Utomjordiskt

Någon som vill ställa upp på intervju?

2018-04-11 14:50 #0 av: davidsjoberg

Jag arbetar med ett skolarbete och skulle gärna vilja hitta någon som frivilligt skulle ställa upp på en intervju gällande din tro på UFOs eller andra utomjordiska saker. Jag skulle då skicka ett par frågor via mejl som du sedan svarar på och skickar tillbaka när du har tid.

Anmäl
2018-04-11 15:21 #1 av: Huygens

Vad är målsättningen och inom vilket ämne görs skolarbetet?

Anmäl
2018-04-11 15:41 #2 av: davidsjoberg

Min målsättning är att bilda mig själv en bredare kunskap om UFOs och utomjordiska ting där jag sedan ska skriva en rapport i ämnet religion om detta ämne där en intervju från en insatt person till detta ämne finns med. Skulle du vilja ställa upp skulle det verkligen uppskattas. 

Anmäl
2018-04-11 16:25 #3 av: Huygens

Vilka förutsättningar utgår ditt skolarbete från?

Anmäl
2018-04-11 17:30 #4 av: Magi-cat

Vid vilket lärosäte bedrivs skolarbetet?

.

Det dyker ofta upp trådar på ifokus om liknande "skolarbeten" , där man sägs söka intervjupersoner. Frågar man vidare får man aldrig något svar.

Jag tror t.v. att det är spam eller reklam.

Anmäl
2018-04-11 17:30 #5 av: Hukanson

Den som är intresserad av UFO's och vill bilda sig själv en bredare uppfattning om utomjordiska ting rekommenderas att själv bli medlem på Utomjordiskt och genom deltagande i aktuella och äldre trådars diskussioner genom lärande och frågande bli klokare inom detta ämne. Man kan ju kalla det en form av litteraturstudier med tillhörande källforskning. Det går bra att behålla en viss distans ändå om man så önskar. 

David du tar för givet att vi har en tro på att det finns oidentifierade flygande objekt och att vi systematiskt bygger upp en religion kring denna tro. Själva anser vi att det finns mycket starka bevis för att utomjordiska farkoster sedan länge besöker vår planet och att det behövs en vetenskaplig attityd till att studera detta och förstå detta. På samma sätt som att man inte behöver tro på att det finns mjölk i Konsumbutiker.    

Oneness can not be divided.

Anmäl
2018-04-11 21:36 #6 av: davidsjoberg

För att svara på era frågor och kommentarer:

Jag ber om ursäkt om fråga eller kopplingen till religion anses olämplig. Det är nämligen så att jag har ett skolarbete i religion i årskurs 3 på gymnasiet som går ut på att man skulle gå undersöka varför människor t.ex. har sån stark passion för olika idrottsklubbar, eller de som väljer att tro på saker som anses osannolika som då t.ex. att det finns en Gud eller att utomjordiskt liv har varit på Jorden. Dessa tre var förslag som gavs till uppgiften och jag valde detta då jag på senare tid har funnit ett intresse för rymden och utomjordiskt liv så jag tänkte att det kunde vara ett intressant ämne för min uppsats. En del av uppgiften gick ut på att man skulle hitta en person att intervjua för att få djupare insikt så det var därför jag vände mig hitåt.

Anmäl
2018-04-11 21:38 #7 av: Magi-cat

#6 Tack för att du förklarar lite mer!Tummen upp

Anmäl
2018-04-11 21:50 #8 av: Huygens

#6 Rent logiskt resonemang: Varelserna är redan här sedan 10 000-tals år, troligen sedan miljonatals år. Dom har en agenda och vill inte synas.

Om det tar 5 miljarder år att utveckla en civilisation på en planet och universum är 13 miljarder år gammalt, har det funnit intelligens i miljarder år.

Vintergatan är 100 000 ljusår i diameter. En grupp raketer som färdas med 1 % av ljushastigheten kan besöka hela Vintergatan inom 10 - 11 miljoner år.

Anmäl
2018-04-11 23:22 #9 av: davidsjoberg

Jag har ett par frågor som jag har förberett, om det är någon som känner för att svara på dessa kan ni skicka ett privat meddelande till mig via denna profil. 

