Annons:
Etikettvetenskap
Läst 710 ggr
Grävlingen
2018-03-31 21:56

Mitt inlägg togs bort utan seriös anledning

Mitt inlägg innehöll två facebook länkar med citerad text. 

Mitt inlägg togs bort i egenskap av bortröstning flera medlemmar tyckte mitt inlägg bröt mot sajtens regler. 

Det finns andra trådar med liknande innehåll. 

Är det så att folk som inte besöker utomjordiskt i fokus utan besöker andra iFokus sajter finner mitt inlägg stötande? Är det så att någon moderator inte gillar mina inlägg? 

Hur som helst så tror jag att jag är färdig på iFokus detta community / system är avfall.

Denna tråd tas bort troligen om 10 minuter farväl.

Annons:
[Jarl]
2018-03-31 22:13
#1

Forumet är trassigt hänger runt barn här och folk som blir hatade får ta massa skit!

[Jarl]
2018-04-01 00:01
#2

Eh mitt inlägg här vart bortröstad här också. Ingen aning varför?

[Hukanson]
2018-04-01 00:31
#3

Det är iFokus automatiska modereringssystem som har tagit bort inlägg och kommentarer …därför att de brutit mot reglerna för inlägg och kommentarer. Dessa regler gäller för alla här aktiva och som moderator kan jag inte kolla upp det därför att det är borta.

Vi måste vara vänliga och visa hänsyn till andra läsare i alla inlägg. Ingen gillar att svara på aggressiv negativitet så vi får prioritera allas intresse för ämnet i tråden.

Det är tråkigt att du blev sårad för detta och funderar på att döma allt som dåligt bara för att du kanske formulerat dig på ett olyckligt sätt.

m2studio
2018-04-02 12:45
#4

#3 av: Hukanson min vän,

Du formulerat och förklarat svaret till TS väldigt bra på ett mycket fint och demokratiskt sett, och väl formulerade ord om iFokus automatiska modereringssystem".

Men detta inte kan vara acceptabel från några som ex. jag faktiskt. Jag tycker att denna system har brist. Att några person inte gillar ett inlägg och röstar bort inlägget, inte är demokratiskt heller tycker jag. Om ni vill kallar detta system demokratiskt då skall systemet har samma funktion för medlemmar som gillar inlägget också så kan stoppa borttagningen tycker jag. 

Alla tolkar saker och ting på sitt set som överhuvudtaget behöver inte vara rätt heller. Jag är vittne om att några personer blev besviken på den iFokus automatiska modereringssystem och lämnade iFokus och detta är inte så roligt, men jag förstår att ni kanske tänker så här att, "lämnat iFokus?" OCH?!

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[Hukanson]
2018-04-02 14:15
#5

Vi har inget annat val än att gilla läget och om vi blir automatiskt borttagna av Systemet så får vi lära av det och göra om inlägget eller kommentaren med andra ord som på ett mindre aggressivt sätt uttrycker vad vi menar. Det handlar om attityder och de måste man förstå på ett diskussionsforum.

m2studio
2018-04-02 14:49
#6

Men min vän, hur blir det när ett par gillar o minst 3 ogillar? då det tas bort tills en av ansvariga läser det och lägger upp det igen efter TS överklagandet el?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
[Hukanson]
2018-04-02 16:09
#7

Du använder ordet "ogillar" och det är godkänt men om du använt ordet "hatar" hade det blivit borttaget typ.

m2studio
2018-04-04 10:27
#8

Jag förstår dig, men jag tror alla är medvetet att ordet HATAR och Ogillar har stor skillnad.

Ja, du har rätt, om någon skriver sådan då tas bort inlägget och kan vara rätt, men att folk inte gillar ett inlägg är en annan sak tycker jag.

När man använder fel ord, när man skriver om hat, om en grupp, om speciella personer då är det rätt enligt Ifokux policy att tas bort, men jag pratar om bristen om att 3 person som klickar på "anmäl" och kan vara samma 3 person som ville styra rummet för sig själva, då det inte är rätt tycker jag.

Jag vill på den här sättet uppmärksamma dig/er att om det går bra i själva hemsidans databas att ändra på det om det är möjligt, om det är mera demokratisk, om det går parallellt med Ifokux policy. 

Ex. en förslag, TS inte ska kunna klicka på "Bra inlägg" Alltså gilla sin tråd, samtidigt om ett inlägg fick minst en "Bra inlägg" då blir upp till värden eller Medarbetare som bestämma över inlägget om det skall tas bort eller skall försätta vara kvar efter 3 anmälningar. Eller om databasen inte tillåter då man begränsar detta till 2 gillandet. D.v.s. om TS gillar sin tråd så måste minst en annan gilla tråden innan den hamna i borttagning situation. Demokrati inte är så skönt heller i alla läge. Ibland man måste acceptera andra saker som inte gillas från många andra. 

Med nuvarande system (policy) kommer en del bra folk att lämna Ifokux och det inte är bra för andra som kan lära sig från varandra, från kunniga folk som har någonting att lära andra/del med andra, från folk som vågar ta upp olika diskussioner som kanske andra inte vågar satta foten i, från folket som har nya ide, från folket som har set mycket i livet och kan dela sina erfarenheter och mm, så varför inte ledningen tänka en gång till tycker jag och kanske är bättre med en sådan ändring.

Man kan ej gissa alla vinklar av en ändring, men kanske skador som sker är mindre än nuvarande systemet.

Lycka till

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[Hukanson]
2018-04-04 13:04
#9

Jag förstår att mobbing kan vara en del av problematiken men om man gör en "anmälan" av en kommentar så ska det ju vara ett regelbrott som orsakar om den tas bort - inte att några bara ogillar innehållet i kommentaren.

Patrikperssonoslo
2018-04-04 23:31
#10

Hej

Jag har haft det bra på Utomjordiskt I Fokus men på dem andra sidorna har det varit massor av krångel. 

Man går kanske in för sin roll som sajt-värd för mycket och vill att det ska vara för bra på forumet.

För jag är utbildad på psykologprogrammet och då blir för exempel min debatt mer djupgående än andras inom psykologi. Sådant kan upplevas som stötande för vissa men är kanske mer rätt än det som annars står på forumet.

Så jag la in en länk på Support som heter (Personliga åsikter styr forum).

Ni kan skriva där om ni vill 🙂

m2studio
2018-04-05 09:43
#11

#9 av: Hukanson jag förstår och tackar för dina svar.

#10 av: Patrikperssonoslo har lämnat min åsikt där du nämnde.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: