medvetandets formkropp, som också har sitt säte i hjärnan. Formkroppen flyger inte iväg vid dessa resor utan utvidgar ist sitt synfält/arbetsfält till den bestämda plats där den skall ta reda på något. Under tiden är den i ständig förbindelse med huvudsätet i hjärnan genom en pulserande svängningsenergi. Hur man startar denna process, och vidgar sitt synfält på detta sätt, vet jag inte personligen. Kanske lär jag mig det i något framtida liv… Med vänlig hälsning, Eliiza

Annons:
kamjal#
2018-10-19 14:26
#14

anden

kamjal#
2018-10-21 13:42
#15

MEDVETANDET
finns ett lätt experiment, man kan göra med sitt medvetande/ande.
om du till exempel ligger i sängen, och det kliar någonstans på kroppen, vi säger ett ben, det kliar, rör dej inte, tänk att du sträcker ut din andliga arm, och kliar benet med din andliga hand, det fungerar, om det är suggestion vet jag inte, men man använder tanken

Eliiza
2018-10-21 15:50
#16

#15 Bra inlägg. :-) Ja, man borde faktiskt, med övning, kunna få det att fungera. Människan kan åstadkomma mer med sina tankar än vad hon överlag är medveten om. :-) Jag har bl.a. en bok om tankens kraft, och den medger till mycket intressant och lärorik läsning i ämnet. Jag borde ha läst den från pärm till pärm, men jag har inte kommit så långt ännu. Med vänlig hälsning, Eliiza

[Hukanson]
2018-10-21 20:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Läs Tankens Kraft  med tanken, viljan och medvetandet Eliiza…många väntar på känslan att ta tag i den med händerna men det blir bättre utan bläddring…

Eliiza, om du tvekar att bli värd kanske du kan tänka dig att bli medarbetare/moderator tills vidare? Det behövs fler att hålla ordning på UJ.

Upp till toppen
Annons: