E.T. / Utomjordiska raser

15 cm varelse är människa

2018-03-23 11:48 #0 av: Huygens

Nu påstår forskarna att den 15 cm långa mummifierade varelsen är en människa. Hittades i Atacam, Chile. SVT

Det officiella påståendet är att den 15 cm långa flickan Ata led av flera genetiska sjukdomar som gjorde att hon åldrades snabbt och fick en vuxen människas kropp.

Tro på det.

Mörkläggning.

Hybriden hade över 500 genmutationer jämfört med en vanlig människas DNA. Myndigheternas förhoppning är att vi ska svälja deras lögner.

Anmäl
2018-03-23 12:37 #1 av: Maria

Hybrid? Varelse?

Man har ju kommit fram till att det var en liten flicka.

/Maria

Anmäl
2018-03-23 12:44 #2 av: Huygens

Någon säger åt dej vilka tankar du ska tänka.

Någon, dvs en myndighetsperson eller auktoritär figur säger åt dej vilka tankar du ska stoppa in i ditt huvud. Vad exakt gör att du inte vill tänka egna tankar utan accepterar att tänka sådant någon annan befaller dej att tänka?

Anmäl
2018-03-23 12:45 #3 av: Sommarek

#2 Vad exakt får dig att tro att du själv är kvalificerad att säga åt andra hur de ska tänka?

Anmäl
2018-03-23 12:47 #4 av: Maria

#2 I det här fallet så kan jag ingenting om detta utan förlitar mig på den expertis som uttalat sig efter att han undersökt detta i flera år. Jag läser det som informerats och i min värld låter det rimligt. Det du skriver om mörkläggning låter orimligt för mig.

Det är ingen som säger åt mig vad jag ska tänka mer än möjligtvis du just nuSkrattar

/Maria

Anmäl
2018-03-23 13:30 #5 av: Huygens

Jag vet att det finns personer som hoppar in i en tråd och ger ett kort (ibland nedlåtande) ifrågasättande. Vissa av dessa personer brukar återkomma. Om jag ger ett längre fylligt svar, blir det ofta bara ignorerat, det blir tyst efteråt. Jag gillar inte den typen av "kommunikation".

Och jag undrar över varför vissa personer inte tänker mer själva.

500 mutationer.

Till att börja med kan man hålla upp sin hand och fundera på hur litet 15 cm är. Det är en väldigt liten varelse.

En fullgången varelse.

Vuxen kropp.

För det andra kan man fundera på hur i hela friden 500 mutationer uppkommer på samma gång och lyckas resultera i en fullständig varelse. Det finns ett begränsat antal kända defekter där t ex en hel kromosom kan kopieras en gång för mycket, men uppkomsten av 500 enskilda genmutationer är otroligt.

Det är snarast så att om mer än 10 enskilda gendefekter uppstår, blir det aldrig något fullgånget foster, utan resulterar i missfall. Ibland kan en enda gendefekt ge missfall om den är tillräckligt allvarlig.

500 slumpmässiga genmutationer som resulterar i en fullgången fysiskt vuxen varelse är mycket osannolikt.

Snarast rör det sej om DNA-teknik. Någon med avancerad teknik har lyckats skapa en levande mycket liten vuxen varelse med utgångspunkt från mänsklig DNA och därefter lagt till egen special-DNA som ger dom egenskaper som skaparen eftersträvar. Och kanske rör det sej om långt fler än bara 500 gener?

Den mini-vuxna varelsen har dessutom relativt sett stor hjärna i förhållande till kroppen, vilket antyder att skaparna ville att varelsen skulle ha god intellektuell kapacitet, kanske telepati och tankekontroll av andra.

Syftet är nog okänt.

Vi kan inte veta om dessa okända varelser kommer från en annan fysisk verklighet med egna naturlagar eller om det är interdimensionella varelser som haft med sej ett "bibliotek" av DNA som sedan inplanteras i exemplar av homo sapiens för att skapa särskilda mini-varelser som är väl anpassade för jordens miljö och klimat.

Med tanke på att det finns nedtystade rapporter om liknande mini-vuxna varelser i Sovjet och Kina, men inte ett enda modernt fall rapporterats av en levande 15 cm lång mini-hybrid, trots att vi är 7 miljarder människor, får mej att tro att dessa varelser skapats på konstgjord väg, utan mänsklig medverkan.

Hela det officiella påståendet om den flickan Ata, som snabbt blivit fysiskt vuxen, trots 500 gendefekter, är mycket svårt att bara blint tro på. Åtminstone ifall du inte bara enkelriktat går med på att tänka dom tankar myndigheterna säger åt dej att tänka.

Anmäl
2018-03-23 13:37 #6 av: Maria

#5 Man kan ju se det tvärtom också. Det "finns" folk som kommer in och skriver väldigt långa texter om helt osannolika saker och man har då ett visst behov av att ge en kommentar till detta. Eftersom det verkar så osannolikt så blir det oftast en kort fråga. Jag gillar t.ex inte kommunikation med långa texterSkämtar

Du skriver en fullgången varelse. En vuxen kropp?

Jag uppfattade det som att man kommit fram till att det är ett foster.

/Maria

Anmäl
2018-03-23 13:48 #7 av: Huygens

En liten varelse med uppskattad ålder av 6 - 8 år, baserat på förutsättningar relaterade till homo sapiens. Inte baserat på (givetvis okända) förutsättningar från en artificiellt skapad vuxen mini-hybrid.

"We previously reported that it was human by DNA analysis with an estimated bone age of about 6–8 yr at the time of demise." Genome

500 genmutationer?

Eller 500 000 genmutationer (indels), kanske 3,3 miljoner?

Hur många genetiska skillnader finns mellan flickan Ata och vanlig homo sapiens?

"3,356,569 single nucleotide variations (SNVs) were found as compared to the human reference genome, 518,365 insertions and deletions (indels), and 1047 structural variations (SVs) were detected." Genome

Tänka själv?

Eller bara tänka myndigheternas tankar?

Anmäl
2018-03-24 10:22 #8 av: m2studio

Huygens, Tack för tipset. Ja, jag har läst det på nätet att mumifierade är en människa med massa missbildningar och till och med skrev dem till läsarna liksom att "kolla hur mycket naturen kan orsaka missbildningar" också. 

Du vet väl att vi som vistas i Utomjordisk sedan länge inte köper sådana "bull" från myndigheterna och deras "expertis". Det har blivit liksom ett normal beteende från dem och vi skrattar bara åt dem och lämnar miss informationen. 

Anmäl
2018-03-24 11:09 #9 av: Huygens

#8 Ja, uppgifterna från forskarna är motstridiga och kräver kritiskt tänkande.

Jag har läst forskarrapporten och letat runt på nätet. Dom initiala DNA-testerna från 2013 uppgav i media att 9% av flickan Atas DNA var inte från från homo sapiens. Med tanke på att homo sapiens har 98 % av samma DNA som chimpanserna, är beståndsdelen av 9 % DNA från icke-homo sapiens, anmärkningsvärd hos flickan Ata.

Den nuvarande DNA-rapporten är så svårtolkad att det inte går att säga hur stor del av DNA:t som inte är från homo sapiens.

Det uppgavs även i media att flickan Ata hade en uppsättning hårda tänder, men i den nuvarande forskarrapporten nämns inte ett ord om tänderna, utan diskussionen förs i stället om skallbenet, revbenen, ryggraden och lederna i skelettet.

Det hade kunnat vara intressant att få reda på om det finns en eller två uppsättningar tänder på Ata och ifall visdomständerna växt fram på Ata. Det är anmärkningsvärt att skelettet och kraniet nämns vid flera tillfällen, men att inte ett enda ord nämns om flickan Atas tänder.

Det är även anmärkningsvärt att forskarrapporten är så liten, bara 10 sidor, med tanke på att 15 forskare forskat på Ata i 5 års tid. Visst, det tillkommer också en del diagram och Excelark med data, men jag hade förväntat mej lite bättre och fler detaljer.

Det är också som om forskarna gömmer sina verkliga fynd i teknisk rotvältska. Rapporten nämner att vissa av dom "muterade" generna är associerade med deformationer, men det är påfallande svårt att få klarhet i vilka deformationer som verkligen finns på Ata, mer än uttryck om hopväxta leder.

Kan det vara så att när forskarna började få klart sina resultat, avlyssnade CIA telefonerna och hackade forskardatorerna med hårdvaruviruset Spectre (tråd). Till slut kom ett hotfullt samtal från Bilderberggruppen till institutionens professor. Och sedan blev forskarna så rädda att dom förstörde sina verkliga fynd.

Mörkade.

Dom la locket på.

Så att vi inte får reda på saker som ifall flickan Ata hade en fullt utvecklad uppsättning hårda tänder och hur stor andel DNA som var icke-homo sapiens.

Anmäl
2018-03-25 13:10 #10 av: Sommarek

#5 Du får gärna komma med belägg på varför man inte tänker själv när man lyssnar på vad folk som forskar i just sådana här ämnen säger, men man tänker själv när man tror på vad en komplett främling på nätet skriver, utan belägg för sina åsikter annat än "jag håller inte med". Tror du hade fått mer respekt från folk om du inte utgick från den osunda inställningen att folk som inte håller med dig måste vara dumma i huvudet.

Anmäl
2018-03-25 13:18 #11 av: Huygens

Dispatch 1035

Anmäl
2018-03-27 09:24 #12 av: Sommarek

Haltnta,dnt.

Anmäl
2018-03-27 10:36 #13 av: Huygens

Enligt media ska flickan Atas mumie vara 40 år gammal, men någon sådan uppgift finns inte i forskarrapporten. Det nämns dock att mumiens DNA är konsistent med DNA som är yngre än 500 år, vilket är ett minst sagt kryptiskt uttryck.

Vi har alltså en diffus ålder av 40 - 500 år beroende på källa. Jag hade förväntat mej en bättre åldersbedömning efter att 15 forskare forskat i 5 års tid. Det är uppenbarligen frågan om någon form av mörkläggning.

Termen år på engelska i forskarrapporten är dessutom förkortad yr, vilket är en meningslös förkortning då years redan är ett ganska kort ord. Men genom att förkorta years til yr blir det svårare att göra sökningar på nätet för att hitta åldersbedömningen på den möjligtvis 6 - 8 år gamla flickan, alternativt hybriden.

Hybriden har även bara 10 par revben, medan homo sapiens har 12 par revben. Det framgår dåligt från forskarrapporten ifall dom 10 paren revben innebar någon nedsatt funktion hos hybriden eller om det bara var något helt naturligt.

Anmäl
2018-04-05 22:49 #14 av: Huygens

År 1835 hittades en sko som var ca 8,5 cm lång på Beara, sydvästa Irland. Skon var gjord av läder från mus och hopsydd med små stygn. Skon var väl ingången och kraftigt sliten på sulan. (YT/Mystery History, 2017-09-11, 3 min)

Anmäl
2018-04-06 07:53 #15 av: Hukanson

Stanford University är inte direkt "myndigheterna" men de har sin ära i sanningen. De utgick från att det var en alien pga storleken och utseendet men närmare undersökning visar att det är ett flickebarn av en chilensk moder som av okänd anledning blivit extremt genmodifierat och ådragit sig ett väldigt för tidigt åldrandeprocess. Frågan kvarstår: hur och varför hände detta? Din gissning är så god som andras när forskning inte ger svar.

"Over a decade ago, the Atacama humanoid skeleton (Ata) was discovered in the Atacama region of Chile. The Ata specimen carried a strange phenotype—6-in stature, fewer than expected ribs, elongated cranium, and accelerated bone age—leading to speculation that this was a preserved nonhuman primate, human fetus harboring genetic mutations, or even an extraterrestrial. We previously reported that it was human by DNA analysis with an estimated bone age of about 6–8 yr at the time of demise. To determine the possible genetic drivers of the observed morphology, DNA from the specimen was subjected to whole-genome sequencing using the Illumina HiSeq platform with an average 11.5× coverage of 101-bp, paired-end reads. In total, 3,356,569 single nucleotide variations (SNVs) were found as compared to the human reference genome, 518,365 insertions and deletions (indels), and 1047 structural variations (SVs) were detected. Here, we present the detailed whole-genome analysis showing that Ata is a female of human origin, likely of Chilean descent, and its genome harbors mutations in genes (COL1A1COL2A1KMT2DFLNBATRTRIP11PCNT) previously linked with diseases of small stature, rib anomalies, cranial malformations, premature joint fusion, and osteochondrodysplasia (also known as skeletal dysplasia). Together, these findings provide a molecular characterization of Ata's peculiar phenotype, which likely results from multiple known and novel putative gene mutations affecting bone development and ossification."

Oneness can not be divided.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.