Anmäl
2018-04-12 10:53 #10 av: Hukanson

Vad är det för fel med att leva passionerat? Det är väl ett positivt värde i sig och inget man behöver undersöka eller intervjua - om man inte själv har ett problem med det.

Anmäl
2018-04-12 13:09 #11 av: davidsjoberg

Det är inget fel med det Hukanson, dock kan det vara intressant att undersöka varför en grupp människor tänker annorlunda än majoriteten. Att t.ex. välja att inte tro på det forskare säger och istället gå sin egna väg är något jag finner intressant. Om man kollar på världen så är det ju nämligen så att de flesta aldrig ens tänker tanken att ifrågasätta det som sägs på nyheterna eller i olika vetenskapliga artiklar så just det skulle det vara intressant att få lite mer insikt om. Som sagt, uppsatsen måste innehålla en intervju, så om någon skulle hjälpa till med det vore det schysst, det är endast ett fåtal frågor.  

Anmäl
2018-04-12 13:20 #12 av: Magi-cat

Kan du inte lägga ut frågorna öppet i så fall?

Anmäl
2018-04-12 13:55 #13 av: davidsjoberg

Hur kommer det sig att man väljer att inte tro på forskarna?

Hur är det att ta det beslutet?

varför skulle staten skymma viktig information från folket?

Hur känns det när det är så många som står emot en eller inte håller med?

Egna erfarenheter med utomjordingar eller UFOs?

Hur ser du på religion eller att det skulle finnas en gud?

Vad skulle utomjordingarna vilja oss?

fler frågor kan uppkomma

Anmäl
2018-04-12 17:05 #14 av: Hukanson

Kanonbra frågor David.

Mig veterligt finns ingen fakultet som har forskning om utomjordiska civilisationer. Det är inte meningen att man ska tro på forskare utan granska deras forskningsresultat för att ev göra en egen undersökning.

Staten har säkerligen anledning att hemligstämpla information som de bedömer som onödigt att offentliggöra eller är föremål för fortsatt utredning.

Samhället är ju demokratiskt och det innebär att de flesta måste acceptera att bara dela sina åsikter med en mindre grupp typ ett parti eller opinionsgrupp. Det är inte särskilt smärtsamt.

Det har länge funnits personer ute i världen framförallt i USA som har och har haft kontakt med utomjordingar och de har i oräkneliga videos och radioprogram delat med sig av sina erfarenheter.

Jag är stolt över att Sverige har varit ett Kristet (protestantiskt) land sedan tillkomsten och det har inneburit att vi haft en god social ordning och kunnat organisera ett näringsliv som varit framgångsrikt. Jag ser alltså något berättigat i att vi har hållit oss till en frälsare som hjälpt os att vara troende på en Gud Skapare av mänskligheten.

Utomjordingarna vill stödja vår utveckling. De har pga sin större intelligens och högre utvecklingsnivå insikt i de problem som mänskligheten står inför nu när vi börjar helt förlita oss på teknologi för allt vi gör i en alltmer globaliserad värld som börjar tala om rymdbaser på Månen och Mars.

Anmäl
2018-04-13 00:49 #15 av: Hukanson

David, om du vill forska i ufologi som en religion så finns det ett väldigt bra exempel i Rael-rörelsen. Ingen här på Utomjordiskt är verksam med det vad jag vet men det finns säkert ett antal i Sverige som är lärjungar till ledaren i den rörelsen som har en förkunnelse de kallar sanning och evolutionslära. De är språkrör för utomjordiska varelser som har ett intresse för vår planet.

http://sv.rael.org/home

Anmäl
2018-04-13 11:06 #16 av: davidsjoberg

Tack för dina bidrag Hukanson! Om det är någon mer som vill svara på frågorna får ni gärna göra det också här nedan.

Anmäl
2018-04-13 13:05 #17 av: Hukanson

Tack för att vi på utomjordiskt får bidra till ditt skolarbete David.

Anmäl
2018-04-13 16:42 #18 av: Huygens

#16 Du skrev: "Hur kommer det sig att man väljer att inte tro på forskarna?"

