Frågor inom ämnet söker svar

Ötzi - Ismannens Förbannelse

2018-03-21 17:38 #0 av: Huygens

Ötzi (wiki) påstås ha hittats infrusen i Alperna. Därefter har sju personer avlidit, som varit inblandade i upptäckten och undersökningen av Ötzi. Enligt wikipedia är alla dödsfallen "tillfälligheter", som inträffat av "slumpen" och inte visar på något som helst onormalt.

Givetvis.

Självklaaaart.

Ötzi hittades av Helmut Simon som gick vilse i snön ett år senare och hittades död, infrusen på samma sätt som Ötzi. En ren slump. Såklart. Ett rent sammanträffande. Aftonbladet, 2005-04-19

Läkaren Rainer Henn, som undersökt Ötzi, dog ett år senare i en bilolycka.

Alpguiden Kurt Fritz föll ner från berget och dog på väg till platsen där Ötzi hittats.

Ötzi filmades för TV av Rainer Hoelzl, som överraskande dog av en hjärntumör.

Ötzi undersöktes av forskaren Konrad Spindler, som dog av "inre skador" i sjukdomen ALS, visserligen länge efter fyndet.

Ötzi på FHiF (tråd).

Hittades Ötzi i isen? Vad mer än Ötzi hittades på fyndplatsen? Hemliga artefakter?

Anmäl
2018-03-21 18:46 #1 av: m2studio

Huygens,  vad tycker du själv om all död inträffande? Förbannelse? Virus/Bakterie? Platsen? rörande? förflytta av Ötzi? vad? 

Anmäl
2018-03-21 18:50 #2 av: Huygens

Jag vet inte. Jag funderar på om någon säkerhetsorganisation vill dölja vad som upptäcktes i samband med att Ötzi hittades, men kan bara gissa.

Anmäl
2018-10-07 00:43 #3 av: Eliiza

Hej!
Ötzi hette egentligen Urk. Han fick, av en slump, kontakt med Plejarernas förfäder. De råkade få problem med ett utav deras skepp och var tvungna att nödlanda. Urk observerade deras nödlandning. Efter de landat och gått ur skeppet blev de attackerade av en björn. Urk gjorde så gott han kunde för att skydda dem mot björnen, och vissas liv besparades därmed. Efter denna händelse så hade två av utomjordingar en nära vänskap och kontakt med Urk. De lärde honom mycket om hygieniska regler bl.a., och de tog även sedan med honom på vissa resor i deras skepp. Urk tog till sig de kunskaper som utomjordingarna gav honom, och hans klan kom att leva efter dessa, och han blev sedan inom tre år ledare över hela sin klan; han var då drygt 21 år. Urk dog skadad i snön och isen när han var 37 år 8 månader och 17 dagar gammal.
Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2018-10-07 01:36 #4 av: Hukanson

Eliiza dina uppgifter är intressanta och relevanta men det går ju inte att på något sätt visa att det är korrekt. Du lämnar heller ingen referens till din källa. Vad jag reflekterar på är att denne Ötzi levde troligen innan Moses, Siddartha Gautama och Jesus med andra ord på en tid då det fanns en mängd gudatempel runt Medelhavet med andemakter som roade sig med såna saker som "förbannelser".  Han ser ju väldigt speciell ut - hans djupt liggande ögon och väldigt långa spetsiga haka. Men hur vet de att han var brunögd? 

Numera i Italien får han vila i frid i alla fall. 

Oneness can not be divided.

Anmäl
2018-10-07 06:29 #5 av: Eliiza

Hej!
Nej, det går tyvärr inte att bevisa att det jag skriver och lärt mig är sant; kanske inte förrän vi i framtiden kan resa i tiden, se och ta reda på fakta. Detta gällande Ötzi/Urk läste jag i en kontaktrapport från 1991. Den var nedskriven av Billy Meier. Många har åsikter om honom, men han har skrivit ner så mycket som med tiden visat sig vara sant, och det oavsett om det rör sig om veckor eller decennier, och om vitt skilda ting, så jag känner ingen anledning att anta något annat i detta fall heller.
Om jag förstått texten rätt så fick Urk ett epileptiskt anfall och ramlade ner i en isspricka och skadade sig så illa att han fastnade och dog där för 5105 år sedan (räknat från 1991), detta i samband med en isstorm. De övriga i hans grupp kunde inte rädda honom eftersom de hade fullt upp med att rädda sig själva. Ändå omkom även vissa i gruppen pga denna isstorm.

Om det vilar någon "förbannelse" eller något ondskefullt kring honom, eller om det kanske bara rör sig om olyckliga sammanträffanden känner jag inte till. Personligen så gissar jag på det sistnämnda, men det är bara en gissning från min sida, så det behöver alltså inte betyda att det är så.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2018-10-07 08:44 #6 av: [NeferNefer]

Då är frågan, sköt någon i hans grupp honom med en pil i samband med att han fick ett epileptiskt anfall, eller fick han ett epileptiskt anfall för att de sköt honom med pilen? Annars undrar jag vad förklaringen till pilspetsen i hans kropp är.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.