Den frågan är alltför öppen. Du måste avgränsa vad du menar med frågan. Vad frågar du om? Dessutom är din fråga inte förutsättningslös. Du tror att det (vad?) rör sej om att "man väljer"? Varför tror du att det (vad?) är något som "man väljer"? Det kan vara idé att formulera din fråga mer tydlig och utan ledande element. Gör frågan till en klar sakfråga utan att styra svaret. Undvik ledande frågor. Gör frågan tydlig.

Vad är det "man väljer att inte tro på"?

Exakt vad?

Jag ska svara ur det sammanhang jag tror du frågar, men kommer inte svara på din fråga utan jag svara på vad jag tror att du vill ha svar på, då frågan ovan är för ledande och inte går att besvara. Det här är ett svar som begränsar sej till mej och kanske inte har stöd av någon annan. Av den anledningen bör mitt svar inte användas som en generalisering om UFO:n eller andra företeelser och heller inte om andra personers ståndpunkter i sakfrågor.

Forskningsinstitut och universitet är helt beroende av statens eller företagens finansiering. Utan statliga pengar, utan myndigheters givmildhet och utan företagens pengar kan forskning inte bedrivas.

Det gör att forskare är nära nog 100 % beroende av myndigheterna, som i sin tur kontrolleras av dom rika och mäktiga Illuminatifamiljerna. Politikerna utses av dom verkliga makthavarna i det dolda. Politikerna ställer sedan upp i val och låtsas komma från olika "partier" som kämpar om valsegern. Men i verkligheten manipuleras dom flesta ledande politiker av samma ansiktslösa makthavare, ett par nivåer ovanför regeringen.

Oavsett vem som blir statsminister eller president, har Illuminatifamiljerna fått in en av sina kandidater att leda landet. Oppositionen är kontrollerad och ett skådespel för folket.

Om myndigheterna eller forskare ljuger blir det upp till den enskilde personen att upptäcka lögnen. Så vad vi ser i media är en rad lögner. Och bevisen för lögnerna finns nästan alltid mitt framför våra ögon.

Nyligen framkom det t ex att RoundUp ger cancer. Efter lite sökande på nätet finner man att Monsanto kände till redan år 1978 att RoundUp gav cancer och med USA:s myndigheters godkännande tillåtits hemligstämpla och mörklägga den ursprungliga cancerrapporten. Ska vi då lita på myndigheterna?

Oavsett om det är falsk flagga 911, lögner om Iraks "massförstörelsevapen", MKULTRA-hjärntvätt, lögner om UFO:n eller dom fejkade Apollomånlandningarna, finns bevisen alltid där.

Bevisen är ofta synliga för alla att se.

Att dra bevisen till existens av icke-mänskliga varelser som kontrollerar Illuminatifamiljerna här på jorden är lite svårare och mer omfattande, vilket tar för mycket plats här. Varelserna är heller inte fysiska i traditionell mening utan är snarast interdimensionella. Visst, det finns säker också rent fysiska icke-mänskliga varelser på vår jord, men dom kontrollerar troligen inte världens politiska makthavare på samma sätt.

Jag ska därför göra svaret lite enklare, kortare och ta något som är aktuellt; en röd Tesla i "rymden".

NASA är en forskningsmyndighet med en massa forskare. NASA finansierar företaget SpaceX som sägs skjuta upp raketer i rymden. Nyligen påstods SpaceX ha skjutit upp ägaren Elon Musks röda Tesla i rymden.

På filmen som visar Teslan i "rymden" syns imma på vindrutan, vilket är en omöjlighet i vakuum då ångtrycket för vatten är allför lågt på en uppvärmd solbelyst glasruta. Vatten i vakuum som utsätts för solljus i jordens närhet kommer att förgasas och försvinna på några sekunder. Imman både kommer och går på Teslans vindruta och vem som helst kan se det ganska lätt på youtube.

Du har bevisen mitt framför näsan. Något är helt fel i relation till vad myndigheter, forskare och media påstår.

Insikt är därför inte något "man väljer".

Insikt är en följd av att observera bevisen. Att inse vad som pågår i världen är bevisdrivet.

Bevis.

Anmäl
2018-04-18 14:02 #19 av: davidsjoberg

Tack för ditt utförliga svar Huygens! Jag ska försöka formulera mina frågor bättre i framtiden.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.